Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 2001 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    On se mahdollista, itse aina olen sanonut kenet haluan :)

    Comment


    • #92
      Kyllä, on se mahdollista. Minä käytän aina samalla miehellä autoni. Soitan tosin hänelle jo edellisenä iltana, että onko aamulla töissä.

      Comment


      • #93
        Hiljaiseloa vietetty täälläkin. Riesa toiminut lähes moitteitta, mitä nyt muutama puolakonversion liitoksista joutunut uusimaan. Perus huollot tehty, öljyt vaihdettu 8tkm välein ja pientä ennakkohuoltoakin tuli harrastettua vaihtamalla pässit, N75, tulpat, maffi, vihree jäähd.neste lämpöanturi ja tulossa vielä catch can ja huohotus ulkoilmaan jotta pääsisi eroon imuputkien sotkemisesta. Viikonloppuna tuli suoritettua alustapesu ja todettua että nykyinen H&R coilit ovat tiensä päässä, en ole kyllä alustasta tykännyt koskaan, kunnon lötkö.
        Muuten pohjan kunto oli kyllä iso positiivinen yllätys, taka-apurungossa pientä ruosteen alkua, mutta ei mitään huolestuttavaa.

        Tässä vielä vasen-etu coili :(
        Attached Files
        Viimeksi muokannut okkim; 22.9.2014, 21:27. Perustelu: Viestit yhdistetty

        Comment


        • #94
          Nyt tuli sitten tilattu BC Racing BR alusta, joka tarkoitettu S4:een. Jousiksi valitsin ensi alkuun astetta jäykemmät mitä S4:ssä eli 18kg/12kg. Jousiahan saa tilattua eri jäykkyyksillä erikseen, eikä ole hinnalla pilattuja. Mielenkiinnolla odotan mitä tulevan pitää ja että tuliko heitettyä rahat hukkaan. En ole ainakaan netistä vielä löytänyt että kuukaan ois ruuvannut kyseisiä Taiwanilaisia RiSaan :) Tüv hyväksyntäähän näillä ei ilmeisesti suoranaisesti ole, mutta omassa on jo merkintä rek.otteessa alustasarjaan, joten en usko ongelmaa siinä suhteessa.
          Attached Files

          Comment


          • #95
            Itselläni tuo sama alusta ollut nyt reilun kuukauden alla äSsässä, ollut aiemmissakin autoissa joihin olen itse coilit ostanut. Ja edelleenkin ei mitään moitittavaa, hinta-laatu suhde aivan mahtava. 16kg/12kg jousilla on mukavan jämäkkä, eikä Alastarolla ottanut eturenkaat kaariin kiinni kuin parissa tosi tiukassa taitossa.

            Comment


            • #96
              Carbin, onko sulla avantti vai sedan? Mietin vaan että menikö jousivalinta kohdilleen. Risassa kuitenkin jousikuormaa jonkun verran enemmän kun ET pienempi, itellä tällä hetkellä takana ET5 ja edessä ET7. Minkälaisellä asetuksella olet pitänyt vaimennuksen säädön?

              Comment


              • #97
                Katos, onhan noita BC Racing coileja pistetty RiSoihin muuallakin: http://audisrs.com/ftopic47639-0-asc-195.php

                Comment


                • #98
                  H&R Coilit lötköt Risan alla? Kummallista sillä noissahan ei ole edes joustovaraa Risan alla eli ovat todella jämäkät =) Mulla on jouset niin ylhäällä kuin ne saa ja joustovaraa on ~10mm ennen pohjaanlyöntikumia...on kyllä melko jäsy alusta.

                  Samaa mieltä kyllä siitä, että H&R tekee sutta ja sekundaa, Urssissakaan ne ei toimineet. En osta enää tuon puljun tuotteita...

                  Comment


                  • #99
                    Miulla on avantti. Hyvin sattunu tosiaan omaan kaaraan. Edessä annoin olla klikkerit tehtaan arvoissa ja takaa löysensin 3 naksua. Pitää talvirengas jumpalla viimeistään vähän napsautella säätöjä taas kun saa vähän jäykkiä pois uusista osista.

                    Comment


                    • Jari, olen ihmetellyt samaa hommaa kuin sinä etupään kanssa, kun jousi on melkein yläasennossa (näkyy myös yllä olevassa kuvassa), vaikka madallus jo aika reipas. Tosiaan on normi ajossa melko lötköt, mutta nopeassa ajossa tuntuu pohjaavan etupää melko helposti, eikä mikään ihmekkään. Nyt pitää kuitenkin muistaa että alusta asennettu 2003 Tunetecillä eli kilometrit alkaa olemaan enemmän kuin täynnä (n.150tkm), tämä varmaan syynä lötköilyyn. Kuitenkin ilmeisesti jonkun asteen aivopieru käynyt tehtaalla alustaa valmistaessa. Siksi uusien hankinnassa H&R jäi pois valintalistalta.

                      Comment


                      • Vaihdoin juuri omaan RS:n KW 1-sarjan kun ensimmäisellä setillä oli ajettu 240tkm. Auto muuttui täysin, joten noin 200tkm on KW:n sarjoissa ilmeisesti vaihtoväli. Eron huomasi jo parkkihallissa terävien töyssyjen läpiajossa, kun tuntui että vaimennin pohjaa poikkeuksellisen helposti. Nyt on hyvä lähteä Nyrrelle kun sain tuon alustasarjan lisäksi vahvemman takavakaajan.

                        Comment


                        • Alusta saapui, mieli tekis päästä asentelemaan, mutta sängynpohjalla mennyt lähipäivät, mikä lie räkätautien ebolan saanut. Kohta nähdään menikö jousivalinta nappiin ja onko alusta huono vai jopa paska. Ulkoisesti ei ainakaan moitittavaa.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Tämän bongasin sattumalta Helsingistä erään kerrostalon pihalta viime lauantaina. Komia on livenä!

                            Comment


                            • Saattahan tuo pitää paikkansa, aika usein viikonloput tulee vietettyä kyseisessä paikassa ;)

                              Comment


                              • Täähän tulikin eilen bongailtua Malmilta Helsingistä, sinivuokotkin oli vielä sun persiissä. :)

                                Comment


                                • Joko noiden BC Racingin alustojen hyväksytys onnistuu muitta mutkitta katsastuskonttorilla?

                                  Comment


                                  • Ei onnistu

                                    Comment


                                    • Mamasanin kautta saa ehkä TUV-paprut.
                                      Joilla siis menee...

                                      Comment


                                      • Ne on tyyppihyväksyntä paperit, joilla saa auton katsastettua suomen lain mukaan bc:n alustalle. Trafi ja mamasan (bc:n maahantuoja) kun vaan ovat riidoissa niin trafi ei oman päätöksen mukaan hyväksy näitä alustoja tieliikenne käyttöön.

                                        Comment


                                        • Voi hitto pojat, oiskohan jotain päivitettävää tämänkin RiSan tarinaan. Tosiaan alustaa on vaihdettu ja on tainnut vanteetkin vaihtua matkan varrella. Ei kai paljon muuta, hmmm. Ehkä mä jotain muutakin vielä keksin kerrottavaksi, onhan Vilin edellisestä viestistä jo tovi!

                                          Comment


                                          • Olisi! :) Hyvä että sain vähän heräteltyä, on sulla syytä päivittää tätä.

                                            Comment


                                            • 2015 jälkeen on autolle tapahtunut jos jonkinmoista. Ensimmäisiä muutoksia taisi olla siirtyminen viinalle, jota ennen tekniikkapuolelle tehtiin joitakin muutoksia. Kytkimeksi vaihtui silloin AP Racingin 2-levyinen sintteri ja Ojennuksen n.7kg:n vauhtipyörä. Hybriditurpot huollettiin ja suuttimia vaihdettiin isompiin EV1000cc. Pakoputkistosta lähti ylimääräinen välivaimennin ja liitokset tehtiin v-bandeilla. Tankkiin tuli AEM E85:lle sopiva pumppu, mutta alkuperäisillä bensalinjoilla mentiin edelleen. Konehuoneen päähän lisättiin vielä 'purkkaviritys' Boschin 044, joka tuli ahdoilla mukaan. Siinä muistaakseni suurimmat muutokset sillä kertaa. Ecun muokkauksen suoritti Erikoismoottorin Petri ja ohjelma saatiin tehtyä yhdellä käynnillä toimimaan oikein mainiosti. Välissä on ollut kyllä pakkonokkien ja nostajien uusimista, sekä normaaleja huoltoja ja jakopäänremppa.
                                              Näillä tekniikkamuutoksilla sitten taidettiin mennä nykyiseen todelliseen 'projektivaiheeseen' asti joka tais alkaa syksyllä 2019, kun päätin huoltaa vaihdelaatikon, josta alkujaan alkoi perus 2-vaihde kiukuttelemaan, kunnes lopulta katosi kaaviosta täysin. Kesä 2019 ajettiin kuitenkin kunnialla loppuun jopa lopussa 5-vaihteisena. Arvattavasti siihen loppui myös ensimmäisen sintterikytkyimen tarina. 1:ltä 3:lle vaihto oli tehnyt tehtävänsä :)

                                              Comment


                                              • Väheksymättä stankkejuttuja niin välissä iski hirveä himo saada keskipulttivanteet autoon kun mahdollisesti sopivat ilmestyivät Belgiassa epävirallisesti myyntiin. Silloin olin jo innostunut Instagramin käytöstä ja aloin päivittämään harrastusta enimmäkseen vain sinne kuvamuodossa. Sinänsä oikein hyvä tapa, koska sitä kautta on päässyt tutustumaan globalisti bitukka ja b5 harrastajiin enemmänkin.
                                                Takaisin vanteisiin! Kaupat saatiin tehtyä herra Marion kanssa ja vanteet lähtivät Suomea kohti renkaineen.
                                                Youtubesta löytyy vieläkin video kyseisestä herrasta ja hänen ex-Risasta missä vanteet olivat alkujaan: https://youtu.be/jFc2ujG4QJ4
                                                Mariota voi seurata Instassa: @mariosdetailgarage , hullu detail-ucco, upealla putiikilla, jossa kehtaa kyllä vähän hienompiakin autoja puunata.

                                                Comment


                                                • 2019 loppukesästä alkoi sitten tapahtumaan. Koska vaihdelaatikosta alkoi 2-vaihde kiukuttelemaan todenteolla ja kytkinkin päätti sanoa itsensä irti, oli alettava suunnittelemaan moottorin irroitusta sekä vaihdelaatikon remppaamista. Muutettuamme rintamamiestaloon 2018 alkoi mietityttämään voisiko omassa autokatoksessa alkaa hommaa tekemään. Ei Muuta kuin tuumasta toimeen, hommasin vanhat autotallinovet ja rakensin katokseen päätyseinän ovineen.

                                                  Sitten ei muuta kuin harjoittelemaan, ikänä en ollut mistään autosta moottoria irroittanut joten päätin valita ensimmäiseksi helpon yksilön. Youtube videoita katsomaan ja whatsapp apuryhmää tekemään lähimpien osaavien harrastajakavereiden kanssa. Siitä se sitten lähti.



                                                  Comment


                                                  • Ennen kuin olin edes koneen kunnolla irti saanut alkoi jo ensimmäiset jatkotoimenpiteet mietityttämään. Mitä jos kerran konekin on irti vaihdelaatikon takia niin pitäisiköhän alakerta avata ensimmäistä kertaa ja tarkistaa että koneessa on kaikki kunnossa. Siihen sitten päädyin kun kerran vauhtiin oli päästy.


                                                    Comment


                                                    • Moottorin pistin vähitellen osiin ja heti kun lohko oli tarpeeksi kevyt pienelle ihmiselle niin päätin ottaa siitä mittaa ja kantaa sen kellariin pikkuhiljaa valmistuvaan 'man caveen'. Talvi oli tulossa ja kylmässä tallissa ei kovin paljon tee mieli ruuvailla kylmää rautaa (nössö). Bitukkahan oli moottorin puolesta toiminut normaalisti, mutta pikkuisia yllätyksiä alkoi kuitenkin löytymään. Yhdessä runkolaakerissa oli aikamoiset jäljet siitä että jotain oli selvästi mennyt öljykanavan läpi. Mitään muuta hälyttävää ei alakerrasta kuitenkaan löytynyt.
                                                      Kansien puolesta kuitenkin ihmeet jatkuivat. Toisen blockin keskimmäisen sylinterin nostajat (INA) olivat ottaneet itseensä jostakin syystä. Vaihdettu n.20tkm akaisemmin. Syytä en ole vielä asialle keksinyt.
                                                      Jälkikäteen kun alkuperäiset venttiilit pesin ultaraäänipesurissa, huomasin että yhdessä pakoventtiilissä oli halkeama. Kuvaa venasta en tähän hätään löytänyt. Eli katastrofin ainekset ilman koneen avausta olisi saattanut olla hyvinkin ilmassa.



                                                      Comment


                                                      • Seuraavaksi taisin mennä prässikauppaan, jotta pääsisin alkuun vaihdelaatikkorempan kanssa. Taas youtube auki ja apinoimaan JHM:n remppavideota. Laatikossahan oli perinteisesti1-2 siirtäjäpakka ottanut itseensä ja 1-vaihteen hampaat näyttivät surullisilta. JHM:n laatikkorojut tilaukseen ja Paunosen Vililtä sattui löytymään varalaatikosta ylimääräinen kelpo 1-vaihteen akseli, korvaamaan alkuperäisen. Ennen kuin osat merten takaa kerkesi tulla niin sain itse selvitettyä ja korjattua alkuperäisen 1-2 siirtäjänpakan, ihan vaan mielenkiinnosta. Pakan hahlot muuttaa päistään aavistuksen muotoaan ajan kanssa ja ei niinkään kulu vaan prässäytyvät 'paksummaksi'. Varovaista Dremel-käsittelyä ja OE pakka toimi moitteitta. Se tosin jäi kyllä vain muistoksi hyllyyn. Samaan syssyyn päätin käydä kaikkien siirtäjien aavistuksen tylsistyneet 'hampaat' Dremelillä läpi niin että pahimmat jäljet sain tasoitettua.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut audirsr4; 24.11.2021, 12:07.

                                                        Comment


                                                        • Vielä muutama kuva vaihdelaatikko projektista. Lähinnä ongelmallisesta siirtäjästä ja dremelöidyistä hampaista. Vaihteistonkoppa sai ylleen vielä wrinkle mustan maalin.

                                                          Comment


                                                          • Seuraavaksi taisin päättää purkaa koko alusta vex, mukaanlukien kaiken mitä auton alta irtosi. Kun auto oli pukeilla niin en voinut olla puuttumatta apurunkojen alkaviin ruosteongelmiin. Muuten alusta oli yllättävän siistissä kunnossa. Ainoat pintaruostekohdat taisi olla taka-apurungon puslien alla, sekä helmoista tunkkien nostokohdista. Pohjan pesin liotimilla ja painepesurilla useaan otteeseen. Käsittelin pohjan Maston alustasuoja spraylla, etuapurungosta hioin ja taka-apurunko puhallutettiin kokonaan. Maaliksi valikoitui Tikkurilan Temacoat, ronskisti pensselillä maalaten. Apurunkoihin en viitsinyt sijoittaa turhaa, koska ostoslistalla tulevaisuudessa olisi Verklinen apurungot. Terhon pajan kautta tuli tilattua loput etupään Verklinen punaiset puslat. Taakse oli jo aikaisemmin hommattuna kaikki Verklinen puslat.
                                                            BC Racingin alustaan tuli tilattua uudet takajouset ja iskarit putsattiin ja siistittiin samalla. Kaikki muutkin alustaosat tuli läpikäytyä ja maalattu pääosin samalla Tikkurilan myrkyllä.
                                                            Viimeksi muokannut audirsr4; 24.11.2021, 19:35.

                                                            Comment


                                                            • Hienon näköisiä osia. Ja hyvä kun viitsit kirjotiella tänne!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X