Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 aiheista puuhastelua, part II

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näissä vanhemmissa CS:sissä, (liekö kaikissa prefacelifteissä?) on hd-etujarrut ja ilmeisesti myös alusta.

    Comment


    • #32
      Mulla on tossa 1990 kanssa "minijarrut" mutta tuntuu toi noilla ihan hyvin normiajossa pysähtyvän :) Olishan se kiva päivittää niin isot jarrut kun 16" vanteen sisään mahtuu mutta kyllä noilla nyt pärjää kun kuitenkaan ole mikään kilpuri.

      5-pulttisissa on varmaan lähes aina noi heavyt jarrut sitten nää sekasikiö 4-pulttiset pitää sisällään ihan mitä vaan.

      Comment


        #33
        Jos noi aerot on spekseillä 15x7,5" et 35, niin suosittelen lämpimästä katsomaan rengatusta niin, ettei raavi takakaarien sisäpuolelle. Tollasen 100:n orggisvanteissa on ollut et45, jolloi pyörä jää sisemmäksi ja kunnon rengastus sopii pyörimään myös joustoissa.

        Kokeile siis ennen käyttöä.

        Comment


        • #34
          Jep, tulihan tuota laskeskeltua ennen kaupantekoa :)
          Renkaat on perus-195/65, kyllä noiden luulisi mahtuvan siellä pyörimään vakiokorkeudella. Ei vanteen keskipiste tule kuin 10mm ulommas, kulutuspinnan ulkoreuna saman verran, vanteen ulkoreuna (ja renkaan syrjä) sensijaan on 29mm ulompana kuin vakiopyörillä. Katsastus voi tietty olla viisain hoitaa orkkispyörillä.

          Comment


          • #35
            Miulla olis neljä ylimäärästä ronalia tuossa tallissa, jos tarviit varapyöriä.

            Comment


            • #36
              Nyt on taas quattro lyönnissä, talvikausi alkoi osaltani juuri. 3kk seisonta mökillä ja lähti kuin palmun alta mutta paremmin :D

              Etujarrut sain juuri ja juuri ajoissa tehtyä ja tänään sitten pikkupakkasessa mökillä paikoilleen kera uusien jarruputkien ja letkujen. Putket tein OEM-putkesta, tarvikeliikkeessä myytävä kupariseosputki on meitin oloissa semmoista paskaa etten enää omiin laitteisiin sitä laita, yhden talven jälkeen ihan vihreänä ja juntturit jumiutuneet putken ympärille. Nää orkkisputket onkin jo valmiiksi maalattu vihreäksi ;) 13e metri, mieluummin teen kerralla kunnon aineesta jolloin liitoksetkin saa auki parin vuoden jälkeen.






              Tervetuloa talvi! :D

              Comment


              • #37
                Hyvältä näyttää! Voisi talven aikana koittaa ottaa se Typ44 -tapaaminen, mistä oli joskus juttua. jasso pitää pyytää ja oliko näitä muitakin tässä nurkilla?

                Comment


                • #38
                  Joo, mukana ollaan jos aikataulut vain sopii!
                  Laitoin sulle muuten just postia siitä ohjausakselista.. unohtunut koko homma..

                  Comment


                  • #39
                    Nonii, kaikkien rakastama homma tehty eli lämppärin kenno uusittu ja kaikki sen vaihdossa irroitettava tekniikka huollettu :D
                    Pelihän kyllä varoitteli vähän jo heti oston jälkeen että pian toi homma on edessä mutta ajanpuutteen takia 8kk meni ajan löytymiseen.
                    Aika valmishan tuo näkyi olevan:


                    Uutta hankkiessahan luonnollisesti vain orkkisvalmistajan tuote kelpasi:


                    Luonnollisesti koko lämppärin kotelo pestiin huolella Pinelinellä ja harjalla, pikkaisen tuli raikkaampi tuoksu kabiiniin, mä en muuten irroittannu lainkaan lämmönsäätövaijereita kotelosta, säätimineen koko systeemi ulos ja pussi vain säätimen päälle pesun ajaksi, lopuksi kaikkien vipstaakien ja vaijerien voitelu ja taas rokkaa.
                    Samalla tuli vähän sinkkispraylla hoideltua akkutelineen ruosteenalkuja ja pestyä kaukalo perusteellisesti sekä tukittua kaikki reiät konehuoneen puolelle. Jotain tuolta rintapellistä on irroitettu kun puolentusinaa pientä ja vähän suurempaa reikää tulpattiin. Samalla siis huollettiin pyyhkijänvivusto/moottori sekä lämppärin säätimet ja puhallinmoottori joka olikin uusittu Boschilaisella motilla joskus 2001/2002.


                    Samalla sovittelin V8:in Ronaleita, hyvin mahtuu takanakin pyörimään ainakin vakiokorkeudella:


                    Koko alustan helat tulee uusiutumaan talven aikana, sen verran kehnossa kunnossa ovat, samalla sitten tulee kulmatkin pysyvästi kohdalleen.

                    Comment


                      #40
                      Noita alustan heloja/puslia saa cac:ltä tilattua, niin ei tarvitse minkään harakiri-liikkeiden osien sopivuuden kanssa miettiä.

                      Ainiin, vaihdoitko puhaltimen moottorin samalla kennon kanssa?

                      Comment


                      • #41
                        Duunin kautta pääsee onneksi kiinni kunnon osiin. Mitään italialaista Sidemin tasoista kuraa tähän ei tuu :)
                        Olen jo keräilly osia hissukseen, keulaan löytyy oikeestaan kaikki, Ruvillen ja Meylen tuotteita ostin. Marmorilta otin vakaajan pantoihin ja takapäähän kaikki uudet mutterit ja ne isot prikat niin ei tartte irroittamisessa sääliä vanhoja.
                        Takatukivarsiin taaemmat puslat vielä, ylätukivarret vaikuttaa ehjiltä, samalla uusitaan takaperän stefat. Induktiolämmitintä on tullut käytettyä duunissa ja tämän kanssa, on muuten huippukampe! 26vuotta vanhat pultit aukeaa hämmästyttävän helposti ilman palamaan syttyviä alustamassoja tms.

                        Luulin joo että puhaltimen motti hajosi mutta syy olikin virrankulussa, itse asissa moottori vaikutti jokseenkin uudenveroiselta.

                        Comment


                          #42
                          Typ 43:ssa on muuten muistikuvan mukaan täsmälleen samanlainen lämmityslaite. Tein sille aikoinaan samat toimenpiteet. Liekö C4:äänkään paljoa muuttunut. Mitäpä sitä hyvää muuttamaan :)

                          Comment


                          • #43
                            Vielä joukon jatkoksi takatukivarsiin Lemförderin puslia:


                            Tuon läjän kun sinne ponnistaa niin voi hyvällä omallatunnolla narauttaa konjakkilekan :D

                            Comment


                            • #44
                              Edistystä, takaripustus tuli kunnostettua tukivarsien etummaisten ja takimmaisten puslien osalta sekä takaperän poskistefat uusittua molemmin puolin.
                              Ihme vehkeitä nää kyl on, induktiolämmitintä ei tarttennu kuin yhdessä mutterissa, muuten kaikki lähti auki ihan perusvehkeillä.


                              Isompi poskistefa oli hajonnut täydellisesti, tiivistävä huuli oli kokonaan irronnut stefan rungosta ja se kiristävä jousi katkennut, onneksi oli pysynyt stefan juuressa eikä ollut vaeltanut pidemmälle vetopyörästön kotelossa.


                              Aika rapean oloiset oli taaemmat puslatkin, etummaiset olikin sitten aivan pas#ana.




                              Vielä etutukivarsien puslat ja vakaajan helat niin pääsee säätään pyöränkulmat ja sitten toivonmukaan nauttimaan quattrokeleistä ja hyvistä ajo-ominaisuuksista :D

                              Tosta eteenpäin ken lisää kuvia haluaa:
                              http://s852.photobucket.com/albums/a...t=IMG_2074.jpg

                              Comment


                              • #45
                                Nonni, pitkästä aikaa päivitystä tähän ikuisuusprojektiin :)
                                Hiljaiseloa melkein koko vuosi, alkuvuodesta tuli sentäs alustan puslat lähes kokonaisuudessaan uusittua mutta sitten joulukuussa telottu ranne leikattiin ja tuli 3kk pakkoloma rakenteluun. Kesällä tuli ostettua talo ja talli joten lötkö sai aikaa vasta nyt..

                                Jarruthan tuossa vaativat täyden läpikäynnin etusia lukuunottamatta, nehän uusittiin kokonaan vuosi sitten. Laitettiin siis uusi orkkispainevaraaja putkineen, puhdistettiin jarrunestesäiliö ja pääsylkky (oli aivan järkyttävän näköstä mustaa limaista nestettä), uusittiin jarruputkisto taakse letkuineen kaikkineen, huollettiin paineensäädin(joutunee tosin vaihtamaan tulevaisuudessa), NK:n korjatut takasatulat ja tietty levyt+palat. Putket tein myös taakse OEM-tavarasta, juntturit+nipat pistin myös marmorilta niin saa auki jos tarttee irroittaa joskus vaikkapa tankki/taka-apurunkoremonttia varten. Leimasetää varten taas orkkis-pappa-museoRonalit alle ja torven korjaus ja siinäpä suuremmat viat olikin, tosin kääntölaakerit ja paripuslaa taakse uusia vielä talven aikana.
                                Eilen haettiin leima ja sehän tuli huomautuksitta niinkuin pitääkin, päästölappua ottaessa todettiin seosten karanneen taas laihan puolelle ja oikein kunnolla.. CO oli vaivaiset 0.3, joutuu siis taas säätöhommiin kunhan löytyy jostain kaupasta tarpeeksi pitkä L-kuusiokoloavain. HC oli 330.

                                Nyt sitten odotellaan vain lumen tuloa tänne etelään :D

                                Muutama kuvatus:








                                Sitä Keski-Uusimaan Lötkömeetinkiä voisi suunnitella pidettäväksi jos paikallisia harrastajia on linjoilla :)

                                Ps: takaletkuja hankkiessa joka tarvikeliikkeessä tarjottu letku oli parisenttiä liika lyhyt, hel#etillisen etsinnän jälkeen jarruletkukirjasta löytyi sopivan mittainen letku sopivilla liitoksilla jostain audista mutta se tuki-paksunnos letkussa oli väärässä päässä mutten antanut sen häiritä. Tuo letkun tilausnumero on mulla jossain tallella, kaivelen esiin ja laitan vielä tänne ettei kaikkien tartte saman ongelman kanssa tapella. Ilmeisesti faceliftit menee tuolla lyhyemmällä letkulla, niitä oli kumminkin myyty kyseisestäkin liikkeestä aika monta ja heidän mukaansa aiemmin ei kukaan ollut käynyt takaisin tyrkyttämässä.

                                Edit2:
                                Eli ne takaletkujen tilausnumerot:
                                orkkisnumero mikä näissä oli viitteenä 443 611 775F tämä siis tarvikevalmistajan tieto.
                                Ja letkun tarvikenro 854753, toinen numero 630-854753.
                                Viimeksi muokannut jyri.h; 27.9.2014, 15:51. Perustelu: Lisätietoa takajarruletkuihin

                                Comment


                                  #46
                                  Itse löysin k-raudasta sopivan pitkä T-mallisen 3mm kuusiokolon. Hyvässä kunnossa alkaa lötkö. Itse tuli kesällä hankittua samanlainen CeeäSsä. Siihenkin saanut tehdä jarruremppaa melkoisesti mukaanlukien pommin vaihdot yms.. :-)

                                  mistähän löytäs tuohon takanapaan tulevan puslan johon tukivarsi kiinnittyy?

                                  Comment


                                    #47
                                    Custom auto craftilta?

                                    Comment


                                    • #48
                                      CAC:lta pitäis munkin tilata apurungon tyynysarja ja muuta pientä.
                                      Kokemusta ei tuolta eikä muualtakaan maailmalta tilailusta ole joten tulen mieluusti mukaan kimppatilaukseen jos joku olisi aikeissa tilata.

                                      Comment


                                        #49
                                        Näyttäähän tuolta löytyvän. pitää tilata muutakin kamaa sieltä kunhan veropalautukset napsahtaa tilille. voidaan järjestellä mahdollisesti kimppatilausta. On muuten kuskin penkki ihan samasta kohtaa puhki itelläni. ois vaihtopenkitkin mut erilaisella vaaleammalla kankaalla..

                                        Comment


                                          #50
                                          Kimppatilausta tuolta ei toisaalta kannata tehdä, joska cac toimittaa osat suoraan kotiisi. Ihan normaalilla ibanilla maksu ja eikun odottelemaan.

                                          Valmista tilauslomaketta tuolla ei ole, vaan tilaus on laitettava sähköpostilla.

                                          Comment


                                            #51
                                            No näin olikin.. :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jyri.h Näytä viesti
                                              --Sitä Keski-Uusimaan Lötkömeetinkiä voisi suunnitella pidettäväksi jos paikallisia harrastajia on linjoilla :)
                                              --

                                              Nimenä kokoontumiselle varmaankin "Vihreän kullan kimallus". :) Jos vaikka ehdotan paikaksi Nukarin SEO:a. Siellä kun on aika hyvä piha kokoontua.
                                              Olisiko lähtijöitä?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mukana ollaan vaikka nykyisellään vihreää kultaa ei vuodakaan mistään :)
                                                Kokoontumispaikkana toimisi myös Hyrylässä Hämeentien varrella oleva Vanha Unkka, hyvä ruokapaikka ja kahvio ja siinäkin tilava parkkis. La vai Su?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jo vain voisin tulla käymään. Oma lötkö on tosin edelleen työn alla joten varmaan tulisin paikalle pikkukorisella.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Unkka kävi minullakin yhtenä vaihtoehtona mielessä. Vähän hälinämpi ja vilkkaampi piha ja taitaa olla kiekkopaikat? Mutta ihan ok paikka kai sekin.
                                                    Ensi viikonloppuna ei toivottavasti minulle sovi. Siis että pitäisi olla muualla, mutta kelivaraus.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ajattelinkin sitä Unkan isompaa parkkista, en sitä metsänreunassa olevaa :)
                                                      Täytyykin käydä katsomassa onko siellä aikarajoitusta pysäköinnille.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        http://goo.gl/maps/8Y0YD

                                                        Tuossa on kiekkopaikkoja. Katsikonttorin edessä ei taida olla kiekoista mainintaa ja viikonloppuisinhan konttori on kiinni. "Metsänreunassa" ei ole mielestäni kovin tarkka määritelmä kyseisellä pihalla, jos katselet katunäkymää. :D

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Siellä ravintolan vasemmalla sivustalla metsänreunassa on parkkipaikka :)
                                                          Ajattelin mahdolliseksi pysäköintipaikaksi valkoisen 307 Pösön edessä olevan seinän toista puolta. Viikonloppuisin tuolla ei mahdottomasti ole liikennettä joten tuskin muutaman lötkön rivi tuossa ketään häiritsee. Ja jos häiritsee niin katsotaan parempi paikka, tilaa tuolla kyllä riittää. Tuolla on ollu kaikenmoisia kokoontumisajoja Zetoreista vanhoihin kuormureihin, asuin vielä kesällä 500m päässä Unkasta. Ja ruoka on todella hyvää! :D

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Miksi muuten ei kelpaa pk-seudun miitti joka on joka toinen lauantai Vantaalla, Tuusulantien läheisyydessä Kehä III:n pohjoispuolella?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei siinä etteikö kelpaisi, rehellisesti sanottuna en ollut edes tietoinen tuosta.
                                                              Tästä on ollu puhetta niin monta kertaa että pitäishän tämä nyt toteuttaa vai kuinka?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X