Takapyöränlaakeri antautui lopullisesti Ahvenistolla helatorstaina. Ensiviikolla ehtii laittamaan kasaan.
Seuraavan kerran radalle kuukauden viimisenä vkl. Tästä se kesä alkaa.
Mistä saisi edullisimmin Powerflexin täyden puslasarjan?
Ei ainakaan Suomesta!:) Janilta tosin kannattaa kysyä tarjousta koko sarjasta. --> http://www.js-tuning.com/
..tai tosiaan Slamitista, molemmilta olen tilaillut osia ja suht edukasta kampetta.
RS4 päivityksen yhteydessä oli jo tiedossa, että vähänkin kovempaa ajaessa varsinkin radalla olisi hyvä päivittää seuraavaksi jarrut.
Ainut isojen poikien oikea valinta olisi tietysti ollut B7 RS4:n etujarrut. Noilla on kuitenkin hintalappu siellä 2300 paikkeilla.
Budjettiratkaisuksi tuli jo vuosien varrella monen harrastajakumppanin hyväksi toteama setti.
S4 B5 ongelma ei niinkään ole etujarrujen koko, vaan jarrusatulat.
Tilaukseen lähti etupäähän Brembo GT 4-mäntäiset jarrusatulat paloineen.
Tästä vinkistä, asennuskokemuksista ja hankinnassa avustamisesta kiitokset foorumille.
Valintaan vaikutti hyväksi todettu satula, helppo asennus kannakkeilla, hinta, jarrupalojen laaja saatavuus ja levyt pysyvät vakioina.
Taakse pitää vielä katsoa sopivassa yhteydessä päivitys. Ajan todennäköisesti tämän kesän vielä vakiojarruilla.
Kyllä tämä käyttöauton laittaminen vielä käsistä lähtee..
Tuli tänään tehtyä autolle keväthuolto ja samalla tunkattua ylös.
Olikin lopulta sisemmän vetonivelen suojakumi rikki ja ulompi ilmeisesti ok.
Saako noita sisempiä vetoniveliä erikseen ja mihin hintaan vai meneekö vaihtoon koko vetari?
Kyllä olen ollut käsityksessä että itse satulassa ei suurta vikaa olis. Lämpömassa ei riitä. Orkkisjarrut tuli toiseksi aikoinaan suoritetussa eräässä jarru shoot outissa 100mph-0 jarrutuksessa, ja mukana oil kaikki suuret nimet silloin.
Ainakin parilla kaverilla on hyviä kokemuksia nimenomaan tuon satulan vaihdosta.
Kokeilemalla selviää lisää, en vielä osaa sanoa miten tarkalleen vaikuttaa.
Eilen löytyi kaverin nosturilta tilaa ja sisempi vetonivel vaihtui edestä kuskin puolelta uuteen, oli väljä.
Ulommassa ei vielä tuntuvaa välystä. Siitä huolimatta vaihdettiin samalla uuteen vetarin ollessa pöydällä. Osat Audi/GKN.
Samalla tehtiin pieni päivitys ja asennettiin RS2 takavakaajan koiranluut (Lemförder).
S4 alkuperäiset ovat muovia ja puslat olivat jo väljät. Taas pitäisi takapään jämäköityä.
RS2:n koiranluut ovat suht jämäkkää tavaraa. Ylemmät päät ( kumipuslat) eivät ilmeisesti väljene koskaan? Itselle vaihdoin alapäät (pallonivelet) tarvikemalleista hitsaamalla. Molemmat väljät. Ei sais hitsata kai itse noita, mutta kai ASME- ja EN-hitsausluokat omaava voi ne hitsata. :)
Alustaan voi nyt olla tyytyväinen. Ihan nätisti tuntui taittuvan mutkiin Ahvenistolla.
Vanhoja puslia pitää vielä jossain välissä uusia, mutta ajetaan nyt hetki käyttöautolla.
Pohjapanssari jäi minimissä olevan maavaran takia viime talven lumiin.
Mielessä kävi alumiinisen pohjapanssarin asentaminen. Onko porukka laittanut / tehnyt noita?
Täältä ääni kanssa että noita sokkia kannattaa tilata useampia samalla, eka kumminkin tippuu, toinen menee poikki mut ehkä se kolmas menee minne pitääkin. Vanha on tod.näk aika hapero.
Takaperän oikea poskilaakeri näyttää vuotavan aavistuksen öljyä. Ei vaadi välittömiä toimenpiteitä.
Täytyykö perä tiputtaa vaihtoa varten? Jos tekisi pois kevään öljynvaihdon yhteydessä.
Comment