Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L ´98 kevyttä hifistystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Viitsitkö kertoa tuosta Rainbown erillissarjasta pienen "arvostelun"? Olen omaan autoon hankkimassa aivan lähiaikoina eteen uuden sarjan vakioiden tilalle ja Powersetiltä syynännyt juurikin tuotan Sax 230...näyttänyt voittavan jonkin Autosoundin vertailun ja hintaa tällä hetkellä 150,-

    Toinen vaihtoehto olisi sitten Focalin K2 power 130. Näyttänyt olevan tuo ovh. aika jyrkkä ennen tuota tarjousta, mutta nyt karvan auki 200,-. Tiedä sitten kertooko tuo ovh. siitä laadusta mitään, mutta Focal ilmeisesti ollut ihan kelpo kaiutinvalmistaja.

    Comment


    • #32
      Kyllä se mun mielestä soi varsin nätisti, esim. diskantti paljon parempi kun vanhassa DLS:n sarjassa. Mulla midit oli turhan syvällä ovissa, paremmalla sijoituksella varmaan vielä paremmat. Aika epäherkkä se on että pelkällä mankan vahvistimella turha yrittää mutta enpä oikeestaan muuta negatiivista keksi. Multa vois saada ton 230 sarjan sopuhintaan ellen innostu laittaan sitä takaoviin. Focalista kuullut myös paljon hyvää, itellä ei kokemusta.
      Viimeksi muokannut sonikk; 24.4.2010, 20:52.

      Comment


      • #33
        Onko toi piuhojen veto kuinka kamalaa tuossa a4:ssa (sulla a3 mut samaa ikäluokkaa niin ei kait se niin paljon eroa) noille kaiuttimille? Vaimennukset tuli tuossa viime kesänä oviin tehtyä, mutta jos tarvisi alkaa konttiin vahvarille piuhoja laittelemaan niin millanen arbeetti siinä on tiedossa?

        Entuudestaan kyllä löytyisi Spl dynamics s-4006, että sillähän saisi jo ajettua 4ohm ihan hyvin etupäätä.

        Ihan offtopiccina,käyny häiritsemään noissa erillissarjoissa tuo ulkonäköasia. Tai oikeammin sen kaunistelu. Tuntuu että joka helvetin pilipalisarjakin pitää olla harjatusta alumiinista ja hienolla kimaltelevalla magneetilla varustettu, kun ne ulkonäköasioihin panostetut eurot olisi voinut käyttää sen sarjan soinnillisiin seikkoihin...

        Comment


        • #34
          Focalin sarjoisa aika paskat disset verrattuna rainbowin sarjoihin vaikka onki kalliimmat.

          Comment


            #35
            Ei se piuhojen veto nyt kovin paha homma ole. Penkit ainakin ite otin johdotuksien ajaksi irti niin ei tarvinnu, kun mattoja nostella. Tosiaan noi rainbowin setit soi ihan mukavasti ainakin hintaansa nähden. Ärsyttävimpiä paikkoja olivat varmaan läpiviennit oviin ja sitten konehuoneesta kabiiniin.

            Comment


            • #36
              Zanzas: Tässä on mun projektikuvat A3:n kanssa. Siinä johtojen veto meni ehkä vähän "työläämmän" kaavan mukaan. Mutta itse asiassa paljon mukavampi jos ja kun saa purettua "kaiken" pois, eikä tarvitse sormiaan raapia verille venyttäessään ovipahvin ja maton reunaa tms. Saa myös kunnolla kiinnikin johdot. Mulla meni tossa hommassa yks viikonloppu, eli perjantai-iltana pari kolme tuntia purkamisen alottamisessa, sit lauantai ja sunnuntai 8-9 tuntia molempina ilman taukoja. Sunnuntai-iltana sit oli nipussa.

              Comment


              • #37
                Jos vetää johdot kynnyskotelossa ei tosiaan tarvii paljoa purkaa. Virta ja signaali luonnollisesti eri puolilla.

                Jimi: vaikuttiko toi lattian vaimennus paljon rengasmeluun? Suunnittelin samaa mutta ei tohon savottaan ihan vähällä viittis lähteä.
                Viimeksi muokannut sonikk; 25.4.2010, 13:23.

                Comment


                • #38
                  JS1984 ei tohon voi sanoa kun omg! ja kaikki muut internettilyhenteet =) Hattua tarttee nostaa kun olet noin perusteellisesti tehnyt. En tiedä löytyykö itteltä noin paljon hermoja ja uskallusta lähteä sisustaa purkamaan. Jotenkin hirvittää lähteä ehjää purkamaan, kun tuppaa yleensä tulemaan damagea siinä matkalla... =/

                  Mutta eikös se riitä jos vetää johdot noille oville tai oikeastaan sinne soittimen taakse ja käyttää niitä olemassa olevia johtosarjoja? Eli vahvistimelta kaiutinjohdot "ISO mötikälle" ja siitähän se menee alkuperäisiä pitkin oville.

                  Ilmeisesti tarvii tuota Rainbown settiä alkaa tilaamaan. Hinta ei mikään paha ole ja ilmeisesti sointi siis ihan mukava.
                  Viimeksi muokannut zanzas; 25.4.2010, 14:23. Perustelu: ...

                  Comment


                    #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja zanzas Näytä viesti
                    Viitsitkö kertoa tuosta Rainbown erillissarjasta pienen "arvostelun"? Olen omaan autoon hankkimassa aivan lähiaikoina eteen uuden sarjan vakioiden tilalle ja Powersetiltä syynännyt juurikin tuotan Sax 230...näyttänyt voittavan jonkin Autosoundin vertailun ja hintaa tällä hetkellä 150,-

                    Toinen vaihtoehto olisi sitten Focalin K2 power 130. Näyttänyt olevan tuo ovh. aika jyrkkä ennen tuota tarjousta, mutta nyt karvan auki 200,-. Tiedä sitten kertooko tuo ovh. siitä laadusta mitään, mutta Focal ilmeisesti ollut ihan kelpo kaiutinvalmistaja.
                    Itse ollut erittäin tyytyväinen tuohon SAX 230.20 sarjaan kun soi takaovissa. Eteen itselle tulossa SAX 265.20. :)

                    Myös ainakin Sk-autosoundilla suosittelivat noita Rainbown erillissarjoja.

                    Comment


                    • #40
                      Sonikk: Ei enää ole oikein muistikuvaa vaikuttiko miten paljon meluun. Ja kyllähän tuo melkein sitten jollain mittarilla pitäisi mittailla... Siis desibelit. Yhden kerroksen kuitenkin vain laitoin tuota vibroa lattiaan. Enkä tapellut polkimien taakse, eli tulipeltikin jäi kokonaan ilman vibroa.
                      Uskoisin että jos pyöränkaaret sais jotenkin vaimennettua, se saattaisi tehota aika hyvin tuohon ajomeluun!

                      Zanzas: Perusteellisesta en tiedä, eihän tuo kovin kaunista katseltavaa ole, mutta eipä tuolla lopputuloksen kannalta niinkään vaikutusta ole. Piiloon jäi kaikki :) Kalliojärven Pasin Ibiza-projektia seurailleena voin sanoa, että siinä on vasta OMG:n paikka :)
                      Kyllä auton alkuperäisiä johtosarjojakin voi käyttää hyväksi, mutta itse ainakin laittaisin uutta ja paksumpaa kaiutinjohtoa. Samallahan nuo kaikki johdot vetää kunnolla, kun vahvistimelta täytyy RCA:t kuitenkin vetää kontista soittimen taakse.
                      Purkamisesta sen verran, että eipä tuossa lopulta kovin paljoa irtoavia osia ollut matkan varrella, että autosta saa pohjapellin esiin! Penkit, ovipahvit, kynnylistat, keskikonsoli. Sitten vain nostamaan lattiaverhoilua pois, mikä oli yksin aika syvältä käsitellä. Painoi kuin synti, ja oli kuitenkin melkoisen kookas pinta-alaltaan, kun "yhtä puuta" oli.
                      Muistaakseni vain 2kpl "ylimääräisiä" ruuvejakin jäi, kun sain puretut osat takaisin paikalleen :D Tuskin mitään oleellisia ;)

                      Comment


                      • #41
                        Sain etuovet valmiiksi, muutama kuva:
                        yksi
                        kaksi
                        kolme.

                        Soittimeksi hommasin Pioneerin DEH-P88RS-II jossa DSP. Kuva.
                        Säädin vasteen pistetaajuuksilla korvakuulolta tasaiseksi ja nyt soi varsin nätisti. Täytyy katsoa jos tohon subiosastoon paneutuisi seuraavaksi, nykyinen sai jatkoaikaa kun jäykistin koteloa hiekka-hartsiseoksella.

                        Tuolla loput kuvat askartelusta.
                        Viimeksi muokannut sonikk; 5.5.2010, 22:03.

                        Comment


                        • #42
                          Hyvää työtä. Itseäni ketutti tuo, kun melkeinpä pakko ovipahvissa olla kaiuttimen. Parempi olisi kun saisi järkevästi itse oveen kiinni. Nuo keltaiset penkit on aika karseet ;) Ovista saisi ainakin nuo kahvojen yläpuoliset keltaiset verhoukset helposti verhoiltua! Samoin takapahvien keltaiset verhoukset :) Suosittelen! Nuo ovilokerotkin sain omastani purettua, mutta en saanut fiksusti niitä sitten enää takaisin yhteen, kun verhous meni väliin...

                          Comment


                          • #43
                            Joo ihan samaa mieltä, sähän voit ommella mulle mustan nahkasisustan ;) Kattelin kyllä samaa että noi ovet saisi vielä suht helposti verhoiltua. Vähän olisi pitänyt vielä hioa ja viimeistellä paremmin noita midien paikkoja mutta kelpaa ainakin toistaiseksi. Äänenlaatu parani kyllä selvästi, pari päivää kun on kuunnellut DSP:n kanssa ei paluuta vanhaan ole.

                            Comment


                            • #44
                              En mä sisustaa rupea verhoilemaan kuitenkaan. Mutta nahat mä voin sulle hommata pienellä palkalla ;) Tosin en lähtis noiden vakioetupenkkejen verhoiluun henk koht upottamaan rahaa...
                              Ovia ei järkevästi pysty edes purkamaan, eli pitää vain kankaiden reunat tunkea sitten tuonne keskiosien reunojen taakse. Leipäveitsellä onnistuu nätisti tökkiminen. Itse käytin jotain hyvää sprayliimaa, jotta saa ne keskikohtien "uppokohdat" pysymään kiinni taustassa.
                              Itselläni olisi kova hinku taas päästä kiinni tuohon autohifiin. Ehkä sitten mahdollisen autonvaihdon jälkeen.

                              Comment

                              Working...
                              X