Edellinen UrS4 kirjoittaja jo pahoittelikin jälleen uutta projektia kyseistä automallista. Pahoittelen myös, mutta teen vielä yhden uuden projektin.
Päädyin Unkarin Budapestiin suorittamaan työharjoittelua. Kun en ole oikein koskaan oppinut käyttämään tuota julkista liikennettä, niin en täälläkään sen käyttöön taipunut.
Helmikuussa budjetti näytti siltä, että auton hankinta on mahdollista. Juuri tuolla hetkellä Unkarin autotarjonnassa ei ollut oikein sopivaa Audia. Etsiskelin näitä UrS4, S6 (c4), V8, 2.8q 100/A6 jne, mutta sopivaa yksilöä ei löytynyt. Rahat polttelivat taskussa, joten päädyin hankkimaan e34 530i Bemarin V8:lla ja manuaalilla. Hinta paikallsessa autoliikkeessä (Paskalauto :D) oli 600 000 forinttia eli 2200e pyöreästi. Auto oli kyllä kaiken kaikkiaan mahtava, mutta sitten alkoi taas Ässät ja quattrot pyöriä mielessä.
BMW:n laitoin myyntiin ja viikon kuluttua löytyi ostaja. Auto oli minulla puolitoista kuukautta ja sain myytyä sen 700 000ft (2500e). Paikallisen paperisodan vuoksi, ei kaupasta varsinaisesti voittoa kuitenkaan tullut.
Sitten jatkuikin sen Ässän etsintä ja päädyin Unkarin halvimpaan Ässään, mikä Unkarin nettiautossa oli (www.hasznaltauto.hu). Ilmoituksessa ei ollut kuvia, mutta myyjä lähetti aika nopeasti, kun niitä pyysin.
Matkustettiin unkarilaisen tyttöystäväni kanssa junalla pari tuntia Budapestistä etelään lämpimän lauantai-aamuna ja juna-asemalla oli sitten myyjä vastassa. 15min koeajon jälkeen ja 10min tarkistelun jälkeen oli kauppa kirjoitusta vaille valmis. Sain tingittyä hieman (10 000ft) ja kohta omistin ensimmäisen Ässäni. Jos tarkkoja ollaan, niin auto on tyttöystävän nimissä, kun hän on unkarilainen niin se helpotti paperisotaa.
Ostohinta 540 000ft (1970€)
Omistajan vaihdos/verotus Unkarissa kuutiotilavuuden mukaan: 24 ft x 2226cm3 = 53 424ft (194€)
Auton papereiden/auton vastaavuuden tarkistus: 10 000 ft (36,5€)
Yht: 603 424ft (2202€)
Autolla ajettu 295tkm, olen kolmas omistaja, vm. -91, mutta VIN osoittaa -92
Varusteet:
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Sähkökattoluukku/ikkunat
Kaukokeskuslukitus
Hälytin
ABS
Viat:
Vakkari ei pelaa
Ajovalot tosi heikot (eipä ollut yllätys)
Sisävaloista osassa ei valokatkaisimia
Halutut muutokset:
Antenni pois
Madallus + vanteet
Ratin vaihto kolmipuolaiseen
Kysymys: Tullaan Suomeen tyttöystävän kanssa, annetaan olla auto hänen nimissään ja Unkarin kilvissä. Saanko ajaa autoa Suomessa? Hän saa tietysti ajaa.
Ainiin ja auton nimi on Daisy! :D
Päädyin Unkarin Budapestiin suorittamaan työharjoittelua. Kun en ole oikein koskaan oppinut käyttämään tuota julkista liikennettä, niin en täälläkään sen käyttöön taipunut.
Helmikuussa budjetti näytti siltä, että auton hankinta on mahdollista. Juuri tuolla hetkellä Unkarin autotarjonnassa ei ollut oikein sopivaa Audia. Etsiskelin näitä UrS4, S6 (c4), V8, 2.8q 100/A6 jne, mutta sopivaa yksilöä ei löytynyt. Rahat polttelivat taskussa, joten päädyin hankkimaan e34 530i Bemarin V8:lla ja manuaalilla. Hinta paikallsessa autoliikkeessä (Paskalauto :D) oli 600 000 forinttia eli 2200e pyöreästi. Auto oli kyllä kaiken kaikkiaan mahtava, mutta sitten alkoi taas Ässät ja quattrot pyöriä mielessä.
BMW:n laitoin myyntiin ja viikon kuluttua löytyi ostaja. Auto oli minulla puolitoista kuukautta ja sain myytyä sen 700 000ft (2500e). Paikallisen paperisodan vuoksi, ei kaupasta varsinaisesti voittoa kuitenkaan tullut.
Sitten jatkuikin sen Ässän etsintä ja päädyin Unkarin halvimpaan Ässään, mikä Unkarin nettiautossa oli (www.hasznaltauto.hu). Ilmoituksessa ei ollut kuvia, mutta myyjä lähetti aika nopeasti, kun niitä pyysin.
Matkustettiin unkarilaisen tyttöystäväni kanssa junalla pari tuntia Budapestistä etelään lämpimän lauantai-aamuna ja juna-asemalla oli sitten myyjä vastassa. 15min koeajon jälkeen ja 10min tarkistelun jälkeen oli kauppa kirjoitusta vaille valmis. Sain tingittyä hieman (10 000ft) ja kohta omistin ensimmäisen Ässäni. Jos tarkkoja ollaan, niin auto on tyttöystävän nimissä, kun hän on unkarilainen niin se helpotti paperisotaa.
Ostohinta 540 000ft (1970€)
Omistajan vaihdos/verotus Unkarissa kuutiotilavuuden mukaan: 24 ft x 2226cm3 = 53 424ft (194€)
Auton papereiden/auton vastaavuuden tarkistus: 10 000 ft (36,5€)
Yht: 603 424ft (2202€)
Autolla ajettu 295tkm, olen kolmas omistaja, vm. -91, mutta VIN osoittaa -92
Varusteet:
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Sähkökattoluukku/ikkunat
Kaukokeskuslukitus
Hälytin
ABS
Viat:
Vakkari ei pelaa
Ajovalot tosi heikot (eipä ollut yllätys)
Sisävaloista osassa ei valokatkaisimia
Halutut muutokset:
Antenni pois
Madallus + vanteet
Ratin vaihto kolmipuolaiseen
Kysymys: Tullaan Suomeen tyttöystävän kanssa, annetaan olla auto hänen nimissään ja Unkarin kilvissä. Saanko ajaa autoa Suomessa? Hän saa tietysti ajaa.
Ainiin ja auton nimi on Daisy! :D
Comment