Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yks ässä lisää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jesse87
    vastasi
    Selkänojassa on kuulemma erilainen kiinnitys,
    sedan: joku koukkukiinnitys
    avant: tappikiinnitys

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Onko sillä B5:ssa jotain merkitystä? C5 penkit sopii ristiin sedanin ja avantin kesken.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Osaako joku sanoa onko nämä penkit sedanista vai avantista? Olen 2 sähköpostia nyt laittanu tonne eikä kuulu mitään vastausta..
    https://www.ebay.com/itm/00-02-Audi-...4-55f972392285

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Tänää tuli mankka laitettua kiinni, olihan melkonen setti selvittää johdot, ylimääräsiä oli jonku verran mitä tuli karsittua pois.
    kehykset tarvis vielä, täytyy selata nettiä josko tulisi vastaan..

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Laitan tuolta vielä tiivistelmän:
    " Conclusion:


    These results show a clear benefit to having the shrouds installed for increasing mass air flow through the section of the intercooler core where the MAF sensor and housing were placed."

    Eikä Audi olisi sellaisia laittanut jos niistä ei olisi hyötyä. Tuohon on varmasti käytetty tuotekehitysrahaa aika paljon, eikä sitä tehdä turhan takia. Lisäksi coolerien ilmanohjaimen ja syylärin välissä on myös pienet ilman"ohjaimet". Ne estää ilman karkausta syyläriltä muualle.

    Moottorin (imu)ilmanotto ei ole suoraan verrannollinen coolerien saaman ilman kanssa.

    Leave a comment:


  • Mikse
    vastasi
    Tuossa ihan yritetty testatata mikä hyöty on ilmanohjaimilla niin ei tarvi kenenkään arvailla. Jokainen tekee sitten omat johtopäätöksensä tuosta testin tuloksesta
    http://www.myaudis4.com/2016/01/11/i...rent-approach/
    jatkoanalyysiä
    http://www.myaudis4.com/2016/01/15/i...eaned-up-data/
    Viimeksi muokannut Mikse; 29.1.2020, 13:01.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Olet varmasti oikeassa. Kuitenkin sinne vaparisuodatimeen työnnetään ilmaa ajovalon taakse isoilla tehoilla. Sinnekkö se ilma haluaa sitten mennä?

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Nythän siis puhutaan Kilu7 siitä, että miten saadaan se jäähdyttävä ilma siitä koolerin ulkopinnalta läpi.

    Ilma ei todellakaan tahdo mennä siitä kennosta läpi, vaan kiertää hyvinkin herkästi ympäri, kiipeää yli ja kaivautuu ali (kuten leijonanmetsästys laulussakin todetaan) lisäksi on hyvä pohtia, että ei kannata välttämättä koko kennon tehollisen kokoisella aukolla keulassa yrittää ohjata ilmaa siihen kennon läpäisyyn, vaan voi parantaa hyötysuhdetta hämmästyttävän pienelläkin sisäänotto aukolla, kun se sisääntulon ilman nopeus ja paine pudotetaankin paljon hyödyllisemmäksi ja voidaan vielä pohtia mistä saataisiin takapuolen kautta aikaan paine-ero ja läpi virranneelle ilmalle poistuminen määränsä mukaan.

    Ei se B5 RS4 kehitysryhmä turhaan tehnyt poistogrilliä pyöräkoteloon, siellä renkaan sisäpuolella kun tuppaa olemaan edes jonkinlainen alipaine.

    Joskus on halvempaa ja helpompaa hetki pohtia, ennen Visan vingantamista ;)

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Radio saapui, tossa aloin miettimään että saako b5 peruutuskameraa rekisterikilven valon kanssa samaan niinkuin uudempiin saa? En ainakaa netistä nopeella selaamisellä löytänyt.
    tossa vähä aloin kattelee samalla auton päässä olevia johtoja mankalle, on sitte sellasta amisräpellystä että ihme on ettei oo palanu koko auto jo.. tosta tuleeki sitte varsin mukava asennus kun kaikki pääsee tekemään alusta asti..
    Viimeksi muokannut Jesse87; 27.1.2020, 16:11.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ilma menee sieltä missä on vähiten virtausvastusta.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
    Ei se ilma sinne kennoon halua mennä, jos sen ei ole pakko.!
    Missä tehoissa se ilma lopettaa halut mennä? Ei ainakaan alle 500hv, jos on tilaa tulla kuuleriin. Logiahan siitä saa, millä väitteen voi kumota. Tilaan itselle nuo Jessen ilmoittamat kuulerit ja tutkailen sitten myöhemmin uudella setillä. Jos olisi penkkiin kausikortti, testiä vaan lisää.
    Viimeksi muokannut Kilu7; 24.1.2020, 20:54.

    Leave a comment:


  • Carbin
    vastasi
    Alvadin tarvike lokari istu kyllä ihan nätisti. Joutu vaan tekee facelift umpiolle muokkauksen.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Tänään otin lokasuojat irti, sen verran oli ruostetta että paaliin lähtee ja uusien ostoon ja maalarille, etupuskuri ja konepelti on käytettävä maalarin käsittelyssä että saa hyvän..
    vaihtoon menee myös etuvalot, muoviumpioissa sen verran hiushalkeemia että ne on entiset..
    tuulilasin vaihdosta kyselin tarjouksia ja hintaa tulee 255e sis. Kaiken, myös lasin yläreunan lista..
    tää on ihan loputon suo...

    sen verran joutuu ottaa takaspäin että noi OEM loksut maksaa 280e kpl joten ei noissa vanhoissa nyt niin paljo ollukkaa ruostetta etteikö niitä kannattas tehä ;D
    ainaki spareton tarvikelokarit ei kuulemma istu edes sinnepäin..
    Viimeksi muokannut Jesse87; 21.1.2020, 06:43.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Kuulerit tarvitsevat kyllä ilmanohjaimet vaikka kuka uskoisi ja mutuilisi mitä muuta. Ei se ilma sinne kennoon halua mennä, jos sen ei ole pakko. Välijäähdytys on lähes poikkeuksetta biturbojen ongelmakohta, joten sinne osastolle ei voi panostaa liikaa!

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Takakontista ei löytynyt kun joku cd-vaihtaja..

    Leave a comment:


  • Kuomu
    vastasi
    Jos mankanvaihdon yhteydessä jää tv-boksi takakontista joutilaaksi saattaisi se kiinnostaa? Jos ylipäätään ruksattu kyseinen varuste.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Pioneer MVH-A210BT tuli tilattua tähän mankaksi.
    takaluukku lähti maalarille, ja puskurit lähtee todennäköisesti kanssa, saa nähdä lähteekö loputki kun näkee sen eron uuden ja vanhan väliltä..

    ps: löytyykö b5:een peruutuskameraa rekisterikilven valon paikalle?
    Viimeksi muokannut Jesse87; 19.1.2020, 09:59.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Mielestäni ilmaa ei pahemmin tarvitse "ohjata", jos kuulerin edessä on tarpeeksi reikää tulla ilmaa. Jos ei ole, niin sitten ohjataan. Muovipuskurin mallistahan se on kiinni.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Nii ihan järkevältä tuo kuulostaa, jos puskurissa ilmaottoaukko on täys cooleria ja puskurin ja coolerin väliin ei juuri rakoa jää niin eiköhän se puskuri toimii siinä ns ohjaimena..

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Mulla ei ole ilmaohjaimia käytössä ja en usko, että niistä olisi apua. Jäähyjen ulkoreunat ovat lähes kiinni muovipuskurissa ja sisällä on tilaa tulla ilmaa keskeltäkin. Penkissä ajamalla toki selviäisi hyöty. Porukka käyttää vapari-ilmansuodatinta etuvalon takana ja pelkkä putki tuo ilma keulasta. Luulisi umpiohjainboxi olevan siinäkin parempi. Pelkkää mutuilua tietenkin.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
    Pistä se välijäähyn linkki näkyviin ja mitat, OEM ei varmasti riitä ulkomittoihin ja et sinä noilla ahtimilla ohjaimia tarvitse :) Itsellä ohjaustehostin ilmaantui lopullisesti muutaman kilometrin ajelulla.

    https://www.ebay.com/itm/Ladeluftkuh...4497%7Ciid%3A1
    siinä Markolle linkki. OEM ilmanohjaimet ei riitä joo mutta niistä olisi helppo lähteä tekemään..


    okkim: tossa kuvassa on ebayn väliputket kiinni..

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    ihan ei osunu ekalla kohalleen tai ei edes sinnepäin
    Miten se noin paljon meni pieleen? Teitkö väliputket ensin ihan arvalla?

    Tehostin ilmaantuu kun vaan kääntelee rattia.

    Leave a comment:


  • HeGee`
    vastasi
    Itellä oli vähän vaikeuksia saada öljyä tehostimessa kiertämään kunnolla, mutta säiliö irti kiinnikkeestään ja nosti ylöspäin samalla kun kaveri käänteli rattia niin ilmaantui paikallaankin hyvin. Öljysäiliö kun on samalla korkeudella pumpun kanssa, jossei jopa hieman alempana.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Pistä se välijäähyn linkki näkyviin ja mitat, OEM ei varmasti riitä ulkomittoihin ja et sinä noilla ahtimilla ohjaimia tarvitse :) Itsellä ohjaustehostin ilmaantui lopullisesti muutaman kilometrin ajelulla.

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Tänään tuli tehtyä putkisto loppuun, ihan ei osunu ekalla kohalleen tai ei edes sinnepäin, ei muutaku rälläkkä ja kemppi laulamaan ja VOLA se on siel ja höpinät sen mukaiset ;D
    tossa samalla kun käytin autoa hetken niin ohjaustehostin piti melkosta ääntä ku käänsi rattia, ilmaantuuko tuo itsestään vai juuri kääntelemällä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Coolerit olis tilattu, niille pitäs veistellä ilmanohjaimet jostain. Todennäköisesti muokkaan OEM ohjaimista eli jos joltai löytyy nurkasta nii saa tarjota..

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Tuli laitettua penkkien airbag johtojen väliin vastukset ja työnsin johdon lattiamaton alle kaikki piiloon, samalla tuli tehtyä mittaristoon poltinrikko modi.
    Takaturvavyöt purin pois että saa lähetettyä vöiden vaihtoon ja huoltoon.. kuskinpuolelta takaluukun verhouksen takaa löyty golf pallo ja Callaway golfin lippis, ihmettelen suuresti miten ne on sinne joutunu jollei niitä ole itse laitettu tahallisesti..

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Nyt olis molemmat penkit paikallaan, on kyllä hyvät istua.. seuraavaks täytys sitte valita ratti ja miettii mittareille paikat..

    Leave a comment:


  • Jesse87
    vastasi
    Siellä on oma kisko kiinni..

    Leave a comment:


  • Jäp1
    vastasi
    Miten sä toteutit kiskot/kiinnitykset autoon?

    Leave a comment:

Working...
X