Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8t

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 B6 1.8t

Audi A4 1.8T

Tuli ostettua viimeviikolla 2002 vuosimallia oleva perus A4 B6 1.8t koneella. Autossa ABT alustasarja, muuten aika orggis, eli 163 hevosvoimaa, 151tkm ajettu, kaikki huollot tehty Audi liikkeissä. Tässä muutama kuva ostohetkellä:

Kyseessä on pieni projekti, tarkoituksena hakea pientä ulkonäköä seuraavasti: lasi tummennukset, merkit takaata pois, vaihtaa LED takavalot, LED rekisterikilven valot, laittaa pieni lippa takaluukun päälle, maalauttaa helmat korinväriin, putkiston päät isommaksi (samanlaiset kuin uudemmissa s-line malleissa). Kesäkumit ovat huonossa hapessa, joten ensikesäksi ostan uudet vanteet ja uudet kumit. Mietinnän alla on vielä, riittääkö 18" tuuman vanteet vai pitääkö ostaa 19" vanteet. Näiden edellämainittujen lisäksi ehkä vielä xenon etuvalot. Näiden jälkeen tämä alkaa olemaan omannäköinen ja kehtaa ajella. Mitäs mieltä muut ovat? Onko muutos ehdotuksia / parannusehdotuksia? Mistäs tuommoisia putkenpäitä voisi alkaa metsästelemään? Entäs onko tietoa paljonko tulee hintaa helmojen maalaukselle?

Projekti etenee: Nyt on saatu lasit tummennettua 3M kalvoilla. Takalasi melkein tummin, takasivulasit astetta vaalemmat ja etulaseissa pieni sävy kalvo. Merkit saatu myös poistettua. Tältä näyttää tällä hetkellä:

Edit1. S-line takalippa takaluukun päälle ja LED rekisterikilven valot tilattu. Postia odotellessa :)

Lähtisin laittamaan etupuskuriin S-line alahelman ja sitten vasta maalaushommia.

Comment

Vannevalintaan vaikuttaa paljon se, kuinka paljon haluaa autoansa madaltaa. 19" vanteilla autoa ei ihan kauhean alas saa, mutta sopivat ne silti ulkonäöllisesti. Itsellä olisi tällä hetkellä silti haussa 18" noiden 19" vanteiden tilalle niin saisi laskettua vielä alemmas :D

Comment

Höpö höpö, tuuman ero vannekoossa ei tuohon vaikuta. Ja renkaan profiilin pienentäminen ei ole "oikeaa" madaltamista ;)

Comment

2002 ei kai tietääkseni vielä ollut 163hv BFB-konetta, joka tuli vasta B7-korimalliin? Eiköhän tuo ole perus 150hv AVJ? =) Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä. Onko tekniikkapuolelle tulossa modeja?

19" rengastuksella auton saa kyllä ilman ongelmia juuri niin matalaksi, kuin lain puitteissa voi madaltaa, joten jos ulkonäköasiat mietityttää niin ainakin omasta mielestä 19" on korimallissa paremman näköinen, kuin 18", mutta useimmiten tämä tapahtuu suorituskyvyn kustannuksella.

Helmojen maalaus kuitin kanssa kunnon ammattilaisella maksanee noin 350e. Siten, että sivuhelmat parina 350e / takapuskuri alahelman kanssa 350e, etupuskuri etuhelman kanssa 350e.
          Viimeksi muokannut Jeppaa; 17.8.2012, 14:22. Perustelu: korjattu typo

Comment

Moottori...

163 hv moottori tuli heinäkuussa 2002. Taisi olla tyypiltään BFB. Tulikohan samaan aikaan 6-vaihteinen loota? Siihen vastatkoot viisaammat.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Jeppaa Näytä viesti
              2002 ei kai tietääkseni vielä ollut 163hv BFB-konetta, joka tuli vasta B7-korimalliin? Eiköhän tuo ole perus 150hv AVJ? =) Viisaammat korjatkoon jo olen väärässä. Onko tekniikkapuolelle tulossa modeja?
              BFB tuli 2002.

Comment

Nonni, meni sekin sitten metsään :D Aika hyvin oon sitten onnistunut luovimaan tuon ohi, kun oon törmännyt 163hv koneeseen tähän mennessä vain B7-korisissa ja 6-vaihteisiakin on tullut vastaan vain BEX-koneellisissa, joita näkyy lähinnä vuosimalleissa 2004 (eli 2003/2004 valmistetuissa). Kaikkea sitä oppiikin, kun suunsa avaa :)

Comment

(vink)Samille ja Villelle nii multa löytys ylimääräsenä 18x8.5 3 osaset RH pd1 225/40 kumeilla.(/vink)

Comment

Kyllähän se pienempi vanne jo sen verran vaikuttaa että korkeampiprofiilista rengasta saa vähän venytettyäkin, jolloin saa mahtumaan kaareen paremmin. Eikä kyseessä ole siis renkaan profiilin pienentäminen

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Jeppaa Näytä viesti
                      Nonni, meni sekin sitten metsään :D Aika hyvin oon sitten onnistunut luovimaan tuon ohi, kun oon törmännyt 163hv koneeseen tähän mennessä vain B7-korisissa ja 6-vaihteisiakin on tullut vastaan vain BEX-koneellisissa, joita näkyy lähinnä vuosimalleissa 2004 (eli 2003/2004 valmistetuissa). Kaikkea sitä oppiikin, kun suunsa avaa :)
                      Mulla on '04, BFB+6v manuaali.
                      SaMzI, mä kohentaisin ulkonäköä S line osilla, siis helmat eteen ja taakse sekä oviin pullistukset.

Comment

Mistäs S-line helmoja kannattaa ostella? Kattelin eBaysta, mutta ei osunut silmään. Mahtoikohan olla väärä hakusana. Suomessa aika suolaisen hintaisia. Olenko ymmärtänyt oikeen, että S-line helmat sopivat suoraan puskureihin? Osaisiko joku neuvoa, mistä putkenpäitä kannattaa metsästellä?

Comment

Vaikkapa tuosta etuseen. Eteen tehtiin eksään tuo upgrade, menee kohtuu kivuttomasti paikalleen, aikalailla joutuu kyllä leikkelemään alkuperästä, mutta siisti tulee, ei kannata pelästyä. Takapuskimesta en osaa sanoa meneekö samalla lailla.

Comment

Working...
                          X