Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8tq B5 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 1.8tq B5 Avant

    Tämmönen massanelonen yksi muiden joukossa.

    Auto tuli hankittua jo tuossa syksyllä 2010 kaverin ehdotuksesta vähän siinä toivossa että jo samana jouluna voidaan hajottaa vetarit voimalla eikä väärinkäytöllä.

    No eihän siinä sitten ihan niin kuitenkaan käyny.

    Epätietoisuuden ja kauhun vallassa auto tuli pilkottua kaverin tallissa käytännössä saman tien. Sen jälkeen olikin selvää miks aamulla piti töihin lähtiä ja mihin se perjantain tilipussi laitettiin.

    Osat tuli haalittua pikkuhiljaa kasaan ja vieläpä suht edullisesti napsahtikin monia palikoita nokan eteen.

    Kyllähän niitä tunteja rupes sitte pikkuhiljaa kertyyn siellä tallin perukoilla, mutta olihan se juhlaa saaha ne ensi savut sieltä. Tosin sitä huviahan ei liikaa juhlistaa tarvinu. Pienenä haittana nakutus moottorista joka meinas viiä loppuviimein leivänki pöydästä. No siinä neljännellä kerralla ku moottori revittiin sieltä konehuoneesta niin selvis se vikakin sitten. Yks mäntä oli sitten soikee sekä tapin toinen reikä ehkä hitusen väljä.

    Mutta pettymyksien kautta voittoon. Viime vuoden lopulla se kuitenkin ajettiin Motestilta kotio kokkolaan ja vieläpä kaikin puolin ehjänä sekä säädettynä.

    No valmishan se ei vielä oo. Mutta kyllä se nyt toistaseks saa kelvata. Kesällä sitten katsotaan miten ne loput sadat hevoset sadaan käyttöön....

    Tekniikka:

    1.8t ANB
    ADR kansi + nokat
    Säädettävä nokkaratas
    Säädettävä nokkapyörä
    Eagle H-profiili veivit
    ACL veivilaakerit
    Vakio männät
    Omavalmiste pakosarja
    Omavalmiste imusarja
    Holset hx 35 super
    Vems laajakaista
    50mm hukkaportti
    Bypass (harinen)
    630 deca
    3"downpipe
    3" katti
    3" simons
    S4 vakio takapönttö
    MoTest ohjelma 369hp/513nm

    Kori:

    S4 etupuskuri
    Muuten vakio

    Alusta:

    Ta-technix coilover

    Vanteet:

    Kesä kertokoon
    Attached Files

  • #2
    Taisit soitella mulle hiljan? Onko konehuoneesta kuvaa/lappua? Vaikka privaa jos et tänne halua esille

    Comment


    • #3
      Katos, onhan se J saanut myös auton tänne esitteille. Laittappa tosiaan konehuoneesta ja siitä ämpärin kokoisesta hyrrästä kuvaa tänne ihmeteltäväksi :D

      Comment


        #4
        Millä kierroksilla toteutuu 1bar ahtoa, jos lähdet vedättämään isolla vaihteella? Imusarja esittelyyn!

        Comment


          #5
          Lappu paperimuodossa vain, mutta koitan saada sen muutettua luettavaan muotoon myös tänne, jahka ton kaksatasen entisöinniltä kerkiän.

          Konehuoneesta ja imusarjasta tulee myös kuvia mahdollisesti alkuviikosta. Ja koitetaan joku videoki saaha värkättyä tänne. Patamiehellähän joku heikko pätkä taitaa ollakki..

          Comment


          • #6
            joo se meikäläisen kuvaama video on kyllä niin huonolaatuinen, ettei sitä kehtaa katsoa edes pimeässä. siitä ei tiedä onko kuvaaja ihan selvistä päin kyydissä, kädet heiluu ja jutut on sitä tasoa, että mute pitää olla päällä :D

            pitää ottaa videot uusiksi, kamera telineeseen ja ukoille tulpat suuhun :-)

            Comment


              #7
              Siinäpä muutama kurjalaatunen kuvatus tosta paskasesta konehuoneesta.
              Tosiaan imusarjassa käytettiin vaparin laippaa hyväks. Siihen kiihytyssuppilot omilla letkuliitoksilla kiinni ja pönttö perään.

              Meinaa tuo pakosarja teettää työtä, kun tykkää haleta vähän väliä.
              Nyt pienten muutosten jälkeen taas uutta yritystä.
              Tosiaan Patamies, ne autothan katsastetaan ihan noin ilman mitään huijaussuojamuoveja =)
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Millä paineilla nuo tehot tuli ?

                itsellä on aikaslailla samanlainen tekele tuossa mutta ei adr hilppeitä..
                362/384 tehot 1.1 bar

                aeb kone siis kyseessä.

                Comment


                  #9
                  hieman OT: Miten Nikolla noin pienet väännöt?

                  Comment


                  • #10
                    sitä tässä itsekkin hieman ihmetellyt.. ja kiinnostas että millä paineilla muut näitä tehoja repii :D

                    Comment


                    • #11
                      n450nm oon nähnyt paris lapus alkaen 4000 @1.5bar(superilla). Lisää painetta vaan holsettiin! Ja tehoja otetaan 2 barilla :)
                      Viimeksi muokannut -03 tq; 5.3.2012, 18:34.

                      Comment


                        #12
                        Painetta on 1.7 baria. Mutta 1.3 baarissa saatin jo tuo teholukema. Sen jälkeen kasvo vain vääntökäyrä. Rupes joku varmaan ahistaan. Kattikin oli paikoillaan ku penkattiin. Ja holsetti tosiaan on kasin pesällä!!

                        Comment


                          #13
                          Millanen maf-runko? Leikkautuuko tehokäyrä vaakasuoraksi?

                          Comment


                            #14
                            Vakio s3 maffi ja runko 76mm

                            Tuossapa tuo dynolappu.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              APY S3 mafin maksimi on 994kg/h eli ~276g/s eli nyrkkisäännöillä noin 350hv. Isompaa putkea ennen seuraavia tehojen kaiveluita kaipaa tuo autosi. Biturbon putkella reiluun 400hv ja siitä yli melkein sitten on vaihdettava jo RS4 mafiin, jonka kanssa voi tulla neloskoneessa tyhjäkäyntiongelmia.

                              Comment


                                #16
                                Tahtoo tuo tilanpuute olla aika suuri ongelma tuola nyt jo, ellei sitte halua kesäsin hikoilla ja luopua ilmastoinnista.

                                No mites se Teron imuputki jolla päästiin sinne puolen tuhannen hepan tienoon??

                                Comment


                                • #17
                                  4" imuputki. Sisällä ilmansuoristin ristikko. Pikkusen heijaa silti välillä tyhjäkäynti tolla rs4 maffilla, tyyliin jotain 100rpm.
                                  Koko putkesta ei kuvaa mutta kuvittele loput :)
                                  Olihan mulla kuiteski 60 turbiini ja 16 pesä. Herää lähes samanlailla.
                                  http://tero2.kuvat.fi/kuvat/B6/starring+holset.jpg
                                  http://tero2.kuvat.fi/kuvat/B6/Ines+...kotiin+020.JPG

                                  Comment


                                    #18
                                    Kertokaapa mulle mistä saan ässän ovien alalistat järkihintaan?
                                    Helmat tuola slamitilla näyttäs olevankin suht edulliset.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tulipa käytyä reissu Motestilla viikonloppuna.
                                      Muutoksia
                                      rs4 maffi
                                      hx40 pakosiipi
                                      12 pesä
                                      Valusarja
                                      870 dekat

                                      E85 = 442hv 520nm 1.4bar

                                      Vähän jäi vaivaamaan muutama asia mutta kait sitä on oltava tyytyväinen, kun kuitenkin vakio boksilla mennään. Käyttömukavuus on kyllä roskiin heitetty. Onkos kukaan näihin sähkökaasullisiin vaihtanut mitään ruiskua ja katsastanut niitä myös?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näytä lappu

                                        Comment


                                          #21
                                          Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	135,3 Kt
ID:	1617566

                                          Siinäpä ois foto käppyrästä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Pitääpä tännekkin laittaa muutama uudempi kuva, kun on niin ahkerasti muutenkin tullu päiviteltyä.

                                            Ja näin oikeen putipuhtaana.


                                            Click image for larger version

Name:	2014-04-19 21.11.41.jpg
Views:	1
Size:	149,9 Kt
ID:	1620866

                                            Click image for larger version

Name:	2014-04-19 21.12.19.jpg
Views:	1
Size:	161,7 Kt
ID:	1620867

                                            Click image for larger version

Name:	image(7).jpg
Views:	1
Size:	163,5 Kt
ID:	1620868

                                            Click image for larger version

Name:	image(5).jpg
Views:	1
Size:	147,8 Kt
ID:	1620869

                                            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	145,6 Kt
ID:	1620870

                                            Comment


                                            • #23
                                              Komia!

                                              Comment


                                                #24
                                                Nostellaanpas vähän tätäkin. Audi seiso noin 5,5 vuotta mielenkiinnon ja ajanpuutteen vuoksi. Muutaman ei niin suurenkaan ongelman selättäminen tuntui aikoinaan niin ylitsepääsemättömältä. Sitte tuli nämä perus talonrakennus ja perheenperustamishommat eteen.
                                                No tulipa tehtyä iso talli ni saa omissa nurkissa ruuvata.

                                                Nyt ollaan sitte saatu auto nosturille ja mielenkiinto on aivan toisella tasolla. Tässä kohtaa sitten olisikin muutaman kysymyksen paikka kaikille asioista paremmin perillä oleville.

                                                Suunnitelmia, kysymyksiä ja tavoitteita tulevaan.

                                                Spa turbon pakosarja päivittyy takaisin mustasta tehtyyn.

                                                Ahdin sama hx35 super / hx40. 12 twin pesä.

                                                Link G4+ ecu. Tämä on ollut hyllyssä jo hyvän tovin. On niinsanotusti plug and play sähkökaasulliseen 1.8 vaggilaiseen.
                                                Massamittarin poisto on kuitenkin haaveissa ja sen onnistuminen tämän avulla on vielä kysymysmerkki? Neuvoja/mielipiteitä/ohjeita otetaan mielellään vastaan.

                                                Nokka-akselit
                                                Olisiko näissä mitään järkeä?

                                                https://spaturbousa.com/products/252...-audi-1-8l-20v

                                                Imusarja? Olisiko nykyinen toimiva?

                                                Miljoona muutakin asiaa on tietenkin mitä varmasti sörkitään mutta tuossa noin ehkä suurimpia.

                                                Tavoitteena olisi tehopuolella se +450hv +550nm. Se ei varmasti tänä päivänä ole ongelma ja niissähän jo kutakuinki ollaan, mutta herääminen tulee saada reilusti vanhaa setuppia alemmas että saadaan sitä ajettavuutta.

                                                Saa huudella ja kommentoida.


                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kun haluat responssia ja aluetta alaspäin niin kannattaisiko kuitenkin miettiä jotain modernimpaa ahdinta?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    No oot varmasti oikeassa sen suhteen mutta jos ajatellaan että vanha pakosarja on käytännössä 5cm runneria per sylinteri ja todella suuri kollektori.
                                                    Ja nokkien ajoituksiin ei ole ikinä kajottu juurikaan millään lailla. Ensiasennuksissa oli adr:n pakonokassa säädettävä ratas joka osoittautui epäluotettavaksi ja tämän johdosta siellä on sittemmin ollut ihan kiinteällä rattaalla oleva vaparin nokka.
                                                    Ei se ahtimen vaihtokaan poissuljettu asia ole. Mutta varmaan se ainakin paremmin herätettävissä on kunnon pakosarjalla ja nokilla?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hoikempi pakosarja varmasti auttaa heräämiseen, kuin myös nokkien ajoitus.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulla nyt ei ihan noin isoa mörköturboa ollut, mutta ei se omakaan moderni tai pieni ollut :D Parhaimmillaan teho siellä 420hv nurkilla 1.6bar. Heräs n. 3300 nurkilta ja repi täysillä 4000-7000. Kaikista suurin vaikutus oli pakosarjalla. Sitten siihen kylkeen nokkien ajoitus hihnapyörästä ja suuttimien ajoitus (jos ammutaan pytty kerrallaan). Noi dekat heittäisin ekana mäkeen, samat paskat oli itselläkin ja parani aika paljon 7-reikäisillä EV14 boscheilla. Kulutuskin pieneni, vaikkei sillä nyt muuten mitään suurempaa väliä oo. ADR nokat oli myös mulla, jotka päädyin monen kokeilun jälkeen laittamaan tehdasasetuksiin ja sitten hihnapyörää 3-4 astetta aikaisemmalle. Jos nuo adr nokat ovat tehdasasetuksissa, niin ei niissä kovin paljoa sitä overlappia ollut ja nostokin jäi aika maltilliseksi sen aikana. Turhaa vaivaa oli koko rostenin rattaan asennus (piti parannella paremmilla pulteilla, ruuvilukitteella ja sit vielä hepata se sisäkehä kii nokkaan). Näin siis omassa koneessa, mutta jonkun toisen setupissa varmaan eri juttu. Mulla oli wisecon männä 9,7:1 purkalla.

                                                        Edit:
                                                        Nii juu, magee auto. .
                                                        Viimeksi muokannut JM; 26.2.2021, 18:38.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kiitoksia.

                                                          Itsellä myös rostenilta oli tuo ratas muistaakseni. Ne pultit taisi olla m5 kierteisiä ja säätöreiät oli toista milliä isommat. Ja kun se lämpösovitteella laitettiin, ei se tuntunut luotettavalta niin kaveriksi jakopään puolelle laitettiin pari heppiä. Ei se pitänyt siltikään vaan ampui itsensä irti, mutta luojan kiitos ne pultit tuli vähän toista milliä reiästä läpi ja hakkas näitä heppejä vastaan sen 15 astetta suuntaansa. Vahingolta vältyttiin ja vaihdettiin modaamattomaan nokkaan.
                                                          Unohtu tuosta listata tosiaan suuttimet. Ne kyllä vaihtuu. Näistäkin saa kokemuksia kertoa mikä suutin sopisi kyseisille tavoitteille.

                                                          Motestilla kävin aikoinaan kolme reissua joista toisen ja kolmannen kerran välissä ei suuria muutoksia tapahtunut rautapuolella. Muutama toive oli viimeiselle reissulle esittää.
                                                          Ne oli että säädetään 2baariin asti jos vehkeet pysyy nipussa eikä ongelmia tule. Ja että kylmärikastukset etanolilla säädetään oikeasti kohdalleen. No kun auton kotia hain ei se ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen kolmen minuutin aikana toiminut juurikaan että sillä olisi voinut liikkua. Teholapussa näkyi ahtopaine 1,4bar josta kysyin että tuliko jotain ongelmia niin vastaus oli että ei mutta tuli niin keviästi tuo. Ja sitten vielä rajotinta oli laskettu 7400rpm:stä takaisin vakioon ~6800rpm:ään. Tähän en ikinä saanut mitään vastausta taikka syytä.

                                                          Nämä asiat ja pitkät välimatkat mahdollisille säätöpaikoille ajoivat linkin ecun hankintaan. Tuosta 50km päästä löytyy nelivetopenkin omaava kaveri joka mahdollisesti osaa linkkiä vähän jopa ropata.
                                                          Viimeksi muokannut Kari.Lapio; 26.2.2021, 20:41.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Oman kokemuksen mukaan noilla dekoilla sitä ei saa ikinä hyväksi. Sieltä tulee yksi pistemäinen suihku joka huonolla tuurilla osuu vielä päin venttiiliä. Se käynti ei siitä parane, ennen kuin venttili on lämmennyt sen verran, että viina alkaa höyrystyä sen pinnasta. Kun sain tilalle nuo em 7-reikäiset n.900cc EV14 boschit, tää ongelma katosi kokonaan. Rikastuksia sai ruuvata alas vaikka kuinka, auto jopa vastasi kaasuun kylmällä koneella. Niillä soppa tulee nättinä viuhkana ulos ja leviää niin, että sitä menee jokaisen imuventtiilin ohi koneeseen. Samalla lakkasi myös huohotussäiliö täyttymästä. Dekoilla sinne tuli vettä niin, että sitä sai tyhjentää joka toinen päivä. Myös Briskin premium evo tulpat auttoivat vähän.

                                                            Tuo kylmäsäätöjen teko on semmosta hommaa, että ei sitä kukaan varmaan jaksa sulle hieroa kohdalleen, tai jos jaksaa, niin sille tulee karmea hinta. Ensin hierot niitä helpompia alueita kesän ja sitten syksyllä kun kelit viilenee, saat pikkuhiljaa ne hankalammatkin alueet kohdalleen. Mä en edes haaskaisi tuohon asiaan aikaa ennen kuin nuo dekat ovat poissa.
                                                            Viimeksi muokannut JM; 27.2.2021, 10:23.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X