Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 2,2T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Koitin kyllä vähän raaputellakin sitä mutta enpä löytänyt. Annan kait sitten sen merkin olla ja tehdä itse uudet riittävän selkeet.
    Eipä viitsi reiästä mitään bräkkistäkään sinne suihkutella :D

    Sain dampperin pultinkin auki kivasti "tee-se-itse" mallisella avaimella. :D Pientä räläköintiä ja hitsaamista ni tuli hieno :D ja äkkiä, hyvä jos 5 min meni :D
    Viimeksi muokannut jünther; 22.3.2013, 22:06.

    Comment


    • #92
      Nyt on sitten palikat auki ja tuntuu se alarataskin joskus olevan vaihdettu, ainakin teräksiseltä vaikuttaa kun se mangneettiin kiinni ottaa. Eikös joku sanonut, että siinä teräspyörässä olis irto kiila? Mulla kyllä vaikuttais kiila olevan siinä alahihnapyörässä kiinni?
      Viimeksi muokannut jünther; 23.3.2013, 17:16.

      Comment


      • #93
        Oli se alaratas sittenkin sitä jotain saibaa, silumiinia se tosin ei kyllä ole. No kuitenkin tuli sitten tilattua kaikki kilkkeet stefaa myöden, joka ei sitten kuitenkaan loppupeleissä vuoda. Kannattaa kai samalla vaihtaa kun uus on jo tulossa?

        Mikäs niissä 4 pultissa on momentti millä tuo alaratas on siinä "dampperissa" kiinni?

        Sitten nyt kun kesä kuitenkin taitaa loppujenlopuksi saapua niin kummosta rengasta/ vannetta tuolla mahtuu pyöriä? Tarvii näin varmuudeksi kysyä. ET kai jotain 30-35 luokkaa?

        Comment


        • #94
          Re: Audi S6 2,2T

          Et35 istuu alle, ainakin 8x18 koossa.

          Comment


          • #95
            Mahtuukohan 9x19 takse ja 8x19 eteen? ET jotain 40 luokkaa, lieneeköhän liikaa, että raapii jonnekkin sisäpuolelle? Tosin sitten vedettävä vaan spaceria väliin.

            Comment


            • #96
              Takana menee 9" vanne viellä ET:llä 30, näin kokemuspohjalta. Edessäkin sopii oleen ainakin perus jarruilla ja loksuilla kun renkaat 225 tai 235/40R18. 35 olisi varmaan hyvä ET takapäähän.

              Comment


              • #97
                Eli takapäässä ei hätiä mitiä. Et tosiaan on 40 mutta korjataan spacereilla jos eksyn nuo ostamaan. Etuvanteet olis kai 8x19" rengaskoosta ei tietoa, mutta ET taitaa olla sama. kai eessä jo 19x8" vanteen luulis mahtuvan. Kikkaillaan renkailla yms. sitten jos näin ei ole.

                Comment


                • #98
                  Eipä ole enää niillä vanteilla renkaita, ja hinta putos niin vähän ni empä taida ostaa. Laitetaan takaisin 18" vanteet hakuun.

                  Tänään tuli jakopään kilkkeet. Millä mahtaa olla helpoin kaivaa tuo kampiakselin stefa irti? Ja mikä on niiden neljän pultin momentti millä se alaratas tulee kiinni?

                  Comment


                  • #99
                    Stefa olen ottanu poies poraamalla pienen (2mm) reijän ottapintaan ja ruuvaamalla siihen pitkän puu ruuvin, loppu onkin pelkää vetämistä.

                    Comment


                    • Jees itekki jonkun sortin korkkiruuvia ajattelin kiertäväni sinne:D Osaakos joku noita momentteja sanoa?

                      Comment


                      • 25 Nm on pultit.

                        Comment


                        • Onpas yllättävän pieni momentti sitten :S Toivottavasti aika viikonloppuna riittää laittaa audi nippuun. Pääsis pitkästä aikaa oikeen Autollakin taas ajamaan :D

                          Comment


                          • Tuntuupas olevan stefa kovin kiinni, ja aikakin aika kortilla tuon auton laiton kanssa.

                            Tänään sain sentään kesävanteet ostettua. Käytetyt tosin, mutta 2 rengasta hyvää, 2 puhki. Pultit ja soviterenkaatkin kuului kauppaan. 18 Tuumaset sitten lopulta tuli. Pääsis vaan soveltamaan auton alle.
                            Tämänmoiset: http://media.tori.net/image/medium/14/1437429340.jpg

                            Hyviä' rengasehdotuksia saa antaa. 225/40-18 koossa ja mielellään kohtuu halvat, mutta ei myöskään mitään ihan paskaa.
                            Viimeksi muokannut jünther; 22.4.2013, 20:21.

                            Comment


                            • Falkenit on oman kokemuksen mukaan edullisemmista vähän siedettävämpi. Kuluu tosin aika nopsaan kun on aika pehmeää seosta.

                              Camskill tarjoaisi 225/40R18 koossa hintaan £69.70

                              Comment


                              • No eipä ole hinnalla pilattu noikaan. Omakohtasia kokemuksia tuosta falkenista ei ole. Kaverilla niitä oli useemmat ja tosiaan tuntui kyllä kuluuvan aika nopeaan.
                                Kyllä kuitenkin meinasin varmaan ihan suomenmaalta nuo renkaat ostaa. Tuo kielitaito kun on heikonlainen :D
                                Samalla kaverilla kellä noita falkeneita ollut niin tuttu rengasmyyjä. Tarvinee käydä kysymässä mitä se myis havalla.

                                Eikös kuitenkin mitä lueskellut niin moni täällä foorumilla noita nangkangeja uslkatautunut ostamaan? NS-2 yms..

                                Comment


                                • Nyt on alla Nankang NS2 kumit koossa 225/40/18 ja seuraavat tulee olemaan samanlaiset.

                                  Comment


                                  • Nankangit kyllä pilasi muuten tasaisen e39 bemun kyydin. Äänekkäätkin.

                                    Comment


                                    • Mun menopelin kyydin pilasi ennen ko. kumeja Continentalin Sportcontact 2 :set. Tuplahinta ja hirvee kyyti.
                                      Mutta mulla on Nankangit toimineet todella hyvin. Ei se tietenkään koko totuus ole.

                                      Comment


                                      • Kylmällä ja märällä asfaltilla ovat hieman liukkaat mutta muuten erittäin asialliset renkaat omien kokemusten pihjalta.

                                        Comment


                                        • Sopisiko, että jutellaan rengasjutut rengasjuttuketju(i)ssa niin ei samoja aiheita puida miljoonassa paikassa?

                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=83425
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=33462

                                          Comment


                                          • JUU! Vaihetaan aihetta. Palaan kampuran stefaan. Kuinka syvällä sen stefan takana on laakeri ? Mietin vaan jos siihen reikää koittaa porata ja ruuvilla nyppästi ni kuinka pitkälle sen ruuvin uskaltaa kiertää?

                                            Comment


                                            • Pumpun rungossa on upotus stefalle joka on muistaakseni hieman stefaa syvempi. Mittaa uudesta stefasta syvyys. Jos ruuvilla ei irtoa niin ruuvarilla varovasti murjomalla ulkokehältä.

                                              Comment


                                              • Noniin nyt kun on vähän aurinkoisempi päivä niin riitti inspiraatio tuon audin ropailuun. Stefa on nyt kovan vitutuksen jäljiltä saatu irti.
                                                Vanteetkin sain tossa eilen illalla koesovitettua. Muuten näyttää oikeenkin hyvältä, mutta ET olis saanut olla hieman pienempi. Nyt on 35 ja jää vähän turhan sisään. Tarvii kattoa kun saa noi muutkin vanteet kiinni ja auton ulos tallista, että kummoista spaceria sinne väliin sitten heittäis. Saattaa vaan spacerien kanssa tulla ongelma löytää pidemmät pyöränpultit kun on jotenkin aika erikoisen oloset.
                                                Viimeksi muokannut jünther; 24.4.2013, 11:29.

                                                Comment


                                                • Nyt rupee ja olemaan jako kohillaan ja alapultin kiersin 150nm ja 45 astetta, sitten antautu se pirun lukitustyökalu, hitsasin uudestaan kasaan ja kiersin hieman niin eiköhän se putki haljennut siitä loven kohalta, :S Olis oikeen kiva jos löytäis jostain uuden tuommosen sopivan putken pätkän tai joku pystyis lähialueelta lainaamaan lukitustyökalua mahollisimman pian.
                                                  Viimeksi muokannut jünther; 25.4.2013, 19:40.

                                                  Comment


                                                  • Sain uuden lukitustyökalun taas tehdyksi. Ja se dampperin pultti on 150nm ja aika lähelle se 180 astetta. Saatto ihan piirun verran vajaaksi jäädä, mutta luulis pysyvän kun lukitustyökalustakin alko se pirun kulmarauta vääntyä missä e lovettu putki oli kiinni :D

                                                    Syyläri on laitettu takasin hollilleen ja jos olis jäähdytysnestettä niin sais koitettua huomenna autoa käyntiin. Jos huomenna koittais nesteet sinne hakea ni sais auton ajettua ulos. Tiedä sitten kuinka kaukaa tarvii hakea kun en tiedä mahtaako paikalliselta nesteeltä saada ja paikallinen autokorjaamo ei ole launtaisin auki. Vihreetä olis kotona, mutta ei viitteis sitä sinne laittaa kun on punaset aina ollu.

                                                    Jos se auton entinen omistaja vielä osas vastaa siihen vitun puhelimeen, että sais ne puolat ja sen alkuperäsen ilmanputsari kotelon.
                                                    Viimeksi muokannut jünther; 26.4.2013, 20:33.

                                                    Comment


                                                    • Tänään kasasin audia taas vähän matkaa, mutta valmiiksi ei tullut kun pitää muutakin välillä harrastaa. Siinä kunnossa kuitenkin, että koekäytettiin jo ja tuntuu muuten toimivan OK, mutta ne perkeleen puolat siellä paukuttaa edelleen. Ja termostaatin pesä vuotaa hieman jäähdytysnestettä. On se muovi sen verran huonossa kunnossa, koitetaan uudestaan jos pitää ja jos ei ni tarvii uus muovihärpytin hommata. Oikeen muukava homma vaihtaa se termostaatti ilman, että on se tehostajan pumppu pois edestä, mutta kyllä se tuntuu onnistuvan :D

                                                      Comment


                                                      • Nyt on nesteet sisällä ja pysyy myös, muutenkin auto kasattuna ja koeajo heitettynä, kesärenkaita odotellessa.
                                                        Viimeksi muokannut jünther; 30.4.2013, 14:32.

                                                        Comment


                                                        • kaks kesärengasta on nyt alla, Kyllä ne vaan näyttää hyvältä vaikka itse sanonkin, Et olis saanut olla piirun verran pienempi, mutta saa nyt mennä alkuunsa näillä. Etupäässä on vielä nastat, mutta 5mm ero ei kait juurikaan kehällä haittaa? Taidan tässä kyllä vielä koittaa jos veljen a6 varastais hetkeks 2 vannetta ni ei olis kehällä eroa.

                                                          Aiemmin kun puskurit maalautin ni muuten tuli oikeen nätti, mutta jäi harmittamaan kun ei tullut konepeltiä rahapulan takia sillon maalautettua. Kesän aikana tarvii maalata, ellei kellään sopivaa ole lähellä kaupata. Oliko se värikoodi nyt LY7M .
                                                          Päivitetään vähän muutakin listaa mille vielä olis tarvetta.
                                                          -Ajovalot vois kiinnostaa tai jos ei kokonaisia ole niin ainakin oikean puolen säätömoottori. Kannattaa tarjota myös jos löytyy vaikka yks ehjä ajovalo.
                                                          -Kuskin oveen kaiuttimen ritilälle olis tarvetta
                                                          -Konehuoneeseen suojia ( niistä tosin olen jo vähän kauppaa tehnytkin)
                                                          -"takavalopaneeli" siihen rekisterikilven ympärille.

                                                          Comment


                                                          • Eilen illalla autolla ajelin ja taas teki sitä samaa nypytystä. Tänä aamuna jätti sitten lähtemättä käyntiin ja bensa kuulemma haisi:S Hyökkäänkö ensiksi puolien kimppuun vai sen johtosarjan? Jos kuitenkin yhden uude puolan tänään haen. Tarvii ne tulpatkin tsekata, jos vaan aika riittäis.

                                                            Comment


                                                            • Pitäisi varmaan lähteä käyntiin vaikka parikin puolaa olisi pimmeenä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X