Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ikuisuusrojekti 90 Q

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ikuisuusrojekti 90 Q

    Elikkäs iltojen heikkoina hetkinä tarjottiin hieman elämää nähnyttä rapeeta 90 sedania. Tarkoituksena olis tosta nyt aluksi pysäyttää korroosio ja myöhemmin ehostaa oikein edustuskuntoon. Tuossa välissä tulee varmaankin voemapuolelle päivitystä ahistetun koneen muodossa. Näillä näkymin se olisi 20 venttiilinen, kun niidenkin hinnat alkaa olla suht inhimillisiä.

    Kuvia ruosteesta tulee sit myöhemmin ;)

    Speksit:

    Audi 90 quattro 2.2 10V -86
    380tkm ajettu
    Sportsisusta
    Madallettu alusta (ei hajuakaan jousista/iskareista), mut ok käytökseltään


    Kuva 1
    Kuva 2
    Kuva 3
    Kuva 4
    Kuva 5
    Kuva 6

  • #2
    Siistin näköinen sisusta on, ja peltiosaahan saa noihin kai vielä ihan mukavasti. Hyvän projektin tuosta varmaan saa.

    Pistä vaan 10V ahistettuna, sopivammat äänet tuonikäiseen.

    Comment


      #3
      Näyttäis ihan siistiltä peliltä! Kanttikoppa kutkuttelee mielessä täälläkin kakkosautoksi, mutta oikealla vetotavalla harvemmin sattuu vastaan. Mikä oli hintaluokka, jolla tuon sait?

      Comment


        #4
        Noniin ny selvis syy "lieville" kytkinongelmille. Eli auto on vähän turhankin rapea ja kytkimenpääsylkkä pääsee liikkumaan edestakaisin kun painaa poljinta, kiitos kehnojen pellien.

        Tuolta löytyy kuvat, et kuinka rapee on koko kori

        Ja täs alla pelliä, missä kytkinmen sylkka pitääs olla kiinni:

        Comment


          #5
          Se onkin sitten paljon purkamista edessä että tuon pääsee ilman lieveilmiövahinkoja korjaamaan. :)

          Comment


            #6
            Korjaamisesta sen verran, että aluksi tulee purkkapatentti 'ala 1,5mm galvan ja pop-niitti. Sitten kun on toinen moottori odottelemassa masennusta, niin laitetaan oiken kemppiliimaa ja muitakin tököttejä tonne.

            Comment


              #7
              Tuo kohta on lujuudeltaan alimitoitettu. Kolmessa vastaantullessa nestekytkimellä varustetussa pikkukorisessa pelti on antautunut enempi tai vähempi pääsylinterin ympäriltä.

              Alunperinhän tuossa rintapellissä on ollut vaijerikytkin, ja peltiin kohdistunut rasitus on tullut konehuoneen suunnasta. Nestekytkimen kanssa kuorma tuleekin matkustamon puolelta ja rinta pelti joustaa konehuonehuoneen suuntaan hieman. Luulenma.

              Comment


              • #8
                Minullakin on ko. paikkaa hitsattu, vaikka kori ei ole rapea. Ehkä liian veltto pelti alunperin tuossa kohtaa.

                Comment


                  #9
                  Ei tuota koria suotta sanota kanttirapeeksi. Pitää itsekin tarkistaa tuo kytkimen paikka.

                  Comment


                  • #10
                    Vinkistä kiitollisena saksii hänkin varaosa-autostaan palan tosta kohtaa irti. Sitten vaan pist.hits... ja kas: Onkin meillä kaksinkertainen pelli ongelmakohtaa tukemassa! Helppo homma kun konekaan ei ole tässä vaiheessa tiellänsä.

                    Comment


                      #11
                      Rojektia o vähä saatettu johonkin suuntaan kiitos lopullisesti hajonneen kytkimen työsylinterin, jota ei muutes oo vieläkäääään saatu irti. On tainnu teamdoorhadle suunnitella tähän malliin ton kiinnityksen. Lötköön ko osan vaihtoi puolessa tunnissa.

                      Kuiteskin toi keula on saanu vähä uutta ilmettä tulevaisuutta silmällä pitäen ja tuon sylinterin vaihtoa helpottamisen osalta.

                      Kuvei

                      Tohon olis tarkoitus kyhäillä jonkin sortin putkiviritystä 25x25 neliön mallisesta putkesta. Siitä tulee myöhemmin lisää kuvia kunhan saan sen heppailtua kiinni.

                      Comment


                        #12
                        Noniin toi irrotettava keula alkaa olla MIG-hitsausta ja maalausta vaille valmis, tota kiinni heppaillessa tuli huomattua että on viimonen kerta ku puikolla yritänkään liimata normaalia pelliä kiinni ;). Tuo hökötys vielä kaipaa moottorin tuenta kappaletta, mutta sitä ei voinu laittaa kun joku oli nyysiny vaimennuskummin moottorista.

                        Kuvia aikaansaannoksesta:
                        Kokonaiskuva
                        "Pääkiinnitys1"
                        "Pääkiinnitys2"
                        Saumakohta
                        Saumakohta2
                        Tuulihaan pelli
                        Kiinnityspiste(Tulee pulteilla)
                        Hyvä siitä tulee ku maalaa :)

                        Sitten tuli harrastettua köyhänmiehen fotoshoppausta, tuli kauhee hinku saada ne uude pyörännavat :)
                        Sulrp

                        Lisää Kuvia

                        Comment


                        • #13
                          Alkaako oleen kohta?

                          Comment


                            #14
                            Joo ei, piti käyttöauto ostaa ja kämppä, jotenkin meni vähä prioriteetit eri järjestykseen.

                            Comment


                            • #15
                              Tätä aihetta lainaten joten kysymys kuuluu että mitä eroa on noilla moottorin tukikumeilla V/O ja onko niissä näöllisiä eroja että kumpi tulee kummalle puolelle?
                              Autona toimii 90 2.0 10v vajaaveto.

                              Comment

                              Working...
                              X