Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Ralli projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 Ralli projekti

    Tervehdys.

    Olemme siis aloittaneet S2 ralli projektin, aihiona toimii s2 coupe vm,92 .

    Auto purettiin sisustan osalta toukokuussa ja toukokuun loppupuolella se lähtikin kaaretukseen pohojanmaalle. Tämän viikon maanantaina eli siis 30.6 auto saatiinkin sitten omaan talliin.

    Nyt alkaakin sitten tekniikan kanssa räpläily. Koitan päivitellä tänne juttua ainakun projekti johonkin suuntaan etenee ja innnostusta löytyy. Kuvia autosta voi kahtella osotteesta

    http://kuvablogi.com/blog/14713/2/

  • #2
    Sprinttiin vai mihin luokkaan/ryhmään tulossa?
    Hyvän näköstä työtä kaaret.

    Comment


    • #3
      kuka kaaret väänsi??mitä oli hintaa?? hyvän näköiset oli kyllä.

      onko kori tarkoitus vahvike hitsata??

      Comment


      • #4
        Luokka FIN R neliveto ja Sprinttiin. Tarkoitus on nimittäin tilata autoon turbo kahdella erillisellä kompressoripesällä, toiseen tulee sprintin kuristin ja toiseen FIN R luokan kuristin.

        Hitsaajasta en tiedä muuta kuin sen että hitsailee ihan näitä lancereita ja suppeja suomen sorapoluille. Hintaa tais kaarilla olla 2200 - 2500€ en tarkkaan tiedä. Kori on tarkoitus vahvike hitsata, kunhan saadaan moottori pois ja akselit yms irti että auto saadaan grilliin.

        Hitsurin nimen voin selvittää mikäli joku haluaa sen tietää.

        Comment


        • #5
          Hyvän näköiset kaaret kieltämättä, itse laittaisin tosin oviaukkoon helman kohdalle vielä yhden pitkittäisen putken(siis lähelle lattian tasoa). Jos törmää pohja edellä puuhun ni voi auttaa ehkä hiukan...

          AKK:n sääntökirjaa kannattaa lueskella ahkerasti, joskin ne säännöt on sellasia et niitä voi tulkita monella tapaa = huonot.

          Tsemiä rojektiin, jos joskus kisailette täälpäin ni multa saattaa saada jtn videota taudin menosta ;) Tulee oltua suht usein penkkapellenä kameran kanssa heilumassa...

          Comment


          • #6
            Tervehdys.

            Kaaret tosiaankin ovat Juho Moision porukan käsialaa. Mies väsää mäkisen tommin subaruiden
            kaaret, joten oletettavasti kaaret ovat akk:n sääntökirjan mukaiset.

            Comment


            • #7
              En ainakaan tolla edellisellä viestilläni tarkottanut etteikö noi kaaret olis sääntöjenmukaiset(olisin ihan väärä mies niin väittämäänkin).

              Tarkotin lähinnä sitä et jos meinaa tehdä ite ralliauton ni kannattaa tutustua siihen sääntökirjaan ennen ku alottaa rakentelut, et tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos on rahamies ja vie auton vaikka jollekin Saxberille "avaimet käteen" periaatteella laitettavaks ni sit ei tarvinne pahemmin noista pykälistä kantaa huolta...
              Viimeksi muokannut Kenda; 4.7.2008, 00:18.

              Comment


              • #8
                Tervehdys, ja onnea projektiin!
                Tuosta vahvikehitsauksista en ole aivan varma (mielestäni ei juurikaan tarvitse sitä). Kannattaa kysellä toisilta, ketkä ovat Audin rakentaneet esim. Oppaan Petriltä. Omassa niitä ei ole, ja hyvin on pysynyt kuosissaan.
                Painon kanssa tulee todennäköisesti kyllä ongelmia, joten kannattaa jo tuossa vaiheessa miettiä tarkkaan missä siitä voi säästää. Kaikki äänieristeet, takapenkin kiinnikkeet ym. ym. pois.
                Oma painaa 1450kg (vakio korinosat ja lasit) ilman varapyöriä ym. ja täydessä varustuksessa n.1500kg Tosin siinä on huomattavan laajat ja raskaat panssarit. Paavolan äkkilähtöAudi painaa muistaakseni yli 1200kg vaikka siinä on jo aika runsaasti kuituosia, leksania ym.
                Lyöntiä Audin tekniikkaan saa (kukkaron paksuudesta riippuen) lähes miten paljon vaan, mutta tuon massan liikutteleminen ja liikkeen hallinta on hankalaa (ja kallista)

                Niin, ja tuota Kendaa komppaan kyllä noissa sääntöasioissa, ne pitää tuntea ja ymmärtää. Eikä yritä etsiä mitään porsaanreikiä, ettei ole ekan katsastuksen jälkeen hel***in kallis peltoauto.

                Comment


                • #9
                  Tervehdys.

                  Hommat edistyy auto purettu ja osat lähteneet maailmalle.

                  kone purettu täysin, oli muuten siisitissä kunnossa jospa 150thkm mittarissa piti paikkansa. Uudet osat aika pitkälti tilailtu ja maksettu.

                  Alustasta pitää huolen kittelä racing systems, joka rakentaa uudet tolpat autoon. apurunkojen puslat teettty alumiinista vanhan mukaan. Ja muut alustan puslat vaihtuvat uretaanipusliin.

                  Konehuoneessa homman hoitaa pro-mo racing jolta tulee turbo kahdella kompurapesällä erillisillä kurstimilla toinen ralliin ja toinen sprinttiin. Myöskin tuplalevy kytkin toimittaa kyseinen firma.

                  Jarrut toimittaa näiltäkin foorumeilta löytyvät kalske, kiitos siitä hänelle.

                  Kaiken muun rallihilppeen on ystävällisesti meille myynyt täällä jyväskylässä sijaitseva björk motorsport.

                  Viimeviikolla kantelin juuri kotia, 2kpl penkkejä, kahdet 6pistevyöt, kartturin työyksikkö. Lisävalo patteri 2x halogeenilla ja 2x xenonilla. Ja hirviämäärä kaikkea muuta pikku roinaa.

                  Laittelen kuvia tänne kun saadaa homma siihen pisteeseen että alkaa auton kasaus.

                  Comment


                  • #10
                    Mikä moottorinohjaus tulossa? Entä vaihteisto, vakio vai välitetty? Perävälitys?
                    Viimeksi muokannut okkim; 16.9.2008, 11:42. Perustelu: Yksi kysymysmerkki riittää

                    Comment


                    • #11
                      Mikä moottorinohjaus tulossa?
                      Tatech PRO 6

                      Entä vaihteisto, vakio vai välitetty?
                      Vakio 016 laatikko vuosimallin 1986, 80 audista.

                      Perävälitys?
                      Alkuun ainakin vakio, kun päästää ensimmäistä kertaa testille niin katsellaan uusiks.

                      Comment


                      • #12
                        Jos tarkoitat oikeasti 80 etkä 90 audia niin vm 86 audi 80 quattrossa on 4.55 välitys ja 90/s2:ssa on 4.11 eli jompi kumpi pitää vaihtaa.
                        80q laatikkohan ei edes vitoskoneeseen sovi, koska 016:ssa on eri kytkinkopat koneen mukaan. Oletan siis että tarkoitat 90-mallia kuitenkin.
                        Viimeksi muokannut porkkis; 16.9.2008, 12:03. Perustelu: tajunnanvirta järjellisemmäksi

                        Comment


                        • #13
                          välitettyjä a-ryhmän 016 laatikoita on nykyään suhteellisen vaikea löytää.

                          niitä on kyllä suomessakin,mutta moni ei halua luopua niistä.

                          eikä nykyisistä laatikko pajoista kukaan taida tehdä audin laatikoita.

                          Comment


                          • #14
                            Ko projektin vakio 016 loota on kotoisin 1984 80quattrosta eli 4,11 perällä

                            Comment


                            • #15
                              -84 80 quattroa on saanut varmaan kummallakin moottorilla 4 ja 5 syl

                              Comment


                              • #16
                                Noniin olinpa kömpelö taas. Ei tahdo muistaa että 5syl 80 on myyty 80-l alussa.

                                Comment


                                • #17
                                  4-cyl 80quattro vasta mallivuodesta -86

                                  Comment


                                  • #18
                                    mulla ainakin seisoo pihassa -84 1.8 4-syl

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin muuten seisookin, 4-cyl koneita asennettu alkaen 01/08 1984 eli mallivuodesta -85.
                                      Viimeksi muokannut Allrad; 17.9.2008, 12:35. Perustelu: kirjoitusköpö

                                      Comment


                                      • #20
                                        rekisteröity 00.00.1984

                                        onko tulossa brembon jarrut??kuinka isoilla levyillä
                                        Viimeksi muokannut kessu74; 17.9.2008, 18:02.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hóla. jäänyt päivittely vähemmälle mutta nyt on auto muuten kuosissa paitsi moottorinohjaus uupuu.

                                          Pirkkalan miehille on softat ja johdot maksettu ja nyt odotellaan että saavat neliveto penkin pelikuntoon että saadaa auto paikalle. Laitan piakkoin kuvia ja tarkempaa stooria mitä on matkan aikana tapahtunut.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tervehdys.

                                            Aloitetaan jarruista; Eli Autoon tilattiin 315mm levyt eteen ja taakse, eteen satuloiksi brembon 4mäntäset ja taakse V8 audin 1 mäntäset.

                                            Uusista rallisäännöistä johtuen jouduttiin kuitenkin molemmat levyt sorvaamaan kokoon 284mm koska uudet sääännöt vaativat 1yksityyppi renkaan ja sen koko on 15" ja uudet campon 15" eivät menneet tuollaisella levyn koolla paikallee. Nytkin vaikka levyt sorvautettu joutuu vannetta tuomaan 2spacerin verran ulospäin jotta mahtuu pyörimään. 16" compolla pyörimis ongelmaa ei ole.

                                            Kone on muuten vakio lukuuottamatta rostenin kankia ja Schrickin venttiilikoneistoa. Turbo vaihtui CT35B:hen ja kytkin AP Racingin 2 levyiseen.

                                            Alustaan uusittiin kaikki puslat ja apurungot tulivat koriin kiinni metallipuslilla, iskunvaimennuksesta vastaa kittelän tekemät bilsteinit.

                                            Suuri kiitos allrad:lle jonka tietokirjamainen tietämys on auttanut useissa pulmallisissa tilanteissa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taitaa nuo 15" vanteet olla melko ahtaat sisäpuolelta. Vertailun vuoksi, minun autossa 16" vanteen sisällä 323mm levy + Brembon satulat, ei spacereita käytössä. Vanne Ronalin R25. Vai poikkeaakohan tuossa coupéssa jarrulevyjen offsetti minun Avantista tms.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                Taitaa nuo 15" vanteet olla melko ahtaat sisäpuolelta. Vertailun vuoksi, minun autossa 16" vanteen sisällä 323mm levy + Brembon satulat, ei spacereita käytössä. Vanne Ronalin R25. Vai poikkeaakohan tuossa coupéssa jarrulevyjen offsetti minun Avantista tms.
                                                Edes Compon 16" ei mahtunut pyörimään tuo 320mm levy tuon brembon satulan kanssa. Ilmeisesti siis tuo compon vanne on ahdas sisältä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  onkos täällä tapahtunut mitään??

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                                                    Painon kanssa tulee todennäköisesti kyllä ongelmia, joten kannattaa jo tuossa vaiheessa miettiä tarkkaan missä siitä voi säästää. Kaikki äänieristeet, takapenkin kiinnikkeet ym. ym. pois.
                                                    Oma painaa 1450kg (vakio korinosat ja lasit) ilman varapyöriä ym. ja täydessä varustuksessa n.1500kg Tosin siinä on huomattavan laajat ja raskaat panssarit. Paavolan äkkilähtöAudi painaa muistaakseni yli 1200kg vaikka siinä on jo aika runsaasti kuituosia, leksania ym.
                                                    Jos ajatellaan että S2 coupe painaa ilmastointeineen ja kaikkineen sen about 1500kg, paljonko siitä olisi riisuttavissa veks jos ajatellaan että väliaikainen 4-5 hengen kuljetuskapasiteetti (takapenkki) tulisi säilyttää?

                                                    Siis siviilikäyttöön, ilman kaaria ja super-järeitä pohjapanssareita. Ovipaneelit, osa kojelautaa, penkit kevyempiin, matot, verhoilut, äänieristeet, varusteista mm ilmastointi pellolle, ikkunat veiveille...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eka 100 kiloa on helpohko, seuraava vaatii jo töitä, ja kolmas ja eteenpäin lienee tuskaa. Pellit, runko ja tekniikka oikeasti painaa paljon (kuten lainauksessakin oli mainittu).

                                                      Takapenkki on muuten yllättävänkin kevyt, mutta esim. turvavöiden mekanismit painaa paljon....

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                                                        Eka 100 kiloa on helpohko, seuraava vaatii jo töitä, ja kolmas ja eteenpäin lienee tuskaa. Pellit, runko ja tekniikka oikeasti painaa paljon (kuten lainauksessakin oli mainittu).

                                                        Takapenkki on muuten yllättävänkin kevyt, mutta esim. turvavöiden mekanismit painaa paljon....
                                                        Niin mietin tuossa itsekin että esim kojelaudan silpominen on vähän kyseenalainen ottaen huomioon miten pieni sen muovilärpän paino on, samaten se takapenkki, ovipaneelit ja takaistuimen sivuverhoilut..

                                                        Ovien ikkunamekanismit, ilmastointi, etupenkkien kevennys, lattiamatto ja kattoverhoilu, siinä kai ne helpoimmat kohteet. Ja kontista kaikki ylimääräinen mäkeen. Etupenkit eli ne perinteiset Recarot kun on käsittääkseni melkolailla jumalattoman painavat ja sieltä tulisi jo läjäpäin säästöä. Samaten ilmastointi kaikkine säätöineen painaa kai kilon poikineen..

                                                        Jos itse autoa miettii se paino olisi hyvä tietysti saada pois edes kun auto on muutenkin niin etupainoinen. Etuloksujen ja konepellin korvaaminen kuidulla keventäisi ja parantaisi painonjakaumaakin...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niin meinasin vain sitä että dieettaamalla 1500kg auto esim 1300kg siinä saisi 15% luokkaa parannettua teho-painosuhdetta ja se ei kuitenkaan ole ihan huomaamaton muutos.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kyllähän turhan painon pudottaminen hyvä tie on, siinä ekassa 100 kilossa lähtee kyllä kaikki pahvit, verhoilut ja äänieristykset yms. pois ilmastoinnin ja poppivehkeiden yms. turhan kanssa :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X