Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 '92 keulimaan lähtenyt "fiksukäyttis"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 '92 keulimaan lähtenyt "fiksukäyttis"

    Näitä urssi projekteja kun tuntuu muutkin laittavan oikeen urakalla.

    Tuli siis 2008 alkukesästä haettua valkeakoskelta kyseinen yksilö pienen etsiskelyn jälkeen. Tuotu clubilaisen käskystä suomeen vuonna 2006 (korjattu ;)), joten myös tuontipommiksi joku voi kutsua. ostohetkellä autosta löytyi seuraavia lisäyksiä
    -Bilstein/H&R alusta
    -RS4 etujarrut
    -19" vanteet
    -3" pukisto
    -Forge by-pass
    -ikäisekseen ihmeen hyvä huoltohistoria

    Ensimmäinen ongelma ilmaantui 2päivää oston jälkeen kun "michelin" letku ilmoitti ettei aio enää kestää painetta. Merkkiliike ilmoitti moisen vian maksavan ~150€ joten kallistuin itse silikoni letkusta askartelun puolelle. Tämän jälkeen auto menikin hyvin pari kuukautta jolloin kyllästyin 230 ilmoitettuun hevoseen joten lastun tinailuhan oli edessä. Aika pian tuon tehojen alv22% lisäyksen jälkeen tulpat ilmoittivat nykimis efektin saattelemana tulleensa tiensä päähän, paikalla olleiden ngk tuotteiden tilalle laitoinkin suositellut boschin vakio tulpa ja taas mentiin.

    Seuraava tarpeellinen toimenpide tulikin vasta syksyllä kelien kylmetessä kun lohkolämppärin asennus tuli ajankohtaiseksi, defan tuotos tuli kyllä laitettu ohjeista poiketen ensimmäiseen eikä toiseen proppuun jolloin työn vaikeus tippui noin puoleen.
    Ensimmäinen nelikko luistokin tuli koettua kun tie olikin mystisesti jäätynyt yöllä ja audissa oli yhä 19" kusiluikkarit alla, tästä pelästyneenä lähtikin tuumaa pienemmät nastat tilaukseen. Samassa tuli tilattua myös 18x8 RS4 replicat koska ei ole tähän päivään mennessäkään saapunut yhtä puuttuvaa 18" vannetta joka autoon kuuluu(asianomainen tietää nimeä mainitsemattakin).

    Näin tulikin luisteltua marraskuuhun asti, jolloin projekti sai alkusysäyksensä vedestä lainehtivan jäisen metsätien ansiosta. Eli toinen kylkihän pääsi ojan puolelle tutustumis käynnille. vahingoiksi kertyi:
    -oik. iskarin yläpään tukikumi
    -2 vannetta naarmuille
    -kylkeen naarmuja
    -listoja piloille
    -syvä henkinen vitutus

    Ajoin kuitenkin autolla vielä tammikuun alkuun asti kun ei ollut mahdollisuutta jättää ainoaa autoa maalarille seisomaan. Ja tuona aikana vaihtolistalle lähtivät myös etu umpiot, jälkijäähdytys pumppu sekä ilmastoinnin puhallin. Umpiot tosin ainoat jotka ovat jo korjattu.

    Aika pian oli selvää ettei auton maalaus rajoittuisi ainoastaan tuohon kylkeen vaan se maalattaisiin kokonaan huonon maalipinnan takia, eikä alkuperäis väriä kyllä kauaa harkittu uudeksi pinnaksi. Uuden värin löytää nissanin kataloogista. Samalla kun auto on seissyt maalarilla niin siinähän on ollut rutkasti asennus aikaa, ja autoon onkin tullut
    -BSR cat-back
    -BSR ahtopaine mittari rattipylvääseen
    -Ilmamassa mittarilla heitetty joutsenia ja asennettu hüper tunink vapaavirtaus suodin
    -vems+isommat suuttimet
    Ja vielä tulossa
    -säädettävä alusta(jos se ei kulje kovaa niin sitten matalalla ;))
    -Ne RS4 replica vanteet alle(ellei vastaan kävele jotain maukkaampia)
    -Jos kaikki menee putkeen niin pienemmät jarrut.
    -Kai tuo akvaario luuk pitää tummentaa pois.

    Jos projektia haluaa tukea niin ostakaa nuo 19" vanteet ja risan jarrut pois ;)

    Joitain kuvia vanhasta lookista
    http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08269.jpg
    http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08281.jpg
    http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07587.jpg
    http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07590.jpg
    Viimeksi muokannut Brawler; 2.4.2009, 21:09. Perustelu: kuvat linkeiksi

    #2
    Ihan hyvän näköinen peli muuten, mutta toi takapönttö lyö kyllä aika pahasti silmille.

    Miksi pienemmät jarrut?

    Comment


    • #3
      Purkisto on kokonaisuudessaan vaihtunut doc-powerin toimittamaan.
      Jarrujen osalta olisi mukavaa kun voisi laittaa pienempiäkin kuin 18" ni saisi rengastakin siihen ympärille.

      Comment


      • #4
        Oliko suunnitelmissa minkälaiset jarrut noiden tilalle, itellä tulossa omaan uudet (hankittu jo) ja noista nykysistä pitäs sitte päästä eroon. Ovat ne '95 S6:n 2 mäntäset, ilmeisesti se HP2 setti.

        Comment


          #5
          Tepon jarru setti menis hyvin sitten sulle:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53568

          Comment


          • #6
            Ojaanajo taisi sattua erään tytön kotitiellä.. Eikö..? :)

            Tullut sinun urssi nähtyä monesti.

            Comment


            • #7
              Enpä ihan turhaan ole tepolta kysellyt jo saatavuuksia ;)

              shakal: olen kyllä tiennyt et mynämäessä asiat kulkeutuvat ihmisten korviin nopeammin kuin tälläkään pääsee ajamaan, mutta sehän näköjään pätee lähiseudullakin :o olen ennenkin kuullut tämän olevan tuttu laite, mutta saako kysyä mistä tunnet sen?

              Comment


              • #8
                Noo tulee myniksessä käytyä, pari sinunkin kaveriasi sieltä, kuten tuo tyttö kenen kotitien ojaan päädyit. :)

                Comment


                • #9
                  Tuotu clubilaisen käskystä suomeen vuonna 2005 jos oikein muistan

                  korjataan sen verran että 2006..

                  Vanteet passaa kyl oikein makeasti autoon, älä myy vaan pidä kesävanteina, tehoa vain lisää niin kulkee kovempaa :)

                  Comment


                    #10
                    Ihan hyvän näköinen peli muuten, mutta toi takapönttö lyö kyllä aika pahasti silmille.
                    Samaa mieltä. Muuten nätti peli, mutta takapönttö on jotenkin viimeistelemättömän näköinen. Loppu putki näyttää kiertävän turhan etäällä pohjasta ja pönttö työntyy rumasti liikaa esiin.

                    Muuten varsinkin tuossa sorakuopan sivukuvassa erittäin nätisti istuu väri ja mustat listat toisiinsa.

                    Tuon pöntön ulostulon kun pienennät ja viet enemmän piiloon, niin yksi näteimmistä ursseista pitkään aikaan.

                    Comment


                    • #11
                      Samalla kun auto on seissyt maalarilla niin siinähän on ollut rutkasti asennus aikaa, ja autoon onkin tullut
                      -BSR cat-back
                      Tuon pöntön ulostulon kun pienennät ja viet enemmän piiloon, niin yksi näteimmistä ursseista pitkään aikaan.
                      done... mutta värin suhteen ei tulevaisuudessa olla lähelläkään entistä ;)

                      Shakal: maailma on pieni :)

                      Matti: itsekin pidän kyllä mallista, mutta niillä ei saa autoa millään tarpeeksi matalalle :( ja saattaa olla ettei tähän "talvivanteita" enää tulla sovittamaankaan ;) on jotenkin ollut tapana joka talveksi ostaa uusi käyttöauto, tämä nyt on jo toinen jonka "pieni siistiminen" on karannut kohtuupaljon lapasesta :o

                      ja tehoissa kyllä noustaan seuraavaan satalukuun heti kun nämä vtn lomautukset saa päätökseen :(
                      Viimeksi muokannut Brawler; 11.3.2009, 22:39.

                      Comment


                      • #12
                        Ollaanko täällä edistytty?

                        Comment


                        • #13
                          Odotellaan etuiskareita jotta saadaan kaadettua maalit niskaan... voisin kyllä napsasta pienen teaserin väristä... Todennäköisesti jakaa mielipiteet aika rajusti :/

                          Niitä pitkiä kynnyslistojakaan ei tunnu löytyvän joten menee ne pellit varmaan ihan korin väriin ja jotain kivenisku suojakalvoa siihen päälle.

                          Muita jo listasta tehtyjä.
                          -Vems paikallaan ja hyvin toimi(ei tosin ole kuin nosturilla käytetty)
                          -Ahto mittari valoa vaille valmiinä, omasta mielestä ihan hyvin sopii. Näköpiirissä ja peittää vain nopeusmittarin suurimmat luvut jos normaalisti istuu.
                          -Jarrut edelleen rs4:n kun ei ole halukkaita tinkaajia ilmennyt.
                          -niin tulihan sitä venakoppaa tehtyä hieman hohtavammaksi ja puolien "kansi" maalattua mustaksi+kiiltävät tekstit. Sekä muutenkin hieman putsailtu hapettumia ja muita epäpuhtauksia.
                          Viimeksi muokannut Brawler; 29.3.2009, 14:16.

                          Comment


                            #14
                            Kuvia vaan jakoon....

                            nim. puolien kantta eilen kiillotellut.

                            Comment


                            • #15
                              parit väri teaserit... kunnon valossa ja ilman pöltä näyttää vielä paremmalta. Konehuoneen lookista ei oikein saa kuvaa kun auto on nosturin päällä ylhäällä, sekä tilanpuutteen vuoksi alapuolella seisoo toinen auto. Eikä se tosiaan tullut peilikiiltäväksi koska kromi kuuluu lähinnä vanhoihin jenkkeihin, mutta lähinnä hohtava.

                              kuvat linkkeinä koska isot ovat ilmeisesti kielletty?
                              http://i170.photobucket.com/albums/u...2022009050.jpg
                              http://i170.photobucket.com/albums/u...2022009051.jpg

                              ja tuossa väri oikeassa ympäristössään(ei ole kameleontti efektiä niinkuin midnight purple III:ssa)
                              http://i125.photobucket.com/albums/p...polishoff1.jpg

                              Monen mielestä väri voi olla "riisi" ja olisi pitänyt maalata jollain orginel värillä... Jos joku näin ajattelee niin mikään ei estä ko. henkilöä maalaamaan omaansa sillä orggis värikartan vaihtoehdolla.
                              Viimeksi muokannut Brawler; 29.3.2009, 22:17.

                              Comment


                                #16
                                Nissanilla on ihan pirteitä värejä kartoissaan (onko edes Nissanin kartasta?). Niiden sopivuudesta Audiin kommentoin vasta kun näen sellaisen Taudin päällä.

                                Comment


                                • #17
                                  on suoraan nissanin lapuista midnight purple II. On siis skylinen joku special väri ollut joten ei pitäisi jokatoisessa primerassa näkyä.

                                  Tänään saapui iskarit joten tälläviikolla taitaa päästä taas pyörilleen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt otettiin oikeen itteä niskasta kiinni ja alettiin maahantuomaan mönkijöitä ja............eikusiis miten se oli :S
                                    Eli hieman tehty taas, tällä kertaa otin kuviakin oikein.
                                    Konehuoneesta se luvattu kuva, venakoppa ei siis peili ole eikä tule ja ilmanputsarin peltiä ja kiinnitystä pitää vielä kehittää.
                                    http://i170.photobucket.com/albums/u...2042009082.jpg

                                    Alustaan tuli säädettävää osaa, alkoi riittämään maastoautolla ajo. Samalla vaihtui myös taakse etummaiset ja sisimmäiset puslat kun alkoivat olemaan aika ehtoopuolella, sekä takajarrut jotka kuvassa vielä puuttuu.
                                    http://i170.photobucket.com/albums/u...3042009083.jpg

                                    Vanteetkin sai värin päälleen. Ei ole valkoiset, eikä kyllä grafiitin harmaataan vaikka ne litkut ruiskussa oli kun mualari uuniin käveli. Oli kuulemma turhan masstuotteen oloiset sillä värillä, joten veti niihin jonkin laista eloa pintaan. Ei ole mitenkään yksiselitteinen niidenkään väri, heijastelee eri sävyjä tilanteen mukaan(ei silti mistään kameleontista ole kyse) Love it or Hate it - or just live whit it.
                                    http://i170.photobucket.com/albums/u...3042009084.jpg

                                    Kohta siis saadaan auto renkailleen pitkästä aikaa. Vielä pitäisi noukkia kierros 18" kumeja kun eräskin foorumilainen ei lupauksistaan huolimatta sitä yhtä setistä puuttuvaa kumia/vannetta ole reilun puolen vuoden sisällä saanut toimitettua. Hienoa nähdä kun porukalla on halua pitää lupauksistaan kiinni...

                                    Comment


                                      #19
                                      Ensi silmäyksellä vanteet vähän hyppää silmille mutta annetaan tuomio vasta sitten kun näkee ne auton alla. :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Kivasti erilaiset.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minkä merkkinen säädettävä alusta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            FK... ja koska muutkin ovat kyselleet niin en ole tilannut niitä itse, vaan mitä ilmeisimmin olivat autossa jo saksasta tullessa(Matti voi vahvistaa miten on?) kw ilmoitti toimitus ajaksi n. 2kk niin tyydyin metsästämään näihin uudet iskarit, eikä nekään kyllä ihan hyllytavaraa tuntuneet olevan.

                                            Kesä näyttää teenkö tähän toisenkin säädettävän noista vakio tolpista, jolloin saisin bilsteinit käyttöön(pitää käydä koittamassa onko c4:stä pieneen ratafiilistelyyn)

                                            Comment


                                              #23
                                              FK:n säädettävien settien iskareista en ole kuullut kuin negatiivisia lausumia. Toivottavasti sinulla on parempi tuuri.

                                              Comment


                                              • #24
                                                mitä ilmeisimmin olivat autossa jo saksasta tullessa
                                                Ei olleet, tilasin 2006 kesällä ja siitä vuosi eteenpäin hommasin sen bilstein/H&R alustan. FK ei mennyt takuuseen ku oli ollut mulla vuoden yli, öljyt vuoti pihalle.

                                                onko c4:stä pieneen ratafiilistelyyn
                                                Kyllä sillä pääsee ihan tarpeeksi lujasti siellä, painoa on vain vähän liikaa rata-autoksi ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Matti
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Teppo
                                                  FK:n säädettävien settien iskareista en ole kuullut kuin negatiivisia lausumia. Toivottavasti sinulla on parempi tuuri.
                                                  FK ei mennyt takuuseen ku oli ollut mulla vuoden yli, öljyt vuoti pihalle.
                                                  Kas kummaa. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                                                    FK:n säädettävien settien iskareista en ole kuullut kuin negatiivisia lausumia. Toivottavasti sinulla on parempi tuuri.
                                                    Ensimmäinen suunnitelma oli etsiä jostain muusta autosta sopivan mittaiset iskarit, ja hommata siihen autoon tarkoitetut konit tai bilsteinit. Tästä ideasta luovuttiin kun oltiin kahlattu motonetin varasto läpi, eikä ollut yhtään riittävän lyhyttä iskaria tullut vastaan.

                                                    Ja ennen suurempia spekulointeja, öljyt tainneet tulla ulos varressa olleita naarmuja pitkin(eli siis ihan luonnollista tietä).

                                                    Teppo: pistin sulle s-postia tossa muutama päivä sitten jos et huomannut.

                                                    Matti: onhan tuo auttamatta liian painava rataleluksi, lähinnä voisi koittaa miten nelikko käyttäytyy kun aletaan kunnolla asfaltilla ajamaan. Tehdään toi toinen sakemanni vaikka siihen ratatouhuun jos oikein innostuu ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mitään järkevää en överilaiskasta luonteestani johtuen ole saanut aikaan. Mutta maalaamo kun alkaa pikkuhiljaa hiljenemään niin jos tuon saisi laskettua alas ja työn alle.

                                                      Pienestä accidentistä johtuen vanteet saavat uuden värin(yhteen tuli jälkiä, ja kyseistä väriä on lähes mahdoton alkaa matchaamaan)

                                                      Kysymys: kun tuo puhaltimen moottorin vaihto tulee melkein auttamatta eteen, niin onko jotain kikkaa miten voisi välttää koko f*ckin pömpelin irroitusta (=ei motivazuunit oikein riittäisi sisustan purkuun)

                                                      PS. Teppo jos lukee niin olisikos saksasta jo saatavilla niitä takaovien ylempiä listoja, joita silloin alkuvuodesta ei ollut saatavissa?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Puhkun moottori vaihdetaan kätevästi sahaamalla en kaukalo halki, sikaa ja jesseä ni toimii taas. Useita noin tehty.

                                                        Ens kuussa odotan ylempiä listoja taas toimitukseen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mitäs tälle kuuluu?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Auto seisoo vieläkin pajalla, homma hieman karannut lisää...
                                                            kesäksi kokoonpano:
                                                            Vems
                                                            rst pakosarja
                                                            Garret GT37 motorsport pesällä
                                                            Cooleri keulille(vielä aikamoista ahtamista sillä ilmastoinnista en luovu)

                                                            Aletaan päivittelemään vähän paremmin kun saan projektin taas polkaistua liikkeelle, mutta kyllä matti vanhan ratsusi näet kesällä liikenteessä ;)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X