Terve!
Edellinen projekti lähti uudelle omistajalle ja pitihän sitä jotain löytää tilalle. Sedan B5 S4:sta haaveillu pitkään jo joten tämä oli hankittava kun sattui eteen samaan aikaan kun avantista hierottiin kauppaa! Täälläkin tuttu projekti osalle joten jatketaan nyt kirjoittelua sitten projektin etenemisestä siitä mihin se edelliseltä omistajalta jäi kesken.
Tosiaan B5 S4 Sedan 2000 vuosimallia, kilometrejä mittarissa noin 260tkm.
Alusta käyty perinpohjaisesti läpi edellisen omistajan toimesta. Kaikki osat ollut irti ja pohja on tehty viimisen päälle. Linkin takaa tarkempia kuvia ja infoja tehdyistä asioista Sedan B5 Ässän elvytystä.
Kuten käy ilmi värinvaihtoa on ruvettu jo tekemään joten suunnitelmana on jatkaa sitä ja vaihtaa koko korin väri myös jossain välissä. Kori ja nykyinen maali on kuitenkin senverran hyvässä kunnossa että taidan tehdä tekniikka puolen ensin valmiiksi ja keskittyä sen jälkeen värinvaihto projektiin.
Sillävälin rupean parantelemaan tekniikkaa ja tilailemaan siihen osia. Tekniikkahan on pitkälti vakio pl. kytkin,tfsi puolat ja porkkiksen softa. Vähän tuossa tekniikka puolta jo miettinyt ja suunnitelmana olisi hakea taas semmoinen 600-700hv. Tällä kertaa tehdään konekkin viimisen päälle siistiksi. Tästäkin lisää kun homma etenee.
Tekniikan suunnitelmat:
- 2.8 vaparin kannet 2.8 nokilla 2.7 venttiileillä ja jousilla.
- Vakio AGB lohko.
- Facelift imusarja portataan imukanaviin sopivaksi.
- H-profiili veivit.
- Pakosarjat - mietinnässä...
- Puhaltimet - mietinnässä...
- Suuttimet bosch ev14 1200cc.
- TFSI puola konversio.
- Välijäähyt wagner gen 2.
- Vakio männät uusilla renkailla.
- Vakio kampiakseli, tasapainotetaan.
- S4 Kaasuläppä.
- Imuputkistot - mietinnässä...
- Maxxecu moottorinohjaus.
- Isommat suutintukit.
- Tilton vauhtis ja tuplalevykytkin
- Putkisto päätetään kun turbot tarkentuu.
Nämä nyt ainakin, tarkentuu sitä myöden mitä projekti etenee moottorin osalta ja päivittelen tätä sitä mukaan. Luonnollisesti kaikki tiivisteet stefat yms uusitaan myös.
Muita speksejä autosta:
- Facelift vuosimallia 2000.
- Nykyinen väri Mingblau
- Mustat nahkapenkit. Etupenkit on ainakin tarkoitus päivittää.
- Musta kattoverhoilu.
- Kattoluukku.
- Edessä Brembo 18z satulat + 350mm levy ja takana vakiosatulat adaptereilla + S4 B6 300mm levy. Satuloiden väri vaihtunee vielä kerran.
- KV variante 1 alusta.
- Kaikki alustan puslat päivitetty uretaanisiin.
- Edessä alumiini kynkät.
- Enkei RPF1 18 vanteet.
Tästä on kiva lähteä tekemään kun on jo hommaa aloitettu niistä epämukavimmista hommista! Jatkan kun projekti etenee! Instagramista voi seurata reaaliaikaisemmin etenemistä!
Edellinen projekti lähti uudelle omistajalle ja pitihän sitä jotain löytää tilalle. Sedan B5 S4:sta haaveillu pitkään jo joten tämä oli hankittava kun sattui eteen samaan aikaan kun avantista hierottiin kauppaa! Täälläkin tuttu projekti osalle joten jatketaan nyt kirjoittelua sitten projektin etenemisestä siitä mihin se edelliseltä omistajalta jäi kesken.
Tosiaan B5 S4 Sedan 2000 vuosimallia, kilometrejä mittarissa noin 260tkm.
Alusta käyty perinpohjaisesti läpi edellisen omistajan toimesta. Kaikki osat ollut irti ja pohja on tehty viimisen päälle. Linkin takaa tarkempia kuvia ja infoja tehdyistä asioista Sedan B5 Ässän elvytystä.
Kuten käy ilmi värinvaihtoa on ruvettu jo tekemään joten suunnitelmana on jatkaa sitä ja vaihtaa koko korin väri myös jossain välissä. Kori ja nykyinen maali on kuitenkin senverran hyvässä kunnossa että taidan tehdä tekniikka puolen ensin valmiiksi ja keskittyä sen jälkeen värinvaihto projektiin.
Sillävälin rupean parantelemaan tekniikkaa ja tilailemaan siihen osia. Tekniikkahan on pitkälti vakio pl. kytkin,tfsi puolat ja porkkiksen softa. Vähän tuossa tekniikka puolta jo miettinyt ja suunnitelmana olisi hakea taas semmoinen 600-700hv. Tällä kertaa tehdään konekkin viimisen päälle siistiksi. Tästäkin lisää kun homma etenee.
Tekniikan suunnitelmat:
- 2.8 vaparin kannet 2.8 nokilla 2.7 venttiileillä ja jousilla.
- Vakio AGB lohko.
- Facelift imusarja portataan imukanaviin sopivaksi.
- H-profiili veivit.
- Pakosarjat - mietinnässä...
- Puhaltimet - mietinnässä...
- Suuttimet bosch ev14 1200cc.
- TFSI puola konversio.
- Välijäähyt wagner gen 2.
- Vakio männät uusilla renkailla.
- Vakio kampiakseli, tasapainotetaan.
- S4 Kaasuläppä.
- Imuputkistot - mietinnässä...
- Maxxecu moottorinohjaus.
- Isommat suutintukit.
- Tilton vauhtis ja tuplalevykytkin
- Putkisto päätetään kun turbot tarkentuu.
Nämä nyt ainakin, tarkentuu sitä myöden mitä projekti etenee moottorin osalta ja päivittelen tätä sitä mukaan. Luonnollisesti kaikki tiivisteet stefat yms uusitaan myös.
Muita speksejä autosta:
- Facelift vuosimallia 2000.
- Nykyinen väri Mingblau
- Mustat nahkapenkit. Etupenkit on ainakin tarkoitus päivittää.
- Musta kattoverhoilu.
- Kattoluukku.
- Edessä Brembo 18z satulat + 350mm levy ja takana vakiosatulat adaptereilla + S4 B6 300mm levy. Satuloiden väri vaihtunee vielä kerran.
- KV variante 1 alusta.
- Kaikki alustan puslat päivitetty uretaanisiin.
- Edessä alumiini kynkät.
- Enkei RPF1 18 vanteet.
Tästä on kiva lähteä tekemään kun on jo hommaa aloitettu niistä epämukavimmista hommista! Jatkan kun projekti etenee! Instagramista voi seurata reaaliaikaisemmin etenemistä!
Comment