Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 allroad 2007 2.7tdiq (avk projekti)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 allroad 2007 2.7tdiq (avk projekti)

    Audi a6 allroad 2007 2.7tdi tiptronic quattro

    Laitetaan nyt ensimmäinen projekti kertomus tänne muiden arvosteltavaksi. Elettiin huhtikuuta 2013 kun vanha b7 lähti pihasta ja tuoreemman ja isomman auton tarpeessa aloin selailemaan ahkerasti nettiä. Kiikarissa oli aluksi saksa/ruotsi akselilta tuoda 4f a6 mutta kun availin avk:n sivut niin silmiin pisti 2007 a6 allroad. Sitä silmät kiiluen tutkimaan ja selvittelemään mitä korjaus tulisi maksamaan. Selvisi nopeasti että osia ei ole allroadiin hirveästi tarjolla, kuten puskuri ja lokasuoja. Mutta eiköhän se siittä selvene ajan myötä, kiire kun projektilla ei ole vaan tarkoitus tehdä hitaasti mutta varmasti. Hinta pyynti oli aluksi hirvittävä, joten ajattelin että maltti on valttia ja jos joku maksaa suuremman hinnan niin katsellaan jotain muuta sitten. Autoa seurailin kuukaudenpäivät ja hinta tippui mielestäni oikealle tasolle, joten soitto pirkkalaan ja auto oli minun.

    Toukokuun loppua elettiin ja auto saapui kotipihaan. Nopeasti tarkasteltuna vasemman puolen tukivarret ja olka-akseli vaihtoon mutta ilmaiskari ei ollut ottanut osumaa kuin murtuneela jalalla joten se oli helppo korjata. Pikku hiljaa on osia kohlittu ja saatu kotiutettuakin.

    Nyt elokuussa ollaan siinä pisteessä että tukivarret, iskarin sun muut osat saisi niputtaa että saan auton takaisin "tassuillensa". Autoa ei ole vielä käynnistetty koska vasemman puolen johtosarjassa oli muutamia vaurioita. Romuttamolta pari liitintä mukaan jossa reilusti johtoa ja sitten tinaa, kolvia ja kutistesukkaa. Eiköhän niistä hyviä tullut. Akun navan jälkeen on näissä ns. "sulake" joka laukeaa kolarin seurauksena eikä anna auton startata. Muut virrat tulee normaalisti mutta ei starttaa. Osa tilaukseen ja taas ollaan lähempänä ensi starttausta. Välijäähdytin saapui viime viikolla kun ensin löytyi oikea osa. Vielä odotan ilmajousituksen korkeussäätö anturia ja kun se on tullut, osat nippuun ja start.

    Sitten odotellaan sopivaa hetkeä kun audi voi viedä robottiin oikasuun ja vaihdetaan vielä tämä vasen pala kun on niin rutussa eittei oikasemalla hyvää saa. Tästä lisää kun on ajankohtaista ja kun robottimies saa aikataulun sopimaan.

    Tehtyä/ tekemättä
    Ostettua/ostamatta
    ?
    johtosarjan korjaus -done-
    tukivarret uusiin -done
    ilmaiskarin korjaus -done-
    puskurin osto -done-
    välijäähdytin -done-
    lokasuoja -done-
    ovi
    airbagit + kojelauta
    maalaus
    robotti
    alkuperäinen17" vanne (saa tarjota)

    Varustelistaa tulee tarkempana kun olen huoltokirjan saanut edelliseltä omistajalta mutta ainakin ilmastointi plus, mmi mikä?? värinäyttö yhden cd:n poxi hanskalokerossa, ilmajousitus.... Niin ja kilometrejä on kertynyt 250tkm. Ei uskoisi, sillä auto on ulkoa todella siistissä kunnossa.
    ?
    ?
    Hieman on tehty ja paljon tekemättä mutta kiire ei ole. Tavoite on vuoden vaihteeseen mennessä saada kuntoon.Eiköhän siinä ollut ensimmäiseksi postaukseksi jo jotain. Varmasti paljon jäi kertomatta mutta kuvat kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.
    Kommentoida saa ja täytyy niin hyvässä ja pahassa.
    [SIZE=2]?[/SIZE]
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jukkuk; 1.9.2013, 17:05. Perustelu: kirjoitus virheitä...

  • #2
    Lauantaina tuli laitettua tukivarret ja napa paikalleen. Jarrut jäi vielä irti joten täysin ei kasaan saanut. Sitten se tärkein asia. Välijäähdytin ja akku paikalleen ja start. Laakista käyntiin ja kävi hyvin joten moottorin osalta ei tarvitse jännittää. Tällä viikolla tarkoitus saada auto renkailleen ja suorittaa koeajo. Robottia odotellessa koitan hommailla osia niin ei me sekään aika hukkaan. Kuvat hieman suttuisia mutta kai niistä jotain näkee.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Tarviiko koria oikoa paljon?

      Comment


      • #4
        Ei mahdottomia. Mietittiin että helpoin olisi vaihtaa koko vasen kulma. Ei se ole oikeastaan mennyt peräänpäin juuri yhtään vaan taittunut alas. Tämä sivupelti mikä on coolerin jälkeen menee kokonaan vaihtoon jahka ensin se on vedetty mitoilleen.

        Comment


        • #5
          Hieman jotain tapahtunut. Tukivarret ja muut paikallaan ja kardaani vaihdettu. Ensimmäinen koeajo suoritettu, on se vaan hyvä ajaa vaikka kesken täysin onkin vielä, verrattuna emännän e46 puimuriin. Kiitokset nimim: jartsakkeelle kardaanin hommaamisesta, muutkin osat tulevat vielä ensi kuun lopussa. Robottiinkin pitäisi mennä ihan tuotapikaa, tuntuu ruuhkaa olevan. Ilmajousituksen toimivuus hieman jännitti kun oli se tukijalka murtunut mutta onneksi ei ollut muuta rikki ja toimi moitteetta.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut jukkuk; 25.10.2013, 11:43. Perustelu: kirj. härö + lisäys

          Comment


            #6
            Miksi kardaani meni vaihtoon?

            Comment


            • #7
              Kardaani meni vaihtoon koska kardaanin keski laakeri oli ottanut itseensä kolarissa ja oli mennyt rikki. Moottorin ja laatikon kannattimet oli kuitenkin kaikki eheitä. samoin oli edellisessä b7:ssa. tosi herkästi tuntuu rikki menevän. Näihinhän ei mun käsittääkseni ainakaan saa keski laakeria pelkästään vaihdettua.

              Comment


                #8
                Kyllä niitä saa, mutta ei Audilta.

                Comment


                • #9
                  Lieköhän tuohonkin menee se Ford Scorpion laakeri vielä?

                  Comment


                  • #10
                    No perkule.,minä kun luulin ettei näihin saa. Lukenut kyllä että joihinki tuo käy mutta ajattelin ettei enään näihin. No, vaihdoinpa koko kardaanin.

                    Comment


                    • #11
                      Mielenkiintoinen projekti! Itsellä oli sama tilanne vuosi sitten sillä erotuksella, että SVT:llä olevan allroadin kunto oli niin heikko että oli tyytyminen tavan 4f aakutoseen.
                      Laittelehan kuvia sitämukaa kun edistyy.
                      Mielenkiinnosta vielä sen verran että mistä löysit puskurin ja lokarin?

                      Comment


                      • #12
                        Kyllähän tätä autoa jonkin aikaa kyttäsin ja kun hinta putos tarpeeksi niin äkkiä soittoa ja auto kotiin. Kuvia tulen ottamaan ja laittamaan tänne aina kun jotain tapahtuu. Puskuri tuli saksasta ebayn kautta ja lokasuoja oli kiven alla, mutta kävi tuuri kun autoa olin hakemassa niin eräs jantteri nykäsi hihasta että tarvitsetko osia. Sitä kautta tuli lokasuoja, terveisiä pirkkalaan jos sattuu lukemaan.

                        Comment


                          #13
                          mutta kävi tuuri kun autoa olin hakemassa niin eräs jantteri nykäsi hihasta että tarvitsetko osia.
                          Ei taida tuurista olla kysymys. Oon huomannu, että AVK:lla pyörii noita osadiilereitä ihan työkseen repimässä ihmisiä hihasta.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä asia varmasti näinkin on. Robotti homma meni sitten niin että piti auto viedä niin homma peruuntu. Perkele!! Nyt vaan etsitään uus paikka mihin auton veisi ja sopia aikataulut. Niitä vaan ei niin mahdottomasti tällä kylällä ole, pari paikkaa mistä voi kysyä. Toivottavasti tärppää.

                            Comment


                            • #15
                              Robottipaikka saatu ja aika sovittu joulukuun puoliväliin. Joten ihan vuoden vaihteeseen ei ole valmista, mutta eipä tässä niin hätä olekkaan. Osia saa hommailla tällävälin ja kun tepon kauppaan tilauksen teen niin ajattelin samalla tilata mmi:n päivityslevyt. Mikäs se osanumero nyt sitten on? Kuvassa tän hetkinen versio. Mikä mmi tuo nyt on? Värinäyttö on. Aisan päällimmäine osa päätettiin vaihtaa myös kun oli pieni ryppy eikä osa ole kallis. Kuinkas tuon ami:n kanssa jos sen haluaa laittaa, olisiko järkevää laittaa samalla kun kerran kojelauta ja kaikki on irti ja mihin se nyt tulee? Cd:ltä /tikulta tulee vähemmän kuunneltua musiikkia, yleensä radio päällä mutta kun sitä haluaisi kuunnella olisihan se hyvä ollakkin.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                AMI asentuu helpoiten hanskalokeron sisään cd:n paikalle suoraan sen virtaan ja MOST-kuituun, joten kojelaudan irroitusta ei tarvita.

                                Comment


                                • #17
                                  Pientä tapahtumaa täälä. Osia haalittu ja eilen hinuri vei vihdoin robottiin ja parin tunnin kuluttua näytti tältä. Kulma nypätty noin mitoille ja osien vaihto voi alkaa. Kojelauta myös irroitettu ja pieniä muita osia purettu. Parempia kuvia tulossa kun auto tulee kotiin takaisin. Tai riippuu kuinka ahkera kuvaaja peltiseppä on.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lisää kuvatuksia
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt alko ottaan pannuun. Kaveri huomasi tuossa että eihän lokasuojassa ole vilkunreikää! Eli ostoslistalle vasen etulokari ja nyt täytyy tietää onko normi a6:en lokasuoja sama?osanumero on sama, vain kirjain vaihtuu. Siihen vaan muovi kaareen jonka osanumero on mikä? Ei tuolta partbasesta löytynyt. Maalaamaton harmahtava. Maalarille auto menossa tuotapikaa joten mahdollisimman nopea vastaus olisi hieno homma.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Päivitetääs hieman. Ulkopuoli alkaa olemaan hyvällä mallilla. Pientä sovittamista vielä kun ehtii ja sitten sisusta kuntoon vielä. Projekti venyy ja venyy vaan kun ei vaan ehdi olemaan tallissa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuota puskurin alamuovia kun katsellut niin onko tuo V7W muovin värinen maalaamaton? Eli jos ostan hopeisen niin onko tuolle mitään värikoodia että saisi saman värisen kuin muutkin?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Saako udella mitä tämä maksoi ja mikä on arvioitu hinta korjauksille?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oli edullinen..

                                              Comment


                                                #24
                                                Onko tos toiseksi viimeses kuvas lokasuoja jo istutettu paikalleen?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ole vielä istutetuna. Puskuri ja umpiot pois paikaltasn taas. Mahdollisesti ensi viikon aikana saa keulan kasaan lopullisesti kun poltimo saapuu ja alvadilta sumuvaloa ja muuta hilpettä. Perkule kun työt haittaa harrastuksia.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo, no sitte en sano mitää :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Saatetaan tämä lähes loppuun. Auto sai kilvet 17.4 vaikka yritti vastustaakkin. Ensin airbagin valo ei suostunut sammumaan mutta lopulta antautui ku liittimeen saatiin uudet pinnit.Sitten auto sammui kesken joutokäynnin ja ajattelin että tankkipumppu sökö mutta dieselhän loppui tankista, EI ollut käyttäjävirhe vaan range näytti 240km ja mittari n. 1/4 osa tankkia. Tämän ratkaisu vielä hieman vaiheessa mutta laitetaan näyttämään oikein kun ehditään. Vähän on vielä sovittamista, puskuria hieman nostaa kun rako nokkapeltiin nähden liian iso ja avk teippien jäänteitä vieläkin on vaikka toffeelaikalla koitettu hinkata. Kuvia tulee kun auto on lopullisesssa iskussa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mittari herännee uudestaan henkiin kun tankkaa kerran täyteen, ja ajaa vähän aikaa. Se jotenkin kalibroi itsensä. Sama tapahtui B6-essa kun oli mittaristo irti ja laittoi virrat vahingossa päälle tjms.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos tiedosta. Nyt alkoikin jo hirvittää se tankkaus.kun eurot vilisee silmissä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Näitä avk projekteja ois siisti seurailla muitakin, kun niitä jossain määrin kuitenkin on.

                                                            Löytyykö valmiista autosta jo kuvia?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X