Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T B5 Masitaly

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuo pakosarjan yläpuolella on huohotuslinjaa ja tuo mihin pikkuletku paisuntasäiliöstä menee on ylävesiputki. Eiköhän sinulla ole huohotusputkien muoviset osat silppuna, mutta se ei kyllä vaikuta öljynkulutukseen.

    Comment


    • #32
      Huohotin remonttiin saat ryhtyä, sieltä se öljy tulee :) Saman oon tehny omaanki. Siitä tilaten :) Itte nyppäsin imusarjan irti kun vaihdoin mutta taas emännän BFB:hen vaihdoin mitää kummempaa irrottamatta, paitsi nyt paisarin siirsin syrjään. Ahdasta on :)

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viesti
        Tuo pakosarjan yläpuolella on huohotuslinjaa ja tuo mihin pikkuletku paisuntasäiliöstä menee on ylävesiputki. Eiköhän sinulla ole huohotusputkien muoviset osat silppuna, mutta se ei kyllä vaikuta öljynkulutukseen.
        Eli vaikka uusin nuo osat mitä horch linkitti niin öljyn voimakas kulutus ei lopu? Yksi vaihtoehto on vielä mistä sitä öljyä tiputtaa on öljyn paluuletku eli se mikä menee öljypohjaan. Öljypohjasta mennyt kierteet tein "korjauksen" siten, että laitoin pari prikkaa väliin. Taitaneen olla siis öljypohjan vaihto edessä?

        Comment


        • #34
          Siitä jäis kyllä todella iso lätäkkö aina maahan jos niin paljon vuotaisi että se näkyis tikussa. Epäilen että öljyä palaa nyt bensan mukana.

          Comment


          • #35
            Auto ei kuitenkaan savuta lainkaan sinistä käynnissä. Uusitaan nyt ainakin nämä huohottimen osat mitkä hankin Tepolta.

            Comment


            • #36
              Pohjamuovin päälle voi huomaamatta vuotaa aika paljonkin. Tarkempaan syyniin ainakin ne perinteiset eli esim. venakopan tiiviste ja ketjunkiristimen tiiviste moottorin takaosassa. Sitten kun on vuodot tutkittu ja tukittu, kannattaa ihmetellä lisää. Välijäähyn letkun irroittamalla näkee puskeeko turbon läpi.

              Comment


              • #37
                Autossa ei ole pohjamuovia paikalla. Turbo tuskin päästää läpi sillä uusin sen kesällä, toki eihän tämäkään mikään mahdottomuus ole.

                Comment


                • #38
                  Paljonko öljynkulutus on nyt?

                  Comment


                  • #39
                    Tarkkaa määrää kulutuksesta en osaa sanoa, mutta melko useasti saa lisäillä öljyä. Täytyneen laittaa öljyä sen verran, että öljytikku näyttää ylärajaa ja nollata trippi mittari. Eikö kyseisellä toimenpiteellä saa tiedon öljyn kulutuksesta?

                    Comment


                    • #40
                      Tänään tuli noudettua MH:sta http://www.revotec.fi/takaspoileri-a...01-p-1743.html linkin mukainen lippa. Onko kukaan asentanut omaan autoonsa tälläistä? Lippa on taipusa ja vaikuttaa kumiselta. Pysyykö lipassa maali?

                      Comment


                      • #41
                        Mulla on c5:sessa samantyylinen lippa ja on kans taipuisaa ja kumimainen. Hyvin on maali pysynyt vähän rapian vuoden.

                        Comment


                        • #42
                          Kiitoksia tästä.

                          Ps. Nyt on tallissa huohotimen korjaus sarja. Tuleeko vaihdon yhteydessä uusia myös imusarjan tiiviste, entä imusarjan pulttien/mutterien kiristys momentit?
                          Viimeksi muokannut okkim; 11.11.2014, 15:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment


                          • #43
                            Eihän imusarjaa tarvitse edes irroittaa. Tai en ainakaan itse ole irroittanut. Paisuntasäiliö irti ja kääntää letkuja irroittamatta pois edestä.

                            Comment


                            • #44
                              Okei näyttää vaan kovin ahtaalta väliltä, mutta täytyyhän sitä ensin koittaa tuolla tavalla.
                              Viimeksi muokannut okkim; 11.11.2014, 15:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                              • #45
                                Marmorilta hain itte uuden tiivisteen. Imusarjan kiristin pikkuräikällä rannemomenttiin. Mutta onnistuu kyllä irrottamattakin kunhan on kärsivällisyyttä :)

                                Comment


                                • #46
                                  Täytyypi ensin tosiaan koetella hermoja, kun lähin marmori täällä päin on Porissa...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllähän tuota tarvikkeenakin saa jos tarvetta tulee.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kuiders Näytä viesti
                                      Tarkkaa määrää kulutuksesta en osaa sanoa, mutta melko useasti saa lisäillä öljyä. Täytyneen laittaa öljyä sen verran, että öljytikku näyttää ylärajaa ja nollata trippi mittari. Eikö kyseisellä toimenpiteellä saa tiedon öljyn kulutuksesta?
                                      Noniin nyt on tehty pientä "tieteellistä" testiä. Laitoin öljymäärän ylärajaan asti, nollasin trippi mittarin. Tänään auton pesun yhteydessä katsoin öljytikkua. Öljyä on lähtenyt noin 1/3 öljytikun mitta-asteikosta, autolla on ajettu 160km. Öljyä menee kyllä aika tavalla johonkin.

                                      Viikonlopun aikana yritän vaihtaa tuota huohotin satsia.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei sitten aika riittänyt huohottimen vaihtoon viikonloppuna. Laitetaanpas muutama kuva tännekkin, kun talvi ylläti autoilijan. :D

                                        http://i938.photobucket.com/albums/a...emporary-1.jpg

                                        http://i938.photobucket.com/albums/a.../temporary.jpg

                                        Ps. kovin on hankalaa mennä kesärenkaat+vajaavetonen yhdistelmällä tuommoisessa ilmassa...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Nooniin nyt aloitan repimään tuota rikkinäistä huohotinta pois tuolta. Sitä ennen päätin lukea vikakoodit ja moottorista antaa kahta koodia.

                                          Ensimmäinen koodi on siitä, kun otin akun kerran irti

                                          01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) johtuuko tämä myös tuosta akun irrotuksesta tai täytyykö hankkia uusi N75?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei johdu akusta. Jos käytössä on VCDS niin kannattaa tehdä Output testi että nakuttaako N75. Joko itse venttiili on paskana tai sitten johto poikki jos ei nakutusta kuulu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              En omista tuota ohjelmaa.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 11.11.2014, 15:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos näillä vehkeillä meinaa harrastaa, niin kannattaa omistaa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ongelma tuli melko nopeasti vastaan. Tämä ison kokoinen muoviputki jäi käteeni, kun otin siitä kiinni ja toinen pää jäi lohkoon. Onko se vain painettu sinne tai miten on kiinni?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sokalla se on lohkon päässä kiinni

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Noniin noin 2h meni, että sain tuon rikkinäisen letkun pois sieltä. Letku tuli kolmessa osassa sieltä. Oli haljennut jo entuudestaan kahdesta eri kohdasta.

                                                      Eikös tuota N75 pystynyt testaamaan myös 9v patterin kanssa? Tai onko lähistöllä klubilaisia kenellä on tuo ohjelma?

                                                      http://i938.photobucket.com/albums/a...141111_001.jpg Siinä kuva vanhasta huohotinputkesta.
                                                      Viimeksi muokannut Kuiders; 11.11.2014, 23:00. Perustelu: Lisäys

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Yksin puhumiseksi tämä näyttäneen menevät. Nollasin auton vikakoodit eilen ja äsken luin koodit uudestaan eikä herjannut lainkaan tuota N75 olisikohan mahdollisesti ollut vain joku mielen häiriö siinä? Täytyneen lueskella niitä koodeja nyt tiuhemmin ja katsoa tuleeko vielä takaisin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Voiko olla mahdollista, että rikkinäinen huohotin järjestelmä olisi tehnyt kiusaa N75 toiminnalle, sillä ei ole enään tullut takaisin tuo vikakoodi siittä?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ei pitäisi olla mahdollista.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              hmmm, jopas on kummallista ei herjaa tuota N75 enään

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X