Joo se kennon vaihto on eka kertalaiselle suht ikävä homma. Isän kanssa kasikymppiseen se vaihettiin n. kuukaus takaperin ja kyllä siinä kahtena päivänä sai hommia tehä.. Kaikista v-mäisin homma on oikeestaan tuon kennon laatikon irroitus, saapi aika reilusti runnoo sitä että lähtee pois, tai sitten meillä ei ollu homma hanskassa. Ja se äänenvaimmusmaton kuivattaminen on tosi mielenkiintosta hommaa näin kylmän aikaan kun autookaan ei talliin saa. Tässä sen remontin jälkeen lähes päivittäin vaihtanu sanomalehet verhoilumaton alle vieläkin litisee märkyydestä. Ei paljon sisätilan lämmittimilläkään kuivanu. Meinasin ite että leikkaan ronskisti poikki sen äänieristeen märän alueen ja käyn kaupasta samanlaista/vastaavaa tilalle siihen aukkoon..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Lämmityslaitteen puhaltimen tunnelin ja kennokotelon saa klipseillä irti toisistaan. Kennokotelon takaa löytyy myös klipsit. Vaatii tosiaan koko kotelon ja tunnelin löysäämisen konehuoneen puolelta rintapellistä, että mahtuu kädet kotelon taakse.
Ilmakanavat tulee kojelaudan mukana.
E. Mun ohje taitaa päteä pelkästään ilmastoituun malliin kennokotelon osalta?
Comment
-
En tiedä ootko jo saanut sen kotelon irti, mutta aattelin nyt silti laittaa nämä kuvat tänne, jos vaikka oliskin apua tai jotain. Eli ne pultit sielä konehuoneessa näkyy tuosta ensimmääsestä kuvasta johon oon ne ympyröiny punaisella. Toisessa kuvassa on sen raitisilmasuodattimen päällä oleva muovikaukalo, raitisilmasuodattimen alla on 2 pulttia. Kolmannessa ja Neljännessä kuvassa on se pelkkä kaukalo.
Comment
-
Kiitos neuvoista, niistä oli todellakin hyötyä.
Kenno nyt irti ja sehän oli päädystä puhjennut.. Ei muuta kuin uutta havittelemaan. 50€ maksais uusi. Saattaa motonetistä jopa löytyä hyllystä kun käsitin että samallaista kennoa käytetty myös a4:sissa ja passateissa.
Tulee samalla vaihdettua ovetkin tuohon ja jos värkkäilis sähkölasit ja sähkökattoluukun toisesta Audista myös.
Comment
-
Kenno olis ollu paikallaan jo melko kauan mutta projekti pikkusen laajeni..
Alkoi etuovien vaihto ja sähkölasien sekä sähkökattoluukun asennus.
Samalla tulee laitettua taakse sisätilanvalo ja vaihdeltua öljyjä, etukaaret sekä muuta pientä kivaa. :)
Negatiivista: Ilmausruuvi oli ihan laho, joten tarvis uuden letkun siihen tilalle missä olis ehjä. Ja akku kuoli. Optiman yellowtop tilalle..(?)
Pistän samalla pikkusen lisäeristyksiä, kojelaudan alle bitumia ja oviin tuplaeristeet sekä massaa sinne sisälle. Jos vähän sais hiljaisemmaksi.
Comment
-
Apua masentuneelle(!)
Miten noita ovia oikein oikeaoppisesti säädetään.? Ei millään takapäästä asetu lukko kohdalleen, voiko sitä säätää vai mitenkä? Se ovi painuu ny n.2-5mm liikaa sisäänpäin...
Ja hei, onkos kellään tietoa saako tommoseen vanhaan rötköön vielä sarjoitettua lukkopesiä kun meinaa olla hieman väljänä tuo kuskinpuolen lukko..
Comment
-
Eikös noita ovia saadetä ihan sitä korin puolen "vastakappaletta" liikuttamalla? En oo ihan satavarma ku en oo taudin ovia joutunu säätelemään, mut näin yleensä muunmerkkisissä.
Sarjoituksen suhteen vähän sama juttu. Kuatrossa ei ole tarvetta sellaseen vielä ilmennyt, mut jollei lukkopesä ole kovin ihmeellinen ni sen sarjoittaa suht helposti vaikka itse. Se lukkopesä täytyy kyllä irroittaa, ja olla jotain käryä siitä et mitä on tekemässä. Luulis onnistuvan jossain pikkupuljussakin kunhan on lukkopesä ja auton avain mukana...
Comment
-
Saranoiden säätö ei tottele fysiikan lakeja. Aivan p*rseestä koko homma. Riittävästi kun tupakkia palaa, niin kyllä ne lopulta on kohdallaan. En edes osaa selittää, miten. :)
Comment
-
Sarana liikkuu koriin nähden, kun ottaa pultin pois ja kääntää alta löytyvää isoa kuusiokoloholkkia.
Toista suuntaa säädetään oven puolelta saranoita löysäämällä. Tosiaan tupakkimiesten kannattaa sellainen pari askia varata tuohon hommaan. Varsinkin ekaksi mainittu säätö elää aina kun pultin kiertää takaisin eli pitää ottaa vähän ennakkoa...
Comment
-
-
Mulla on sama homma tuon Urssin kanssa. Ovet saa tosiaan mihin kulmaan tahansa helposti, mutta se onkin ihan eri juttu että ne olisi jotenkin linjassa toistensa kanssa =) Onko sulla mahdollisuutta purkaa niitä ovia enempää? Itse meinaan ottaa yläkarmin pois kaikkine ikkunoineen. Näin saa helposti säädettyä alaosan prikuilleen (kevyt) ja tuon jälkeen sitten laittaa karmit iskuun...
Comment
-
Huomioi sitten, että ovipahvi pitää olla paikallaan ovien säädössä, koska se menee oven ja korin väliin.
Comment
-
Aurinkolipan saranan päältä kammetaan ruuvarilla se muoviläpykkä irti, ja takaa paljastuu ristipääruuvit.
Comment
-
voi masennuksen huippu..
Kestääkö kauan käyttää ku on joku 3-4 litraa jäähdytysnestettä koneessa?
Ku ilmausruuvi meni paskaksi niin yritin että vaihdoin uuden letkun siihen ja kaadoin paisarin kautta nesteet, pumppailin ja käytin välillä vaan enää ei vedä nesteitä sisään.. elikkäs termostaatin pitäis aueta.. kestääkö käyttää niin lämpimäksi?
Comment
-
Ilmausruuvin saa uusittua kun perkaa vanhat jämät pois ja laittaa sen paikalle tiivisteliiman kanssa 6 mm rosterimutterin ja lyhyen pultin. Eikä haittaa jos vähä tihkuttaa. Ilmatessa kannattaa irrottaa kennon letku vaikka ilmausruuvi olisikin auki. Ja lämmönsäätö täysille jotta neste kiertää.
Comment
-
Comment
-
Kyllähän tuo näky onnistuvan ku löi vaan käyntiin.. Ei sinne mahtanu ilmoja jäädä. Lämmöt oli täysillä, oli siitä nyt hyötyä tai ei :D
Sen verran kauan käytettiin että flektikin kerkes pari kertaa puhallella.
Kesävalssitkin alkas näyttää jo joltakin kun aikansa kiilloitellut. Jotakin kuvia tuolla picasassa jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. :)
Comment
-
Nonii potkitaas nyt vähän tuota turbottelujuttua ettiäppäi..
Ostoslistalla olis nyt 2.2 10v (mc1?) turbokone.
Ja nyt saatte nauraa, tehotavoite on 400hv.
Kuinkahan kalliiksi kyseisen häkkyrän rakennus tulisi.
Olen comp turbolta katsellut uutta ahdinta, mielessä pyörinyt CT3 50.
1.5-2.3 litraisille tehty hybridiahdin joka riittänee jopa 425hv asti..
Moottoriin olisi tarkoitus vaihdella kestävemmät kanget (mahd. s2?),
kestävemmät alakerran laakerit, kiillottaa kannen kanavat, ja tehdä uusi pakosarja. Moottorinohjaukseksi olisi hyvä vaihtoehto vems? Soveltuiskohan s2:sen tai muun perä ysikymppiin..? Ja vetonivelet luultavasti vaihtoon myös. Vaihdelaatikko on myös hieman kysymysmerkki. S2:sen kytkin olis ostoslistalla jos sen saa tuohon 10v mottiin asenneltua.-
Putkisto tulis 3" ränniä, 2½ ahtoputkea yms.
20v mallin jarrut, tai sitten v6 coupesta tai muusta vastaavasta.
Äkkiä laskettuna osista tulis 2000e, kuinkahan paljon yli tästä mennään todellisuudessa...?
Tekniikka olis tarkoitus kasata valmiiksi kesäksi ja kesällä autosta otetaan motti irti, jonka jälkeen se ylimaalataan. Sen jälkeen alkaisi turbomoottorin sovitus.
Comment
-
Muutama epäkohta paistaa ainakin silmään suunnitelmastasi. 10V kankia ei toinna vaihtaa mihinkään S2 kankiin(taitavat olla vielä eri mittasetkin), vakio kanget kestää helposti tuon teho tavoitteesi.
Toinen homma, perä. Käsittääkseni suht samaa tavaraa S2:sen perän kanssa, eli turha vaihtaa.
Kolmanneksi budjetti. Äkkiä laskettuna se on aika monta tonnia liian pieni:) Tolla parilla tontulla et saa edes ahdinta ja moottorin ohjausta, jos uusia halajat.
Comment
-
Jos perät on kerran samat, ongelmaa ei sen suhteen ole.. Vetonivelet on taas toinen asia?
Joo, tuli itekkin laskettua tuo budjetti alusta.. lähetään ny siitä 4000? liikkeelle. :D Hestec alkoi kiinnostamaan....
Kestääkö 10v vakioveivit tosiaan niin kovat tehot? Entäs jos ne kiillottaa...? =P
Comment
Comment