Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 Coupé Quattro-95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vähän laiskasti oon päivitellyt säiettä, joten laitetaan tää vuosi nyt ns. pakettiin, ajettuja kilometrejä tälle vuodelle n. 4000 tähän mennessä.

    Kesällä kävin kertaalleen jo penkissä mutta säätäminen stoppasi 2. syl kk-laakerin porsimiseen, heti ekassa 8krpm kiekaisussa. Todennäköinen aiheuttaja löytyi 25 vuotta vanhasta orggis dampperista, josta vulkanointi oli pettänyt jossain vaihessa. Siinä siis oli vulkanointi halki ja se oli hieman tursunnut ulospäin. Dampperiksi tuli todella pitkän odottelun jälkeen vdamperin Fluiddampr, ei ole tuotteesta valittamista ja se vaikuttaa laadukkaalta. Toisin on heidän asiakaspalvelu, joka on vaan ehkä yksi huonoimmista mitä vastaan tullut. Samalla sitten vaihtui 4-lapaisen jousitetun sintterin tilalle 6-lapainen jousitettu sintteri ja ai, että on helpompi lähteä liikkeelle ja ajaa ns. kaupunkiajoa, kun voi vähän luistattaa. VW Lupo kampuran takastefa triggeri vaihtui myös Boschin versioon, koska tämä nykyinen aiheutti satunnaista häiriötä. Niitä vertailtaessa pystyi toteamaan uuden anturin uppoavan 0,1mm syvemmälle eli lähemmäs 60-2 anturi kehää, häiriö oli ohitettu.Siinä sitten vaihtui kardaanin kannake ja vaihteiston korvakon puslat ja muutakin mm. alatukivarsiin powerflexit (tähän autoon jo toinen kierros), vakaajan helat, pystytangot, vetarien suojakumit, iskarien yläpään laakerit jne..... perushuoltoa.

    MaxxEcu kyrväytti puolien "päätteen" purkin sisältä ja lakkasi antamasta kipinää. Siihen en ole löytänyt autosta vielä syytä. Purkki on ollut ruotsissa jo n. 3kk korjattavana mutta eipä haittaa, sillä TT-Speedin Tero lainasi omasta harrasteesta purkin siksi aikaa, taas kerran loistavaa asiakaspalvelua. "Kesän" lopullisiksi numeroiksi tauluun jäi 737hv/707nm@1,6bar, pakopaineen ollessa 1,3bar ja ei taaskaan ongelmilta vältytty. Reserviä on varastossa vielä suht. reilusti mutta laturin lataussäädin alkoi kyykähtää ihan yläkierroksilla, tais pahimmillaan logiin piirtyä 9,xx V jännite hetkellisesti ja tämä tietysti aiheuttaa monta muuta oiretta mm. bensanpaineet alkoi tippumaan niin se oli sitten siinä, säätö piti keskeyttää. Paineet piti jättää tuohon ja dynolapun tynkäkäyrät olisivat olleet ne seuraavan vedon 1,7barin käyrät, joten eikun em .asiat talven aikana kuntoon ja keväällä uudestaan. Pa-pumpulle pitää vaihtaa n. 4-6mm2 virtakaapeli ja etsiä jostain Boschin lataussäädin jne... Mahdollisesti, jos ei lunta ei tule vielä hetkeen, käyn ottamassa verrokki käyrät Vrt:llä niin pystyy penkkejä hieman vertailemaan.

    Yhtäkaikki, kyllä tolla aliteholla nyt talven ajelee kun laitoin lohkolämmittimenkin toimintaan :)


    Click image for larger version

Name:	IMG_6657.jpg
Views:	1705
Size:	378,2 Kt
ID:	1903359
    Click image for larger version

Name:	IMG_6655.jpg
Views:	1756
Size:	240,9 Kt
ID:	1903355
    Click image for larger version

Name:	IMG_6656.jpg
Views:	1710
Size:	248,2 Kt
ID:	1903358
    Click image for larger version

Name:	Dyno lappu 11_2020.jpg
Views:	1873
Size:	134,0 Kt
ID:	1903357





    Attached Files

    Comment


      Päivitellääs tännekin talven kevyet puuhailut.

      Edellisen postauksen to-do listalta vaihtui talven aikana laturi Boschilaiseen, Fuellabin pumppu sai 6m2 virtakaapelin ja akkukin vaihtui uuteen. Samoin jotakin piti tehdä aavistuksen heikentyneelle jarruteholle, joten eipä muutakuin tilaten mäntä- ja tiivistesarja 4-pot Bremboihin. Jarruissa olikin yksi mäntä / satula jumissa, joten ei mennyt remontti hukkaan, tuli helkutin hyvät jarrut. Moottorin puolelle ei tarvinnut mitään tehdä mutta syksyn-20 dynossa teho ja vääntö tuli vasta ylhäällä, joten aikaistin pakonokkaa 7° ja imua 5°, huippujen ollessa nyt siellä 105° kieppeillä. MaxxEcukin vaihtui uuteen (takuuna), kyllä TT-Speed hoitaa loistavasti nämäkin asiakas-asiat.

      Vuosikatsastus tuli suoritettua viime viikolla, ilman huomautuksia ja mikäs siinä kun kaikki muutokset ovat rekisteriotteessa. Katsastuksen jälkeen seuraavana olikin ohjelmassa saada auto lopullisiin säätöihin ja katsoa miten nokkien aikaistaminen vaikutti.
      Dynossa eteen tuli pieni ongelma, jossa polttoainepaine alkoi laskemaan ja virtausraja löytyi Cosworthin suodattimesta, jossa on M12 reikä joka vielä supistettu an-adapterilla muuhun järjestelmään soveltuvaksi. No se tarkoitti sitä, että ahtopaineita ei voinut enää nostaa ja tuolloin oltiin 2-2,1 hujakoilla. Jos haluaa vielä ahtopaineita nostaa ja ottaa lisää tehoa niin aika edullinen steppi on uusia suodatin. Suodattimen toki aion muutenkin vaihtaa mutta voipi olla, että nämä löylyt / paineet nyt riittää vähäksi aikaa.

      Moottori on nyt sellainen, millaiseksi sen alunperin suunnittelinkin, vetää mukisematta vaikka 6.vaihteella 50kmh:sta ja 1 barin ahdot tulee 4.vaihteella jo alle 3500rpm:n, jolloin alkaa tapahtua suht nopealla syklillä. Helppo ajaa vaikka kaupunkiajoa, eikä tarvi vaihdekeppiä hämmentää jollei taho, vetää muutenkin. Huippuvääntö tulee 5870rpm / 814nm ja teho 7820rpm / 784hv. Luulen, että on aika magee peli päästellä heinäkuussa Kymi ringillä :)

      Ps. kaikkea kuitenkin aikansa ja jos sopiva ostaja löytyy niin voisin luopua tästä.

      Click image for larger version  Name:	IMG_6946.jpg Views:	0 Size:	275,2 Kt ID:	1916244

      Click image for larger version  Name:	IMG_6095.JPG Views:	0 Size:	300,9 Kt ID:	1916245
      Attached Files
      Viimeksi muokannut SamSam; 24.4.2021, 22:14.

      Comment


        Kesä tuli ja meni, onneksi Kymiringille pääsi ulkoiluttamaan tätä, oli kyllä hauskaa yrmäyttää, se oli vähän sellainen aikuisten huvipuisto :)

        Samaan ajankohtaan tehtiin kaupat tästä ja auto lähti harrastajalle Nissan GTR:n kaveriksi Oslon kupeeseen. Koronan takia auto noudettiin vasta vähän aikaa sitten.

        Tämän säikeen voi lukottaa, nyt kohti uusi juttuja. Kiitos kaikille avuliaille kerhotovereille tehdyistä custom osista ja tietysti hyvistä neuvoista.
        Kaikkea aikansa, sano!




        Comment

        Working...
        X