Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TTQ 225 S-line -03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TTQ 225 S-line -03

    Viime syksynä hankittu vauhtisämpylä ei taida olla vielä lähelläkään valmista. Ajattelin kuitenkin, kun clubiinkin tuli liityttyä, että vois laittaa edistystä esille. :)

    TT on siis Saksasta tuotu 165kW nelikko s-line varustelulla.

    Alkuperäiset varusteet:
    • Xenonit
    • Automaatti ilmastointi
    • Navi (Kaipaisi päivityksen, että viittis käyttää.)
    • Cruise
    • Nahka/alcantara sisusta
    • S-line alusta
    • 18” 9-puolaiset old-RS4 vanteet


    Tekniikka:
    • Zimmermanin reikälevyt edessä ja palat joka kulmassa
    • HEL teräspunotut letkut
    • Defcon bush insertit
    • ECS dogbone mount
    • Haldex performance controlleri
    • Forge by-pass
    • BMC kartiofilsu ja lämpöpelti
    • Forge non-resonated alloy boost pipe
    • 2,5" Scorpion cat-back
    • 3" DP ja 200 cell katti
    • 98 softa (260hp+/400Nm), E85 softa (280hp+/400Nm+) by jcarlson
    • Bosch EV14 52lb 520cc suuttimet
    • Walbro 455 LPH E85 yhteensopiva PA-pumppu
    • 2.0 tfsi puolat
    • Webasto GSM ohjauksella


    Vanteet ja renkaat:
    • Kesällä 3SDM 0.01 8.5"/9.5"x18" satiini mustana & Nokian zLine 225/40 R18
    • Talvella 17” Rial & Good Year Ultra Grip nastat 225/45 R17
    • Spacerit edessä 10mm, takana 20mm


    Kori ja sisusta:
    • Sisätila, rekisterikilven valot ja parkit leditetty
    • OEM 2-paikkainen mukiteline
    • Sport takadiffu
    • Aerotwin pyyhkijänsulat ja varret
    • Clubin kilventaustat
    • Kaikkea pientä söpistelyä
    • Myllytys


    Hifit:
    • Pioneer MVH-350BT
    • Kenwood KAC-9104D monovahvari
    • Kenwood KAC-7204 stereovahvari
    • Kenwood KFC-WPS1200F 12” flat-subi
    • Subikotelo AI-12 Flat
    • Rainbow SL-C 6.2 2-tie erkat
    Attached Files
    Viimeksi muokannut xylitoli; 5.1.2015, 09:48. Perustelu: päivitystä

  • #2
    Puunailujen jälkeen tuli napsittua pari kuvaa lisää äässistä ja sisustasta. Piru vie, matot unohtu pestä :)

    Järkkäri jäi kotia, joten pahoittelut kännykkälaadusta.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Taisit olla toissa päivänä olarin prisman shellillä tankkaamassa? Vai onko se matinkylää..

      Comment


      • #4
        Juu Olarissa, mutta tais olla emäntä tankilla sillon...kerrankin :D

        Comment


        • #5
          Juu näin kattelin että nainen tankkaili :)

          Comment


          • #6
            Pientä väripäivitystä umpioille ja etuvilkkujen linsseille. Onneks pääsi lämpimään talliin hoitamaan maalaushommat, kun nuo kelit ei ollu mitenkään optimaaliset :)
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Makustelua uudesta vanteistuksesta. Vielä pitää iskee speisserit näihinkin, niin asettuu vähän mukavammin kaarelle.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Tänään tuli sitten iskettyä viimeinen himohienosäädetty E85 softa versio sisään. Softa on jcarlson nimimerkin takaa löytyvän kaiffarin käsialaa ja täytyy kyllä hehkuttaa, että mies osaa hommansa! TT vetää paremmin ja vääntö tuntuu paljon tasaisemmalta koko kierrosalueella. E85:lla meno on puhdikkaampaa ja jotenkin tuntuu, että alakierroksilla vääntö on vahvempaa.

                Muutaman kuukauden aikana on softaa viritelty on/offina, ensin 98:lle, sitten E85:lle ja välimatkan takia koko operaatio hoidettiin vieläpä etänä. Eli mailin välityksellä sovittiin hommat, logitusten ja uusien softa versioiden lähetykset. Itse hoidin logittamisen VCDS:llä ja softan lukemisen ja kirjoittamisen MPPS kaapelin/ohjelman avulla. Loput hommista eli suurimman osan hoiti itse asiantuntija.

                Teknisiltä ongelmilta ei tullut vältyttyä ja uusiksi meni ensin huohotuksen letkut ja sen jälkeen bensapumppu. Suuttimet tietysti piti ihan alun alkaen vaihtaa etanolin takia.
                Suuttimiksi valikoitui softaajan suosittelemana Bosch EV14 52lb 520cc suuttimet ja bensapumpuksi E85 yhteensopiva Walbro 455 LPH. Muille tiedoksi, että tuo Walbron pumppu on "hieman" erilainen, kuin alkuperäinen, eli jonkun verran piti patenttiratkaisuja tehdä, että uusi pienempi, erilaisilla liitännöillä varustettu pumppu hujahti paikalleen vanhan pumpun koteloon :)

                Mutta siis summa summarum, hauska projekti, paljon tuli opittua uutta, asiantunteva ja avulias softaaja, upeat softat ja mikä parasta auto, joka kulkee ja vetää niinkuin kuuluukin!
                Viimeksi muokannut xylitoli; 5.1.2015, 09:47. Perustelu: pumpun mallinumero väärin

                Comment


                • #9
                  Sama setuppi (tosin eri pumppu) ja samat murheet ollut täälä ;) Tullut jo moneen kertaan todettua seuraa miete: "Tällänen se olisi pitäny olla jo tehtaalta"

                  Comment


                  • #10
                    Näinpä! Tulikin väärä mallinumero tuolle pumpulle, noh nyt korjattu aikaisempaan :)

                    Comment

                    Working...
                    X