Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Avant "TusinaTuninki" -projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Täältä foorumin kautta ostin. Olivat olleet entisen omistajan mukaan kiinni hänen 2003 S4:ssa, ennen kuin päivitti xenon+:iin. Nämä eivät siis ole xenon+ vaan xenonit on pelkästään lyhkäsillä valoilla.

    Muistan kun tuossa toisessa aiheessa oli jossain vaiheessa juttua noista linsseistä ja niiden suuruudesta. LLTekin sivuillahan oli kuviakin eri umpioista ja niiden eroista. Meni vain kuvaukset ihan ristiin. Itsellä ballastin paikka umpion alla. En nyt sitten tiedä onko nämä titanium versio vai ässät!?

    Comment


      #32
      Siitä se ero tulikin. Omat ovat siis xenon+:at joissa pitkä-moodissa varjostin liikkuu moottorin voimalla pois xenonin edestä.

      |8ED|bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the |

      Comment


      • #33
        Tänään tuli paketti kotiin ja samantien heitin uuden ratin paikalleen. Hommana todella yksinkertainen ja ensikertalaisena taisi mennä 10min. Toki olin perehtynyt vaihtohommaan etukäteen foorumin viestiketjuja lukemalla ja Juho(Turbokiisseli) kertoi, että ratin irrotukseen tarvitseen XZNM12 avaimen, joten tiesi senkin etukäteen.

        Tässä ohjeet jos joku muukin tekee homman:

        Ihan aluksi ota avaimet pois virtalukosta. Varmuuden maksimoimiseksi voi ottaa akunkengänkin irti, mutta itse otin vain avaimet pois eikä airbag-valo jäänyt urakan jälkeen palamaan.Tarkista lisäksi, että ratti on suorassa, niin on helpompi laittaa uusikin ratti kohdilleen.

        1) Ratin takaa kaksi Torxia auki ja airbag irtoaa piuhojen varaan, jolloin aukeaa tällainen näkymä
        2) Irrota keltainen liitin joka tulee auton omaan johtosarjaan ja airbag on irti. Jos violetti airbagin liitinkin joudutaan ottamaan pois niin ylläolevassa linkissä on sen liittimen toimintaperiaate. Liittimessä on lukitus mikä pitää vapauttaa esim.pienellä tasapäämensselillä ennen kuin liitin lähtee irti.
        3) Avaa XZNM12 pultti ja ratti on kädessä.
        4) Uusi ratti paikalleen
        5) Ratin violetti liitin airbagiin ja paina liittimen lukitus kiinni. Viimeisenä keltainen liitin auton johtosarjan liittimeen.
        6) 2kpl Torxeja kiinni ratin takaa ja se on siinä...raakaa ajoa.

        Itsellä meni näin helposti, kun uuden ratin mukana oli piuhat. Jos ei ole piuhoja, niin sitten joutuu vähän kikkailemaan töötin piuhojen kanssa. 4-puolaisessa on hieman erilaiset töötin liitännät kuin 3-puolaisessa. 3-puolaisessa töötti ja muut piuhat ovat ratissa, kun samat piuhat ovat 4-puolaisessa versiossa airbagissa. Tästäkin selviää ihan tavallisilla abiko-liittimillä...Nimim.Turbokiisseli eli Juho voi varmaankin asiasta kertoa enemmän ja taisi hänen projektissaan ollakin juttua asiasta. Kuva liitäntöjen eroista.

        Tietysti lopuksi ennen ja jälkeen kuva. EDIT: Laitoin edes pikkaisen paremman kuvan erosta jälkeenpäin. Livenä kuitenkin ero on mielettömän iso.
        Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:51.

        Comment


        • #34
          Taas jotain pientä. Kokeilen nyt hetken aikaa keulalla Votexin maskia. Kuvassa S4 vs. Votex. En tiedä jääkö se keulalle...saattaa olla, että S4 maski palaa takaisin hyvinkin pian. Mustalla reunalla tuo toimii vielä huonommin, kun muut listat kromisia.

          Nyt tarttisi kommenttia ja mielipiteitä S-line keulan muokkausta varten.

          Vaihtoehdot:
          1) S-line etupuskuriin keskiritiläksi S4 versio ja maskiksi S4 maski, jolloin olisi puskuri ja maski samaa sävyä
          2) Maskiksi ja puskurin keskiritiläksi salmiakkiverkkoversiot. Joko tuo Votex maskiksi tai sitten salmiakkiverkko modattuna normimaskiin.
          3) Joku muu mikä?

          Itse olen ehkä kallistumassa S4 keulaan. Pitäisi vähän photoshoppailla noita verkkoversio vs. S4.
          Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:53.

          Comment


          • #35
            Kyllä mä Jari pysyisin OEM linjalla ja valitsisin S4 keulan. Takavalot sulla pieni lipsahdus hyvästä linjasta.

            Comment


            • #36
              Ei tuo Votexkaan pahan näköinen ole. Omaan Diudiin moinen voisi sopiakin mustalla reunuksella kun puskurissakin on salmiakkiverkkoa.

              Comment


              • #37
                Saisihan sitä Votexilta puskurin alaosankin. FFP:llä jollain oli ja ihan tyylikäs on, mutta ehkä se S-line kuitenki voittaa...

                Comment


                • #38
                  Loppuviikosta tein löydön S-line kynnyslistoista foorumilta.

                  Pakettia avatessa odotti ylläri, kun luulin, että kaikki nuo kynnyslistat ovat alumiinisia, mutta nämä olivatkin tuollaiset grafiitinharmaat tai jotain. Itse asiassa jossain mielessä melkein tyylikkäämmät kuin alumiiniset ja sopii tuohon sisustan väriin.

                  Huomenna olisi puuhapäivä kaverin kanssa ja olisi tarkoitus tehdä kevätsiivoukset autoille ja ehkä laitella noita uusia osiakin kiinni. Jospa ottelis sit kuviakin taas.
                  Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:54.

                  Comment


                  • #39
                    Tänään oli puunauspäivä...ei ehtinyt vahata, mutta sentään pestä ulkopuoli, vaihtaa kesävanteet ja sisäpuoli puunailla. Tulihan ne S-line kynnyslistatkin vaihdettua.

                    Kuvatuksia: Puunauspäivän tulos ja S-line kynnyslistat

                    Pientä madallusta tuo kyllä kaipailee...
                    Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:55.

                    Comment


                      #40
                      Sulla varmaan on tuossa tuo audin sport alusta?

                      Takapää tuossa minun silmään näyttää olevan hyvällä madalluksella, mutta
                      nokka keulii, minulla sama ongelma, taitaa olla sukuvika näissä B6 audin
                      sport alutalla varustetuissa..

                      Olisiko tuohon ratkaisua madaltavista jousilautasista? Omaani näitä ajattelin...

                      Ei näytä vaan google löytävän ainakaan suomesta niitä löytävän,
                      slamitillakin kun on vaan B5 koppaan sopivia.

                      Comment


                      • #41
                        Takapää tuossa minun silmään näyttää olevan hyvällä madalluksella, mutta
                        nokka keulii, minulla sama ongelma, taitaa olla sukuvika näissä B6 audin
                        sport alutalla varustetuissa..
                        Jep, -20mm keuliva pirulainen siellä on. Häirittee silmää pahasti ja jotain pientä 10-15mm madallusta kaipailisi. Enempää ei viitti, kun madallus pitää pysyä "vaimon" kestävänä.

                        Ei näytä vaan google löytävän ainakaan suomesta niitä löytävän,
                        slamitillakin kun on vaan B5 koppaan sopivia.
                        Bonrath valmistaa kyllä B6 sopivaa...faktatietoa. Ainaki 2-3 tällä foorumilla sellaiset on. Ne on ilmeisesti B5 lautaset, mutta mukana tulee lisäksi sopiva pusla, että saa B6:een. Kyselin Slamitilta sellaisia ja varmaan voisi onnistuakin, kun tietää mitä tilaa.

                        Lautasen kun vaihtaa, niin siinä joutuu koko tolpan purkamaan. Samalla vaivalla sinne sitten heittää vaikka Eibach Pro-kitin -30mm jouset. Se vain pelottaa, että onko se tarpeeksi...harmittais meinaan pikkasen jos se jämähtäs melkein samaan korkeuteen. 35mm madaltavia jousia ei oikeen meinaa löytyä ja 45mm on sitten melki jo liikaa.

                        Comment


                          #42
                          Säähän voit kokeilla noita Eibachin -30 jousia ja kertoo sit mullekin kävi:)

                          No ei ,mut täytyy kattoo jos kesällä jotain tolle etupäälle kehittäis..

                          Comment


                          • #43
                            Säähän voit kokeilla noita Eibachin -30 jousia ja kertoo sit mullekin kävi:)
                            Eiku aattelin et kokeile sä!;)

                            H&R:ltä sais näköjään -35mm jouset. http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=5675 Jollain oli tollaset foorumilla, täytyy kysyä kokemuksia jousista...alkaa enemmän ja enemmän hyökkiin silmille toi keuliminen.

                            Comment


                            • #44
                              Onko kaikki ikkunat kalvotettu 20% kalvolla?

                              Comment


                              • #45
                                Onko kaikki ikkunat kalvotettu 20% kalvolla?
                                Edellisen omistajan toimesta kaikki takalasit on kalvotettu, mutta prosenteista en tiedä. Etulaseihin ei mielestä ole koskettu. Audeissa on se vihertävä lasi muistaakseni, niin voi antaa efektin kun takalasit tummennettu, että olisi tummennettu edestäkin. Täytyypä ihan tarkistaa edestäkin vielä, miten asia on.

                                Comment


                                • #46
                                  Pikkasen päivitystä tähänkin. Pian alkaa tapahtumaan tässäkin vähän enemmän. Takapuskurin alaosa tulossa Slamitilta, joten ensi viikolla lähtee varmaankin osat maalarille.

                                  Eilen vaihdoin vaihdekepin nupin tavallisesta tuohon reikänahkaiseen A3/S3 versioon. 5-vaihteista versiota ei oikeen helposti löydy eikä viitsi yli 100€ maksella vaihdekepin nupista. A3/S3 versiossa on kaavio erilainen ja nahkapussi ei sovi suoraan, mutta sopivasti osia yhdistelemällä sai mukavan lopputuloksen. Laittelen kuviakin tässä viikonlopun aikana...en muistanut homman aikana kuvia ottaa, mutta yritetään.

                                  Tarpeet:
                                  Slamitilta tuollainen ja tietty oma vanha nuppi.

                                  A3/S3 vaihdekepin nuppi:
                                  1. Pura keppi palasiksi, niin, että nahkapussi on erotettu itse nupista. Vaihdekepin pohjassa oleva musta holkki lähtee ihan vetämällä, mutta oli melko tiukassa.
                                  2. Kampea varovasti meisselillä krominen kaavion kehys/alusta irti nupista. Lähtee paremmin leveämmällä tasapäämeisselillä kuin kapeammalla.
                                  3. Itse kaavio on liimattu kiinni tohon alustaansa, mutta kun vastapuolelta työntää leveäpäisellä tasapäämeisselillä, niin irtoaa melko helposti liimauksestaan.
                                  4. Sitten vanhan kimppuun

                                  Vanha vaihdekepinnuppi:
                                  1: Nosta nahkapussin kehys paikoiltaan. Lähtee helposti, kun puristaa pussin kehystä sivuilta ja nostaa.
                                  2. Vedä nahka nupin yli...siin vaihdekepin!;) Näin pääsee käsiksi tohon metallipantaan, jolla nuppi on lukittu itse vaihdekeppiin. Sen sai pihdeillä ja sivuleikkureilla tuhottua. Tämän jälkeen vanha versio on kädessä.
                                  3. Pura palasiksi samalla tapaa kuin tuo uusi.

                                  Yhdistetty vaihdekepin nuppi:
                                  1. Siirrä vanhan nupin kaavio uuteen. Vanhaa liimaa jäi itsellä nuppiin niin paljon, että pysyy hyvin sillä. Tietty varmuudeksi voi laittaa jotain liimaa jos haluaa välttämättä.
                                  2. Laita uusi nuppi vanhaan nahkaan ja paina muoviholkki paikalleen joka lukitseee vaihdekepin kehyksen itse nuppiin.
                                  3. Ei muuta kuin keppi paikalleen ja lukitse vaihdetankoon mukana tulleella klemmarilla tai nippusiteellä.

                                  Ei muuta kuin raakaa ajoa...onhan toi parempi käteen ja paremman näköinen. Nyt sitten enään RS4 käsijarrukahvan hankintaan, niin reikänahkalookki on valmis ja RS4 polkimethan edelleen on ostoslistalla.

                                  Ideasta kiitos Eerolle Tampereelle, jolta ideanpoikasen alunperin sain, kun heppu vaihtoi pelkän kaavion omaansa.
                                  Viimeksi muokannut jaarli81; 29.5.2009, 18:24.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Bonrath valmistaa kyllä B6 sopivaa...faktatietoa. Ainaki 2-3 tällä foorumilla sellaiset on. Ne on ilmeisesti B5 lautaset, mutta mukana tulee lisäksi sopiva pusla, että saa B6:een. Kyselin Slamitilta sellaisia ja varmaan voisi onnistuakin, kun tietää mitä tilaa.
                                    Mulla on tuollaiset Bonrathin lautaset ryyditettyinä -35mm jousilla ympäri auton. Lopputulos on mielestäni ok, ei keuli, on ehkä jopa hieman etupainoinen, mikä miellyttää ainakin omaa silmää. Lautasten paperit ja boksit on tallella ja voisin katsoa tuotekoodeja ym tietoja, jos kiinnostaa?

                                    Autoni on kyllä B7, mutta mikäli yhtään papereista mitään ymmärsin, niin samat lautaset tosiaan käyvät B5, B6 ja B7. Mainitsemasi puslat olivat mukana..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Lautasten paperit ja boksit on tallella ja voisin katsoa tuotekoodeja ym tietoja, jos kiinnostaa?
                                      Kyllä kiinnostaa...vielä en tiedä, että tyytyiskö -35mm vai laittasko enemmän. Täytyy ottaa huomioon aina tuo, että madallus pitää olla vaimon kestävä. Saa vain eka S-line etupuskurin maalattua ja kiinni, niin sitten näkee paljonko keula tippuu puskurin osalta jo pelkästään sillä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo samat kriteerit oli mullakin tuon madalluksen suhteen.. :) Ainakin 19" vanteilla musta tuntuu, että -45 ja lautaset on liikaa eteen, ainakin tohon B7:aan. Ei ehkä raavi pohja vielä helposti mutta saattaa napata sisälokariin kiinni, kun emäntä huristelee hidastetöyssyjen yli.. ;) Nyt en ole saanut ottamaan kiinni lokareihin vaikka olen vähän oikein yrittäny, että tietää miten ja mistä voi ajaa.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut KuiKelo; 31.5.2009, 20:49.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Pirun hyvän näkönen pirssi ja madallus.

                                          Itellä on 18" vanteet, niin saattaa olla et riittäis jopa -30mm ja lautaset tai sit pelkästään joko -35mm tai -45mm jouset. Samalla kun ottaa tolpan käteen, niin vaihtaa jousetki.

                                          Comment


                                          • #51
                                            pelkästään joko -35mm tai -45mm jouset
                                            Mulla on sellainen kutina, että keuliminen ei korjaannu pelkillä jousilla.. Veljellä on "jotkut-en-muista-mitkä" madallusjouset B6 sedanissa, matalalla se kyllä kulkee, mutta silti eineen keula pystyssä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              coiloverit nii ei tartte kikkailla:DPro Street S alla

                                              Comment


                                              • #53
                                                Sain tänään napattua pari kuvaa tosta uudesta vaihdekepin nupista ja tässä huonot kuvat puretusta nupista yms.

                                                Sitten tuli huonoja uutisia 6kk maalauksessa olleista peilinkuorista...pieleen meni, kun oli liian pieni määrä tota hopeista efektimaalia eli ei muuta ku uus maalinhakureissu...josko tällä kertaa. Tulee suht kalliit kuoret, kun maalin hinta on 350€/litra.

                                                Josko ens viikolla sais noi ulkokuoren osat muutenki samalla kertaa maalarille...
                                                Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:57.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Oisko jo kohta tullu halvemmaksi hakee aidot S4 kuoret marmoritiskiltä? :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oisko jo kohta tullu halvemmaksi hakee aidot S4 kuoret marmoritiskiltä? :)
                                                    Kun leikkiin on ryhdytty, on se loppuun vietävä!

                                                    Onneksi tota maalia meni ekalla kertaa 1dl, mikä oli liian vähä ja nyt joutuu ostamaan 2dl eli vielä ollaan aika kaukana aitojen hinnasta!;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jotain pientä taas eli tummaoptiikka -look täydenty tummilla vilkuilla. Kuvat pitkästä aikaa puhtaasta autosta ennen ja jälkeen.

                                                      Eilen sai S-line takapuskurin alaosan Slamitilta, joten ens viikolla ehkä sais osat maalaukseen ja kiinni...
                                                      Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:57.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Lupailin tuohon yhteen aiheeseen kuvia tuosta S-line puskurin yläosasta joka on mielestäni sen näköinen kuin joku olisi sen käsin tehnyt Audilla...Viimeistelyn jälki on aika yllättävät huonoa. Alaosa istui siihen kuiten ihan hyvin...ettei olisi tullut jossain vaiheessa suunnittelukäppi, että S-line alaosan piti istua ihan normi alaosaan, mutta sitten oli tapahtunut jotain. Tässä kuvia S-line puskurin yläosasta.


                                                        Eilen sovittelin tohon puskuriin S4 keskiritilää ja siitä kuvia tulossa viikonlopun aikana. Sitten pitäisi irrotella takapuskurin alaosa ja etupuskuri ja viedä palikat ja auto maalarille.
                                                        Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 16:58.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Yllä olevat S4 puskurin keskiritilän sovituskuvat vielä vaiheessa, joten niitäkin tulee...

                                                          Tänään otin takapuskurin alaosan irti ensi viikon maalausta varten. Kuviakin tuli otettua, joten ohjeet niiden kera tulossa tuosta hommasta. Foorumin kautta löytyi kuitenkin ok ohjeet, vaikkakin oli ruotsin kielellä. Hommana suht helppo vaikka takakontin verhoilut joutui irrottamaan yms.pientä. Tuota alaosaa ei oikein saa muuten irti ihan paikallaan ellei ole melko fakiiri tai revi väkisin.

                                                          Vaikka oli helppo homma, niin taas oppi ettei 12h työpäivän jälkeen saisi tehdä mitään eli tuli enemmän vahinkoa suhteessa hyötyyn. Nuo takakontin sivuverhoilu klipsit on melko tiukassa ja sai istua takakontissa repimässä niitä irti. Niitä nylkätessä irti verhoilun toinen pää oli noussut jotenkin paikoiltaan ja muovinen terävä kulma tietysti hinkutti pilarin verhoiluun pari mukavaa jälkeä...onneksi ne näkee vain takakontista, mutta häiritsee tarkkaa silmää.

                                                          Toinen moka tuli irrotellessa alaosaa yläosastaan ja laskin sen puhtaan pahvin päälle. Jossain vaiheessa pahville oli vierähtänyt pienen pieni kivi joka tottakai jäi puskurin ja pahvin väliin. Niinkuin arvata saattaa hieroi yläosaan muutaman niin kivan jäljen ja maalin pois, että menee yläosakin maalaukseen vaikkei periaatteessa pitänyt...olihan siinä muutama naarmu jo entuudestaan, mutta silti. Oli aikuisella miehellä taas kyyneleet lähellä parkkipaikalla tuhratessa...ei naurattanut kun osien erotuksen jälkeen huomasi jäljet.

                                                          Loppuviikosta etupuskuri irti ja ensi viikolla S-line lookkia kehiin. Onneksi sovin maalarin kanssa, että otan itse vanhat osat pois ja laittavat siellä uudet paikalleen...ai miksiköhän, tuskin tarvitsee selitellä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            S4 puskurin keskiritilän modaus kehyksineen S-line puskuriin

                                                            Ajattelin, etten tee sitä perinteisestä S4 puskurin keskiritilän modaus S-line kehyksiin vaan jotain Tämän kaltaista, mutta vielä pikkaisen "parempana".

                                                            Hommana melko simppeli, vaikka vähän jännitti alkaa katkomaan uutta 100€ ritilää. S4 ritilä kehyksineen on melko saman levyinen, mutta hieman korkeampi, joten istuvuus ei ole 100%.

                                                            Ensiksi pätkäisin Dremelillä punaisten rinkuloitten osoittamat kiinnikkeet pois ja sitten mallailin kehystä puskuriin ja sahasin punaisen katkoviivan osoittaman alueelta alareunasta ylimääräistä pois ja hioin leikkausjäljen sileäksi. Nuo kiinnikkeet ottaa muuten vastaan eikä ritilä mene paikoilleen.
                                                            Kuva katkaistavista kiinnikkeistä ja modattavasta alareunasta

                                                            Tämän ansiosta maski istuu paremmin puskuriin eikä jää niin isoa väliä puskurin ja maskin väliin.
                                                            Kuva puskuriin sovittelusta sekä puskurin ja maskin rako ennen ja jälkeen modauksen

                                                            Maski kehyksineen napsahtaa yläosan kiinnikkeistään aika tiukkaan puskuriin, joten saattaa pysyä paikallaan ilman muuta. Itse porasin pari pientä reikää maskin alakulmiin ja samalle kohtaa puskuriin. Noiden reikien avulla voi esim.pienellä nippusiteellä varmistaa kiinni pysymisen eikä nuo näy mihinkään ellei laita nenää ihan kiinni puskuriin.
                                                            Kuva poratuista rei'istä.

                                                            Sekin on vielä mahdollista jos tämä ei miellytäkkään silmää, että modaa S4 ritilän vielä S-line kehykseen.

                                                            Nyt sitten vain maalaukseen pääsyä odottaessa...ensi viikolla pitäisi...toivottavasti.
                                                            Viimeksi muokannut jaarli81; 5.7.2009, 13:58.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tänään sai etupuskurin irti ja kaiken valmisteltua huomista varten. Huomenna auto lähtee maalarille. Aika surullisen näkönen ilman puskureita
                                                              ja ovilistoja...vai pitäiskö jättää näin.

                                                              Hommana etupuskurin irrotus ei ole tähtitiedettä, mutta silti siihen kului aika tuntikaupalla taukoineen kaikkineen.

                                                              Näillä ohjeilla selviää hommasta sekä etu, että takapäässä:
                                                              Etupuskurin irrotusaihe, jossa ohjeet
                                                              Takapuskurin irråitus åhje på Svenska
                                                              Aihe josta löytyy englanninkieliset ohjeet etu ja takapuskurin irroituksiin

                                                              Itsellänikin on jokunen kuva otettuna jos jollain joskus tulee tarve, niin autan mielelläni.

                                                              Etupuskurin irroitus lyhyellä oppimäärällä:

                                                              Itse otin renkaan pois, että sai sisälokasuojaa kunnolla sivuun ja pääsee avaamaan puskurin 3kpl muttereita per puoli. Puskurin kiinnitysmutterit voi avata yläkauttakin kun ottaa umpiot pois edestä.

                                                              Kun nuo mutterit on irti, niin sitten vain repäisee puskurin alaosan kulmat pois kiinnikkeistään. Sitten etupuolelta, sumarin ritilöiden takaa kaksi kuusiokoloa auki, niin puskurin saa syliin kokonaisena eli metallirunkoineen kaikkineen. Pultit kannat näkyy kun katsoo alhaalta ylöspäin sumarin ritilän aukon yläosaan. Noita kahta kuusiokoloa saa ruuvata auki aika kauan eli on piiiitkät kierteen. Sen huomaa kuitenkin kun niitä on pyörittänyt tarpeeksi. Ei kannata toki ruuvata liikaa ettei tipu pois.

                                                              Tämän jälkeen puskuri on enään kiinni kuskin puolelta yhdellä sähköliittimellä ja yhdellä valojenpesureitten putkella, joka on kiinni muovisella klemmarilla, ne siis irti. Kannattaa laittaa vain joku astia alle mihin valuttaa tuulilasinpesunesteet ja kannattaa hakea se ennenkuin avaa klemmarin.

                                                              Itsellä oli lämmittimen pistoke, joka aiheutti vähän kiusaa ja lisää purkamista, mutta ei sekään mikään paha ollut.

                                                              Puskurin kuoren saa irti kun avaa 7-8kpl torxia ja irrottaa ajovalonpesurit. Ajovalonpesurin kannen saa irti, kun altapäin työntää luukkua auki eli ylöspäin ja siten siitä saa otteen. Sitten vain kangottaa irti neljästä kiinnikkeestään.

                                                              Lisäksi pitää napsutella johtosarja irti puskurista...ovat kiinni painettavilla johdonpitimillä. Sumaritkin saa myös samalla kertaa irti, kiinni 2kpl torxeja per sumari. Loppujen lopuksi metallirunkoon jää vain töötti ja johtosarja.

                                                              Hommana siis aika suoraviivainen..pura ja muista mistä mikäkin ruuvi oli! Jos näillä käsillä, joilla ei päästä edes taikurin apulaiseksi onnistuin, niin kyllä tuohon pystyy kuka vain.

                                                              Samalla nykäsin ovilistat irti ja nehän lähti irti parilla ruuvilla ja liu'uttamalla oven suuntaisesti ei-saranan puoleiseen suuntaan.

                                                              Olihan siinä taas ihmeteltävää muilla, kun audin osia parkkipaikka levällään.
                                                              Viimeksi muokannut jaarli81; 7.7.2009, 09:19.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X