Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C4 -96 1.8l

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C4 -96 1.8l

    Tuli haettu tälläinen A6 sedan, vanhan C4 100:sen mennessä lunariin papparaisen käännyttyä valoissa eteen. Piti saada mielellään saman korinen auto, mutta paremmilla varusteilla kuin vanha.

    Tällä hetkellä mittarissa on 252tkm ja ostohetkellä oli 250tkm, ilman tekniikka murheita ajettu tämä aika ainakin.

    Saksasta tuotu aikanaan, joten varusteitakin on ehkä vähän normaalia vastaavaa enemmän. Taitaa tämä 1.8l 20v konekin olla näissä vähän harvinaisempi?

    Varusteista mainittakoon:

    - Automaatti-ilmastointi
    - Iso mittaristo
    - Ajotietokone
    - Edessä sähköikkunat
    - VDO:n jälkiasennus kaukosäätöinen keskuslukitus
    - Tehtaan Westfalian irroitettava peräkoukku

    Kaikinpuolin vakio kuntoinen vanteita lukuunottamatta. Vanteet olisi jossain vaiheessa tarkoitus uusia, mutta tämän hetkinen rahatilanne ei anna myöden. Myös tuosta maastoauton maavarasta pitäisi päästä eroon, mitään über matalaa en tästä halua, mutta saisi tuo wheel gap olla vähän pienempi. Vinkkejä otettaisiin siis vastaan kohtuu hintaisesta madallussarjasta, joka oli kuitenkin ajoltaan suurinpiirtein yhtä mukava kuin tuo vakiokin.

    Parin viikon päästä etupuskuri lähtee maalaukseen, koska eräs auto pakitti suoraan nokkaan. Samalla varmaan ehdotan jos tuon lämppärin pistokkeen saisi tuonne puskurin verkkoihin eikä tuollein rumasti puskurin läpi tulemaan.

    To-do listalla ainakin:

    - Penkkien pesu Pesty
    - Vaihdekepin pussin vaihto
    - Ehkä sisätilantutkan toimimattomuuden selvitys Toimii
    - Jossain vaiheessa vanteet ja renkaat
    - Jossain vaiheessa alusta
    - Ajotietokoneen varoituksien poisto (toinen palaneesta polttimosta jota en löydä/ei ole palanut ja toinen jarrupaloista, koska niissä ei ole tunnistimia, joten johdot yhdessä, mutta silti varoittaa.)
    - Apparin lokarissa klommo pitää selvittää, että onnistuisiko oikominen joko imukupilla tai sitten kylmä/kuuma hoidolla.
    - Ovilistojen asettelu paremmin
    - Kaasupolkimen korjaus. Itse poljinpinta on lähtenyt irti saranan kohdalta, näissähän kun on saranoitu tuo poljinpinta ja se on lähtenyt siitä irti.
    - Kuskin oven saranoiden vaihto. Vaihdettu

    Pahoittelen kännykkä laatuisia kuvia.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut 54mmy; 20.1.2015, 22:19.

  • #2
    Tuli vedettyä maski mustaksi sekä rinkulat, noista rinkuloista en vain ole vielä oikein osannut päättää, että pitääkö mustana vai kromisena. Kuvasta näkee myös, että puskurin maalauksen aikaan lämppärin pistoke vaihtui puskurin reunasta puskurin verkkoihin.

    Samalla tuli auto pestyä ja huomattua, että jostain pääsee vettä kuskin sekä apparin jalkatilaan. Voiko tuo johtua ihan siitä, että suihkutin letkulla suoraan tuohon muovisuojaan konepellin takaosassa vai onkohan siellä jotkin kanavat tukossa, missähän tässä mahdollisesti olisi nuo kanavat?

    Vikassa kuvassa näkyy tuo kaasupoljin, eli siitä puuttuu se saranoitu poljin pinta, saakohan niitä erikseen vai joutuuko koko polkimen vaihtamaan uuteen? Ebaystä näytti uusi olevan +150e, joka on kyllä vähän suolainen hinta...
    Attached Files
    Viimeksi muokannut 54mmy; 18.5.2014, 22:53.

    Comment


    • #3
      Itseltänihän tuo pinta on polkimesta puuttunut aina :)
      Toiseksi viimeisen kuvan muovi siitä pyyhkijöiden päältä pois ja sieltä kaukalon pohjalta pitäisi löytyä kumitutti, joka on tukkeutunut neulasista yms. törystä. Tämän jälkeen vesi ei poistu ulos vaan sisään. On puhaltimen moottorista pelkääjän puolelle vähän aikaa. Jollain rassilla kannattaa yrittää, ei ehkä käsi yllä/mahu.

      Comment


      • #4
        Vanhassa oli tuo pinta edelleen kiinni ja tähänkin haluaisin sen kyllä paikalleen :).

        Meinaatko siis tuota muovia minkä irroittamista varten pitää ottaa pyyhkijät irti? Vai tuota, joka lähtee ihan vaan noista klipsuista irti?

        Comment


        • #5
          Ei kun se joka lähtee ihan vaan nyppäsemällä. Siinä pyyhkijöiden alapuolella. Tais olla vesikanava melkolailla siellä kaukalon nurkassa, mikäli nyt oikein muistan.

          Comment


          • #6
            Jäänyt vähän tuo poistoreikien katsominen kun ei ole sateella eikä pesussa vuotanut enää sisälle. Voisikohan se sitten olla, että olisin vaan ruiskuttanut vettä vähän huonossa kulmassa ja sen takia sitten vuotanut sisälle?

            Kuskin oven alasarana tuli vaihdettua ja nyt ei enää ovikaan tipu avatessa 1-2cm vaan pysyy linjassa.

            Seuraavaksi ajattelin siistiä entisen omistajan poppilaite räpellyksiä. Hattuhyllylle on joku joskus laittanut 6x9 kaiuttimet ja ne on asennettu hattuhyllyn päälle pienillä puupaloilla. Ne kun otin pois niin näki alkuperäisen kaiuttimen paikan, mutta se on niin vino, että kuuluisiko siellä olla joku asennuskaulus tai vastaava? Ei kellään sattuisi olemaan kuvaa alkuperäisestä asennuksesta? ETKAsta en löytänyt kuvaa mistä olisin nähnyt toteutuksen.

            Ihmetyttää myös se miten nuo takakajarit on kytketty. Siellä on se alkuperäinen liitin mihin menee 5johtoa niin niistä on 2 katkaistu ja ne liitetty kaiuttimeen, onko ne 3muuta muka turhia ja mitä varten sinne muutenkaan tulee alkuperäisessä toteutuksessa 5kpl niitä johtoja?

            Comment


            • #7
              Alkuperäisessä on muistaakseni omat johdot basso/keskiääni ja omat diskantille. Viidennen johdon funktiota en muista.

              Comment


              • #8
                Alkuperäiset kaiuttimet olisi kyllä parhaat tuonne, en ymmärrä miksi sinne on pitänyt jotkin huonot 6x9:t asentaa kun alkuperäiset on 10x paremmat. Ebaystä koitin etsiä alkuperäisia kaiuttimia, niitä kaiutin "verkkoja" sekä jonkin näköistä kaulusta, mutta ainoa mitä löysin oli tuo "verkko".

                Pitäisi myös etuovien alalistat laittaa paremmin paikalleen. Se pääty siitä on ilmeisesti huonosti paikallaan kun repsottaa hieman, vai voiko tuo johtua siitä, että olis lista mennyt jotenkin huonoksi?

                Comment


                • #9
                  Tänään tuli päivitettyä vähän äänentoistoa varastosta löytyvillä osilla kun pitäisi lähteä pidemmälle reissulle niin mukavampi kuunnella matkalla paremmista laitteista.

                  Samalla huomasin myös, että takapenkin alla ei ole mulla keskuslukituksen pumppua(?). Ja takapenkin alla on myös kuvan 2. mukainen tyhjä liitin, onko mitään tietoa mikä se on?

                  Koitin myös tutkia, että minkä takia herjaa palaneesta polttimosta ja takakontista löytyikin kuvan 3. mukainen viritys. En lähtenyt tuota mustaa johtoa seuraamaan, mutta ihmitystä kyllä aiheuttaa, että mikähän idea tuossa nyt oikein on. Toisella puolella on samanlainen viritys, mutta rosvoon ei tule ollenkaan alkuperäistä johtoa vaan pelkästään tuo musta.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Eikös k-lukon pumppu ole setämalleissa siellä takakontin sivuposkessa.

                    Comment


                    • #11
                      Sen enempää mallia tuntematta, voisko tuo rosvo olla vetokoukun sähköjä varten?

                      Comment


                      • #12
                        Mietin itse samaa, mutta eikös tuo Westfalian koukku ole tehdasasenteinen, joten luulisi ettei siinä olisi tuollaisia kytkentöjä? Tuo ryöstö on myös tehty parkkipolttimosta, mutta ei mistään muusta, joten sekin pistää ihmetyttään vielä enemmän. Täytyy varmaan koittaa seurata tuota johtoa kunhan ehtii ensi viikolla.
                        Viimeksi muokannut 54mmy; 10.7.2014, 15:42.

                        Comment


                        • #13
                          Täma on kyllä hieno korimalli, yksi onnistuneimmista. Hienokuntosen näkönen yksilökin näkyy olevan.

                          Comment


                          • #14
                            Keskuslukituksen pumppu on akun ja oven välissä jemmattuna vaahtomuovin sisään...

                            Comment


                            • #15
                              Tuli luettua tänään vikakoodit kun joskus käynnistettäessä käy todella huonosti tyhjäkäyntiä ja meinaa sammua + liikkeelle lähtö on tällöin vaikeaa. Yleensä tullut jos juuri tankannut enemmän bensaa. Kerran tuli myös niin, että tankkasin enemmän tankkiin -> ajoin 200km, pysähdyin syömään ja kun syömästä lähdettiin niin teki tuon. Auto toimii kuitenkin normaalisti mielestäni kun saa kierroksia ja yleensä palautuukin normaaliksi kun on pari kertaa koneeseen antanut vähän enemmän kierroksia.

                              Kuvassa näkyy koodit ja tälläiset selitykset antaa Ross-tech:
                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...3/P1545/005445
                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561

                              Miksi tuo antaa kaksi kertaa tuon 00561 koodin?

                              Mitähän tuosta nyt kannattaisi alkaa katsomaan kun kuitenkin pääsääntöisesti toimii hyvin. Onko jotain tiettyjä measuring blockkeja mitä kannattaisi logittaa, että selviäisi jotain? Logittaminen on tietty vähän hankalaa tosin kun pistokkeet on konepellin alla...
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut 54mmy; 13.7.2014, 21:46. Perustelu: kuva unohtu

                              Comment


                              • #16
                                Tuo 00561 tulee varmaan kahdesta viasta tai yhden vian aiheuttaman häiriön takia. Vaikkapa laiskasta polttoainepumpusta, jolloin ruiskupuolikin herjaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Täytyy seurata antaako vielä tuota vikaa vai onko joku vanha. Jos antaa niin ensimmäisenä kannattaa varmaan logittaa maffia? Saako noita suuttimia logitettua jotenkin? Sitten jos niissä ei ilmene mitään niin täytyy varmaan käydä hakemassa bensapainemittari ja testata tuo paine.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ole muistanut noita vikakoodeja lukea, mutta voisiko osa syynä olla ollu öljyset sytytystulpat, koska ei sen jälkeen ole pahemmin enää tehnyt tuota kun tulpat vaihdoin?

                                    Eli tulppia vaihtaessa huomasin venttiilinkopan vuotavan, joten pitihän se vaihtaa. Ensimmäistä kertaa vaihtelin tuota tiivistettä, mutta helppohan se oli tuohon koneeseen tehdä.

                                    Sen jälkeen vein öljyn ja suodattimen vaihtoon liikkeeseen, koska en jaksa jäteöljyjen kanssa pelata. Siellä huomattiin vaihteistonkumien olevan huonot, eli ne menee vaihtolistalle, myös vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa. Onko jotain järkihintaista suositusta noille vaihteistoöljyille? 20e/litra sanoivat hinnaksi varaosaliikkeessä ja 3litraa pitäisi ostaa. Myös vaihteistonkumit täytyy etsiä jotkin muut kuin lemförderit, koska niiden hinta on 55e/kpl eikä siihen riitä budjetti tällä hetkellä.

                                    Trippimittarin kohdalla vilkkuu "int 2" aina kun laittaa virrat päälle, tuo on ilmeisesti huollonmuistutus, mutta miten se nollataan?
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuota huollonmuistutusta olen itsekin halunnut nollata mutta en ole saanut aikaiseksi selvittää että miten se tapahtuu. Lyhyellä googlettelulla löytyi ohje: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audi_sri.html

                                      Comment

                                      Working...
                                      X