Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi UrS4 Avant 1993 ABH "Sätös"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi UrS4 Avant 1993 ABH "Sätös"

    Tere kaikille!

    Lyhyesti itse kuskista, 22-vuotias insinööriopiskelija täältä susirajalta. Rajoitetulla budjetilla ollaan liikenteessä, tosin auto tuli hankittua erittäin edullisesti, joten rahanmenoa oli tiedossa jo ostovaiheessa. Edellisen omistajan armaasta käsittelystä johtuen tuossa olisi muutama epäkohta, joihin kaipaisin vähän ohjausta suurelta yleisöltä. Kuvia tulee, joskin auto on melko "roisia" katsottavaa näin omaan silmään. Eihän se uusi ole, mutta olisi siitä jotain huoltakin voinut pitää.

    Muutaman UrS4-projektin läpiluettuani huomasin että tyyppivioista omakin yksilö kärsiä.

    - Ykkönen ei mene sisään ei niin millään. Edellinen omistaja laittoi koeajossa sen sisään väkivallalla, mutta normaalikäsittelyllä tai "herkuttelemalla" vaihdetta ei pesään saa. Konehan jaksaa lähteä liikkeelle kakkosellakin ilman järjetöntä liiraamista.

    - Kakkonen on hieman "vinossa" kuskiin päin (vaikuttaisin niinkuin H-kaavion alaosa olisi kääntynyt hyvin vähän kuskiin päin). Voi olla että pelkkää kuvitelmaa. Vaihde menee sisään hieman hankalasti, mutta silti kevyellä voimalla avustaen. Joskus vaihtuu keppiä lonkottelemalla melkein itsestään.

    - Kolmonen rusahtaa aika helposti, yleensä ei rusahtele vauhdissa vaihdettaessa mikäli keppiä lonkottaa sivusuunnassa, eli vähän haeskelee pykälää ja tasaa välikaasulla. 4-5-6 ei ole ilmennyt ongelmia.

    - Kytkinpoljin on niin saatanallisen tiukka painettava, pohjaansaamiseen vaaditaan ainakin se 30-40kg, eli penkissä ollaan aika liimattuna.

    - Edellisistä omistajista joku on purkanut ilmastoinnista ainakin lauhduttimen pois öljyjäähyn tieltä pois. Uutta lauhdutinta löytyy satasen hintaan AD:ltä. Luonnollisesti vähintään putket/kylmäaineet menee uusiin. Mikäli ilmenee että enemmänkin on purettu, voi olla että ilmastointi jää korjaamatta.

    Jari74 vinkkasi, että vaihteiston ongelmista pitäisi päästä eroon 01E-vaihteiston huoltosarjalla, jota mm. Teppo tarjoaa. Harmikseni tuo on melkoisen arvokas, edellinen omistaja oli käyttänyt moottoriswapissa vaihteiston irti, ja epäili vaihdevivustojen olevan päin mäntyä, koska vika oli ilmaantunut välittömästi auton kasattuaan.

    Mikäli yllämainittua settiä löytyy EU:n veroalueelta kohtuulliseen hintaan, saa vinkata :)

    Rusahtelusta voisi kuvitella, että kytkin ei irrota kunnolla, joten mahdollinen paineasetelman vaihto voi olla edessä. Koska autoa on liikuteltu kakkosella liikkeellelähtien, menee levykin aika varmasti vaihtoon. Edellinen omistaja ainakin on ajanut päivittäisajoa edellä mainitusti. AD-ketjulta kytkinpaketti löytyy tilaamalla hintaan 400€, mutta koska tuo on "vakio", kuvittelisin että samaan hintaan voisi saada vahvistetunkin. Korjatkaas mikäli erhe on päässyt käymään.

    Auto on valitettavasti nykyiseen talliin juuri ja juuri liian pitkä, eli vaihtoehtoinen purkupaikka on metsästyksessä. Näin ollen en ole päässyt juurikaan auton alle tai sisään kurkkaamaan, muuta kuin ratin takaa. Moottori tuntuu erittäin nuhaiselta, eikä sen huoltohistoriaa ole tiedossa. Eli jakopää mennee kurkistuksen jälkeen vaihtoon "huvikseen". Samaan syssyyn vaihtuu suodattimet (tarvikeliikkeet ei myy suoraan, käykö muiden quattrojen tms?)

    Auto oli myynnissä aikanaan http://www.nettiauto.com/audi/s4/3786454, jonka jälkeen autoon vaihdettu moottori melkoisten ohivuotojen takia. Vaihtomoottorilla uusi omistaja oli ajellut puolisen vuotta (vaihdeviallisena), jonka jälkeen luovutti toivon auton suhteen ja laittoi kiertoon http://www.nettiauto.com/audi/s4/3926602. Ja nyt se on minulla :)

    Mikäli olet auton edellinen omistaja, laita viestiä mitä autoon on tehty, mitä siitä on poistettu tai mitä sille on tapahtunut. Täyttäisin mielelläni tämän ruotsintuonnin tietoja puuttuvilta osin!

    Ensialkuun tilattu eBaysta obd1->2 sovite ja obd2-usb-piuha. Tänään pitää tilata Bookystä tuo Bentleyn korjausopas 74€.

    ELI:
    Mikäli tiedät mistä saa kohtuuhintaan
    - vaihteiston korjaussetin
    - kytkinpaketin
    - jakopään hilut (ACA:lla oli reilu parisataa)

    niin laitathan viestiä :) Saa ja pitää muutenkin kirjoitella ja kommentoida. Yritetään pitää nämäkin wanhukset vielä liikenteessä

  • #2
    Kokeile ensin säätää keppi ns keskelle. Ei ole paha rasti, tarvtiset pitkän jatkon ja 13mm hylsyn, että saat tangot löysälle. Sitten vain keppiä hiukan oikealle ja kiristys takaisin, ja kokeilemaan. En nyt muista saiko tuon tehtyä joka katit paikoillaan, mutta jos ei niin pelkääjän puolen katti pois ja pääset jo pelipaikoille.

    Itselläni on sama murhe tällä hetkellä oman urssin kanssa, ja tiedän säätöjen olevan pielessä :D

    Comment


    • #3
      Oolrait, pitääpä huomenna vilkaista. Saako nuo vaihtajatangot löysyteltyä yläkautta keskikonsolin purettua, vai alta sivustakäsin? Ei ole tullut vilkaistuakaan auton alle niin ei tietoa mitä sieltä näkyy.

      Kävin tänään töiden jälkeen pesaisemassa Audin alkuperäiset 17-tuumaiset. Voi jehna että olivat likaiset. Jos sanon että ei ole pesty moneen vuoteen, en valehtele ollenkaan. 75bar painepesurilla ihan suutin alumiinissa kiinni meni melkein 2h. Sai kaiken pinttyneen lian irti, mutta sisäpinta on silti karmean epätasainen. Vetelin kahteen vanteeseen Nitromorsit kahteen kertaan, saavat yön muhia kelmutettuna. Huomenna sitten pesu, uusi käsittely ja ehkä hyvällä toivolla kuviakin!

      Comment


      • #4
        Alakautta laatikon ohi apukuskin puolelta. Mahtuu jos mahtuu, sen näkee kun saat auton ylös. Ota hyvä lamppu mukaan. Säädöt ovat käytännössä kardaanitunnelin ja laatikon välissä eli mahdollisimman ahtaassa ja pimeässä paikassa.

        Comment


        • #5
          Harmittaa kun jäi kännykkä kotiin niin ei saa kuvia noista kahdesta työn alla olevasta vanteesta. Vanteet on siis Audin alkuperäiset 17-tuumaiset, jotka on maalattu (joko tehtaalla tai muuten) kahteen kertaan hopealla, ja kerran-kaksi kilikalimustalla. Mustaksi vanteet on maalattu luonnollisesti rengas paikallaan, ilman venttiilinhattuja. Kaikkia vanteita on tasaisesti pyöritelty ympäri auton, eli kanttariosumia on jokaisessa. Osassa lähtee hiomalla, osaa ei saa kuin kaunisteltua. Vanteissa ei juurikaan ole huulta, mutta pinta näyttäisi olevan kohtuu hyväkuntoinen, eli älyttömiä hiomisia ei ole kauttaaltaan.

          Nitromorsia ei (ohjeenkaan mukaan) kannata jättää yöksi hautumaan, vaan pestä puolen tunnin kuluessa pois, ettei vanha maali pääse jämähtämään. Nyt viides kerros maalinpoistoainetta menossa, joka välissä tietysti 15min odottamista ja pesu kuumalla vedellä. Ärsyttävän hajuista, kannattaa tosiaan tehdä hommat ulkona tai kohdepoiston alla.

          Auto pölläytti parkista lämpimänä käynnistettäessä savut, mutta jäin odottamaan savutuksen loppumista. 30s ehti kone käydä kunnes kyllästyin savuun ja sammutin. Ilmeisesti venttiilinvarren kumit menossa uusiin. Onneksi niitä ei ole montaa, vain 32 =)

          e. Kävin kyselemässä paikalliselta Fixus-liikkeeltä kytkinpakettia, ja sellainen onnistuisi kasata maahantuojan tavaroista:

          Sachs kytkinasetelma Audi Coupe 2.2 191,06€
          Sachs kytkinlevy Audi V8 225.93€
          Sachs ohjainlaakeri Audi 20,25€
          Sachs painelaakeru Audi 2.2/5T 32,90€.

          Hintoihin myyjä laittoi suorilta 20% alennuksen, kokonaissummaksi siis 470,12€. Sinäänsä kummastelen että 2.2T ja V8 olisi sama asetelma ja laakerointi, mutta ehkä hyvä näin, löytyypähän osia. Kytkinlevy on aika kohtuuttoman hintainen, saksasta postikuluineen alle 100€. Ebaystä siis.

          Öljyä ja jäähdytinnestettä on melko vähän, lisätäänpä viivaan ja katsellaan vajuuko. Eli korjaillaanko vai laitetaanko kiertoon :D

          Comment


          • #6
            Auto nakkasi aivan järjettömät savut pihalle ja tuntuu käyvän vajailla pytyillä. Yritin tienposkessa irrotella puolilta johtoja että puuttuvat pytyt paikantuisi, mutta tuloksetta. Edessä poikkituki häiritsee vielä melkoisesti hommaa. Öljyä lisäsin litran verran eikä sitä ole enää kulunut. Moottorijarrutuksessa auto käyttäytyy normaalisti, muuten käynti on epätasaista ilmeisesti "puuttuvien" sylinterien takia.

            Öljynpaineet ja moottorin lämpötila pysyttelivät kokoajan normilukemissa. Myös polttoainetta vaikuttaisi menevän palamattomana läpi. Voehan prkl.

            Comment


            • #7
              Sinuna jättäisin heti alkuun kaikkien oheiskomponenttien uusimisen ja selvittäisin koneeseen liittyvän öljyn polttamisen. Valitettavasti ABH-moottorit ovat tunnettuja tuosta öljyn kulutuksestaan eikä pelkkä ohjurinkumiremontti auta siihen ongelmaan.

              Tarkista nyt kuitenkin ensin kaikki tulpat. Ovatko märät öljystä heti sammutuksen jälkeen? Raakan bensan katku viittaa lambda-anturivikaan. Tällä foorumilla on useampaan otteeseen käsitelty ko. moottoriin liittyvää öljyongelmaa ja ratkaisuvaihtoehtoja. Tähän mennessä, ongelman korjaamiseksi järkevin vaihtoehto on ollut uudemman sukupolven moottorin vaihtaminen. Se ei kuitenkaan ole aivan PnP-asennus, mutta "repsa" on meidän kaikkien onneksi tehnyt siitä hyvän projektikertomuksen :)

              Puristuspainemittaus ja lukemien tasaisuus ei muuten kerro sitten mitään tästä tyypillisestä alakertavauriosta (btdt).

              Comment


              • #8
                Ilmastointi on tosiaan täysin taka-alalla nyt, pääpainona tuo öljyprobleema. Jotain on oltava vikana, sillä öljyä tuli niin paljon, että kabiinikin täyttyi sankasta savusta, jouduttiin avaamaan ikkunat ja kattoluukku että näki eteensä. Myös taakse jäi täysin läpinäkymätön savuverho. Tuli mieleen että jokin anturi tms olisi revennyt irti ja laskenut öljyt pakoputken tai pakosarjan päälle, mutta tuo yksinään ei selitä vajaakäymistä. Savua tuli siis auton keulilta mutta myös pakoputkesta, jota taas ulkoinen rankka öljyvuoto ei selitä. Jäähdytysjärjestelmään ei kertynyt painetta eikä nesteen väri ole muuttunut. Öljykorkki on pikimusta, ei vaahtoa.

                Perhanan poikkituki estää konemuovin irrottamisen, lisähommia katuparkissa siis tiedossa

                Comment


                • #9
                  Ei sen koneen päällä olevan muovin irroittaminen estä tulppia tarkastamasta :). En ole varma urssin konehuoneesta, mutta ainakin edeltäjässä muovin kolme takaruuvia saa auki poikkituen ja rintapellin välistä pitkällä ristipääruuvarilla.

                  Tarkista nyt ihan ensin, ettei kansipahvi tms. ole antautunut ja sieltä ruikkinut öljyä pihalle?

                  Comment


                  • #10
                    Uusi tuulilasi asennettuna paikoilleen 360€ Joensuussa Karjalan Purkupojilla.

                    Kävin Kovalaisen katsurilta kysymässä, millä keinoin saisi pakuksi. Vastaus oli että penkit nurin, reikänauha yli ja poppareilla päistä kiinni peltiin. Akku jää näin "piiloon" joten toiselle takapenkille keksittävä jokin toinen keino. Vakuutumaksu putoaa Ifin mukaan noin puoleen, sekä liikenteen että kaskon osalta. Säästöä siinäkin

                    e. Pitää vielä muistaa varmistaa ettei mitään lätkiä tarvii liimailla takalasiin. Autossa siis ABS ja kuskin bägi joten ei pitäisi tulla onkhelmia nopeusrajoitusten kanssa?

                    Comment


                    • #11
                      e. Pitää vielä muistaa varmistaa ettei mitään lätkiä tarvii liimailla takalasiin. Autossa siis ABS ja kuskin bägi joten ei pitäisi tulla onkhelmia nopeusrajoitusten kanssa?
                      Taitaa olla 100km/h maksiminopeus.

                      Comment


                      • #12
                        Pakussa on juu satasen maksimi, mutta sen ei tartte/se ei saa näkyä ulospäin. Ne keltaiset satasen tarrat on tarkoitettu linja- ja matkailuautoihin.

                        Comment


                        • #13
                          Projekti otti henkisen jattiharppauksen kun kahdesta kohtaa haljennut huohotinletku venttiilikoppien valista paljastui viaksi. Samalla korjaantui epatasainen kaynti seka mieleton oljynsyonti. Venttiilikopan reunaa myoten valunut oljy oli paassyt apumiehen pakosarjan paalle, joka selitti miksi savua tuli myos hanttimiehen pyorankaaresta. Kaynti ei edelleen taysin tasaista, 2e kolikko ei mahda pysya pystyssa :D Letku on talla hetkella valiaikaisesti korjattu kanavateipilla. Oma Etka-lappari ei toimi, jos joku viitsisi vilkaista varaosanron tuolle letkulle, arvostaisin sita suuresti.

                          Autossa on normaalin kaytetyn auton tuoksu, joten lahdin purkamaan autoa. Mattojen ja luukkujen sisalta loytyi valtava maara karvaa ja kaikkea paskaa. Paras yllari oli kaksi kuplamuovikirjekuorta Kiinasta, jotka oli tungettu takakontin muovin sisaan. Ilmeisesti samassa remontissa oli _kaikki_ takaluukun muoviklipsut saatu hajalle. Huopapintainen "huoltoluukku" on kuumaliimalla paikoillaan.

                          Tarkoituksena otsonoida auto viikon paasta, kattellaan mita maton alta loytyy. Takakontin alareuna on aika lailla hapan ja lasin alareunassa alkaa kukkia, mutta takakontin pohja ja kotelot vaikuttivat kovilta. Vanhat massat oli ottanu kaikki varikirjon varit, mutta ei nayttanyt mitaan kukinnan merkkeja.

                          Valitettavasti varustelista-tarra on revitty irti takakontin pohjalta, joten alkuperaista varustelistaa ei ole saatavilla. Jalkikateen on vedelty akulle joitain johtoja, joista keulille nayttaisi menevan vahvistimen virtajohto kun on niin paksua. Toivottavasti ei loydy hirveasti ihmevirityksia. Joka ovi on rei'itetty 6.5" kajareille, joten orggisasuun palauttaminen ei tule kuuloonkaan.

                          Autosta ei tullutkaan viela pakettiautoa, pelkka vakuutuksen kilpailutus tuotti tulosta :)

                          Kojelaudasta on etusumarin nappia lukuunottamatta palanut melkein kaikki muut valot. Nopeusmittarissa toimii yksi ja kierroslukumittarissa yksi valo. Ajotietokoneen segmenttinayton ja ulkolammon valot toimii. Ilmastoinnin taustavalo pimeana. Purkamista tiedossa.

                          Hanskalokeron kahvasta katkennut muovinen kaari, pitanee leikella jostain vastaava ja liimailla tai hitsata paikoilleen.

                          Jos joku minua nohevampi googlaaja sattuu loytamaan auton omistajan kasikirjaa tai muuta kirjallisuutta, saapi linkata. Auton mukana ei tullut edes huoltovihkoa. Bentley mennee tilaukseen, joskin hinta harmittaa.

                          Onko kellaan kokemusta noista "plasmamittaristoista", jatkuva poltinrumba kun ei innostaisi. Ebay tarjoaa tallaista, joskin sininen vari ei kay, vaan pitaa olla punainen. Kun kerran koko mittaristo menee purkuun polttimoita vaihtessa, niin pienellakos vaivalla sita irrottelee taulut ja neulat ja paivittaisi nekin.
                          Viimeksi muokannut HeVi; 21.8.2011, 20:46.

                          Comment


                          • #14
                            Nayttaisi tuo mahinut huohotinputki olevan tama osa . Varaosanro helpottaa googlettamista, eli jos loytyy niin pistas viestia.

                            Eli tasta kuvasta ylin numero 3
                            Viimeksi muokannut HeVi; 21.8.2011, 21:31.

                            Comment


                            • #15
                              Tuo numero on: 077103221
                              Ja hintaa tuolla osalla on ~77€ marmorilla, Tepon kautta ~52€+ toimitus (http://speed-autoteile.fi)

                              Comment


                              • #16
                                http://www.vagcat.com/epc/

                                Tuolta löytyy. Maksaa muistaakseni ihan perkeleesti se alkuperäinen. Tavan öljynkestävä letku metritavarasta ajaa saman asian.

                                Comment


                                • #17
                                  Marmori tarjosi hintaan 77,60€, eli tee-se-itseilyksi menee. Nuo letkun päät kun on tuommoista kääntämällä lukittavaa mallia, luulenpa että siinä kohtaa pitää laittaa patentti haisemaan.

                                  Kiitokset nopeista vastauksista :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Plasmamittarit minulla oli yhdessä edellisessä autossa. Pimeään aikaan saatananmoiset jouluvalot kun himmennintä ei pysty käyttämään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      jatkuva poltinrumba kun ei innostaisi
                                      Hyvä mikäli mittariston polttimoita edes kerran viiteen vuoteen joutuu vaihtamaan, kun vaihtaa kaikki kerrallaan ja käyttää laadukkaita esim. Osramin polttimoita.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Himmennin, hetkinen. . . . Ei tule mieleen loytyiko omasta moista. Omat silmat on kylla todella herkat kaikelle arsykevalolle pimeassa ajettaessa, eli kirkkaat ei tule kuuloonkaan. Himmea, mielellaan saadettava kirkkaus sopii parhaiten. Mielellaan punaisena, eli ei mitaan thyyningjouluvaloja.

                                        Sunnyn jaljilta on tottunut siihen etta viallinen jannitteentasaaja ja huonot piirit seka liittimet kulutti polttimoita kourallisen vuoteen.

                                        Yritin irrottaa venttiilikopat ultraaanipesua varten, mutta tuntuvat olevan kiinni kuin naitetut. Kuusi 10mm mutteria molemmista irti mutta ei niin minkaanlaista hievahdusta. Tulpat ovat paikallaan, siella tuskin mitaan kaulusta on enaa valissa. Huomenissa pitaa yrittaa kumivasaralla paukutella lisaa, mutta tiukassa kylla ovat, Yritin varovasti kammeta levealla meisselilla irti, tuloksetta - istuvat tiukasti.

                                        Muutkin letkut nayttavat olevan aikansa elaneita, eli patenttiletkusysteemilla tuskin selvitaan, pitanee etsia maailmalta huohotinletkupakettia jarkihintaan. Ylimmasta selviaa sopivalla letkulla ja klemmareilla (paikoilleenlukitukseen)

                                        Prkl kun ei ole mitaan varustelistaa eika kayttajan ohjekirjaa: Onko tuossa autossa muita "mukavuustoimintoja", kuten sisavalo, joka syttyy palamaan kun virrat sammuttaa, ja palaa niin kauan, kunnes ovet lukitsee (odotin ehka 20s ovi kiinni)? Kaistavilkkua tai vakkaria ei nayta olevan, joskin jalkimmainen kiinnostaisi valtavasti, mutta retrofitti taitaa tulla kalliiksi.

                                        Onko kytkinpolkimen tarkoitus loksahtaa ylospain viela yla-asennosta, kun sita nostaa jalalla?

                                        Onko vika todennakoisemmin kytkimen paa- vai tyosylinterissa, kun poljin on melkoisen raskas painaa? Kytkin irrottaa hyvin eika jaa luistamaan, eika pida aanta.

                                        Kone tuntuu tyhjakaynnilla yskahtavan vahasen, kun polkaisee kaasua todella nopeasti paastaen sen valittomasti irti *eli lavayttaa tiskiin todella nopeasti. Tarkoittaako tukehtimen etta kone saa vaaria arvoja jostain mittauksesta, vai missa lie vika?

                                        Milla helvetilla takaniskatuki irtoaa :D Ei ole lukitusholkkia, ei auta tuen kallistaminen, ei hievahda vakivallalla.

                                        Missa kohtaa on oljynlammon anturi? Nayttaa kokoajan olevan tapissa kun kone kay
                                        Viimeksi muokannut HeVi; 22.8.2011, 18:24.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mikäli muistan oikein, niin niskatukien muovisuojuksien alla (selkänojassa) on lukkosokat.
                                          Ulkona sataa niin v..usti ettei nappaa mennä tarkistamaan.

                                          Onko kytkinpolkimen tarkoitus loksahtaa ylospain viela yla-asennosta, kun sita nostaa jalalla?
                                          On.

                                          Onko vika todennakoisemmin kytkimen paa- vai tyosylinterissa, kun poljin on melkoisen raskas painaa? Kytkin irrottaa hyvin eika jaa luistamaan, eika pida aanta.
                                          Kytkinlevy vetää viimeisiään, silloin siitä tulee raskas polkea.
                                          Viimeksi muokannut hoff4; 22.8.2011, 19:09.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hetkinen, tuo nyt tuntuu sotivan voimakkaasti omaa voimansiirtokasitysta vastaan :O Eikos kulunut kytkinlevy ilmene
                                            - luistamisena, kun pinta kulunut, lasittunut tai oljyinen
                                            - irrottamisongelmina, kun pinta ruosteessa (takertuu) tai vaantynyt

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kun levy kuluu ohueksi paineasetelman jousipaine vähenee levyä vasten mikä jossain vaiheessa alkaa ilmenemään luistamisena. Asetelman painejouset taas vaativat enemmän poljinvoimaa koska painejouset nousevat "ylös"päin levyn ohentuessa.

                                              Edit. Irroitusongelma johtuu yleensä siitä ettei levy liiku kytkinakselilla kitkattomasti, ts. kytkinakseliin kerääntynyt paska estää levyn kitkattoman liikkumisen. Tietysti vuotava pää- tai työsylinteri aiheuttaa myös irroitusongelmia.
                                              Viimeksi muokannut hoff4; 22.8.2011, 20:50. Perustelu: lisäys

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kytkin on tarkoituksena vaihtaa tulevaisuudessa vaihteistorempan yhteydessa, joten olisi varsin jattekiva jos nuo kytkimen sylinterit olisikin ehjana.

                                                Autossa on ilmeisesti vakiohaly, koska keskuslukituksen kytkeytyessa aanimerkki toottaa. Kuinka testata orggishalyn toiminta? Yritin heiluttaa autoa, tuloksetta. Jatin ikkunan auki, josta avasin takaoven ja kampesin autoon sisaan, ei tulosta. Laukeaako halytin vain yritettaessa kaynnistaa, vai onko aiempi omistaja defan halyn asentaessaan saanut tuon alkuperaishalyn juntturiin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Väitän että suurin syy kytkinsylinteri ongelmiin vanhemmissa koslissa on kytkin nesteet joita ei liiemmälti vaihdeta tai ole vaihdettu koskaan. Tulisi vaihtaa siinä kun jarrunesteitäkin, eli 2 - 3 vuoden välein.

                                                  Ellei ovikatkaisin/-katkaisimet sisävaloille toimi, ei hälytä vaikka häläri olisi päällä.

                                                  Edit. Mikäli on orkkishäly niin hätävilkku katkaisijan kolmio vilkkuu kun häly on päällä. Mitään liiketunnistinta tai sisätutkaa ei tietääkseni urssin orkkishälyssä ole.
                                                  Viimeksi muokannut hoff4; 22.8.2011, 21:48.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omassa urssissa on orkkishäly ja sen sai laulamaan kun veti konepellin vivusta auki, sen jälkee ovet lukkoo ja nostamaan konepeltiä auki.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pelkkä keskuslukkokin tööttää jos on sitä mallia. Ei siellä välttämättä hälyä ole.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos sieltä kuuluu se "honk", niin komppaan Mikkoa edellä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Keulilta on ilmastoinnin hoyrystin purettu, kuten myos osa putkista. Ilmastoinnin lammonsaato sisalta ei toimi, eiko lammitysjarjestelma toimi ilman kylmaainetta? Eli eiko -93 S4 ole Econ-asentoa, jolla saisi puhaltamaan lamminta lampparin kennon avulla tai pelkkaa kylmaa ulkoilmaa? Naytossa lukee kokoajan +22C ja vain sulatuspuhallus-toiminto toimii. Muuten puhaltaa hissukseen, eli tehonsaatokaan ei vaikuta toimivan.

                                                          Paljon pikkuvikoja, lammin kiitos jo vastanneille, kylla tamankin projektin saa viela kayntiin :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Odotettavissa pitkä rivi vikakoodeja ilmastoinnista. Lämmönsäätöläppä ainakin taitaa olla jumissa. Hiutaleen kuvasta pitäisi kompuran sammua ja käynnistyä.

                                                            Haulla löytyy kovastikin tarinaa C4:n ilmastoinnin korjaamisesta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X