Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S1 replica

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Miksi säädettävä nokkapyörä ja molemmat ketjupyörät? Eikös kahdella liikkuvalla osalla olisi pärjännyt, vai mitä en nyt hoksaa?

    Comment


      #92
      Tulevat kissanokkatehtaalta tuollaisina.

      Comment


      • #93
        Jokusen metrin on saanut vetää mikkiliimaa pohjaan, mutta rupee olee jo voiton puolella. Peräkin on jo paikkaansa hakenut :)
        Viimeksi muokannut MattiK87; 11.11.2015, 17:42.

        Comment


        • #94
          Kaunista.
          Mutta mikä on moisen vekin tehnyt toiseen helmakotelon pohjaan? ;)

          Comment


          • #95
            Mihinlie kopsahtanut, kun on koppa jo niin paljon nähnyt vauhtia ja vaarallisia tilanteita vaikkei oo vielä ees pyörillään ollut! No ei vaan.... pelti on näköjään vähän vedellyt kun tunkin/pukin paikan vahvike lappu on siihen helman reunaan hitsattu :)

            Comment


            • #96
              Das ist Motronic. ;)
              Attached Files

              Comment


                #97
                Fiilistelyä: https://www.youtube.com/watch?v=pcUK_pLXWOY

                Comment


                  #98
                  Tuon Pasin linkkaama Norjalaisten tekemä "Rata S1" / Mantorpin kiusaaja, saattaa semisti erota tästä projektista ;)

                  Mutta hullu, mielenkiintoinen ja mahtava projekti ollut toki tuokin...ja nopea laite radalla!

                  Comment


                  • #99
                    Joo vähän on eri sarjaa kun tämä meidän projekti! :) Mutta joo, laitetaans muutama projekti kuva vaihteeksi... Rupeais olemaan esim. "konepelti" pinta väriä vaille valmis ja pari sarjaa vanteitakin on saanut vähän uutta väriä pintaan.

                    Ainiin, ja onhan kilvetkin jo valmiina niin saa lähteä heti baanalle kun se päivä koittaa!
                    Attached Files

                    Comment


                    • Tän päivän operaatio on ollut kaarien teko, ja muutamia putkia vaille tuli valmiiksi! Pohjakin on muutos/hitsaus töiltä melkeinpä valmis :)
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut MattiK87; 11.11.2015, 17:44.

                      Comment


                      • Pari kuvaa vielä jatkoksi...
                        Viimeksi muokannut MattiK87; 11.11.2015, 17:44.

                        Comment


                        • Kaunista :)
                          Tuleeko kaksoisdiagonaali vielä vai jääkö "perinteitä kunnioittaen" yksinkertaisella? Puuttuuhan tuosta toki muitakin vielä mutta kysynpä nyt uteliaisuuttani.

                          Comment


                          • Perinteitä kunnioittaen mennään myöskin kaarissa, eli ei tule kaksoisdiagonaalia :)

                            Comment


                            • Perinteitä kunnioittaen micillä kaarien saumat?

                              Comment


                              • Micillä juu... Kaarien materiaali tosin poikkeaa aidosta.

                                Comment


                                  Se on muuten MIG (ja TIG) ;)

                                  Comment


                                  • Ihan sama... Mutta väärä vehjes kaarien tekoon...

                                    Comment


                                      Ja prosessi on kyllä oikeesti MAG.

                                      Comment


                                      • Korjataan siis mig-hitsiä käyttäen liimailtiin ;) Ja herra Toni Nieminen, kyllä se oli tässä meidän tapauksessa ihan se meille oikea vehje kaarien tekoon. Koska ei nämä kaaret ole kuitenkaan nyky sääntöjen mukaiset.

                                        Comment


                                        • Niin ei mua kaarien virallisuus kiinnosta vaan se, että sauma on luja eikä mahdollisessa ulosajossa repeä. Ja jos näkee ison vaivan kaarien teossa, niin eipä ole iso lisähomma tehdä niistä nätit. Migillä se ei vaan onnistu.

                                          Comment


                                          • Jaahas, no se on sun mielipide. Mutta pahoitteluni jos tekemämme kaaret ei ole mielestäsi nätit ja päiväsi meni niiden takia pilalle.

                                            Mutta joo, itse olen kyllä niihin tyytyväinen ja olen sata varma että ne on ihan tarpeeksi lujat niihin ajoihin mitä tällä autolla tullaan ajamaan.

                                            Comment


                                              Kyllä putkiluokat omaava jantteri tekee ihan riittävän siistiä saumaa MIG/MAG vehkeellä. Ja takuulla pysyy.
                                              En tarkkaa muista Fia:n sääntökirjaa kaarien kohdalta ulkoa, mutta muistini mukaan MIG/MAG ei ainakaan kielletty ole.

                                              Asiaan.
                                              Perhanan iso homma on tämmöisenkin tekemisessä. Onko käyttötarkoitus vain tallissa silmän ilona ja kerran tai pari vuodessa herättely, vai käydäänkö ihan reilummin ajelemassa? Hyvältä näyttää :)

                                              Comment


                                              • Ei menny mun päivä pilalle. Tässä topicissa ilmeisemmin piti vaan taputtaa käsiä yhteen ja kaikki negatiivinen palaute kielletty. Pahoittelen!

                                                Comment


                                                • Ei ole MIG/MAG hitsaus kielletty, eikä ole mitään syytäkään miksi se olisi. Normaali teräsputkeen se on ihan riittävä tapa hitsailla, TIG on toki parempi mutta sille ei ole tarvetta. Joka kerta 20vuoden historian aikana on putki vääntynyt mutta ei sauma pettänyt.

                                                  Comment


                                                  • Ja tosiaan eipä ole kielletty mig/mag hitsausta missään kun mustasta putkesta tehdään. Eiköhän suuri osa mustista putkista kuitenkin kyseisellä menetelmällä hitsailla. Ja on siinä tässä tapauksessa sekin että miggi sauma on ulkonäöllisesti lähempämä sitä mitä aidoissa autoissa.

                                                    Onhan tässä juu hommaa mutta on tätä kyllä ilo tehdäkkin! :) Ja tarkoitus on että autoa erilaisissa tapahtumissa käytettäisiin ja eiköhän sitä ulkoiluteta esim. jääradoilla jonkun verran!

                                                    Comment


                                                    • On sitä joulun pyhinä muutakin tehty kun kinkkua syöty...
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut MattiK87; 11.11.2015, 17:46.

                                                      Comment


                                                        Siistiä jälkeä. Alkaa ihan automaalausnäppiä syyhyttämään taas!!

                                                        Comment


                                                          Kyllä se nyt kelpaa just uunitettuun koppaan alkaa kasata!

                                                          Comment


                                                          • Sinänsä ihan sama mulle millä ne putket o hitsattu, mut mikä syynä siihen et ne o paskaraudasta?

                                                            Comment


                                                            • Päädyttiin siihen että tuo FIA luokiteltu "paskarauta" on ihan riittävä materiaali tähän projektiin :) Joten miksi ei? Ja toisekseen nämä kaaret pystyttiin itse tekemään omassa pajassa pääkaarien taivutuksia lukuunottamatta niin eipähän tarvinut autoa mihinkään muualle kiikuttaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X