Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Avant vm.'06. (2,4l V6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Avant vm.'06. (2,4l V6)

    Terve!

    Sivustolla jo tovin jos toisenkin roikkunut mutta nyt vasta päätin avata sanaisen arkkuni ja esitellä itseni,
    sekä tämän hetkisen menopelin sen tulevaisuuden suunnitelmineen päivineen.

    ----

    Kuskilla ikää pian 28v. Perheeseen kuuluu avovaimo ja kaksi lasta, 1.5v sekä 1kk4pvä. (avokki ajelee myös joskus, hyvin harvoin tosin.)

    Auto historiasta hieman: Eka rässi oli '82 Datsun Bluebird, josta hypättiin '87 Volvo 740:iin. Tämän jälkeen ajelin hetken silloisen elinikumppanin '05 Golffilla joka vaihtui pian omaan '00 VTS Xsaraan.
    Tämän jälkeen tuli Audi A4 1,8t ('04) Avant etuvetoisena,
    sillä tehokkaammalla (192hv) koneella, joka riitti hienosti 3 henkiselle perheelle. Perheen kasvaessa kesäkuun 10pvä nelihenkiseksi, tämä pikkufarkku kävi liian pieneksi ja lähdettiin hakemaan lisätilaa.

    Lyhyen pohdinnan jälkeen päädyttiin jatkamaan Audisteina kun toinen vaihtoehto olisi ollut joko BMW 5xx sarjalainen tai Volvo V70.

    -----


    Meille tulleen Kuutosen lähtökohta on turhankin "pappamainen" ja tätä lähdetään maltilla ja pienillä jutuilla maustamaan.

    Värinä autossa on Light Silver Metallic Clearcoat, vanteina orkkis 16" ja korkeutta niin että heikompaa hirvittää.

    Sisusta on karvalakkimallia, kangaspenkit ilman ristiselän etc. säätöjä ja ratti ilman lämmittimiä tai muita nappeja.

    Tärkeimmät kuitenkin löytyy, elikäs Cruise ja automaattinen ilmastointi.
    MMI basic plus tarjoilee musiikin 10 kaiuttimen kautta kabiiniin.
    Kilometrejä tällä maanteiden laivalla on seilattu edellisen omistajan toimesta 62.000, joten viellä on reilusti matkaa jäljellä!

    Mitäs sitten lähdetään muuttamaan ja millä aikataululla?:


    Pikkuhiljaa kerätään säästöön kunnes on varaa toteuttaa, yksi kohta kerrallaan.

    - Auto menee tummennettavaksi 21.7, eli ensiviikon torstaina.
    Kalvoa saavat kaikki sivulasit + takaluukku.
    (etuovet 35%, takaovet + takasivulasit 20% ja takaluukku 5%)

    - Solisto Pro 5G MP3-Soitin tai vastaava. Tykkään kuunnella musiikkia autossa, mutta cd levyjen kanssa pelaaminen ei houkuta..
    kellään kokemusta tästä: http://www.slamit.net/product/4368/s...mp3-soitin-vag ?? tai muita ajatuksia / ehdotuksia?

    - Dayline ajovalot http://www.slamit.net/product/8472/a...ohyvaksynnalla tälläiset, tai sitten samantyyppiset ilman E hyväksyntää..

    - Led takavalot http://www.slamit.net/product/4956/a...-takavalosarja tuollaiset.

    - Isompaa vannetta.
    Suunnitelmissa 17"-19", siten että ajomukavuus säilyy ja auto pysyy hiljaisena. (tähän toki vaikuttaa varmasti gummien laatukin..)
    Vanteita ei vielä ole päätetty. Saisi olla ehkä hieman huulta ja muutenkin persoonallisen näköiset, ei mitään 1000€/kpl vanteita kuitenkaan.

    EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!! :)

    - Maltillinen madallus.
    Mietinnässä ollut alkuunsa Eibach pro kit -30mm jouset. Tässäkin vahvimpana argumenttina on myös tuo ajomukavuus ja hiljaisuus. Autosta ei ole tarkoitus tulla mitään lowrideria eikä kivirekeä, mutta pientä jämäkkyyttä tarvitaan ajotuntumaan sekä ulkonäköön.



    Tässä alkuunsa suunnitelmia, saa nähdä kauan menee toteutuksessa ja paljonko nälkä kasvaa syödessä. :)

    Ehdotukset, kommentit ja mielipiteet tärkeitä!

    Jos löytyy kuvia maltillisesti stailatuista A6 sista niin ovat myös tervetulleita!

    Pari huonoa lähtökohta kuvaa likaisesta autosta:

    Viimeksi muokannut Ric83; 15.7.2011, 21:06.

  • #2
    Nälkä kasvaa syödessä, millasias alustasarjoja muut on heitelleet kuutosten alle?
    Tutkaillut tässä korkeus säädettäviä, näkyy löytyvän Konia, KW:ta, H&R ja Weitecin sarjoja ainakin, mut onko kellään kokemusta näistä missä olisi paras hinta laatu suhde yms?
    Edelleenkään ei tarkoitus olisi kivirekeä tehdä, joten onko tällöin myös jäykkyys-säätö must?

    Comment


    • #3
      Ei C6sta noiden valmistajien coilovereilla kivirekeä tule, ellet lataa kiviä konttiin tai lastaa niitä peräkärryyn.
      Osta säädettävä, niin ei tartte heti vaihtaa, kun alkaa se maltillinen madalllus tympiä.
      Huonot kovarunkoiset matalaroviilirenkaat saattaa tehdä ennemminkin sen rekifiiliksen. Ajaa voi alhaalta pehmeästikin ;)

      Comment


      • #4
        Ok, hyvä tietää että voi huolettomasti tiputtaa. :)

        Tuo maltillinen tiputus ei ole osa minua, vaan hallituksen v-mäinen ehto. Itse olisin kyllä valmis "ajamaan vieläkin alempaa pehmeästi" :D

        tosin tämäntyyliseen tiputukseen tuli jo siunaus, joten kaippa tuosta voi salaa vielä hieman nipistää korkeutta.. ;)

        Löysin tuon kuvan itseasiassa sopivia vanteita etsiessäni, saattavat olla aika lähellä sitä mitä tuohon meidänkin kulkineeseen tulee ensi kesäksi.

        Comment


        • #5
          Tämä on meidän hallituksen kuljetin mökille ja joka paikkaan. Ei saanut olla liian matala tai kova. Ei tällä oo vielä mihinkään jumiin jääty, ja itse asiassa tänään juuri kehuivat auton pehmeätä kyytiä ihan ääneen.
          On tota kuitenkin jonkin verran loivennettu tehtaan asetuksista ja alla on vielä ne halvat Nankangit. Go for it =)

          Comment


          • #6
            Ok, eli huoletta tonttiin. :) Kokonaisuutena nätti paketti, mikä alusta tuossa on?

            Comment


            • #7
              Halvin mitä löytyi, Vmaxx. Pehmeetä nussakkaa kyytiä.

              Comment


              • #8
                Helkkarin hieno aihio jalostaa tällainen. Noihin japen "suosituksiin" sellainen lisäys, että vasta aikalailla maanrajassa alkaa jäykkyyttä kaivata ettei pyörät hakkaa kaariin :D

                Mä laitan vähän inspiraatiomateriaalia tästä kliks kloks <- vaikka läskiloksu onkin niin silti static - jotain ton tyylistä jookos?

                Comment


                • #9
                  Eetu: Näyttää kyl ihan buenolta, kivasti lipuu leveenä matalalla.. :D Noi kylki listat ja "diffuusorit" ei oikein kyl istu mun makuun avantiin, mut makuasioita toki. :)

                  Comment


                  • #10
                    Kävin räpsimässä pari lisäkuvaa parkkihallin katolla ennen töihin tuloa, josko jaksaisi huomenna lisäillä kun on saanut itsensä ylös.
                    Klo 6 loppuu työ yö ja tämän jälkeen diudi lähtee siis tummennukseen. Tummuus vaihtui vielä viimemetreillä, ja lopulliseksi tuli siis etulaseihin 35% ja takaovista taakse asti 5%.
                    Ei tullut siis 3M:n teippimainos autoa.. :D

                    Comment


                    • #11
                      Aika pimeeks liipaset. Meillä on tossa perhevankkurissa tod näk just 5% takalasi. Siitä ei meinaa nähdä läpi hämärässä. Suosittelen tsekkaamaan alla mainitun kaavan =)

                      Yleisesti farkun lasit vedetään näin: etusivut 50%, takaovet 35%, takasivut 20% ja takalasi 20%.

                      Comment


                      • #12
                        Eipähän ylimääräiset kurki herra osastolle.. :D Noh, illalla näkee millanen tuli.

                        Comment


                        • #13
                          Ennen :

                          Jälkeen:

                          Tummat tuli mutta itse tykkään. :)

                          Comment


                          • #14
                            Hieno auto!

                            Kuvien perusteella tuo ei muuten oo väriltään "Light Silver Metallic Clearcoat", vaan "Atlas grey" tai "Quartz grey". Tuo atlas oli mallistossa vm. 2006 asti (= jonnekin kesälle 2006) ja quartz vm. 2007 alkaen (= valmistettu kesästä 2006 alkaen). Jonkinlainen linkki väreihin: http://gtcarlot.com/colors/Audi/A6/

                            Madalluksesta. Tässä omani ennen:


                            ja jälkeen:


                            Alle tuli tällainen sarja:
                            http://cgi.ebay.de/Koni-Fahrwerk-Aud...item1c1052d9ff

                            Edellisessä autossani oli Eibachin pro-system, joka oli kyllä mukavampi, mutta ei valitettavasti saatavilla tähän uudempaan Audiin. Pelkillä Eibachin jousilla saat varmaan mukavan madalluksen, mutta iskareiden kesto on aina ongelma.

                            Btw., jos kiinnostaa, niin vanteet ja renkaat vois olla myynnissä. Vanteet on Audin alkuperäiset: http://www.original-felgen.com/4f0601025d8z8.html
                            Viimeksi muokannut KoskiKallio; 25.7.2011, 07:54. Perustelu: Lisätty linkki

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos Kari vinkeistä ja vanne tarjouksesta, hakusessa kuitenkin hieman isompaa ja erillaista vanne pakettia.

                              Tämän hetkinen tilanne auton kanssa on seuraava:

                              Alustaksi on tuloillaan näillä näkymin Slamitista FK:n Königsport setti joka tiputtaa 30-60 mm tahi vaihtoehtoisesti samasta puljusta KW:n Variante 1, 35-65mm tiputtavana.

                              Vannepäätöksiä ei vielä ole tehty, mutta näitä ei ole enää tänä syksynä järkeä edes lähteä alle sovittamaan, joten kiirus ei ole.

                              Solisto menee tilaukseen ensiviikolla, jollei tule parempia ideoita päivittää tuota soitinta?

                              Audiclubin jäsen kaavake täytetty juuri, ja seuraavana operaationa olis merkkien poisto takaa. :)

                              Comment

                              Working...
                              X