Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 1.8Tq -96 (pre)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takovarsiin on omat puslat ja holkit.
    Vain sisemmät puslat (kuvasta voi zuumata) ja lyhyemmät holkit. Saa varmasti muokkaamalla käymään myös peltivarsien. Pesät on saman kokoiset.
    Kuvassa näkyvät b4 takovarret joutaisi jollekkin jos on intoa ostaa. En ole saanut aikaiseksi tehdä myynti ilmoa...

    Comment


    • https://www.youtube.com/watch?v=GpDkQNMVhUU
      Näyttäs urkkia olevan sulla ylätukivarsissa, onko muilla ollu tuollaista ongelmaa että vetää ruvelle puslat?
      Vähä tympeä joustamaton hela tämmösissä virtuaalisissa geometrioissa

      Comment


      • Ei oo kyllä tullu moista vastaan ikinä. Etuvarsien powerflex sisäpäät oli silloin ajossa kun auto viimeksi ollu liikenteessä.
        Ihan uuden näköiset oli kun purin irti.
        Kun ei se edes ole mikään joustamaton uretaanisena, oikein sulavaliikkeinen ja herkkä liikkeinen.
        Liian kovat puslat jos laittaa sisäpäähän niin tukivarsia on halennut sieltä pesän ympäriltä.
        ​​​​​Ilmeisesti vääntöä kun tulee sivuttain eikä pusla jousta niin aluvalu joustaa seuraavaksi.

        Comment


        • Varmaan huono materiaali ollu ton häiskän heloissa.
          urkkipuslat on kyllä ilma-alusta miehen valinta kun ne on irto sisäkoolilla, eivät o välitä missä asennossa pultit on kiristetty. kumihelat menee äkkiä sököksi.

          Diy mies tietty etsis käviskö jonkun auton "narina helat" tukivarsiin.

          Comment


          • Minäkään en ole nähnyt noiden rikkoontuvan. Olisikohan ne puslat asennettu jotenkin väärin, ja pyörineet tukivarren ja puslan välistä, eikä tapin ja puslan ympärillä.

            Comment


            • joo eikö se vähä herran haltuun ole kummasta kohdasta liikkuu.


              tuommoiset kun saisi niin ois varmat. E36 taka-akselin hela ois päältä 45.2, vois mennä tukivarteen mutta on 12mm pultille ja 57mm leveä. kaventaa pitäis

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti
                joo eikö se vähä herran haltuun ole kummasta kohdasta liikkuu.
                Ei se ole jos se on asennettu oikein ja tarkistettu että se liikkuu siitä mistä pitää. Esim sen puslan reunoja voi hioa vähän kartioksi ettei ne kanita.

                Miten se tuollainen "narinahela" toimii? Ei ole koskaan tullut sorruttua sellaisiin autoihin jossa niitä on.

                Comment


                  Eikös noissa oo ihan pallonivel tyyppinen ratkaisu sisällä. Joskus vaihtelin e36 taka-akseliin noita. Voin sanoa, että ilman oikeasti hyvää prässiä, homma on melko kusista touhua. Muistaakseni sisällä on se "pallomainen" keskiosa ja muovia sitten ulkokehällä. Todelliset ranettajat tunki noihin neulalla ja injektioruiskulla öljyä, kun ekat narinat alkoi. Mersuissa noita on myös, ehkä sieltä löytyisi sopivamman kokoinen?

                  Comment


                  • https://aeromotors.fi/kataloog/artic...ab-ef4z-febest
                    otin aeron tilaukseen varsin tuollaisen, pitääpä viiä hommaa eteenpäin vaikkei mulla noiden "sport" mallin kumipuslien kans ole sanomista ollut

                    39x38.5x10.5 pitäis olla koko

                    40x46.5x10.1 orkkis puslan mitat aerolla

                    ei tarvis kuin soviterenkaan helan ja tukivarren väliin ja millin shimmin kiinnityspuolelle.

                    https://www.ecstuning.com/b-034motor...-401-3019~034/
                    tuossa on ihan oikeat hilut, ei kyllä kestä ympärivuotista ajoa suomessa.

                    Comment


                    • Kun saat ne, niin kerropa sitten miltä ne vaikuttaa. Minä voisin vaikka sorvata helat siihen jos tarvii.

                      Comment


                      • Jos vaikka vähä ohimennen aktivoituis taas tähänki jotain tekemään.
                        Vähä ehkä taas karannu koko homma mutta...

                        Laatikon kuoret oli niin karun näköiset että mieli nyrjähti.
                        Amw Maatsi hoiteli ison kotelon vesipuhalluksella. Hännän osat puhaltelin itte lasikuulalla, maalia päälle ja uunitus.
                        Quaife tulee etuperään.
                        ​​​​​​
                        Kuvat on kivoja ni niitä:

                        Comment


                        • Kyllähän nyt vuoteen on jotain saatu aikaan. Ainaki suunnittelua ja osien odottelua.
                          Runkopukkien studit muttereineen on kohta nelisen kuukautta ollu tuloillaan. Nyt sentään jo seurantanumerosta voi katsella missä mennään.

                          Imusarjan tulolaippa oli sähköläpälle tilattu joskus erään toisen harrastajan toimesta.
                          Siinä olikin eri pulttijako ja vähän pienehkö reikä.
                          Nokone Oy hoiteli uuden laipan käypäsellä jaolla.
                          Vanhat tiivisterämmäleet saa väistyä ja tiivistys hoidetaan imusarjaan ja kaasuläpän runkoon o-renkailla.

                          Vetokepitkin alkaa olla ihan iskussaan.
                          Olin toiseen b5 käyttänyt yhdet ulkopäät ja unohtanut tilata tilalle uudet niin ne vielä kuvan ottamisen hetkellä puuttui.

                          Alakerran kiinnitystarvikkeet kun saapuu niin lohko matkaa Lahden kansityölle runkolinjan hoonaukseen.
                          Viimeksi muokannut MikaSS; 7.4.2024, 16:54.

                          Comment


                          • Tässä ollaa iha harrastelun äärellä oltu. Kahvat ja muovit irtos toisistaan ehkä 2.5v sitte.
                            Tallimuuton jälkeen eksy eri paikkoihin ja nyt löysi taas toisensa.

                            On tässä nyt muutaki edistystä tapahtunu moottoriosastolla, mutta niistä sit lisää ku on myös kuvia ja jotain valmista.

                            Comment


                            • Pieniä harppauksia ihmiskunnalle mutta... isoja minulle.
                              Asioita tapahtuu vaikka ei aina uskoiskaan. :D

                              Moottorin pyörivät osat ja vauhtipyörä kävi Lensun Petrillä puntituksessa.
                              1.9 dieselin kampurassa oli tehtaan jäljiltä heittoa 10krpm asti pyörityksellä 0.02g.
                              Wisecon boostline veivien mukana tuli puntituslaput mutta ei mikään luku täsmännyt kyllä niihin veiveihin.

                              Alkuvuodesta joskus..
                              Verkline taka-apurunko meni tällä kertaa paikoilleen ihan suosiolla ilman väkivaltaa.
                              Eli auto ei ollutkaan vääntynyt niinku verklineltä ehdoteltiin. Heidän apurunko oli vaan banaanin muotonen ja runkokiinnikkeiden väli liian lyhyt.
                              Vanha lähti vaihdossa takaisin.
                              Lyhyellä perämurikalla olis jonkunlaista etupään kiinnitysratkaisua tehtävä. En oo jaksanu vielä perehtyä.

                              Kardaani menee myös täysin uusiksi. Se rakentuu A6 C5 3.0 v6 kepistä. Raitoniemen Tomin varastoista semmonen sopivasti löyty. Etu- ja takapätkää lyhennettävä.
                              Uudet nivelet ja tukilaakeri. Pulverointia, puntitusta ja uutta ristikkoa.

                              Lohkon alareunaan kun tuli korsetti Kenaxin runkopukkien kaveriksi.
                              Runkopukkien pultit vaihtui pinnatappeihin + muttereihin niin öljypohja ei tietenkään istu kun ne on öljypohjan kiinnityksen tasolla.
                              Takapään reuna otti tappeihin ja muttereihin kiinni.
                              Se on nyt sovitettu käymään ja linjattu lohkon takareunan mukaan.
                              Öljypumpun kun laittelee kiinni niin vois jonkunlaisia loiskelevyjä suunnitella.
                              Viimeksi muokannut MikaSS; 22.11.2025, 16:57.

                              Comment


                                Mä niin nostan hattua tämmöselle tekemiselle, missä aikaa ja vaivaa säästämättä puurretaan samaa projektia härkäpäisesti eteenpäin. Haluaisin pystyä samaan, mutta ei se koskaan mee niin. Tulee ähky rahankäytöstä, sitten todetaan, että saa kelvata tällaisena ja sen jälkeen se on sitte jossain kohtaa menossa vaihtoon. Tavoite olis kyllä tämmönen pitkäjänteinen rakentaminen :)

                                Comment


                                • Saattanu kerran jos toisenkin käydä mielessä että aivan turhaa puurtamista. Mutta kori on hyvä ja ruosteeton ni tehää tää nyt valmiiks, meni vuos rai kaks vielä. Tekniikkaahan tässä on vaan räpelletty useempaan kertaan ja suunnitelmatkin muuttunu matkalla.

                                  Comment


                                  • Minkälainen kokoonpano mielessä, korkealle kiertävä pieni litratilavuuksinen kone?

                                    Comment


                                    • 1.8T 06a lohko 1.9tdi kampuralla, 95.5mm iskulla.
                                      Custom JE männät 0.25mm ylikoossa eli tilavuutta 1981cc.
                                      Borg warner s257sx-e ahdin, efr7670 rst-valu hukkaportillisella pakopesällä.
                                      Pakosarja on suunnitteluasteella vielä.
                                      3.5" dp ja samalla koolla takapenkin alle asti putkisto. Siitä loppuun 3" putkella, kahdella vaimentajalla.
                                      Catcams nokkaa ja ylempänä näkyvä SEM imusarja.
                                      Vr6 12v obd2 65mm kaasuläpällä. Pystyy myös halutessaan kokeilla orggisläppää toisella sovitteella.

                                      Ehkä tuota sinne 7700rpm korville kierrätetään. Onko se sit paljon vai vähän.
                                      Viimeksi muokannut MikaSS; 23.11.2025, 02:28.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X