Ainakin valmistajan speksien mukaan nuo Eibachin pro kitin jouset madaltaa edestä 25 mm ja takaa 20 mm. Siitä jos ottaa pois -10 mm niin ei pitäisi pudota kummastakaan päästä 20 mm.
Pitäisi saada faktat noihin mittoihin jostain niin ei tartteisi arvailla. No joka tapauksessa itelle tulee H&Rän 45mm tiputtava kitti ja isketään auto kunnolla linttaan. Ajellaan sit sinne minne päästään ja kävellään sinne minne ei ajamalla pääse :D
No joka tapauksessa itelle tulee H&Rän 45mm tiputtava kitti ja isketään auto kunnolla linttaan. Ajellaan sit sinne minne päästään ja kävellään sinne minne ei ajamalla pääse :D
Pyörän kaaresta vanteen keskinapaan ennen ja jälkeen jousien vaihdon. Voi olla, että muisti pettää jälleen kerran, kun enhän mä niitä mittoja mihinkään ylös laittanut...Mielestäni madallus oli kuitenkin siinä mielessä riittävä, että auto ei enää näytä koomiselta kesärengastuksella eikä tosiaan keuli. Sen kummempaa faktaa ei ikävä kyllä ole esittää, mutta kyllä se varmasti ihan hyvä tulee noilla H&R:n 45mm vietereilläkin, jos ei halua säädettävään satsata. :)
Sallikaa mun nauraa, jätkät ihan tohkeisaan miettii jotain muutaman millin madalluksen vaikutuksia jokapäiväiseen käyttöön. Kyllähän tollasilla alle 100millin madalluksilla ajaa vaikka kyntöpellolla. Laita ne coilit niin ei itketä jälkeenpäin kun jäi maasturiksi.
Oisittepa yli 100mm madalluskaverit yhtä kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista kun toisen auton madalluksesta niin maailman rauha olisi varmaan taattu noin intensiivisellä omistautumisella. :D
Tommosia saadaan vaan pusseilla ja niiden hinta/järkisuhde yhdistettynä vähintäänkin arvelluttavaan talvella/pakkasilla toimivuuteen ei oikein natsaa ainoan käyttöauton kohdalla. Toki jos haluaa pistää useamman tonnin normaalia alustaa vika-alttiimpaan alustaan niin miksipä ei. Itse en halua.
Coilit tai ei niin se vaan valitettavasti on fakta että joidenkin on maatilalle ja mökille päästävä kun tiet on kinttupolkuja. Jos joku siitä provosoituu tai yöunensa menettää niin ei voi mitään. Haters gonna hate.
Kyllähän tollasilla alle 100millin madalluksilla ajaa vaikka kyntöpellolla. Laita ne coilit niin ei itketä jälkeenpäin kun jäi maasturiksi.
Tämähän on niitä kuuluisia makuasioita ja autokohtainenkin juttu. On ollut säädettäviä, kiinteitä tolpat&jouset-yhdistelmiä ja pelkkiä "jousimadalluksia" lähes kymmenessä edellisessä Audissa. Jokainen on ollut enemmän tai vähemmän helppo arkikäytössä jopa reilulla madalluksella, mutta tuo A5 on _oikeesti_ sellanen korilinjoiltaan/pohjamuoveiltaan, että ei tartte tosissaan olla talvella kummonen jääpaakku tai urat tiessä, niin muovit raapii kiinni. Eikä se tietenkään sitä tarkota, etteikö tuollakin pääsis vaikka kynnöspellolle, jos haluaa. Joka paikkaan oon tuollakin päässyt mihin on autolla pitänyt mennä. :) Enkä silti tuota maasturiksi kutsuisi, vaikka madallus on n.20mm.
Laitat Aleksi sellaset vieterit ja kepukat mitkä itteäs miellyttää, muut nauraa sitten, jos siltä tuntuu. :D
Pointti tässä lähinnä oli se, että jos lähdetään madaltamaan, niin miksi mennä siitä mistä aita on matalin (vertauskuva ristiriidassa asian kanssa)? Jos kerta pitää mökille/maalle päästä, niin pitäskö samantien laittaa vetokoukku ja kärri kanssa.. Ei meinaan ole mikään järkyttävän iso tuo aafemman kontti.
Ja miksi madaltaa sitten ujosti? Ennemmin tai myöhemmin ketuttaa. Ja omaan silmääsi varmaan tuo Allroad-alustakin näyttää hyvältä. Ja jos oikein tartutaan lillukanvarsiin, niin väärä rengastuskin syö ajettavuutta järkyttävästi. Kun lähdetään "pilaamaan" ajo-ominaisuuksia parempaan suuntaan, niin kannattaa tehdä se kunnolla.
Tästä aiheesta voisi saivarrella vaikka mitenkä pitkään. Kantoja on monia. Mielestäni alusta-asioissa kannattaa turvautua kahteen sääntöön: tehdas tai coilover, mutta ei jousia. RS4seni kohdalla entinen omistaja on tuon virheen tehnyt ja alle kaivataan pikapuoliin coileja.
B8 A4sesta coilien jälkeen voin sanoa, että kyyti vain parani. Alussa tuli tehtyä ylilyönti pudotuksen suhteen, kun alatukivarsista matkaa maahan oli vain 4cm. Alustaa korotettiin hillitysti ja silti päästiin töyssyjen yli ja mökilläkin tuli käytyä. Uusien autojen suurin virhe on se, että niistä tehdään maavaraltaan matalia, mutta wheelgap jää törkeän isoksi. A4sen kanssa painiessa tuokin tuli todetuksi.
Ja kelläänhän täällä ei ole autosi suhteen mitään päätäntävaltaa ja ratkaisut teet itse, mutta ota nyt hyvä mies neuvosta vaari! Käänny vaikka minun puoleen ja kysy onko ne coilit huonot ajaa!
Jatkunee BBS linja kunhan saa nuo vanhat myytyä niin ostaa tähän paremmin natsaavat (isommat) tilalle.
Laakkosella on H&R jousellinen urheiluiskarillinen kaverin entinen A5 myynnissä ja ei näytä kyllä korkeeksi jäävän ollenkaan.
Kysäsin vielä erikseen ajettavuutta ja kehui kovasti parantuneen vielä vakiostakin. Ajaa kumminkin sen 75 000 vuodessa joten helppo luottaa. Jää se coileihin menevä ylimääräinen tonni muuhun käytettäväksi.
Sanoudun irti siitä, että 100mm laskevalla voisi ajaa vaikka kyntöpellolla, vaikeaa on kuten monilla mökkiteilläkin. Vanha B7 raapaisi pohjastaan prokit jousilla omalla (porukoiden) mökkitiellä, tuplamadallus olisi varmasti keskeyttänyt matkanteon, tai sitten rikkonut paikkoja..
Itse olen myös nyt tilanteessa jouset+iskarit vs. coilit.. Coilit on kyllä tulossa, muutamasta syystä.
1. Pelko siitä, että kiinteä alusta ei madalla tarpeeksi, madaltaa liikaa tai stance jää vääräksi. Tämä johtaa ketutukseen tai ketutukseen/lisärahanmenoon jos se ketuttaa niin pahasti, että pitää kuitenkin ostaa ne coilit...
2. Pelkkiä jousia en vaihda, koska omien kokemuksien mukaan vakioiskarit eivät ole optimaaliset jäykemmillä jousilla.
3. Kiinteä alusta vs. coilit eivät hintaeroltaa ole enää huimia, joten tehdään kerralla kunnolla.
OK, hyvällä tuurilla voi kiinteä jousi osua kaikilta osin nappiin, mutta voi käydä toisinkin..
Teet miten haluat, mutta eiköhän tuosta hieno kuitenkin tule!
Itsehän laitoin ensin H&R:n Coilit tuohon vitoseen ja se ruuvattiin melkoisen alas, lopputuloksena oli se etten esim. päässyt oikein mitenkään ajamaan kotitaloni parkkihalliin sisälle kun keula raapi kiinni. No, normaali ihminen tietysti nostaisi tässä kohtaa autoa mutta ehei, mun vitoseen laitettiin pussit noiden H&R:n tolppien kaveriksi ;) Nyt pääsee minne vaan haluaa. Talvenkin ajoin kokonaan tuolla eikä oikeastaan mitään ongelmia ole ollut, päinvastoin kun ei ole tarvinut kiroilla raapimisia. Kompura käy vähän turhan usein kun lämpötilat ja sitä kautta ilmanpaineet muuttuu reilusti tai noin sen ainakin olen järkeillyt...
Eikait sitä erillistä nappia ole Audeissa? Ei ollut RS5sessakaan. Sähköinen käppäri päälle. Kytkin pohjaan ja kaasu pohjaan niin auto pitää itsestään kierrokset punarajan tuntumassa automaattisesti ilman että hakkaa rajottimelle asti -> kytkin ylös -> lets go
Morjens BBY-605! Nää "veljekset" on kai tullu Suomeen melko lailla samoihin aikoihin. Mun rekkari on BBY-603 ja meidän femmojen värit/varusteet on melko lähellä toisiaan. On muuten hieno auto sulla ;) http://www.a5oc.com/forums/members/p...uattro-07.html
Heh onpas hyvin sattunut :) Veikkaan että nämä kummatkin autot on kait varusteltu tehtaan toimesta eikä eka omistaja ole niitä raksittanut? Ainakin tämä minun kosla on tehtaan raksittama ja eka omistaja osti sen sellaisenaan. Varmaan sai aikaisemmin tällä tavalla.
Sain jonkun saatanan häiriintyneen päähänpiston yks päivä et oranssia kalvoa saatava tuohon hopeiseen autoon sumareihin. Makso jotain 2e posteineen ebaysta tuollainen parin metrin rulla tuota. En osaa edes järjellä selittää koko hankintaa :)
Comment