Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Työmatkarassi: A4 1.8t Quattro -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Siis onko se lämppärin kenno nyt tämä:
    http://www.nimark.fi/cars/AUDI/AUDI_...53-4620-10447/

    Miksi tuossa on noin monenlaista ja monen hintaista?

    Tarviiko tuohon nyt tuon "edessä" ja "takana" erikseen, vai mitä nämä meinaa?

    http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D6W002TT_249/
    http://www.nimark.fi/buy/THERMOTEC_D6W003TT_249/

    Ja miten saan muuten parhaiten kuivattua tuon lattian, kun ei ole edes mitään lämmintä paikkaa kuivattamiseen?
    Viimeksi muokannut op76; 7.11.2014, 11:48. Perustelu: Viestit yhdistetty

    Comment


    • #32
      Älä ota halvinta kennoa. Kattele Hella-Behr tekele niin kestää.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja op76 Näytä viesti
        Jaa-a, no mitenkä sitten katsastusingengööri suhtautuu tuohon, jos se on eri auton alusta? Perhana, taidan tilata pelkät jouset...modificarsilla oli ainakin suht edullisia nuo FK:t.
        Katsastusmies ei käsittääkseni tarkista sitä minkä auton alusta sinulla on vaan sen onko se tieliikennekelpoinen. Erikoisehtoihin tulee merkintä "ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: mitta mm", muutos alusta sarja 2%" Käytännössä tällä ei ole muuta merkitystä. Olisin mielelläni kaupannut Sinulle KW-sarjan, mutta tarkistettuani sen huoltaminen eli osien uusiminen tulee kalliimmaksi kuin uuden hankkiminen joten mennee jätepisteeseen...

        Comment


        • #34
          Tuosta. Siskon miehelle tuki tukivarret samasta firmasta. Ei pahaa sanottavaa.

          Comment


          • #35
            Illalla lähtee jousitilaus vetämään. Tulin siihen tulokseen, että taitaa nuo "alkuperäiset" sporttitolpat ja laadukkaat madallusjouset olla fiksumpi valinta, mitä halvat madallusjouset tai halpa alustasarja. Näistä kahdesta pitäis koittaa nyt arpoa parempi...mitä mieltä raati on tuollaisesta 40mm pudotuksesta, että meneekö jo liian alas?

            http://www.ebay.co.uk/itm/H-R-Federn...item2ec50a49cc

            http://www.ebay.co.uk/itm/Eibach-Pro...item2327d37b64

            Ja olisko jotain vinkkejä, että mitä muuta sinne alustaan kannattaa nyt samalla laittaa? Jotain puslia varmaan ainaki.

            EDIT: No huhhuh noita hintoja! Eikai näitä kaikkia normaalisti kukaan uusi:
            http://www.powerflexshop.com/powerfl...loon-avant-4wd
            Viimeksi muokannut op76; 9.11.2014, 12:23.

            Comment


            • #36
              Tulipahan mitattua nuo nykyiset kaaresta keskiöön mitat, niin tässä taitaa jo olla jotain madallusta, kun mitat on edessä 363mm ja takana 378mm? Löysin sellaisen tiedon, että vakio olis 400mm. Tässä valossa kun asiaa tarkastelee, niin ainut vaihtoehto näistä halvoista jousisarjoista olisi tuo (ilmeisesti Weitecin valmistama) AP, jossa madallus oli 40/30, eikä tälläkään keula laskisi kuin 3mm.

              http://www.ad-tuning.de/Performance/...B5-Q-8917.html

              Säädettävähän se olis tietty paras, että saa ulkonäön optimoitua, mutta mitä arvon foorumilaiset tekis, kun nyt ei ole juurikaan rahuskaa käytettävissä =(

              Comment


              • #37
                Säästät rahaa säädettävään tai sitte laikkaat jousista kierroksia pois ni on halapa ja madaltuu mutta ei välttämättä se paras vaihtoehto.

                Comment


                • #38
                  Joo, mutta kun nyt pitää saada leima paperiin (toinen takajousi on poikki)...ja alkaa tuntumaan siltä, että taitaa lähteä auto vaihtoon, ku tämän kans on kokoajan jotain ongelmia, eikä itsellä ole aikaa/taitoa näitä korjailla =(

                  E: Toisen tiedon mukaan vakiokorkeus olis noin 380mm...Onko tuo -40mm sitten jo liian matala? Alkaako raapimaan renkaat kaariin, ja mitä katsuuri tykkää?
                  Viimeksi muokannut op76; 10.11.2014, 10:57.

                  Comment


                  • #39
                    No päivitetääs taas tietoja. Eli tänään tuli ecu, jossa on Karalan softa sisässä, mutta eipä tuo johtosarja sovi. Kumpikin on Bochin ecuja AEB motille, mutta toisessa tosiaan uudempi johtosarja. Eli siinä meni sekin hauskuus.

                    Nyt mulla on ilmeisesti joku tukivarsikin edestä vaihtokunnossa. Hirveä narina rattia kääntäessä, tai kun ajaa jostain montusta. Ei ole ainakaan ohjaustehostimen jurnutusta, vaan narisee ihan sammuksissakin, kun pikkasen kääntää rattia, tai pomputtaa etulokarista. Puoli pulloa silikonisprayta kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ei auttanut yhtään mitään. Olisko jotain kuvaa linkittää, että mikä nivel/pusla siellä on se, josta tuo ääni lähtee? Vai voiko vika olla jokin muu?

                    Ja vissiin ne kannattaa nuo tukivarretkin laittaa tähän samaan konkurssiin, kun tulee ne H&R:n jouset, ja pitää sitte käyttää nelipyöräsuuntauksessa. Mistä nuo sais parhaalla hinta/laatu-suhteella?
                    Viimeksi muokannut op76; 20.11.2014, 20:39.

                    Comment


                    • #40
                      Noinkohan tuo nyt sitten voi todellaki olla, että olis joku tukivarsi mennyt. Autoon on kuittien mukaan laitettu 490 euron tukivarsisarja vähän reilu 2 vuotta, ja noin 20tkm sitten.

                      Vai olisko se sitten raidetangon pää? Miten asian vois kotikonstein testata? Pitäis kiireesti saada osat tilaukseen, kun auto menee ens viikon lopulla pajalle. Jos se on joku tukivarsi, niin mikä se näistä on (ja minkä niminen)? Ei viitsis uutta sarjaa ostaa, jos entinen on noin uusi.

                      http://images.biltema.com/PAXToImage...e/large/723069

                      Comment


                      • #41
                        Ei sitä kukaan osaa ruudun toiselta puolelta kertoa. Kummallakin puolella neljä puslaa ja neljä palloniveltä tukivarsissa. Ei muuta kuin kädellä kiinni varresta yksikerrallaan ja joku kääntelee ratista.

                        Comment


                        • #42
                          Niin, lähinnä nyt ajattelin, että jos on jotain, millä sulkea vaihtoehtoja pois, mutta eipä niitä tosiaan taida ku käsikopelolla tuntea.

                          Motonetistä löytyis vahvistettu (aito Moog) setti hintaan 399,-

                          https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...69?ajoneuvo=27

                          Osaako joku sanoa, että onko tuossa motonetin sarjassa kaikki tarvittavat, jos haluaa pistää koko tuennan kerralla kuntoon? Tarviiko noiden lisäksi vaihtaa vielä jotain puslia?

                          EDIT: Jaahas, näyttäshän noita olevan vielä melko läjä, eli 4,5,6,8,9,10 ainakin, ja sitten jotain "koripuslia", joita ei tuossa kuvassa edes näy:

                          http://www.powerflex.co.uk/resize_im...2706.jpg&w=450
                          http://www.powerflex.co.uk/pdf/create.php?id=2706

                          Osaisko joku sanoa, että onko tuossa Motonetin sarjassa joku "etuolkatuki"...tuli nyt mieleen, että tuo mun "luottomekaanikko" kertoi, että mulla oli se vääntynyt, mutta oli kuulemma saanut sen suoristettua. Oliskohan tuo nyt sitten syynä narinoihin? Tässä välissä meni kuitenki varmaan 600km ilman narinoita.
                          Viimeksi muokannut op76; 20.11.2014, 23:38.

                          Comment


                          • #43
                            Unohda tuo Moog. Tuosta varsisarja.

                            Comment


                            • #44
                              No eikös tuota Lemförderiä oltu jossain kans haukuttu? Varmaan fiksuin ostos olis Febi-Bilstein, mutta ei ole nyt kyllä rahaa...nämä autot vie mut kohta konkurssiin, eikä tässäkään ole vielä edes niitä tehoja, mitkä piti minimissään laittaa. Kokoajan tulee jotain muuta laitettavaa.

                              Comment


                              • #45
                                En nyt halua kuittailla ollenkaan, mutta kys berttavitonenhan on Jo ohittanu teini-ian, niin ihmeko tuo on jos mallivikana pidetty alustaratkaisu antautuu. Ite B5 koppahan on lahes luodinkestava muuten ilman tietyin valein uusittavaa alustaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Tietyin välein...hmmph...pari vuotta ja vähemmän kuin longlife huoltoväli =( Mutta nyt se narina on selkeästi vähentynyt. Kuuluu kyllä edelleen häiritsevästi, mutta ei lähellekkään niin "raastavasti". Liekö sitä silikonisprayta on nyt valunut johonkin oikeaan rakoon.

                                  Kysytäänpä nyt tässäkin, että kuuluisko tuossa kaasupolkimessa olla joku jousi? Eli tuossa kuvassa näkyy tuon sinisen stopparikumin alapuolella kaasupolkimessa tuollainen selkeä jousen paikka:

                                  https://dl.dropboxusercontent.com/u/...122_224039.jpg

                                  Ainiin, ja sitten sellanen, että mikä huohotusputki tulee tuohon vänkärin oven alapuolelle, ja onko vaarallista, kun sieltä kuuluu röpötystä? Mulla röpöttää se lähes aina. Ensin luulin, että pakoputki vuotaa.
                                  Viimeksi muokannut op76; 23.11.2014, 12:04.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kylläpä tämä jaksaa nyt vastustaa. Tänään oli vuorossa täydellinen öljyhuolto, mutta niin oli nekin tekemättömiä töitä, kun ei saanut vaihdelaatikon proppua pois (aivan ihmeellinen kanta siinä ruuvissa), ja perästä oli puolestaan täyttöaukko vedetty niin tiukalle, ettei sitä saa millään auki. Sen verran tuossa pääsi näkemään, että laatikosta tuli siitä täyttöaukosta täysin uuden näköistä öljyä, joten ei ne varmaan vanhat voi olla.

                                    Suodattimet ja moottoriöljyn sai sentään normaalisti vaihdettua, mutta polttoaineen suodatin jäi huomiselle. Mitenkähän se tulee sieltä pois, kun siinä on joku panta ympärillä, eikä sinne mahdu millään avaimella väliin aukaiseen.

                                    Etupään narina palasi myös. Huomenna tulee (jos saa kaikki pultit auki) uudet jouset alle, niin jospa se syyllinen löytyy samalla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Siitä hylsy proppuun.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Olispa tuonki osannu ennakoida, ku on tullu käytyä motonetissä kahdesti tälle viikolle.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X