Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi s4 b5 virttelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi s4 b5 virttelyä

    Laitetaan nyt omia kokemuksia tänne kun auto on nyt nipussa.

    Eli lähtö kohtana oli ABT tehdas lastullinen versio joka kulki jo pelkän lastun kanssa ihan mukavasti. No kerkesin ajella syksystä asti ilman ongelmia kunnes rupesi apukuskin ahdin viheltämään. No siinä sitten mietin että ostanko vakio puhaltimet vai laitanko samalla rs4 osat audiin. No monen unettoman yön ja lukemattomien tuntien audifinns sivustoa selaillen tulin siihen tulokseen että rs4 osat on luultavasti pitkällä tähtäimellä järkevämpää.

    Lopulta päädyin seuraaviin osiin

    rs4 turbot
    rs4 coolerit
    rs4 db ilman esi katteja
    rs4 suuttimet
    Uudet tuki kumit koneeseen ja laatikkoon
    JHM sifteri (voin suositella)
    Vakio imu putket katkaistiin ja hitsattiin holkit päähän jotka sopii ko4
    Paine puolelle liimasin holkit mihin rs4 letkut kävi suoraan

    kolme viikkoa meni asentaessa kun oli kaikenlaista joulua ja pyhää välissä ja hallitus ei oikein ollut suopea päästämään talliin.

    No ensi savut käytiin ottamassa moottoritiellä ja voin sanoa että hyvin kulki :) ainut oli että 3000rpm jälkeen rupesi nyppimään noin 4500rpm asti kunnes taas lähti vetämään raivolla. Meni ilmeisesti laihalle kun oli vakio suuttimet vielä paikallaan.

    Viikko ajettiin abt softalla ja katsottiin että kaikki pelaa. Sitten soitto jyväskylään ja auto karalalle. Siellä laittoivat suuttimet ja ajoivat uuden softan sisään.

    Nyt kun olen päivän kerennyt ajaa niin ero abt ja karalan välillä on melko iso. Abt antoi huomattavasti enemmän tehoa vakio suuttimilla kuin tuo uusi isommilla suuttimilla. Tämä kumminkin ihan tarkoituksella että paikat kestää joka päiväistä ajoa. Taas toisaalta jos joskus haluaa lisää ruutia niin se onnistuu helposti.

    #2
    Näitä ässiä rupeaa olemaan jo aika paljon liikenteessä Rs4 osilla, taitaa K03 setit olla jo harvinaisuus :)

    Itsellä oli myös toi Abt k03 lastu ja tosiaan se antaa vieläpä vakioahtimille tehtynä softana K04:lla paljon enemmän ja jopa paljon varmempia arvoja kuin Karalan K04 softa, kertoo aika paljon osaamisesta tuo, ikävä kyllä :(

    Comment


    • #3
      Enpä tuota muuten olisi edes ohjelmoinut mutta ei uskaltannu kokeilla että sulaako männät kovassa vedossa...
      Mietin tuossa sellaista kombinaatiota että olisi rs4 maf kun sillä menee ilmeisesti laihalle vakio suuttimilla?? ja laittaisi sitten vasta rs4 suuttimet niin riittäisikö ecun korjauksessa toleranssi korjata seokset oikein?? Silloin voisi käyttää omaa abt softaa. Tuohon kysymykseen jos joku osaisi antaa faktaa niin olisi hyvä.

      Comment


      • #4
        Asiahan on niin yksinkertanen että jos meinaat ahtimet muuttaa niin muutat myös softan. Tähän ei oikeesti oli muita hyviä vaihtoehtoja.

        Comment


          #5
          Asiahan on niin yksinkertanen että jos meinaat ahtimet muuttaa niin muutat myös softan. Tähän ei oikeesti oli muita hyviä vaihtoehtoja.
          B5 ässän kanssa asia ei ole noin yksiselitteinen, kun ei oikein löydy tekijää suomesta, joka tietäisi mitä tekee ecun kanssa, eikä vaan käytä kaikkia oikupolkuja ja tee softasta huonompaa kuin ennen. Maailmalta saa jo sitten ihan ok softia mutta vaivaa sekin tuottaa.

          Rs4 maf-runko ja S4 sensori toimii ecun säätöalueella +/- 25% rs4 suuttimien kanssa Abt ohjelmalla. Silloin tulee ihan turvalliset seokset ja varmasti parempi ohjelma kuin oikopolkujen ohjelmat. Tuolla tuli ajeltua monta vuotta, kunnes sain softattua ecun. Softauksen jälkeenkään ei sen paremmin kulje, joten ei olisi ollut välttämätöntä.

          Comment


          • #6
            Ymmärsinkö nyt oikein että pelkkä rs4 maf runko riittäisi?? Tuo oma abt ohjelma kiinnostaisi juuri siksi että moottorin toiminta olisi paljon varmempaa. Se kun on kumminkin audin oman viritys pajan tekele.

            Comment


              #7
              Joo riittää, rs4 sensorin+rungon kanssa menee liian laihalle ja s4/s4 kompolla liian rikkaalle. Nämä siis rs4 kokoluokan suuttimilla.

              Noita kokeillessa kannattaa logitella lambdan voltteja vag-com:sta block 031. Siellä jos kaasupohjassa pysyy yli 0.85 tai alle 0.9 niin ok.

              Sitten jos haluaa enemmän ahtoja, niin joutuu kikkailemaan patenteilla. Abt k03 softa kun tyypilliseen k03 softan tapaan pyytää enemmän ahtoa keskellä mutta kierroksilla tiputtaa ahtopyyntiä selkeästi k03:sien tuoton loppuessa. K04 kun jaksaa työntää kierroksilla selkeästi enemmän mutta jos ei vauhti ole kaikki kaikessa, niin sillä Abt softalla saa turvallisia kilometrejä kyllä ;)
              Viimeksi muokannut vayne; 30.1.2011, 21:56.

              Comment


              • #8
                Täytyy toivoa että jyväskylästä löytyy kopio alkuperäisestä ohjelmasta jos vaikka innostuisi kokeilemaan tuota yhdistelmää.

                Comment


                  #9
                  Mulla oli erillisellä zipillä tuo abt eli meni uusi zippi tilalle, johon ohjelma tehtiin. Muistaakseni oli siis lukittu tuo abt zippi.

                  Comment


                    #10
                    Karala yleensä juottaa uuden chipin ja laittaa alkuperäisen minigrip pussiin teipillä ECU boxin sisälle. Kurkkaapas boxiin...

                    Comment


                    • #11
                      Soittelin tänään että onko mitään tehtävissä tuon yläpään vedon suhteen kun loppuu 5000rpm jälkeen meno niin on kuulemma egt anturi rikki. Oli ollut jo softaa ajaessa vaikka kotona itse kun luin niin ei ollut mitään. Hain auton lauantaina niin ei tieto kulkenut.

                      Seuraava ostos onkin korkeus säädettävä alusta ja tämä siksi että saan perän samaan tasoon kun keula. Niin ja uusi egt anturi.

                      Comment


                        #12
                        Rikkinäisestä anturista ei aina tule vikakoodia, se voi pätkiä ja tehdä välillä omiaan.

                        Comment


                          #13
                          Katso onko sinulla sachsin sport alusta jo vakiona. Niissä voi korkeutta säätää.
                          Anturista heitin privaa.

                          Minulla oli hiukan sama ilmiö aikoinaan, lambda oli rikki, mutta eivät sanoneet sitten mitään autoa haettaessa..

                          Comment


                            #14
                            EGt anturi kannattaa logittaa, olikohan se block 112 ?

                            Jos ei tule vikakoodia ja tuolla blokissa eivät asteet hypi 945:stä mihinkään/tapahdu korjaamista bensaan, niin anturissa ei ole vikaa, eikä voi reagoida mihinkään. Anturi reagoi vain yli 945 asteen ja yleensä jos on hajoamassa hyppii arvot yli tuon 945 milloin sattuu ja aiheuttavat massiivisen rikastuksen => pätkii yms.

                            Jos vaan kierroksilla alkaa asteet nousemaan yli tuon 945 tasaisesti, on softa pielessä ja käy kuumana. Niitä nolla ennakoilla olevia softia, kun on tuolta tullut ulos aiemminkin ja kierroksilla se ei tee hyvää.

                            Paljon ahdot ovat ja eikös Abt softalla kaikki ollut ok +5000 rpm, vaikkakin vakiosuuttimet kävi pieneksi ?
                            Viimeksi muokannut vayne; 31.1.2011, 14:11.

                            Comment


                              #15
                              Joo EGT:t löytyy 112 blockista, jos löytyy. Kaikissa ECUissa se kun ei toimi :( Ainakin 551 C purkissa ei pelaa.

                              Comment


                                #16
                                Joo paha homma jos ei löydy, ei voi sanoa egt:n toiminnasta sitten yhtään mitään varmaa.

                                Mulla kun ei tullut vikakoodia, vaikka kokeilin ajaa liittimet irti. Meni vaan lämpöasteet tappiin (1035) ja tarpeeksi kun ecu sai load:ia niin alkoi hillitön rikastus. Muistaakseni alkoi 4000 rpm pinnassa täydellä kaasulla mutta tuo riippuu siis load:sta.

                                Comment


                                • #17
                                  Ahdot on laitettu 1.1bar. Omalla abt lastulla veto alkoi kunnolla vasta vähän ennen 5000rpm ja veto oli mielestäni eläimellistä :) Karala sanoi että kone ei kestä kauaa sellaisilla ennakoilla ja teholla voi kyllä pitää paikkansakin sen verta kovaa veti kierroksilla.

                                  Luin vika koodit ja niitä ei ollut kuin moottorin nesteen lämpö anturi ja akku jännite. Täytyy katsoa vagilla tuo 112 kun pääsen talliin.

                                  Mitä eroa on oik ja vas egt antureilla??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oliko tässä projekti jollain tapaa jatkumassa, vai siirretäänkö vaikka turbojen puolelle tämä ketju?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Projekti jatkuu alustalla ja takavaloilla (tummat inpro) ja luultavasti jarrut uusitaan. Täytyy vaan ensin saada kone toimimaan kunnolla.

                                      Sisustasta löytyy jo LED valaistus ja voin sanoa että näkee :)
                                      Edestä otin sumuvalot pois ettei häiritse ilmavirtausta.... ja asensin päivän ajovalot. Nyt olen miettinyt tumma optiikka valoja eteen?? Tietäisi vain mitkä olisi hyvät tai pienillä muutoksilla hyvät ettei mene kosteus sisään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuommoisen projektinkin suoritin kun puhelin soi AINA ku lähden ajamaan.

                                        Tuossa audissa kun on gsm puhelin ratti ohjauksella vakiona niin kannattaa hakea saunalahdelta tupla netti yhteys missä toinen yhteys on puhelimeen ja toinen mokkulaan. Laittaa sen mokkulan roskiin ja sim kortin audiin niin aina kun oma kännykkä soi ,soi myös audin puhelin :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo jatka projektia :) ja logittele toiseen aiheeseen sitten block 003, 031, 112, 115 yksi kerrallaan ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jokunen kuvakin lisäisi hieman mielenkiintoa. Äkkiseltään ei itselleni ainakaan silmiin sattunut onko kyse avantista vai sedanista!? Sillä vaan, että jos on facelift sedanista kyse, niin oisin halukas mahdollisesti ostamaan nuo vakiotakavalot sulta ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuvia en ilmeisesti voi linkittää enkä laittaa kun en ole vielä ACF jäsen. Kyseessä kumminkin avant.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Yleiset kuvapalvelimetko ei kelpaa? Niitä ainakin pystyy linkittään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://aijaa.com/v.php?i=008607423982.jpg

                                                  http://aijaa.com/v.php?i=006207423994.jpg

                                                  http://aijaa.com/v.php?i=006257424041.jpg

                                                  Näköjään linkin saan laitettua. Eli tuollainen musta farkku.
                                                  Viimeksi muokannut A6tonen; 1.2.2011, 18:23. Perustelu: yhdistetty

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Näköjään sama kuluneen musta Volcano Black, mitä meikäläisellä. Olisko missään kuvaa hiilarikonepeitto paikallaan?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuossapa yksi: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36533

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        onkos tää projekti vielä jatkunu?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X