Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Siihenhän on olemassa ihan oikea työkalukin, mutta itse olen avannut sen vaan työntämällä yhdestä sakarasta tylpällä isolla meisselillä. Kiinni sitten lattaraudan pätkällä mikä menee sakarien väliin, ja kädellä vääntää kehikon paikoilleen.

    Comment


    • #92
      Tossa olis jotain ohjeita. Voin sanoa, että kaipaa hyviä hermoja se irroitus. Ja pienestä nyrkistä vois olla hyötyä, itelläni kun on kunnon lapanen niin verethän siinä irtos useamman kerran. Sit alkaa bensahuurut käymään päähän jossain vaiheessa.

      Itse sain sen irti helvetin isolla talttapäisellä ruuvarilla + väkivallalla.
      Attached Files

      Comment


        #93
        Joku puolen metrin lattarauta oli muistaakseni viimeksi käytössä kun tuota hommaa tein. Kaikki luukut auki ja farkusta kontti niin ei ihan niin paljon tarvi imeä sitä bensankäryä.

        Comment


          #94
          Joo kävin tuossa kokeileen ja sain sen surkuhupaisan kokoisen pumpun irti. Lattaraudallla työnsin kehikon yhdestä sakarasta ja laitoin toisen käden sisään avuksi työntäen sormilla toisesta sakarasta. Huomenna sitten 044 paikalleen.

          Taas sai kullanarvoiset vinkit täältä foorumilta..:)

          Comment


            #95
            Päivitelläänpä taas hieman, niin pysyy itsekin paremmin laskuissa mukana sen suheen, että mitä milloinkin on rempattu. :)

            RS4 kytkinhilut tuohon sitten lopulta tuli, ja tyytyväinen olen ollut. Vauhtipyörässä oli vielä kitkapintaa sen verran hyvin jäljellä, ettei sitä onneksi tässä vaiheessa tarvinut alkaa vaihtamaan. Enempää en oikeastaan tuosta kytkinremontista osaa sanoa, kun en sitä itse tehnyt.

            Täytyy toivoa, että enää ei tulisi ihmeempiä huoltokohteita, niin pääsisi pikku hiljaa suunnittelemaan softapuolta. Ja sitä myöten autolla ajamista; viime aikoina ei oikein ole tuolle kulkineelle tullut kilometrejä mittariin:)

            Comment


              #96
              Välillä on taas tullut mietittyä noita ulkonäköseikkoja, kun vähän huonosti on ollut muuhun puuhailuun aikaa.

              Onko joku kokeillut/ nähnyt livenä tätä "verkkoa"? Mietiskelin, että mikäli tuo levy on riittävän ohutta, sitä voisi ehkä käyttää puskurin sivuilla olevissa ritilöissä. Sivuillahan ei enää pitäisi olla mitään, joka vaatisi jäähdytystä?
              Kyseistä verkkoa on ilmeisesti saatavilla myös avonaisena mallina, joten keskiritilään saisi sitten peiton siitä.

              Comment


                #97
                Miksi laittaa sivuillekaan suljettua ritilää? Itsestä se näyttääkin vähän hölmöltä ja vielä hölmömmältä jos sivuilla on umpinaista ja keskellä rei'itettyä. Menee sieltä sivuilta osa ilmasta sitten jarruillekin. Omaan silmään istuu parhaiten tuo RS Look verkko vaikka vähän kalliimpaa onkin. yhdestä palasta saa leikattua koko puskuriin niin eipä tuokaan lompakon päälle käy.

                Comment


                  #98
                  Moro,

                  eikö nuo puskurin orkkis-sivuritilät sitten mahdu olemaan edes muokkaamalla tuon FMIC:n kanssa? Olen ainakin nähnyt kuvia jossa S4 puskurin sivuritilöiden taakse on saatu tuo CXRacing FMIC putkineen.

                  Oletko softapuolta kerennyt miettiä?

                  Comment


                    #99
                    En osaa sanoa, mahtuvatko alkuperäiset ritilät paikalleen jotenkin muokkaamalla. Ilmeisesti mahtuvat, kerran joku niin on tehnyt ;) Materiaalihan noissa OE-ritilöissä on sen verran kovaa, että varmaan kestävät aika paljon ohentamistakin. Itsellä oli jo alun alkaen tarkoitus vaihtaa ritilät RS-lookiin, sillä mielestäni tyhjä sumuvalon paikka on typerän näköinen. Alkuperäiset ritilän kehykset aion edelleen hyödyntää, kunhan pääsen siihen vaiheeseen, että on järkevää keskittyä ulkonäköjuttuihin.

                    Itse autosta sen verran, että seuraavana huoltokohteena ovat molemmat lambda-anturit, sillä ne ovat alkaneet antaa epäsäännöllisesti vikakoodeja. Edellisen kirjoituskerran jälkeen autolla on ajettu vain muutamia kertoja, nekin pääasiassa lambdahäikän toteamiseksi ja auton sulattelemiseksi. Iloisena asiana täytyy todeta, että todella nätisti lähti viime viikolla käyntiin miltei kolmen viikon parkkipaikalla seisomisen jälkeen.

                    Softapuolta olen toki miettinyt, mutta kelit ovat ehkä vähän haastavat säätämiselle. Tuon vuoksi en ole viitsinyt pitää mitään kiirettä lambdojenkaan kanssa. Hiukka tympäisee tämä talviaika, minun puolestani voisi jo tulla kevät.

                    Comment


                      Vähän OT:tä, mutta noita ässän sumuvalottomia sivuritilöitä kehyksineen saa Tepolta ja jos en ihan väärin muista, niin hintaa on n. 70€:a yhteensä kummallekin puolelle. Osanumerot 8D0 807 345 M ja 8D0 807 346 M.

                      Comment


                        No tuossakin olisi varmasti yksi hyvä vaihtoehto. Ilmeisesti ässiä on sitten tullut tehtaalta ilman sumuvalopakettia? Aina oppii uutta :)

                        Comment


                          Joku Pohjois-Amerikan malli se on. Jotenkin sellainen muistikuva, että kanadalaisissa ässissä ei sumareita ole...

                          Comment


                            Itse ajattelin kokeilla silti säilyttää orkkis-"stealth" -lookin laittamalla pelkät sumuvalojen lasit (+ ehkä jotain peilipintaa taakse). Jos ne millään sitten mahtuvat. JHM:llä on mallikuva.

                            Tietenkin en tiedä mitä katsastusviranomaiset sanovat, koska jos sumuvalot ovat, niin niiden täytyy ilmeisesti toimia. No, laittaa sitten teipit tai irrottaa lasit aina katsastukseen. :)

                            Comment


                              Jos haluat, niin voithan kokeilla hieman pienempikokoisia, alkuperäistyylisiä sumuvaloja noihin reikiin. Ilmeisesti jonkinlaiset mahtuvat olemaan noiden putkien kanssa (en tosin osaa sanoa, miten ne olisi järjevää kiinnittää).

                              Auton omistusaikana olen ehtinyt käyttää etusumuvaloja varmaan kahdesti, joten itselle ei ole kauhean tarpeellinen varuste. :)

                              Comment


                                Joo siis nimeomaan ne sumarit ei ole tarpeellinen varuste. Itse en ole käyttänyt kertaakaan. Ja jos niitä käyttää, niin saa välittömästi amis-leiman.:)

                                Mutta siis itselle on tärkeää orkkis-lookki, siksi laittaisin ne pelkät lasit niihin reikiin. Koska muutenhan ne reijät näyttävät typeriltä niin kuin olet itsekin todennut.

                                Comment


                                  Vielä jankkaan tuosta coolerihommasta..:) Itse kävin hakemassa tänään omani tullista. Sanoit että ne mukana tulevat klemmarit on kuraa, mikä niissä mielestäsi mättää? Mites ne letkut, onko ne mielestäsi hyvät, pysyykö paineet sisäpuolella? Tosin eihän sulla ahtojakaan vielä paljoa ole mutta kuitenkin..

                                  Comment


                                    Sellainen pikku vika niissä on, että ne eivät kestä kiristämistä :) Lisäksi niissä oli liian vähän säätövaraa, mikä olisi hankaloittanut paikalleenlaittoa. Mukana tulleet klemmarit ovat siis näitä. Esim. Motonet ja AD myyvät samanlaisia, mutta kestävämpiä. Lisäksi omassa autossa on "näkyvillä" paikoilla tämän mallisia klemmareita.

                                    Letkut vaikuttavat ainakin toistaiseksi ihan OK:ilta.

                                    Comment


                                      Lumitöitä tehdessä ajatukset kääntyvät väkisinkin jo kesään.

                                      Pari edellistä kesää on menty RS6 repsuilla, mutta nyt on alkanut tehdä mieli hieman erilaisia vanteita. Olen selaillut erilaisia vannekuvastoja ja klikkaillut Ebayta, mutta vielä yksikään malli ei ole noussut yli muiden. Minulla on varmaan niin harjaantumaton silmä vanteiden suhteen, että tuntuu, kuin kaikki vanteet olisivat toistensa kopioita.

                                      Vinkkejä kohtuuhintaisista, mutta kestävistä vannemerkeistä?

                                      Click image for larger version

Name:	Vannekuva.jpg
Views:	1
Size:	342,1 Kt
ID:	1605494
                                      Kuvan vanteet saattaisivat olla myynnissä... (E: myyty!)
                                      Viimeksi muokannut angra; 11.3.2012, 21:40.

                                      Comment


                                        Minkätyylistä on ollu mielessä? Huulta vanteessa? Race lookkia? Minkä levystä? Joka kulmaan samanlevyiset? :D

                                        Comment


                                          Miten tuohon nyt riittävän ympäripyöreästi vastaisi. Joka kulmaan olisi melko varmasti tulossa samanlevyiset vanteet, leveys varmaan jotain 8-9'' väliltä. Luultavasti tuo 9'' on liian leveä..

                                          Olen katsellut pääasiassa sellaisia vanteita, joissa olisi vähän huulta; mikään "pakko" ei kuitenkaan sellaisia ole saada. Tällaiset suljen pois sen vuoksi, koska urssissa katselin noita ihan riittävän pitkään. Ehdoton nou nou ovat yliampuvat kromivanteet ja kokomusta väri.

                                          Tämä ei kyllä varmaan selkiyttänyt asiaa yhtään :)
                                          Viimeksi muokannut angra; 28.2.2012, 21:17.

                                          Comment


                                            Eli ei monipuolasia. Ei kromia. Ei kokomustaa. 9" vanne on melko mukavan kokoinen B5 kaariin. Takana on aika kaaren tasalla jos on vaikka ET30. Itsellä oli viimekesän 9x18" ja takana ET23. Kaaresta jonkun verran yli. Edessä mahtuu olemaan kivasti jollain ET35-40.
                                            Luulen kuitenkin ettet hae mitään överi venyrengasta ja sitä että vanteen reuna on tuuman kaaresta yli? :)

                                            Comment


                                            • Mites ois tällaiset? Sopis ainakin kriteereihin, mutta sopiiko silmään? Tuossa putiikissa on muitakin, jotka vois käydä..

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                                Luulen kuitenkin ettet hae mitään överi venyrengasta ja sitä että vanteen reuna on tuuman kaaresta yli? :)
                                                Juuei.

                                                Alkuperäinen kirjoittaja TSami
                                                Mites ois tällaiset? Sopis ainakin kriteereihin, mutta sopiiko silmään? Tuossa putiikissa on muitakin, jotka vois käydä..
                                                Periaatteessa tykkään kyllä noista, myös väristä, mutta tuon tapaisia tuntuu olevan vähän joka Audissa. Ei sillä, etteikö noita RS6/RS6 look -vanteitakin olisi mahdollisesti muillakin kuin mulla :)
                                                Viimeksi muokannut angra; 2.4.2012, 08:27.

                                                Comment


                                                  Joo. Unohtakaa kaikki, mitä olen aikaisemmin kirjoittanut vannesuunnitelmista. Tämä ei nyt mennyt aivan ennalta kuvitellulla tavalla :)
                                                  Ostin heräteostoksena tuollaiset vanteet - nyt sitten mietitään, miten ja millä rengastuksella ne survotaan alle.
                                                  Click image for larger version

Name:	100_0477.jpg
Views:	1
Size:	226,6 Kt
ID:	1607359Click image for larger version

Name:	100_0481.jpg
Views:	1
Size:	322,5 Kt
ID:	1607360
                                                  BBS RX II 18x8.5 ET32 & 18x10 ET40

                                                  E: Kuvat otti ja sommitteli omalla rekvisiitallaan Teemu.

                                                  Tuossa vielä kuva itse autosta, koska en ole tainnut ottaa kunnollista kuvaa maskin vaihdon jälkeen.
                                                  Click image for larger version

Name:	100_0475.jpg
Views:	1
Size:	209,0 Kt
ID:	1607370
                                                  Viimeksi muokannut angra; 30.4.2012, 22:50.

                                                  Comment


                                                  • Onko tuosta Fmic:eestä kuinka paljon hyöty ero rs4-coolereihin, noin niinku käytännössä?? Ei nyt todellakaan millään pahalla tarkota, mutta jotta Ässän keulan rumentaa moisella, on oltava oikeesti minusta todella paljon parempi.. Anteeks.. =/

                                                    Comment


                                                      Jos olisin tekemässä näyttelyautoa, niin varmaan olisin tehnyt erilaisia ratkaisuja. Koska coolereita lähdettiin vaihtamaan, niin halusin parhaan mahdollisen jäähdytystehon, minkä omaan budjettiini sain mahdutettua. En halunnut RS4 coolereita, koska niiden jäähdytysteho ei ymmärtääkseni ole hirveän paljon parempi kuin ässän omien, eivätkä nekään mene paikalleen aivan "suoriltaan". Lisäksi ne olisi pitänyt ostaa käytettynä (jotta hankinnassa olisi mitään järkeä), joka ei ajatuksena oikein miellytä minua.

                                                      Kuten jo monesti olen todennut, niin tuohon tulevat vielä ritilät, jotka peittävät näkymää hieman. Kokonaan piiloon jäähdytintä ei kuitenkaan saa, ja sen asian olen hyväksynyt. Kyllä minä tiesin jo ennalta, ettei tästä ratkaisusta tyylipisteitä tule saamaan :)


                                                      Passatin kori lähti viime viikolla paaliin, joten nyt on taas mahdollisuus päästä talliin ropaamaan Ässääkin, joka on seisonut pihassa talven ajan. Kevätkin alkaa tulla, joten jotain tarkenee varmaan tekemään pihallakin.

                                                      Comment


                                                        Mustaa dödöä kilikalipullosta kennoon ja ääriruman väriset siniset letkut mustiksi niin on ihan riittävän piilossa.

                                                        Comment


                                                          Yhden vertailun olen logitellut keulacooleri vs rs4 coolerit. Autoissa oli samat raudat.

                                                          Rs4 coolereilla oli apuna vesiruisku ja keulacooleri oli ilman.

                                                          Tulos oli lähes identtinen imulämpöjen nousukäyrä eli ilman vesiruuttaa tulee rs4 coolerit häviämään. Ei se ero niin hirveä ollut, odotin keulacoolerilla parempaa tulosta, sillä nyt ER sivucoolereilla ei vedossa imulämmöt nouse yhtään.

                                                          Comment


                                                            On se aika suosittu tuo CXracing FMIC Britanniassa ja jenkkilässä kun haetaan yli 500 hv tehoja (mutta alle 600 hv), eli luokassa RS6/Tial 605. Joitain logeja olen nähnyt, että paremmat kuin AWE sivucoolerit, muttei pärjää isojen poikien ER tai Wagner RS4 sivucoolereille. Hintansa väärtti (alle 500 euroa rahteineen ja tulleineen), pilkkomista ja säätämistä ne ER:tkin vaatii.

                                                            Comment


                                                              Juu hyvinhän keulakin toimii (muutama negatiivinen kokemus radalta on porukoilla muiden lämpöjen takia) jos haluaa raiskata keulan :) Myös mahdollisen öljyjäähyn kanssa tulee ahdasta.

                                                              ER:t on fit asennus, tilaa ei tarvine juuri lisää mutta säätöä riittää kun tilaa ei ole missään suunnassa. Kalliit myös toki.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X