Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 b4 quattro 07k turbo projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 b4 quattro 07k turbo projekti

    Olisi tarkoitus nyt aloittaa hyvin erilainen audi projekti kun osiakin on kerennyt jo jonkin verran siunaantumaan.
    Autona käytetään -93 vuoden audi 80 b4.
    audi on alunperin etuvetoinen mutta muutin sen nelikoksi vakio osilla jokin aika sitten.
    Olisi tarkoitus käyttää 07k 2,5l 5konetta tako hiluilla ja kansi portattuna, mutta siitä myöhemmin enemmän. Voimansiirroksi tulee audin 8hp55 automaatti vaihdelaatikko ja siihen mätsäävä perä.
    On hyvin jännä nähdä kuinka tuo moottori ja vaihdelaatikko pulttaantuu yhteen, siihen olen mahdollisesti keksinyt jo reseptin laitan kuvia ensi viikolla.
    Myös haastava löytää sopivat vetarit mutta eiköhän ne jostain löydy. Myös kardaani tunnelia joutuu varmasti suurentamaan.
    Ahdin valinta on vielä täysin auki saa ehdottaa hyviä vaihtoehtoja pitäisi kuitenkin riittää 1000hv asti.
    Moottorinohjaukseksi tulee maxxecu race johon tehdään luistonesto yms.
    Alustana palvelee bc racing jarrut pitäisi varmaan päivittää onko kellään tietoa sopisiko jotkut uudemman audin jarrut suoraan?
    Viimeksi muokannut renttis; 26.10.2025, 07:22.

  • #2
    No nyt on projektia. Tätä jäädään kyllä seuraamaan. Iso peukku tälle.

    En tiedä suoraan sopivuudesta, mutta esim. 8J TTRS Brembot (miksei muutkin vastaavat) menee kannakkeen hankkimalla/modaamalla/teettämällä. Levy on valmiiksi sopivalla keskireijällä.

    Comment


    • #3
      Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Koneen ja kopan värin yhdistelmä vaikuttaa tutulta ;) onko kone alkujaan mistä?

      Jarrupuoleen vaihtoehtona suoraan sopiviksi on pikkujaolliset ~90mm satulat ja offsetiltään sopiva levy. Ainakin ~312 paketti onnistuu oem osilla. Tai sitten g60 päivitys, kuten s2 ja 2.8 v6.

      Comment


      • #4
        Mulla on touaregin nelimåntä satula edessä ja B6S4 takajarrut. A6 27mm pääsylkky 10" tehostimen kanssa. Hieman oli säätämistä saada jarrut toimii, aika isot männät noissa satuloissa. Isolla pääsylkällä ja säädettävällä takapiirin paineensäätimellä alkoi toimii

        Comment


        • #5
          Kone on alkujaan vw jetta v. Lohko ja kansi on käytännössä samat kuin alkupään rs3. Ainoa minus on että kampiakseli ei ole tako, jos jostain löytyisi rs3 kampiakseli myös vanhemman mallin 07k koneista löytyy tako kampiakseleita niissä on vain jako ketjun ratas eri hammastuksella niin pitäisi myös jakopää muuttaa vanhan malliseksi. Myös rs3 kampiakseli on uskomattoman kevyt uskon sen auttavan huomattavasti kestävyyteen kun pyörivät osat on kevyitä

          Comment

          Working...
          X