Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet ABK --> ? (kesäauto)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Pelkkä rulla kiristimeen 026109243J, oikea kiristin 050109479A

    Comment


      #92
      Rullahan mulla olikin jo, tuli jakohihnasetissä. Nyt tarvisi sitten ruveta metsästämään oikea kiristin. Ei noita viitsisi arvalla tilailla ja odotella mahdolisesti turhaan.

      Comment


        #93
        Tätä juuri tarkoitin, Motonetin kiristin paljastui rullaksi. Sehän tulee jo hihnasetin mukana muutenkin.

        Sparetolta löytyy ja Speed-Autoteilen kautta samaan hintaan. Jälkimmäinen on rahtien jälkeen jopa edullisempi, joten kotimaista toimittajaa on helppo tukea.

        Comment


          #94
          Jakopää hoidettu. Samalla apuakselin stefan ja termarin vaihto, se kun on kaikkien apulaitteiden takana.

          Ohjausvaihteen vaihto osoittautui hankalaksi. Ohjausakselin tumppi ei mahdu taipumaan ulos tulipellistä. Rupesin nostamaan mosaa pois, vaan eipä sekään ihan nyppäämällä lähde. Lootan repsikan puolen pultti ei mahdu pois paikaltaan.

          Hemmetti.

          Comment


            #95
            Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
            äänimerkin sijainnista pitää laittaa merkintä otteeseen. Se kun on erillisessä napissa rattipylväässä. Voisi koittaa askarrella sen tuohon oikealle paikalleenkin, vaikka kai siihen joku syy on, miksi on tehty erilliseksi.
            Mun edellisessä Cabrioletis oli myös rattipylväässä äänimerkille oma nappi :)

            Nyt kun tätä aloin vähän miettimään tarkemmin niin bilteman kautta vanhan auton vin tietoon ja syötin sen tuonne: https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/aud...u=cr7r0sds821z

            "4UE - Airbag: Air bag for driver and front seat passenger"
            Siinä ratissa joka mulla autossa oli, ei mitään airbägiä kyllä ollu.

            Toisaalta autossa oli kylläkin tuningvalot (yök) ja joku vähän rs2: näköinen tuningpuskuri joten lieköhän ne vaihdettu jossain välissä keulamällin jälkeen, samalla kun vaihdettu ratti toiseen :D
            https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...b9&oe=5D6AACE7

            Comment


              #96
              Tässä on kyllä bägit tallella, vaan ei se ole sanottu, etteikö tätä joskus olisi kolaroitukin. Ruori saattaa olla B5-sukuinen. Väittäisin joka tapauksessa tuoreemmaksi, kuin B4. Ennole toistaiseksi löytänyt runkoaisoista merkkejä korjauksista, joten ei se ainakaan mikään huikea tälli ole ollut, jos on johonkin ajettu.

              Comment


                #97
                Sulla fl ratti prefl-autossa, joten on joku väliosa/adapteri kun boorit erikokoisia. Slipring on mennyt vaihtoon kun eivät ole yhteensopivia. Luulen että siinä on se töötti ranetettu.

                Comment


                  #98
                  Sain viimein aikaiseksi nypätä patin pois keulalta ja pudottaa apurungon pois. Apurunko on jo hyvää vauhtia ruosteessa, mutta meisseli ei mennyt vielä mistään läpi. Jotakuin kreivin aikaa ollaan siis liikkeellä sen kanssa. Samoin konehuoneen kiinnikkeissä alkaa B6-vitamiinia ilmiintyä sinne tänne. Tulee siis keulalle melko perusteellinen läpikäynti. Etutukivarsiin on uretaanipuslat jossain varaston syövereissä. Listaan alle vähän kuin itselleni muistilistaksi puuttuvia/uusittavia osia.Apurunko ja ripustukset ovat kokolailla palasina. Toinen jarrusatula ei suostunut irtoamaan nilkasta ja vetarin pultit ovat ihan kiinni asti. Täytyy siis keksiä jostain lainaksi iso pulttimopo, tai saada kalikat kiinni johonkin kunnolliseen ruuvipenkkiin, että pääsee vääntämään pitkällä jatkolla.

                  Vaihteensiirtäjän alapään pultista kannat pyörähtivät tietenkin pyöreiksi. Meni hetki miettiessä, miten hitossa tuo tulee pois, kun ei se laatinkonkaan päästä irronnut, eikä tilaa ollut lyödäkään. Viimein kepin juuresta, suojakumin alta löytyi haarukkaa paikallaan pitävä ruuvi, jokna irrotuksella koko keksintö tuli autosta pois. Edellisella remontoijalla ei ole ollut kärsivällisyyttä etsiä, mutta hitsivehkeet hänellä on olleet. Siirtäjätanko oli vedetty kahdesta kohtaa poikki ja räitty hitsaten takaisin kasaan. Siistitään tuokin nyt, kun irti on. Lootan päästä kiinnitys oli krymppääntynyt aika tukevasti. Lyömisellä ei ollut mitään tekoa. Lämmityksen jälkeen alumiininen kiinnike irtosi melkein pyytämällä.

                  Toinen vastustaja, joka sai lopulta asentajan tuntemaan itsensä melko tyhmäksi, oli ohjausvaihteen kuminivelen kiinnitys. Sehän ei siis myöskään suostunut liikkumaan mihinkään, vaikka kuinka löi. Samainen kalikka on tehokkaasti tiellä, jos vaihdetta yrittää poistaa kustannuspaikalta konetta irrottamatta.Syylliseksi paljastui putkisokka, joka on pystyssä kiinnikkeen akselin ympärille puristavan pultin tiellä. Olin toki löysännyt pultin ja levittänyt kiinnikettä, minkä sain, mutta pultti olisi pitänyt poistaa kokonaan.

                  Uusittavien osien listaa:

                  Etuiskarit
                  Etuiskarien yläpäät 8A0412323D
                  Pohjaanlyöntikumit
                  Etujouset vahvempiin (ehkä)
                  Vakaajan koiranluu 8A0407465
                  Apurungon puslat 8A0399151D (etummainen) ja 8A0 199 419 (takempi)
                  Moottorin kannakkeet
                  Vaihteiston tukikumit 8A0399151H ja 8A0399151D
                  Vakaajan puslat 893 411 327 E
                  Akku
                  Renkaat
                  vetarien kumit (while you're there..)
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut arto s; 5.5.2020, 09:22.

                  Comment


                    #99
                    Olisiko teillä hetki aikaa jutella voimansiirrosta ja pyörän tuennasta? Tallin pimeästä nurkasta, alimman hyllyn alta löytyi laatikko, jossa piileskeli pikkukorisen nilkat. Laakerin mitoista ei ihan saanut tolkkua, mutta navassa on isompi boori kuin neloskoneisen Cabin orkkis. Nilkka on myös yläkiinnityspisteestä hieman erilainen ja navan et on eri. Voisiko olla niin huikea tuuri, että käsissä on kutoskoneisen nilkka? Jostain pikkukorisesta quattrosta ne ovat.

                    Ja mikähän lie sitten vetarien ero kutoskoneisessa ja neloskoneisessa? Onko keppi sama, eli ulkonivelten vaihdolla pääsisi, vai pitääkö metsästää eri kepit? Ja mahtaakohan sisäpää olla silti sama?

                    Comment


                      Olisiko tästä apua: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+ca.../407-407020/#3

                      Comment


                        Juu ja ei. Tuo ei kerro, missä versiossa on mikäkin.

                        Sen verran on selvinnyt, että V6 on isommat laakerit, navassa isompi boori, paksummat vetarit ja tripoidi sisäpäät. Itse yhdistän tripoidit 01E-laatikkoon. Laatikoiden jaot osuvat aika kivasti ristiin eri lohkoihin, joten sen kanssa ei liene murhetta. Mitenkähän vaihteensiirtäjä? Onko mekanismi sama? Että jos etsii 01E-laatikon vaikkapa C5:stä? Meneekö vetarien mitat uusiksi? Vai tarviiko etsiä V6 aski ja vetarit myös? Sehän se varmaan varmin olisi, mutta valikoima laajenee, jos muutkin käyvät.

                        Täytyy myöntää, että tämä hieman lannisti.

                        Comment


                        • Joo... minkäs koneen laitoit vai jäikö minulta huomaamatta se tarinaa lukiessa.
                          Itse olen myös vaihtanut ack moottorin vanhan abc tilalle.
                          Osia on tullut hankittua jos jonkinlaisia vaihtelevalla menestyksellä.
                          Niitä kerääntyy varmaan jokaiselle.
                          Tsemppiä ja kannustusta.

                          Comment


                            Ei ole lukittu vielä. Tuossa erään kerholaisen kanssa viritelty kauppaa vaihteistosta, mikä ratkaisisi yhden ison murheen. Sittenhän ei puuttuisi kuin loput. Nuo kalikathan tarvii joka tapauksessa, jos meinaa moottorin vaihtoon ruveta. Toki 5-pyttyisen saisi tunkata keulalle olemassa olevilla osilla, mutta sellaista ei nyt ole nurkissa jouten. Kaverilta saisi 2.4 V6:n ihan karkkirahoilla, joten sekin voisi periaatteessa olla vaihtoehto ja vielä verrattaen helppo sellainen.

                            Comment


                            • Tai miksei vanha Abc.
                              Mullakin lojuu jouten vanha 180" ajettu coupen laatikolla. Saati paljon muuta.. s2 nilkat navoilla ,Agb ja asn ym.
                              Meinasin joskus rupee luopumaan näistä. Tai vaihtaa Chevy osiin.
                              Auto on vanha joten sijoitus mielessä kannattaa jättää tekemättä.
                              Mutta mitä sitä rahalla.. näähän on kivoja ajaa.

                              Comment


                                ABC eli 12v 2.6 V6 on vähän väliinputoaja. Se on yhtä janoinen kuin AAH, mutta vähemmällä kiukulla. Työtä vaihto teettää kuitenkin saman verran. Vastaavasti nuo 30V-koneet ovat vähemmän janoisia ja vääntävät paremmin. ACK:ssa on kiukkuakin jo kohtuuella. Toki koska näillä ei ole tarkoituskaan ajaa kovasti, teho ei ole sikäli määräävä tekijä. Eikä kyllä varsinaisesti kulutuskaan. Keskialueen vääntö sen sijaan alkaa jo näytellä roolia.

                                Kaveri osti itselleen vitoskoneisen vastaavan. Sellaisen laitto olisi likimain naps ja kops homma ja saundi olisi laakista ns. paras, vaan niitäpä ei ole vieläkään ilmestynyt nurkkiin. Jatkan metsästystä siis.

                                Comment

                                Working...
                                X