Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harraste / kakkosauto

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Hmmph.. No itseni tuntien, käytän varmaan jossain vaiheessa jotain vääriä metodeja, joten pitänee pistää se teräksinen alapyörä. On vaan törkysen hintanen, mutta niinhän kaikki..

    Entäs tuo öljypumpun pyörä, kannattanee vaan tarkistaa olemassa oleva ja antaa kovaa ajoa?

    Mielipiteet tuohon asetelma/massalevy pakettiin?

    Comment


    • #92
      600nm kieppeillä pitäisin kyllä massalevyn.

      Comment


      • #93
        Noniin. Tepolta saapuu lasti tällä viikolla. Normimassalevy ja teräksinen alapyörä tuli.
        Enää puuttuu öljynpaineanturi. Teppo myi "eioota" ja ei ainakaan järkihintaan ole tullut muualtakaan vastaan. Saa tarjota siis. Tuossa urs6 lohkossa ei ole vanhaakaan jäljellä, joten jostain olisi mukava saada se. Kierteethän siellä käsittääkseni on(M16x1,5). Ebay on kyllä puolillaan M10x1 kierteellä olevia, jonka saisi varmaan adapterilla paikalleen, mutta orkkis ois orkkis :)

        Vielä nokkakysymys. Alkoi laiskottaa, kun tuossa on ruotsinpojan hiplaama kansi odottamassa ja siinä 3B nokat. Auto tulee kuitenkin työmatka-ajoon, muutamille ratapäiville yms. joten alavääntöä suosin, tai ainakin mahdollisimman nopeaa heräämistä. Tallissa on irrallaan myös 7A nokat ja nyt tulee Tepolta säädettävät nokkapyörät. Kysymys kuuluu mikä on paras optio tuohon käyttöön? Nokkapyörien vaihtohan vaatii kuitenkin nokkien irroituksen, joten sinällään ei merkitystä, mikäli niillä saadaan jommista kummista enemmän hyötyä.

        Comment


        • #94
          ABY:n anturi ja kerreadapteri sille. ETKA taitaa muuten listata noi palikat AAN:llekin nykyään.

          Osanumerot tais olla 035919561 öljykellolle ja 074103179 adapterille.

          Comment


          • #95
            Jep, orkkisanturi M10x1 ja on adapterilla kiinni lohkossa. Itse varmaan tuohon käyttöön laittaisin 3b nokat, mutta en voi sanoa omaavani kokemusta muista turbokoneessa.

            Comment


            • #96
              3B pakonen = AAN pakonen. Imunokista en tiedä sanoa, onko muuta eroa kuin jakajan ratas.

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi
                Vielä nokkakysymys.
                Laita vaan 3B nokat, mä voin lunastaa sulta nuo 7A kepukat. :D

                Comment


                • #98
                  Juu, tuo oli tiedossa, että 3B, AAN ja ABY on samat kepit. Paljonko "herääminen" yleensä siirtyy tuolla pakonokan muutoksella ja miten paljon siitä yläpäässä laulua hyötyy?
                  Tällä hetkellä on GT-3071 pienemmällä pakopesällä(heräilee kivasti, siinä 3000rpm kohdilla isolla vedettäessä saadaan jo jotain 1-1,5 bar, eli lähes pyynti keskeneräisellä softalla), mutta saattaa muuttua vielä GTX-3076 malliksi, jos siltä alkaa tuntua syksyä kohti..

                  Comment


                  • #99
                    No niin.
                    Tasot tsekataan ja lohko hoonataan tällä viikolla, sekä tasapainotus racers placessa viikonloppuna.
                    Olis muuten menny Helsinkiin tasapainotukseen, mutta alkaa lomat siellä, joten kuukauteen ei olisi tapahtunut mitään. Tuolta osat saanee Tallinnan reissun jälkeen mukaan.
                    Yhdet männätkin tuhosin tuossa puhdistusaineella, onneksi löytyi toiset läheltä.

                    Comment


                    • Aika tymäkät puhistusaineet siellä :D

                      Comment


                      • Onhan ne.
                        Kiinni on tulossa 3B kansi. Nokiksi vakio pakonen imupuolelle ja pakoseksi 7A. Ongelmaksi muodostuu hallin paikka. Nähtävästi sen joutuu tekemään itse. Onko kellään moisia Hilkka ylimääräisinä ja onko kanteen tehtävä kiinnitys miten tarkka oltava(eli onnistuuko tallissa?)?

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                          Onhan ne.
                          Kiinni on tulossa 3B kansi. Nokiksi vakio pakonen imupuolelle ja pakoseksi 7A. Ongelmaksi muodostuu hallin paikka. Nähtävästi sen joutuu tekemään itse. Onko kellään moisia Hilkka ylimääräisinä ja onko kanteen tehtävä kiinnitys miten tarkka oltava(eli onnistuuko tallissa?)?
                          Olikos 3B kannessa jakaja imunokan päässä, kuten vanhemmissa ursseissakin? Hanki siihen jakaja, niin ei tarvitse koneistella sitä hallin paikkaa hihnapyörän alle. :)

                          Edit: niin tuolla nokkasetupillahan se ei onnistu, joten unohda koko juttu :)

                          Comment


                          • Tätä juuri hain. Tartteeko sen paikan olla ns. millilleen, vai riittääkö, että osuu oikeaan kohtaan puolen sentin tarkkuudella? Kierresarja ja dremel kopio löytyy, joten sinällään mahdollista saada toimimaan?

                            Comment


                            • Pasi_ muistaakseni oli ansiokkaasti toteuttanut tuon Hallin paikan autotalliperiaatteella.

                              Mulla on vakiokuntoinen AAN-kansi, jonka voi vaihtaa 3B-versioon, jos tuo vaan on ehjä ja hiplaamaton.

                              Comment


                              • No on miullakin autossa yksi aan kansi, samoin tallissa, mutta tuo 3b on huollettu ja sipistelty, siksi se. Jossei tuota järkevästi saa kiinni, niin jää vakio imu ja sitten tumpin kautta tuo halli.

                                Comment


                                • Rp:n mukaan asetelma pitää myös painottaa nollaan ja heidän mielestään tuo käytetty asetelma on tiensä päässä, koska pintaa oli kulunut vajaa milli. Onko noin, ettei massalevy muotoudu tuon mukaan, vaan pitää hommata uusi?
                                  Kuka noita fidanzan työpintoja myy, ei kännyllä päässyt selvyyteen.. Riittääkö tuossa hionta, vai pitääkö olla uusi?

                                  Asetelma ja kitkapinta tuli sitten uusiksi.

                                  Tyhmä kysymys kangista. Onko niiden asennus"suunnalla" väliä? Nehän ovat identtisiä muuten, mutta kampuran päässä on pieni kolo toisella puolella siinä pinnassa, johon laakeri tulee. Onko tällä väliä pyörimissuuntaan nähden?
                                  Viimeksi muokannut Ugemi; 12.7.2012, 09:31.

                                  Comment


                                  • Kysymys: Öljypumpun laiton jälkeen huomasin, ettei kuningaspultti kiristy, tai pikemminkin, ettei kampiakseli pyörinyt, kun aloin tekemään alkukiristystä. Tämä johtui apulaitehihnapyörän ottamisesta kiinni öljypumppuun. Kampiakseli on siis kiristetty hieman väärään paikkaan?

                                    Auttaako tähän mikään kikkakolmonen, vai otetaanko öljypohja auki, löysytetään kampiakselin ja veivien pultit ja tämän jälkeen siirretään ronskisti akselia keulan suuntaan se muutama milli, mikä uupuu, vai mitä? Laiskottaa, eikä olisi kehdannut ottaa enää alakertaa auki :) Äkkiä tulisi mieleen, että ongelma voisi poistua, jos ottaisi pumpun ulkosyrjästä rälläkällä millin pari pois, mutta aiheuttaako akselin väärä asento kytkimen päässä samat ongelmat?

                                    Comment


                                      Älä rälläköi, jotain on nyt pielessä.

                                      Comment


                                      • Iso kysymys lie, mikä on aiheuttanut tuon kampuran väärän aseman, jos se nyt ylipäänsä on vika kohdassa? Äkkiä tuntuisi, että jos akseli on vika kohdassa, ei voi veivilinjatkaan olla ihan kohdallaan.. Onko kampuraa ylipäänsä mahdollista laittaa vika kohtaan?

                                        Vai olisiko pumppu kuitenkin huonosti paikallaan tai muuten virheellisesti asennettu? Vai voisiko vika olla siinä dampperissa?

                                        Kuvia?

                                        Comment


                                        • No miepä hilpasen parit kuvat. Hetko.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Ugemi; 3.8.2012, 20:37.

                                          Comment


                                          • Tuotanoin, kampiakseliahan ei noin vaan siirrellä vaan se on siinä paikassa mihin päittäislaakerointi sen pakottaa. Mikään muu sitä ei pitkittäissuunnassa paikallaan pitelekään, joten pulttien löysääminen ei siihen varsinaisesti vaikuta. Näyttäisi kyllä äkkiseltään siltä, että se päittäislaakerointi on nyt jotenkin pielessä. Öljypohja auki ja ota sieltä seuraavat kuvat.

                                            Comment


                                            • Tässä vielä pari muuta. Meni hetki kun etsi softan, jolla saa nuo pienemmiksi. Mielestäni öljypumppu istuu nätisti, uusi teräksinen ratas on samankokoinen, kuin vanhakin, jne.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Pohja auki.

                                                Comment


                                                • Puuttuuko sulla se muutaman millin paksunen prikka tuolta kampiakselin pään ja alaremmipyörän välistä?
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut eske; 3.8.2012, 22:00.

                                                  Comment


                                                  • Kiitoksia, puuttuu. Takasin talliin ja yöunet taattu :) Vag catin kuva ei muuten näyttänyt tuota?

                                                    Vanhaan pulttiin olin laittanut sen "talteen", eli siellähän se lepäsi. Nyt istui paremmin kiilakin paikalleen tuota prikkaa vasten.

                                                    Eskelle ehottomasti oluen/pullakahvit velkaa vähintään, jos jossain tapahtumassa törmätään :)
                                                    Viimeksi muokannut Ugemi; 3.8.2012, 23:03.

                                                    Comment


                                                    • Joo, itekin mietin ton prikan funktiota ja totesin ettei AAN:än kasaaminen onnistu ilman sitä vaan dampperi tosiaan hirtti kiinni. :)

                                                      Comment


                                                      • Kuinkas edistyypi?

                                                        Comment


                                                        • Jäitä poltellessa. Tuli pusu poskelle, niin meni puskuri ja etukaari uusiksi. Tämän jälkeen alkoi myös vettä jostai tulemaan, lienee vesipumppu tykännyt huonoa tärähdyksestä. Ainakin siltä seuduin tuo tuntuu tulevan.

                                                          Viikon päästä ainakin vanha pata olisi tarkoitus repiä ulos ja vissiin uusi sinne tilalle. Alumiinisen vauhtipyörän kohdistintapit(3 tai 4) ovat rautaisia. Joskus kuullut juttua, että haittaa ainakin aftermarket ohjauksia, sotkee nuo triggeritappiin. Onko tarve vaihtaa, vai toimiiko tuo mototronicilla?

                                                          Ja jos ei toimi, niin saako noita muualta kuin sorvaamolta?

                                                          Comment


                                                          • Kyllä mulla toimii Fidanzan tekemä 3B alsapyörä ihan hyfin Motronicin kaverina. Toki softaa porkkis puukotteli hatusta tyhjän osalta ja toimii paremmin kuin vakiona ;)

                                                            Comment


                                                            • No hyvä. Sillä mennään.
                                                              Onkos asetelman pultteihin tapana pistää lukitetta? Perus M8/16 näky olevan oikea koko.

                                                              Kitkapinnan pultteihin pistin tipat loctiten sinistä mielenrauhaksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X