Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    http://www.boschfuelpumps.com/

    Tuolta kun katselee 040 vs. 044, niin ei niissä mahdottomia eroja ole, ainakaan tuon sivun specseissä, poislukien paine sekä lähtö M10 vs. M12

    Pisti vaan silmään tuo, että 040 olis tapissa ~350hv kohdalla. Omassa projektissa toisen 044:n joutui kytkemään päälle vasta 570hv:n kohdalla, ja E85:llä ajelen.

    Aika helposti kyllä uskaltaa laittaa V8:iin 040:n.

    Comment


    • Tässä ilmoituksessa mainitaan "Boschin erinomainen "040" bensapumppu jonka tuotto ahdetussa moottorissa riittää ~450hv tehoille". Mihin tuo mielestäsi riittää vapari 4.2 V8:ssa E85:lla? Käsittääkseni siinäkin on 4bar bensapaine.

      Comment


      • Kilu7: No jos se "040" riittää esim nyt sinne 450hp tehoille niin se on siinä ja siinä tuleeko se riittämäään tulevaisuudessa. Eli aavistuksen jykevempää sinne joutuu laittamaan. Tavoite nyt on kummiskin se 500hp ainakin.

        Kaverille Volvo 240 drfting projektiin tulee Tatech moottorinohjaus, mitä mieltä Tatech moottorinohjauksesta? Onko kellään kokemusta siitä tällä foorumilla?

        Jos sattuisin jostakin löytämään hyvällä hintaa Tatech moottorinohjauksen niin mitä mun pitäisi tietää siitä ennenkä menen ostamaan sen ja yritän saada sitä toimimaan V8 kanssa? Onnistuisiko sen asentaminen ja säätäminen ihan kotikonstein vai tuleeko siinä vielä jotaki yllätyksiä sen jälkeen, kun moottorinohjausta rupeaa asentamaan?

        Harmittaa, kun kokoaika joutuu olla kysymysmerkki otsalla, mutta auttakaa tampiota mäessä eteenpäin! :-)

        Comment


        • MS3 olisi ainakin halvempi. Pääsee itse näpräämään priimaa :)

          Comment


          • Suosittelen hankkimaan valmiiksi kasattuna, varsinkin jos ei ole aiempaa kokemusta aiheesta. Mutta MS3 kyllä mielummin kuin Tatech, jos on tarkoitus itse asentaa ja säätää. Vems on myös hyvä vaihtoehto, ja siihen saa paljon optioita valmiina. Yllätyksiä tulee kyllä aivan varmasti, oli sitten purkki mikä tahansa.

            Comment


              Kellään foorumilaisella kokemuksia naapuripoikien purkista? http://www.maxxtuning.se/maxxecu/

              Comment


                Tärkeintä purkin valinnassa on läheltä saatava tuki jos tulee ongelmia. Kaikkia ei välttämättä kiinnosta vatvoa ongelmaa viikkokaupalla jollain forumilla tai irkissä, vaan haluasi ajaakkin.

                Comment


                • Tekninen tuki olis kyllä tärkeä minulle, se mun pitää vahvistaa ennenkä harkitsen mitään purkkia. En kyllä tiedä ketään MS3 hallitsijaakaan täältä etelä pohjanmaalta, mutta eiköhän niitä mahda olla kummiskin jos rupeaa tutkimaan asiaa.

                  Rupian tuktimaan asiaa, kiitoksia teille avusta :) Muistin, että se jolta seurasin tätä swappia ohjasi oman AHC V8:sinsa VEMS purkilla.

                  Comment


                  • Esimerkiksi Volvoissa käyttävät monet MS3:sta. Tukea löytyy varmasti toisien merkkien osaajilta ja eri foorumeilta. Kannattaa lukaista muitakin palstoja.

                    Comment


                      Jos kolvi ei omassa kädessä pysy ja haluais joskus ajaakin niin mulle oli megan ja vemssin jälkeen aika selvää että seuraavaksi tulee kaupallinen tuote johon saa tukea rahalla. Tatekki on nyt eikä mitään moittimista ole joskaan en ole ihan päässyt vielä sisälle säätöihin.

                      Comment


                        Siskonmiehella on beemerissaan Hestec32, on monipuolinen ja tukea saa Hariselta kuulemma vaikka puhelimitse.

                        Comment


                        • Hesteciin ja Tatechiin saa kyllä varmasti rahalla tukea, mutta veikkaisin että tässä projektissa on aikaa odotella niitä vastauksia ilmaiseksikin foorumeilta. Esimerkiksi vemsiin olen saanut irkissä tukea lähes viipymättä aina.

                          Comment


                            No jos on valmis siihen, että seuraavan kerran kun starttaa autoa niin ei käynnisty ennen kuin on ajanu ohjelman koneelta uudestaan, niin laita Vems. Selventää varmaan mun mielipiteen ko. purkista. Tatekkiin ja Hestekkiin saat tuen sitten selko suomella. Oon kysynyt itsekin neuvoja tohon Tatekkiin jopa kehittäjältä, ei tarvinut maksaa senttiäkään neuvoista. Onhan tuo sitten suomalaisen työn tukemista, kun tuon laittaa. Hintakaan ei päätä huimaa. Noissahan on se mahdollisuus, että ottaa vaparille vain ruisku/sytkän ohjauksen ja kun turboihin siirtyy, niin päivittää ohjauksen sen mukaiseksi. Kannattaa tutustua valmistajan sivuihin.
                            Viimeksi muokannut Jaako; 7.2.2014, 21:42.

                            Comment


                            • Jeps, kaverille tuli siihen volvoon tämä Tatech 32 standard http://www.tatech.fi/cms/index.php?p...ch-32-standard

                              Jos hommaisin itse kans ton niin onko siihen olemassa kasille valmiiksi jotkun peruskartat jolla moottori toimii jo sen verran, että pääsee tien päällä sitten viilaamaan sitä ohjausta paremmaksi? Ja sellanen kysymys vielä, että tuleeko Tatech 32 std:n mukana tietokoneohjelma millä pääsee sitte käsisiksi tatechiin ja tekemään niitä muutoksia vai pitääkö se ostaa erikseen vielä?

                              Comment


                              • No ensalkuun kun luet tuon linkkaamasi sivun asiat ja mainospuheet, niin tiedät käykö tuo sinulle, mitä tulee mukana ja mitä pystyt tekemään itse.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tanehau Näytä viesti
                                  Ja sellanen kysymys vielä, että tuleeko Tatech 32 std:n mukana tietokoneohjelma millä pääsee sitte käsisiksi tatechiin ja tekemään niitä muutoksia vai pitääkö se ostaa erikseen vielä?
                                  Ohjelman saa ladattua tatechin sivuilta.

                                  Johtosarjan teettäminen maksaa myös rahaa,jos ei itse/kaveri sitä pysty tekemään.

                                  Comment


                                    Joo. Eli Tatekin ohjelmiston saa päivitettyä valmistajan sivulta aina uusiksi, kun tulee uusi julkaisu. Kun olet ostanut ohjelmiston/purkin, niin voit säätöohjelman ladata valmistajan sivulta. Ohjelmiston voi käydä lataamassa vaikka ei omistakaan ko.purkkia.

                                    Comment


                                    • Vapariin et mitään ihmeitä saa aikaiseksi ohjelmoitavalla ruiskulla verrattuna toimivaan orkkikseen. Ehkä isoimmat muutokset on bensankulutuksen kasvu ja ainakin itse korvakuulolta säätämällä hevosvoimien lasku. Lisäksi ohjelmoitavissa ruiskuissa on vihdoinkin alkanut kehitystä tapahtumaan sen verran että tänä vuonna ostettu ruisku on jo parin vuoden sisällä vanha. Itse en ainakaan ostaisi ruiskua vähän niin kuin tulevaisuutta silmällä pitäen ennen kuin on selvillä että nyt autosta tulee ahdettu ja tililläkin saisi olla projektin alkaessa mieluimmin 10k€ kuin 5k€.

                                      Comment


                                        Sanoisin, että parempi on olla ahtamisprojektin alkaessa sen 20k-30k€ tilillä ihan vain sitä varten ;)

                                        Comment


                                          Eikös tässä haettu ohjemointimahdollisuutta E85:ttä varten?

                                          Comment


                                            Mukava ja mielenkiintoinen projekti. Tuli luettua ihan alusta asti loppuun kerta laakista. Jatkojalostusta vaan!

                                            Comment


                                            • RS2: Jalostetaan, nythän tämä drifterin rakentaminen vasta alkaakin :-)

                                              Tatech T38std näillä näkymin tulee moottorinohjaukseksi, kunhan vaan saadaan se poistettua joltakin jäkevään tarjous hintaan. Tulee kuulemma korvaamaan tulevaisuudessa 32std:n kokonaan. Tällä ei siis mikään kiire, ompahan nyt ainakin hyvät lähtötiedot kerätty sen hommaamista varten. Tatechiin saa tilausvaiheessa valmiina perus kartat v8 varten joten, kun piuhat saa kiinni niin moottori pitäisi siis olla käynnistettävissä. Mun lähistöltä saan viimeistään kyllä sitten rahaa vastaan ammattiapua, kun sitä tarvitsen.

                                              Alotin toisen prokkiksen, koska tua Kilu7 oli nyt oli tuola jotaki perän tyyppisiä menny ostelemaan niin mä avasin mielenkiinnosta tämän S8 D2 perän :-) Olin tosi yllättynyt kuinka yksikertainen tämä olikin sisällöltään. Kertokaas, jos nyt hitsautan tämän S8 tasurin lukkoon niin pystyisinkö sen vaan vaihtaa a4:sen perään suoraan käyttämällä A4:sen tehonottolaippoja? Kokeilemalla se selviääs, mutta ei onnistu vielä muutamaan kk:teen.

                                              Näin purin perän itse:

                                              1. Öjyt pois.
                                              2. Ruuvaa molemminpuolin tehonottolaipat irti.
                                              3. Avasin kuskinpuolen tehonottolaipan kotelon.
                                              4. Nostin avoimein tasauspyörästön pöydälle.

                                              PS. Jos jollakin tarjota 4.11 välityksellä A4 B5 perää 100mm laipoilla niin voi ottaa yhteyttä. Ja edelleen myös kelpaa Audi 80 B4 / S2 / RS2 AZC tunnuksella oleva perä 4.11 välityksella ja 100mm laipoilla jossa toimii mekaaninen lukko.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Tanehau; 12.2.2014, 11:59.

                                              Comment


                                                RE85:lle riittää, kun suurentaa suuttimia sopivasti. Motronic osaa hoitaa korjaukset. Toki ajoituksien säädöllä voi saada jotain aikaan, mutta eipä taida saada ihan moottorin ohjauksen hinnan vertaa etua. Tulee kalliita heppoja, jos tulee.

                                                Comment


                                                  Onko tässä projektissa ns mopo karkaamassa käsistä? Ymmärsin tuon A4/S8 viritelmän olleen peruja siitä, ettei ylimääräsiä pelimarkkoja haluta laittaa tähän. Nyt puhutaan jo remmiahtimista ja aftermarket moottorinohjauksesta :)

                                                  Comment


                                                    Eihän se meitä haittaa, vaikka lähtisikin näpeistä ;) Antaa lähteä vaan, onpahan ainakin ilo seurata. Ja vielä enempi iloa, kun saapi video materiaalia kunnon soundeilla :)

                                                    Comment


                                                    • Wuhu, sain metsästettyä itselle vaihtoperän niin ei tartte omaa pilata. Se on peräsin A4 B5 1.8t quattrosta 4.11 välityksellä ja 100mm vetarin laipoilla. Sain vielä mukaan takavetarit jos ny sattuu, että joutuu oikeen kovalle rasitukselle. Pitää ottaa nyt perästä tasauspyörästö auki ja hitsata jykevästi lukkoon. Nyt on kaikki palikat valmiina takaveto modia varte :-)

                                                      Onko kellää kokemusta, että saa ajamalla (kuovittamalla,sudittamalla,luisuuttamalla) takaa vetarin poorituksen paskaksi tai jopa vetarin poikki? Mikä mulla on nyt tässä kokoonpanossa heikoin lenkki? S8 D2 vakio kytkin 240mm sachs, S8 D2 01e dgv 6-gang, S4/RS4 B5 kardaani, A4 B5 1.8tq perä vai vetarit. Toivon vähän kummiski, että kytkin antaisi ekana periksi, niin ei ne kytkinpommit siitte niin rasita tota muuta truth in engineering tekniikkaa :-P
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Eiköhän takaperä ja vetarit ole suht kovilla. Jos olisi S4 vetarit niin niissä paksuutta vähän enemmin ja isommat sisäpäät.

                                                        Comment


                                                          Mullaha olis RS4:en vetarit ;)

                                                          Comment


                                                            Ja minulta löytyy niihin vetareihin laipat. :D

                                                            Comment


                                                            • Onkos rs4 b5:sessa 108mm laipat? tossa s8:sin perässä myös 108mm laipat joten multa löytyy semmoset jo :) Jos vetareista tulee kulutus tavaraa niin voihan sitä sitten kokeilla rs4:sen vetaria.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X