Jos perusasiat on kunnossa (ilmansuodatin, sytytysosat, polttoainejärjestelmä), menee kalliiksi räpeltämiseksi ja tulos on aina melko epävarma. Jos perusasiat eivät ole kunnossa, paras tapa saada tehoa on laittaa ne kuntoon.
Merkittävää lisäkulkua tuohon ei varmastikaan saa kuin ahtamalla. Siis jos on tarkoitus, että menee vielä päästötesteistäkin läpi.
Ahtaminen sitten kokonaisuudessaan tulee jo niin kalliiksi, että hommassa järki lähenee nollaa koneen vaihtoon verrattuna.
84 vuoden autoissa ei mitään päästötestejä tarvitse suorittaa, katsastuksen yhteydessä ihan normaali pakokaasu testi toki suoritetaan, sen läpäisemiseksi tosin ei ihmeitä tarvitse noin vanhaan autoon, eli kunhan jotakuinkin käy kaikilla sylintereillä niin läpi menee niin että heilahtaa.
Comment