Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 Allroad 2.5tdi -05

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 Allroad 2.5tdi -05

    Masa läksi ja tuommoinen tuli tilalle. Tippi laatikko ja mittarissa 1300km ajon jälkeen 218000km. Moottori on BAU koodilla eli rullanostajilla.
    Laatikko vaihtaa mukavasti mutta ei tietoo onko öljyjä vaihdettu. Muuten olikin liikkeessä huollettu aina mutta nythän se katkeaa kun joutuu ite ropaan :D

    Eli huoltoo alle ja tutkintaa. Ja odottelua milloin viat paljastuu.

    Mukava oli kotomatkaa tuolla taittaa. Hiukan hiljaisempi kuin Masa ja alusta aika huomattavasti pehmeämpi :D

    Osiakin jo tuli tuohon tilattua kohtuullisesti huolto-osien lisäksi.

    Laitetaan kuvaa auton myynti kunnosta niin on mukava katsoa millaiseksi se päivittyy. Ei kuitenkaan kauhean isoa ole luvassa. Kait.
    Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

  • #2
    Aitoruotsalainen pariton lisävaloasennus :)

    Comment


    • #3
      Aika karu :D
      Se ei ollut saanut sitä pois siitä :D

      Comment


      • #4
        Pari päivää ropailtu autoa eli niin se tääkin läks vissiin lapasesta :D

        Takaroiskeläpät tuli laiteltu, olipahan joku keksinyt mukavan hinnan niille :D
        Moottorilämmitin (säteilijä) ja sisätilanhaaroitussarja akkulaturin kera löysivät oman osoitteensa.
        Öljyt vaihdoin takaperään ja torseeniin. Torseenissa oli tyhjennysroppukin joten aika vaivatonta oli öljyjen vaihto. Näytti ettei niitä oltu koskaan ilmeisesti vaihdettu.
        Moottoriöljyjen sekaan heitin Forten aineen ja annoin käydä rumpsutella. Uudet ölpät vanhojen tilalle sekä RVS:n lisäaineet edellämainittuihin kohteisiin myös.
        Ohjaustehostimen öljyjä vaihtelin myös sekä sinnekkin lisäsin tuon RVS:n aineen.
        Laatikkoon suodatin on hyllyssä mutta taidan viedä komppiksen korjaamolle laatikkoölppien vaihtoon. Näyttäs ettei niitäkään ole koskaan vaihdettu.

        Onko etuperässä öljyt erikseen vai laatikkoöljykö siellä pyörii?

        Auton alla maatessa huomasin vänkärin puolen uloimman murroksen kumin olevan rikki. Joten huomenna saa vielä koko murroksen vaihtaa.

        Takaspoilerikin on jossain matkalla kuten pyyhkijän sulat, comfort vilkkusarja, sekä uusi maffi.

        Toiset valssitkin sain hommattua samalla reissulla kun auton hain joten nyt on kesägummeille ja talvigummeille omat valssit. Ennen oli kierrätetty vain samoja valsseja :D

        Mitähän sit :D

        Comment


        • #5
          etuperässä on erikseen öljy.

          Comment


          • #6
            Mishä hänessä lienee tarkistusroppu?
            Ei ainakaan silimään sattuna kun alla konttailin.

            Comment


            • #7
              Voin huomenna katsoa jos saan duunikoneesta kopioutua kuvat ulos, en itsekkään muista tarkkaa sijaintia.

              Comment


              • #8
                Taitaa etuperän roppu olla vänkärin puolella vetoakselin etupuolella.

                Pitäs tutkii tarkemmin että oliko se torsenin tyhjennys proppu minkä aukaisin :D No ei sieltä paljoa öljyä tullut :D
                Viimeksi muokannut jsahlman; 17.4.2013, 22:23.

                Comment


                • #9
                  Mitä maksoi roiskeläpät? Viimeeksi tänään mietin että pitäisi hommata eteen ja taakse. Alkuperäisillä 17" vanteilla ei kylket likaantuneet mutta 18" et 20 vanteet heitin alle niin alkoi kyljet kuraantua.

                  Comment


                  • #10
                    119€ taitaa olla takaläpillä hintaa.

                    Comment


                    • #11
                      No huhhuh, eteen tuskin sen halvemmat.. Innolla seuraan millaisia muutoksia tuleman pitää !

                      Comment


                      • #12
                        Vänkärin puolelle uloimman murroksen vaihdoin. Otin koko vetarin pöydälle niin ei tartte kikkailla. Samalla hoksasin sen etuperän tarkistusropun.
                        Yritin imeskellä öljyjä pois mutta aika huonolla menestyksellä.
                        No sainhan sinne jonkun verran uutta öljyä kuitenkin menemään ja on siellä nyt ainakin tarpeeksi öljyä.

                        Forten pesun jäljiltä tarkastelin tänään moottoriöljyjä niin ei ainakaan vielä ollut ees öljyt ees tummuneet. Liekkö dieseli rikki :D

                        Takaspoilerin saapui ja mallailin paikoilleen. Pitää maalata ja sitten liimailla se kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Siskon miehelle ostin etuläpät parisen vuotta sitte joululahjaks, 110€.

                          Etuperälle ei taida olla tyhjennysproppua. Täälä kyselinki asiasta.

                          Comment


                          • #14
                            EGR:n tulppauslevyn laittelin paikoilleen.
                            Katsellaan syttyykö vikavalo.
                            Softauksella viimeistään valo pois sitten.

                            Laatikkoon menee uudet öljyt suodattimineen ensiviikolla. Katsotaan pelaako sen jälkeen.

                            Comment


                            • #15
                              Onkos näissä kaikissa ilma-alusta? Lepposat kyydit varmasti. :)

                              Comment


                              • #16
                                Aika "veltot" on kyydit.

                                EGR tuli tulpattua ja sitä myöten vikavalo palamaan.
                                En VCDS päässyt muuttaa egr arvoja kun en security access osioon päässyt ollekaan käsiksi.
                                Pitää Ross-Techiltä selvitellä tuota ominaisuutta.

                                Comment


                                • #17
                                  Softallahan sen EGR:n saa kokonaan pois haitoilta. Paranee kummasti kaasunvaste tuossa moottorissa.

                                  Alusta on muuten aika mukavan napakka kun laskee ala-asentoon ja adaptoi vielä VCDS:llä hieman alaspäin (esim. 15mm) huijaamalla korkeusanturia.

                                  Tippilaatikosta en keksi mitään hyvää sanottavaa. :( No ok, se että tip ominaisuus löytyy ja tottelee sitä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä niillä 16" vanteillakin saa kyljet shaibaan, jos ajaa korkeemmalla kuin 2 levulla :) ja kyllä se tippi jees on toki nykyset monivaihteisemmat mukavampia, täs taitaa olla sentäs jo vähä uudempi tippuri kuin meillä, kai sulla on S-vaihde pakkovaihteiden sijaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Samaa p..kaa ne kaikki 5-vaihteiset tipit on, loppupäästä löytyy se S-asento mutta muutoin on toiminnaltaan ja kestävyydeltään samaa kurasarjaa. Onneksi on nykyään manuaali. :) Pärjää toki sen kanssa jos on 100% kunnossa eikä odota mitään sporttista toimintaa. Ja sinänsähän Allroadiin kyllä automaatti sopii hienosti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        On tuossa laatikossa ääS asentokin. En oo ees kokeillut :D Saa nahä kokeilenko :D

                                        Mukavan lupsakkaa menoahan tuo tarjoaa. Mihinkään kiire ole eikä pikku montut tiessä haittaa. Helppo mennä kyytiin kun ei tartte istua alas. Tarjoaa perän vai penkkiin ja menoksi.

                                        Alusta todellakin jämäköityy kun laittaa 1-asentoon. Mielelläni pidän kuitenkin ylimmässä sitä :D

                                        Tosiaan softaamaanhan tuon joutuu. Tarjoaa kuulema enemmän luonnettakin jo sitten.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse laitoin digituningin softan omaan allroadiin ja täytyy sanoa että parani kummasti :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laatikkoon vaihdettiin öljyt suodattimineen ja aikasta mustaa oli väritykseltään.
                                            Vielä ainakin laatikko pelaa :) Vaihtaa paremmin ja nopeammin sekä alempaakin oikeastaan. Ajellaan nyt tovi ja vaihdetaan uudelleen öljyt vielä.

                                            Uusi MAF istutettu ja pientä muuta pikku osaa. Pyyhkijät ja comfort vikku setti vielä tuloillaan. Vieläkun tuon spoilerin sais vietyä maalautukseen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onneksi tuo aski rajoittaa aika paljon, ettei se mopedi mee ihan seinästä läpi... :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onhan noita askeja ennenkin osattu vahvistella, ja porsiessaan ei vahvistus paljoa lisähintaa remppaan tuo ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vahvistamisen jälkeenhän siihen joutuu vain kaivamaan lisää tehoa :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kuskinpuolelle vaihdoin eteen hyvin vähän käytetyn iskarin. Ilokseni huomasin ku iskari saapui että siinä olikin Arnottin pussi päällä.
                                                    Vaihtohan olikin yksinkertaista.

                                                    Aika paljon ne iskarit vaikuttaa vaikka onkin ilma-alusta. Keskimääräistä kivempi ajaa nyt.

                                                    Jos ensiviikolla sais sen takaspoilerinkin liimattua paikoilleen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Takaspoikkakin saatiin liimalla pysymään paikoillaan.
                                                      Vielä vaihdetaan vänkärin puolelle eteen Arnottin pussi ja samalla katsotaan saadaanko alatukivarsiin iskareiden puslat vaihdettua. Lähinnä et onko sama pusla kuin RS4 B5:ssa.

                                                      Sitten voiskin sen pestä ja fiksata ja ottaa vertailukuvaa ostohetkeen nähden että tuliko siitä edes parempi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minkä merkkinen spoileri tuli? Pitäis kanssa omaan hommata jonkinmoinen lipare ennenkuin auto menee maalaukseen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hieno allroadi kyllä ja paljo on jaksettu jumpata ja huoltaa laitetta, mut noi puskimet kyl pistää mulle silmään, vai kuuluuko se noissa ollakki niin että näyttävät vähä keskeneräisiltä :D ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuollaisethan nuo puskurit noissa on.
                                                            Takapuskuriinhan joku parkkiksella peruutti niin nyt sekin on uusi ja uudessa maalissa.

                                                            Takaspoikan merkkiä en tiedä kun käytettynä otin. Slamitilla näyttää olevan samantyylistä ainakin myynnissä. Hyvin se istuu ja omaa silmää miellyttää ainakin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X