Kiitos, Okkim. Joku tais muistuttaa että tänne olis hyvä jotain kirjoitella :)
Ongelmaksi vaan koituu se, että en tarkalleen muista missä järjestyksessä mitäkin on tehty ja osa asioista jää varmasti vahingossa kertomattakin. No kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa....
Muistaakseni pohjan hieromisen yhteydessä vai oliko jo aikaisemmin, kun eräs Mocke ruåtsinmaalta alkoi olemaan yhteydessä ja tarjoamaan palveluksiansa. No ehdotuksia moottorin päivittämiseen tuli hyvinkin runsaasti ja pakko myöntää että herralla on sen verran itsevarma asenne, että meidän ensimmäinen yhteistyö yritys tais mennä suorastaan riitelyksi. Johtunee varmaan siitä että, oma luonne on myös joksenkiin jääräpäinen :)
Muistaakseni yli kuukauden päästä 2.7T Motorsportin herra otti uudelleen yhteyttä ja ääni kellossa oli muuttunut huomattavasti minulle sopivammaksi. Yksityiskohtia alun ongelmatekijöistä en lähde julkisesti huutelemaan, mutta jokainen joka herran kanssa on asioinut niin saattaa arvailla minkälaisista näkemyseroista saattaa olla kysymys.Lyhykäisyydessä sovittiin suullisesti että lähdetään suunnittelemaa osia 3L stroker koneen rakentamiseen. Eli heti lähti mopo keulimaan ja nälkä alkoi kasvaa syödessä. Oma ihastukseni The Tunerin osiin oli kova ja Mocken kautta niitä sai järkevästi. Moottorityöstön speksit tulivat 2.7T Motorsportilta ja tarkoituksena oli säätää alkuperäinen ME7 myös kyseisen herran toimesta. Kieltämättä varmaan yksi parhaista ellei paras biturbon OE ecun säätäjä.
Mitä osia on nyt sitten hommattuna:
- Je:n männät (Cerakote pinnoituksella)
- AutoVerdi veivit
- Tuner billet runkopukit
- ARP pultit
- Tuner öljypumppu
- 3L kampura
- Supertechin venttiilit, jouset ja muut rojut kansiin
- Tunerin valupakosarjat
- TTE880 kiina-akseliturbot
- Tuner imusarja/RS6 kaasuläppä
- Tuner bi putket
- Tuner imuputket
- Tiltonin 2 levysintteri
- Ojennuksen vauhtipyörä (oli jo aikaisemminkin)
- Fluiddampr (vieläkin tilaamatta)
- 150A laturi
- ja kaikenlaista pikkuhärpäkettä mitä en nyt muista kertoa
PS: Minullahan kävi hyllyssä kääntymässä alkutekijöiksi TTE780 turbot, jotka tulivat minulle Norjalaiselta harrastajalta tai itseasiassa suoraan TTE:ltä huollosta. Jotta postipate suostui kiikuttamaan turpopaketin kotiin, jouduin ikäväkseni kyllä antamaan hänelle minun BBS centerlock vanteet vastineeksi Norjaan lähetettäväksi. Eli joskus pitää luopua jostain että saa jotain tarpeellisempaa tilalle. Tuttu tunne varmaan monelle harrastajalle :(
Yhtä kaikki, TTE780 turboilla oli sen verran ahtoja matkassa nahkahuosujen maasta tullessaan, että ne saatiin pysäytettyä kunnolla vasta Savonlinnan nurkilla ja ovatkin jo tällä hetkellä B5 banaaniässässä ASJ:n lohkon jatkeena. Siellä niitten on hyvä olla :)
Tähän sekalaista kuvaa mitä nyt sattuu osista olemaan:
Ongelmaksi vaan koituu se, että en tarkalleen muista missä järjestyksessä mitäkin on tehty ja osa asioista jää varmasti vahingossa kertomattakin. No kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa....
Muistaakseni pohjan hieromisen yhteydessä vai oliko jo aikaisemmin, kun eräs Mocke ruåtsinmaalta alkoi olemaan yhteydessä ja tarjoamaan palveluksiansa. No ehdotuksia moottorin päivittämiseen tuli hyvinkin runsaasti ja pakko myöntää että herralla on sen verran itsevarma asenne, että meidän ensimmäinen yhteistyö yritys tais mennä suorastaan riitelyksi. Johtunee varmaan siitä että, oma luonne on myös joksenkiin jääräpäinen :)
Muistaakseni yli kuukauden päästä 2.7T Motorsportin herra otti uudelleen yhteyttä ja ääni kellossa oli muuttunut huomattavasti minulle sopivammaksi. Yksityiskohtia alun ongelmatekijöistä en lähde julkisesti huutelemaan, mutta jokainen joka herran kanssa on asioinut niin saattaa arvailla minkälaisista näkemyseroista saattaa olla kysymys.Lyhykäisyydessä sovittiin suullisesti että lähdetään suunnittelemaa osia 3L stroker koneen rakentamiseen. Eli heti lähti mopo keulimaan ja nälkä alkoi kasvaa syödessä. Oma ihastukseni The Tunerin osiin oli kova ja Mocken kautta niitä sai järkevästi. Moottorityöstön speksit tulivat 2.7T Motorsportilta ja tarkoituksena oli säätää alkuperäinen ME7 myös kyseisen herran toimesta. Kieltämättä varmaan yksi parhaista ellei paras biturbon OE ecun säätäjä.
Mitä osia on nyt sitten hommattuna:
- Je:n männät (Cerakote pinnoituksella)
- AutoVerdi veivit
- Tuner billet runkopukit
- ARP pultit
- Tuner öljypumppu
- 3L kampura
- Supertechin venttiilit, jouset ja muut rojut kansiin
- Tunerin valupakosarjat
- TTE880 kiina-akseliturbot
- Tuner imusarja/RS6 kaasuläppä
- Tuner bi putket
- Tuner imuputket
- Tiltonin 2 levysintteri
- Ojennuksen vauhtipyörä (oli jo aikaisemminkin)
- Fluiddampr (vieläkin tilaamatta)
- 150A laturi
- ja kaikenlaista pikkuhärpäkettä mitä en nyt muista kertoa
PS: Minullahan kävi hyllyssä kääntymässä alkutekijöiksi TTE780 turbot, jotka tulivat minulle Norjalaiselta harrastajalta tai itseasiassa suoraan TTE:ltä huollosta. Jotta postipate suostui kiikuttamaan turpopaketin kotiin, jouduin ikäväkseni kyllä antamaan hänelle minun BBS centerlock vanteet vastineeksi Norjaan lähetettäväksi. Eli joskus pitää luopua jostain että saa jotain tarpeellisempaa tilalle. Tuttu tunne varmaan monelle harrastajalle :(
Yhtä kaikki, TTE780 turboilla oli sen verran ahtoja matkassa nahkahuosujen maasta tullessaan, että ne saatiin pysäytettyä kunnolla vasta Savonlinnan nurkilla ja ovatkin jo tällä hetkellä B5 banaaniässässä ASJ:n lohkon jatkeena. Siellä niitten on hyvä olla :)
Tähän sekalaista kuvaa mitä nyt sattuu osista olemaan:
Comment