Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TTQ 8N

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi TTQ 8N

    No niin, lyödääs tännekin esittely, jos tulisi vähän erilaisia mielipiteitä kun muilla foorumeilla. :)

    Eli viime syksynä oli aika hankkia armeijan jälkeen joku uudempi ja mukavampi auto vanhan a3:sen jälkeen, kilometrejä kun tulee yli 40t vuodessa.

    Nurkilla oli myynnissä suomi-TT ja vähän huumorilla päätin sitä käydä katsomassa, eihän kukaan ny tälläistä ostaisi. 10km lenkin jälkeen olin kuitenkin myyty ja alettiin hieromaan kauppoja.
    Viikko väännettiin hinnasta, ja kun ei suostunut tulemaan lainkaan myyjä vastaan niin otin nettiauton auki ja tämä oli sinne juuri ilmestynyt.

    70tkm ajettu saksantuonti, ekalta suomi omistajalta ja huolellisen oloiselta pidolta. myöskään iso kansiollinen kuitteja ja täysi huoltokirja ei auttaneet enään, sovittiin että seuraavana aamuna lähden ouluun ja kaupathan sieltä tuli.

    Eli auto on:

    Audi TT -02 165kw quattro

    Koriltaan auton on vakio, mitä nyt cupra-r lippa on heitetty etupuskurin alle.

    Alustaksi valikoitui BC-Racing BR sarjalainen, vaikka konit ja muutkin olivat mielessä, mutta kärsin niin pahasta akrofobiasta että tiesin ettei niiden madallus varat riittäisi, eikä tuo BC nyt häviä kyllä varmaan tuossa mukavuudessakaan.

    Alusta kun oli tilattu niin pitäähän sinne vanteet saada. Osto hetkellä mukaan tuli Audi r8 v10 replicat, jotka pyörivät tällä hetkellä talvivanteina valkoisessa värissä.
    Eräällä foorumilla pisti silmään S-Mersun alkuperäis vanteet koossa 18x9,5 et44, mitään enempiä miettimättä ostin pois ja sitten vasta huomasin että eihän nämä sovi eteen coilien kanssa.
    pitkän (ja kalliin) adapteri pelleilyn jälkeen käsissä oli sellaiset lätyt joilla et lukemat tuli eteen 19 ja taakse 9.
    Renkaiksi tuli 215-35 nankangit, ja vielä kun käänsi camberit edestä tappiin niin oli hyvä.

    Näillä mentiin puoli kesää kun ruvettiin pommittelemaan että myisinkö mersut. Nettivaraosa auki ja kas vain, Viron maalla oli myynnissä Tramontin Saturn vanteet samassa koossa mutta et:llä 37. pihalle käymään äkkiä ja totesin että kyllä ne passaa, kaupat mersuista ja Tramontit kotiin.
    No nyt oli hyvä.

    Tekniikka on vakio, mitä nyt K&N paneeli vapari lähinnä tuomassa niitä turbon ääniä kuuluville.

    Ensi kesäksi oli tarkoitus kikkailla taakse 11" vanne, ja mahdollisesti eteen jos keksii jollain lisää camberia niin sinnekin 10".

    Suunnitelmat meni kuitenkin aika hyvin uusiksi kun kaikki päätti hajota samaan aikaan, tässä kuussa on jo korjailtu haldexin pumppu, kaikki alatukivarsien puslat sekä nyt vielä vetoakseli sanoi sopimuksen irti, joten uusien kehien rahat on menny jo pariin kertaan mutta katsotaan. :)

    Valitettavasti en lähtökohdasta, tai mersuvanne kaudesta saanut upittua tänne kunnon kuvaa mutta tässä olisi pari tämän kesän "valmiista" tuotteesta.
    Attached Files

  • #2
    Tää on kyllä nätti! :) Itsekkin aina aika ajoin tulee himoittua tän koppasta TT:tä, eikä tän näkeminen ainakaan auta siihen kuumeeseen :D Mitä mahtaa maavara olla tällä hetkellä? :D

    Comment


      #3
      tämän kesän lopullinen maavara taisi olla jotain sentti pohjamuoviin ja pakoputkeen oli keskellä autoa joku 2-3senttiä. todella käytännöllistä siis. :)

      Noista kuvista siis otettiin vielä sentti edestä ja pari takaa pois loppu kesäksi, tästä ei vain tullut saatua kunnon kuvaa.

      Comment


        #4
        Näin mennään tämä talvi.
        aika hyvin saanut huollella vähän ajan sisään, vaihtoon on mennyt tuttu haldexin pumppu, sisempää vetoniveltä, raidetanko sekä alatukivarsien puslat ja koiranluut. lisäksi viikonloppuna pitäis vaihtaa vielä termostaatti sekä vakaajan puslat, ikävä klopina kun ei loppunut noiden tukivarsien puslien vaihdolla.
        mukavaa pientä rahan menoa näin joulun alla. :)
        Attached Files

        Comment


          #5
          Pirun hyvin istuu noi R8 (?) vanteet alle! Ja TT:hän tunnetusti on luotettava ja edullinen pitää :)

          Comment


            #6
            no kun kattoo että missä asennossa tolla on kesä ajettu niin ei ihme että jotain pientä pusla/tukivarsijumppaa on ohjelmassa..
            Mutta mitäpä sitä ei tekis ulkonäön eteen :D

            Comment


            • #7
              raidetanko sekä alatukivarsien puslat ja koiranluut. lisäksi viikonloppuna pitäis vaihtaa vielä termostaatti sekä vakaajan puslat, ikävä klopina kun ei loppunut noiden tukivarsien puslien vaihdolla.
              Aika vakiojuttuja nämä, itsekin samat paikat vaihtaneena. Takemmat etutukivarsien puslat oli niin hyvällä hapella silloin että keskiosa lensi lattialle kun vähän tökkäsi. Jos vieläkin kuuluu kopinaa niin takaiskareiden yläpultit ja etuvakaajan puslan sisään tulevat holkit ovat osoittautuneet syypäiksi myös.

              Comment


                #8
                kiitoksia! joo ne on r8 v10 repsut, 18x8 koossa ja päällä on alkuperäis kokoiset 225-40 nastat.

                kyllähän se tiedossa on ettei tämän tyyli suunnan rakentelun harrastajalla se harrastaminen lopu :)
                henkisesti jo valmistauduttu että ens kesän jälkeen on varmasti osa osista taas vaihtokunnossa. Mut minkäs teet kun akrofobia vaivaa. :)

                Paras oli kun olin ajamassa kuukausi takaperin talvirenkaita vaihtamaan niin eiköhän tiellä ollut joku iso oksa mitä en ehtinyt väistämään ja öljyt mäkeen, olishan se ollutkin 20km kiinni että olisin keulaa nostanut! :D

                joo ne tuntuu olevan nuo aika vakio kamaa, enkä usko että on ikinä vielä vaihdettukaan tähän kun katsoo noita kilometrejä.. vähän epäröin vieläkin että onko se vakaajan runkopuslat vai iskarin yläpäät jotka siellä nyt klopajaa.
                ainakaan etupään ylhäällä ollessa ja renkaita nostattaessa kangella ei mitään selvää klappia ollut, joten jotenkin uskoisin noihin vakaajan pusliin. ja ne kävin jo marmorilta tilaamassakin.

                tuosta, löytyi kesältä vielä tapahtumasta jonkun ottama kuva, johon itse tykästyin täysin! :) tossa tosin auto vielä vähän korkeana. :D
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Mun tuoli, minnehhän se hävis :)

                  Comment


                    #10
                    näkyy miehen sukatkin olevan vielä siinä, taisit vain krapula päissäsi unohtaa lastata tuolia mukaan ! ;)

                    tänään ajattelin ennen puslien hakua vielä käydä hallilla katsomassa, vaikka asentaja sanoi ettei yläpäissä ole hirveästi klappia. No kaikki on suhteellista, kuskin puolella oli reipas kaks senttiä, apukuskin puolella vain joku puoli senttiä. :D että joo, kaikki pitää tehdä itse, rahaa kyllä saa antaa silti...

                    jännä vain kun tuo klopina kuuluu enemmän muka apukuskin puolelta silti, voihan se kuitenki olla että itse vain kuvittelee väärin. toki jos vielä tuon jälkeen meinaa kolkottaa niin odottaahan ne puslat siellä marmorilla.

                    Mites kun kävin hakemassa motonetin sarjan vain, kun keväällä tarkotus päivittää säädettävä yläpää, niin nuo motonetin laakerit on vissiin aika susia mitä olen kuullut?
                    kannattaako ne alkuperäiset silti vaihtaa niihin, vai onko parempi vain vaihtaa kumit?

                    Comment


                    • #11
                      Hei, Jussi laittelin yv:nä pari kyssäriä.

                      Comment


                        #12
                        ^ Vastaukset heitetty.

                        Kesän suunnitelmat muuttuivat talven työtilanteen takia. Ensi viikolla menee vanteet ehostukseen, mutta eivät levene niin kuin oli alun perin tarkoitus.

                        Eli kesä aloitetaan noilla ysipuolikkailla, ja joskus heinäkuulla päivitetään ne sitten eteen 10" ja taakse 11".

                        Keskiöiden väriksi tulee R8:sin värikartasta helmiäispunainen mattalakalla.

                        Auto menee myös parin viikon päästä maalarille, maalataan nuo helmat koska niissä on pari lommoa.

                        Comment


                          #13
                          Kesä alkaa häämöttää, vanteiden keskiöt tuli jo maalarilta. Mattalakka teki väristä niin tunkkaisen, eikä ollut lainkaan sitä mitä odotin, joten vedettiin kiiltävällä lopuksi ja parempi niin.
                          Uudet kehät on nyt kuitenkin jo Ranskassa valmistuksessa, toivottavasti muutaman viikon kuluttua pääsee jo sovittamaan kuinka pieleen on laskut menneet, oikeastaan kaikki muu onkin jo hommattu kesää varten renkaita lukuunottamatta.
                          Uusilla kehillä pitäisi tulla spekseiksi 10" et30 ja 11" et19, eteen tulee 25mm adapteri ja taakse 15mm, joten lopullisiksi et-lukemiksi jää siis eteen 5 ja taakse 4. :)
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Viikonlopun aikana tullut kiitettävästi jumpattua, ja vielä riittää hieromista. Perästä pitäisi jollain camberia vähän vähemmälle, ja silti perää alaspäin, mutta katsotaan mitä tehdään.

                            Nyt sielä on apurunko perinteisesti sentin toisessa reunassa, eli se auttaisi jo paljon jos saisi sen keskelle, onkohan minkälainen homma, ja aiheuttaako mitään ongelmia myöhemmin?
                            Tuo kärsinyt lippa lähtee puskurin alta kyllä, ja kilvenkin pitäisi kadota ennen jyväscruisinkia.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja jusni Näytä viesti
                              ja kilvenkin pitäisi kadota ennen jyväscruisinkia.
                              niin siinä voi helposti käydä jos posliinisetä on tarkkaavaisena :D

                              hyvään suuntaan mennyt ja menee. ei sulla sivukuvia ois niin näkis kuinka toi vanteiden vs. auton väri natsailee? toi tt:n äässi kunnon öky-pokella on kyllä aika kuuma.

                              Comment


                              • #16
                                Toisella alan foorumilla jo huutelinkin, että nyt meni kehien mitotus just eikä melkein kohilleen! Nimenomaan just tolta näyttää 8N-koppanen tötsy parhaimmillaan, DAT ASS!

                                Comment


                                  #17
                                  Ohhhoh, no nyt on tosiaan Dat Ass! Hyvihän nuo camberit näyttäis olevan kohillaan, vai..?

                                  Comment


                                    #18
                                    Onhan ne camberit ulkonäöllisesti kohdillaan, mutta käytännöllisyys kärsii vähän kun ainoa käyttöauto jolla ajetaan yli 30tkm vuodessa. Onneksi ne on vain nankangit. :D

                                    Eihän toi Eetu nyt voi millään poliisien huomiota saada, vai tä..? :D Kuvissa jää oikeasti aika laimee vaikutelma, livenä ainakin omasta mielestä aika hävytön, sillai hyvällä tavalla. :p

                                    Comment


                                      #19
                                      Otettiin Kilpisen Santun kanssa parit ruudut Jyväscruisingin jälkeen, mies osaa kyllä hommansa. Keulaa pyritään vielä tiputtamaan alaspäin jollain tapaa, nytkin sielä on jo lyhyet jouset ja säädöt tapissa. Edellisistä kuvista hierottiin taka-akseli keskelle ja säädettiin pyöränkulmat, nyt molemmat nurkat istuu tasan.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Oli kyl hieno livenä :) Ja Santtu näyttää tosiaan osaavan homman.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tää on hieno! Aissaatana.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kiitoksia vain, mukava kuulla kun muutkin kuin itse tykkää. :) Eilen pakittelin vähän epätasaisemmalla pihalla ja repes takapuskurin kiinnikkeet solmuun. Täytyy varmaan tehdä sinne tilaa reippaammin kun näytti sinne vain ottavan kiinni, saadaan perääkin vielä tiputettua. ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Taas on vähän jumpattu, tiputtelin keulaa pari senttiä ja hieroin perän sillä tavalla ettei se raavi. Jos sitä haluais alemmaks niin vaatis melkosesti hommaa, joten saa olla tuossa asennossa tämän kesän.

                                              Puskurissa olevat mustat läiskät on vain dual lockien teipit, en jaksanut parin kuvan takia repiä irti. :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on komé!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tämä on kyllä jotain niin hienoa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kesä on vain ajettu, ja vähän hierottu istuvuutta. Katsotaan kun saan tämän nettihautomoon josko menisi kaupaksi, ja tilalle jotain neliovista kuulemma emännän mielestä. No katsotaan, jos jää itselle niin kai se on pakko laittaa ilmoille ens kesäksi.

                                                    Käytin myös toisen kerran Seinäjoella Shineldin antilla auton kiilloituksessa ennen loppu kesän tapahtumia, loistavaa jälkeä, ei voi kuin kehua miehen palveluita, suosittelen ! :)

                                                    Pesuhanska kertomuksesta voi tarkastella työn jälkeä.

                                                    http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=3104

                                                    Parit paremmat fotot perään, tämä on myös hötsissä ensi viikonloppuna.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ohhoh, kyllä tuli hieromisella hyvä. Sais omat tilat kondikseen niin vois taas tuotakin harjoittaa. 5/5

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tämän olet varmaan myynyt? Minnepäin tämä lähti, ei jäänyt foorumilaiselle/clubilaiselle?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Täällä kuopiossa se näkyy ajelevan

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X