Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B6 1.8t Bex käyttis

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi B6 1.8t Bex käyttis

    Tehdäänpäs oikeen projekti tänne, eli tuli mietittyä pitkän aikaa itelle pakettiauton rinnalle "käyttöautoa" johon olis mielenkiintoa. Auton pitäis toimittaa mahdollista perheauton virkaa tulevaisuudessa jollain tasolla ja emännän pystyä kanssa ajamaan sillä. Rs4 B7 tuli tarkkailtua vuoden verran mut sopivaa yksilöä ei oikein löytynyt. Joten nyt lähdettiin lähestymään vähän erisuunnasta.

    Bex moottorinen farkku löytyi helsingin nurkilta kesäkuussa maltillisilla kilometreillä ja ennen kaikkea MUSTANA. Se käytiin korjaamassa sieltä talteen.
    Auto oli kohtuullisen rähjäinen ja epäsiisti. Paikoin vähän ruosteessakin ja lakkavikaa.
    Autoon oli myös asennettu voimaa.com softa joka ois tarkotus korvata Erikoismoottorin ohjelmalla!

    Audi 1.8t Bex
    206tkm
    2004 vm
    Viimeksi muokannut Isojuhis; 23.3.2023, 21:57.

    #2
    Autossa ilmeni heti alkuun hauska vika, Ovet menee lukkoon 15 sekunnin välein jos auto ei käy. Muutaman lukkolaitteen vaihtamisen jälkeen tuli todettua että mukavuus boksi on rikki. Sen vaihtamalla alkoi pelaamaan.

    Auto tuntui muuten toimivan kohtuullisesti, Ajotuntuma ei ole kovin hyvä, todennäköisin syy on renkaat.

    Ulkonäkö tuntui vähän liian "pappamaiselta" joten alettiin metsästämään slinen osia. Muutaman kuukauden köhnäämisen jälkeen luovutin ja tilasin tarvikeosat tuningdesigniltä.

    Auto lähti maalarille lokakuussa jossa tarkotuksena oli ottaa takapyörän kaarista ruosteet kiinni, ja takaluukun lakkavika korjata.


    Comment


      #3
      Auto käytiin hakemassa maalarilta joulukuun nurkilla pois. (Kyl mä sen kerkeen maalamaan tosta nopsaan). Kuuluisat viimeiset sanat maalarilta. Pohjat tuli melkeen valmiiks sentään.

      Auto haettiin omaan halliin käymään hetkeksi, ja siitä seuraavalle maalarille. Nyt toiveissa oli nopeampi maalauskeikka.

      Tässä välissä kerkesin hankkimaan fiksummat kesäpyörät autoon. Ei tarvinnu enää syksylle päästä koittamaan.
      19x9 Et 33 Peelersit. Toimii ton korin autoon ku nenäpäähän

      Comment


        #4
        Auto saatiin takasin maalauksesta hyvissä ajoin, jonka jälkeen alettiin kasailemaan.
        Click image for larger version

Name:	CBF89FC5-0240-4DA1-920C-FD9515E9CA5B.JPG
Views:	1709
Size:	251,2 Kt
ID:	1954562 Click image for larger version

Name:	8571A418-E30F-4136-B581-3976548F26DB.JPG
Views:	1664
Size:	116,6 Kt
ID:	1954563

        Tuli hommattua bi-xenon umpiotkin siihen paremman valotehon toivossa. Ne ei ollutkaan ihan bolt on kun vakio johtosarja on liian lyhyt. Jatkamalla sai pelaamaan.

        Click image for larger version

Name:	53E62ACC-B0C3-4A3B-B7CE-5CBB9A4D3949.JPG
Views:	1704
Size:	122,6 Kt
ID:	1954565 Click image for larger version

Name:	F49A7615-BE20-4CB3-AE0C-524955F1CCCF.JPG
Views:	1704
Size:	127,8 Kt
ID:	1954566
        Attached Files

        Comment


          #5
          Tekniikka aihetta mietiskellessä pisti torissa silmään ilmoitus kolaroidusta bee kutosesta. Siinä oli kohtuu kattaus hyviä osia joten auto kiinnosti tosissaan. Sääli että oli Oulussa reilun 500km täältä.

          Noh muutamien mutkien kautta Oili Jalonen Oy:n auto onnistui pudottamaan auton hallille ja päästiin katsomaan mitä se oikeesti sisälsi.

          - Rs4 takavakaaja
          - S2 kytkinpaketti
          - Rns-e soitin
          - K04-015 Turbo ahdin
          - Bn-pipes rosteriputkisto 3" -> 2x2,5"
          - Miltekin downpipe
          - Isommat suuttimet
          - Siisti sisusta
          - JHM short shifter
          - Mustat peilit

          Click image for larger version

Name:	0CEF5A77-0651-4074-AC03-D8EC68C7B556.JPG
Views:	1738
Size:	292,2 Kt
ID:	1954573 Click image for larger version

Name:	DA14BCE0-594A-421F-A25F-8FC4210C4846.JPG
Views:	1670
Size:	87,2 Kt
ID:	1954574 Click image for larger version

Name:	F9D00D80-0E96-4BA2-AB3D-E27498A31671.JPG
Views:	1704
Size:	104,9 Kt
ID:	1954571

          Attached Files

          Comment


            #6
            ​​Purkuautosta alettiin purkamaan kovalla innolla osia irti. ​

            Ahtimen kun sai pois sieltä niin alkoi heti löytyä pientä katumusta, perkele se on pienen näkönen. Suuttimet oli 370cc, ja Miltekin downpipe vaan 2".
            Click image for larger version

Name:	3DED9DAC-AD9D-4016-80CF-ED6C55F80D02.JPG
Views:	1686
Size:	97,1 Kt
ID:	1954585




            Soittelin Erikoismoottoriin ja todettiin että noilla osilla oma tavoite autosta jää vielä aika kauas. Joten oli pakko alkaa selvittää seuraavaa vaihtoehtoa.

            Erikoismoottorilta vinkattiin Garretin GBC22-350 turboahdinta millä voitaisiin päästä sinne 300hv nurkille. Pienen selvittelyn ja loistavan asiakaspalvelun saatuani Finturbolta oli ahdin tiedossa ja muutaman päivän päästä hyppysissä. Vissiin vähän saatavuus murheita.
            Click image for larger version  Name:	DD0D9BB8-91A5-440F-A05A-0453C4F09A05.JPG Views:	0 Size:	93,0 Kt ID:	1954577
            Purkuautosta nypättiin tekniikka pois kokonaisena, nyt saa heittää koneen hyllylle vartoomaan jos nälkä vielä kasvaa niin saa toisen kasattua valmiiksi.

            Tuli askarreltua Roclaan moottorinostin kaverin mallista. On muuten maailman paras tuote tohon hommaan.
            Click image for larger version

Name:	image_84662.jpg
Views:	1723
Size:	127,4 Kt
ID:	1954578
            Attached Files

            Comment


              #7
              Täällähän on asiallisen näköistä tekemistä. Jäädään seuraamaan.

              Comment


                #8
                Asiallista tekemistä kyllä. Saattaa vauhtiksen pultitkin ehtiä vielä tänään perille.

                Tuolla setillä saa huomattavan hyvät valot alkuperäisiin umpioihin:
                https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=29205

                Tuon aikakauden tehtaan xenonitkaan kun eivät kovin häävejä ole.

                Comment


                • #9
                  Purkuautossa on myös 100tkm vähemmän ajettu lodju kuin mitä mittarissa kilometrejä, sekä oemosilla tehty tuplacooleripäivitys. Myös kansi on rempattu täysin joskus 2017, olisko mittarissa ollut joku 190tkm silloin. Nimim. omistanut tuon auton vuosina 2008-2018.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti
                    Asiallista tekemistä kyllä. Saattaa vauhtiksen pultitkin ehtiä vielä tänään perille.

                    Tuolla setillä saa huomattavan hyvät valot alkuperäisiin umpioihin:
                    https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=29205

                    Tuon aikakauden tehtaan xenonitkaan kun eivät kovin häävejä ole.
                    Täytyy pitää korvantakana tää kun pääsee koittamaan noita valoja. Just tuli uudet umpion linssit niihin ni sen jälkeen näkee miltä vaikuttaa.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
                      Purkuautossa on myös 100tkm vähemmän ajettu lodju kuin mitä mittarissa kilometrejä, sekä oemosilla tehty tuplacooleripäivitys. Myös kansi on rempattu täysin joskus 2017, olisko mittarissa ollut joku 190tkm silloin. Nimim. omistanut tuon auton vuosina 2008-2018.
                      Joo jemmaan meni tekniikka lavalle! Bexissähän on tuo tupla cooleri vakiona :) Perinteinen homma kun purkaa osia siitä niin tuntuu että purkuauto on parempi kun oma XD

                      Comment


                        #12
                        Tekniikka tuli siis nypättyä pois paikalta ja kytkin purettua.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_4970.jpg
Views:	1625
Size:	174,6 Kt
ID:	1954623 Click image for larger version

Name:	IMG_4969 2.jpg
Views:	1609
Size:	149,5 Kt
ID:	1954624

                        Samalla tuli otettua sisusta pois, ja muutamia pisteosia vähän vaihdeltua kun oli purkuautossa siistimpiä. Myös Rns-e löysi paikkansa. Johtosarja tuli jo aikasemmin tilattua kufateciltä.

                        Click image for larger version

Name:	IMG_4993 2.jpg
Views:	1608
Size:	102,5 Kt
ID:	1954625 Click image for larger version

Name:	D869D30E-D33C-418A-95BE-35105AC22016.JPG
Views:	1607
Size:	94,7 Kt
ID:	1954626

                        Comment


                          #13
                          Auto on omilta tarpeilta nyt toistaseks purettu joten nyt saa lykätä sen pihalle odottamaan vielä mahdollisia pisteosien ryöstöä.

                          ps: onnellinen perhe-elämä tulevaisuus taattu kun löyty purkuautosta isofix kiinnikkeet!

                          Click image for larger version

Name:	F695C534-4F80-43E7-A32B-5ACEA4919081.JPG
Views:	1559
Size:	99,8 Kt
ID:	1954630 Click image for larger version

Name:	IMG_4996 2.jpg
Views:	1606
Size:	211,0 Kt
ID:	1954629

                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Farkkuun tuli painettua alusta paikalleen. Nettivaraosasta löytyi syksyllä kw3 alusta joka oli pakko lunastaa.
                            Click image for larger version

Name:	E79DC49C-0D8D-4FD6-966F-1944EE035570.JPG
Views:	1590
Size:	140,2 Kt
ID:	1954632

                            Oli muuten "vittu pultti" kohtalaisen piukassa. Pari lyöntitappia hakkasin rikki mut olkavarsi jäi ehjäksi!

                            Vanteet istuu paikalleen aika makiasti, hiukan joutui kaarimankelia tarjoomaan että sai tilaa etupäähän. Kävi hauska sattuma kun mietiskelin että missä mankeli oikeen mahtaa olla, kävi ilmi että olin lainannu sen 4v aikaa kaverille joka lainas sen kerran eteenpäin. Noh loppu hyvin kaikki hyvin ja löytyi vielä :D
                            Click image for larger version

Name:	DB8607B5-E006-4942-B631-A759D2B67392.JPG
Views:	1608
Size:	107,4 Kt
ID:	1954634 Click image for larger version

Name:	115ED507-27C7-48F8-AB35-0685466CC55A.JPG
Views:	1642
Size:	154,4 Kt
ID:	1954633

                            Comment


                              #15
                              Tuli ohimennen vähän pyyhkästyä audin musta maalipinta takaisin mustaksikin. Jessus mikä työmaa, mut aika tavalla väri muuttuu!


                              Joka kerta näitten hommien jälkeen kiroaa itselleen miks ei käyttänyt vaan jossain hierottavana...

                              Comment


                                #16
                                Pakosarjan tekemistä tuli hunteerattua hetken aikaa, tig löytyy hallista mut netistä löytyi arlowsilta valupakosarja 160e.. Aattelin et ei siinä korkealta putoa vaikka koittais sellasta. Jos kuitenkin nälkä kasvaa syödessä vielä niin siinä vaiheessa joutuu joka tapauksessa sarjan tekemään taas isommalle ahtimelle, joten tuntu hyvältä budjetti ratkasulta. Soittelinkin arlowsille ja kyselin niiden kokemuksia. 500hv olivat ottaneet sarjalla ja useiden vuosien kokemuksien perusteella niissä ei oo ollu murheita. Taitaa muuten olla sama sarja mitä Bar-tek myy myös.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_4949 2.jpg
Views:	1546
Size:	126,9 Kt
ID:	1954638 Click image for larger version

Name:	IMG_5059.jpg
Views:	1578
Size:	140,5 Kt
ID:	1954639 Click image for larger version

Name:	IMG_5060.jpg
Views:	1571
Size:	147,5 Kt
ID:	1954640

                                Click image for larger version

Name:	C1235DCD-0E20-4E07-815E-70832048D447.JPG
Views:	1595
Size:	106,8 Kt
ID:	1954637
                                Vähän saa vinkua näyttää vielä..

                                Comment


                                  #17
                                  Ahdinta ja pakosarjaa tuli sovitettua autoon. Ahtaan tuntuseen paikkaan tulee turbo.. Pakoputken suuntaa joutuu vähän linjaamaan uudestaan.
                                  Downpipe tavarat tuli noudettua marteliukselta. Otettiin katti ja katin tilalle putkitarvikkeet, jos sais softaan vähän vaihtopaukkuakin sitten.

                                  Aika hyvänkokonen kokoero vakio ahtimeen verrattuna.

                                  Click image for larger version

Name:	891C32CE-E1EB-424C-85E1-4D6A135F8C3A.JPG
Views:	1620
Size:	90,4 Kt
ID:	1954643


                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Pakosarjan ja ahtimen sovitteluun liittyen tuli villi visio, jos sitä sais käännettyä jo lähtösuuntaan vähän laipalla.
                                    Soitto sukulaismiehelle joka asuu naapurissa ja omistaa jyrsimen. On muuten hieno työkone, melkeen tarttis olla itelläkin.

                                    Click image for larger version

Name:	IMG_5066.jpg
Views:	1606
Size:	153,4 Kt
ID:	1954646 Click image for larger version

Name:	IMG_5067.jpg
Views:	1598
Size:	162,3 Kt
ID:	1954648
                                    4mm otettiin molemmista laipoista toisesta reunasta pois. 8mm kääntö tekee aika paljon pitemmällä matkalla.

                                    Click image for larger version

Name:	IMG_5070.jpg
Views:	1674
Size:	170,4 Kt
ID:	1954647

                                    Parani aika paljon, vielä joutuu vähän lähdön kanssa pelaamaan.

                                    Huomenna tunkata kytkin paikalle, sen jälkeen tuskailemaan ahtoputkien kanssa.

                                    Polttoaine linjaan tarttis tehdä paluupuoli kun tulee isommat suuttimet ja eri kisko.

                                    Onkos kellään kokemusta jos ottais tosta purkuautosta ton polttoainelinjan irti ja siirtäis tohon toisen vierelle? Se vois käydä aika kivuttomasti.

                                    Mites ton pumpun suhteen? Onko sinne olemassa jotain bolt on reseptiä vai täytyykö kaikki tehdä käsipelinä?

                                    Ps. Tepolta saapui pultit ajoissa!
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos putkikoko riittää tehotavoitteeseen niin kivuttomintahan se on ottaa paluulinja purkuautosta. Muussa tapauksessa jättää alkuperäisen paluulinjaksi ja tekee paksummasta uuden tulopuolen.

                                      Tuollainen pumppu nähtävästi solahtaa tankkiin
                                      https://www.roadmachine.fi/tuote/pol...umppu-vag-awd/

                                      Comment


                                        #20
                                        Eilen tallissa oli vilinää kunnolla. Saatiin nypättyä vaihteisto pois paikaltaan ja tiskattua se, en oo ihan varma onko vuotanu kardaanin laipasta vähän öljyä? Aikasempi omistaja ajanu vuotavalla venakopan tiivisteellä jonkin aikaa ni jokapaikka ihan rasvassa.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_5084.jpg
Views:	1456
Size:	307,7 Kt
ID:	1954700

                                        Tuli siis kesällä tehtyä jakopää ja vaihdettua se vuotava venakopan tiiviste siinä samalla.

                                        Kateltiin tossa purkuauton vaihteistoa, se on 1.8t turbon 6v laatikko myös, ei tosin bexin. Kysymys kuuluukin että on tosi erilainen, siitä puuttuu keskeltä tavallaan se teräsosio vallan. Vaihtajan vivustotkin on erilaiset. Onko Bexissä eri vaihteisto?

                                        Vanha kaksoismassa vauhtis saatiin pois ja purkuautosta purettu s2 kytkin vaihdettua paikalleen. Nyt pitäis kestää säädön.

                                        Ei tietenkään ollu keskitystyökalua niin sorvattiin semmonen 1/2 lyhyestä jatkovarresta.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_5085.jpg
Views:	1428
Size:	97,3 Kt
ID:	1954702 Click image for larger version

Name:	IMG_5086.jpg
Views:	1441
Size:	113,0 Kt
ID:	1954703

                                        Joku järjen jättiläinen oli asentanu bensa webaston. Oli vetänyt pumpun virtajohdon ja polttoaineletkun vaihdelaatikon kannatinraudan läpi. Voi jeesus ku närästi ku oli laatikko muuten valmiina pois ottoon mut kannatin palkin läpi menee johdotukset / putkitukset.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_5082.jpg
Views:	1450
Size:	150,1 Kt
ID:	1954701 Click image for larger version

Name:	IMG_5080.jpg
Views:	1436
Size:	92,6 Kt
ID:	1954699 Click image for larger version

Name:	IMG_5081.jpg
Views:	1434
Size:	87,0 Kt
ID:	1954698 Click image for larger version

Name:	IMG_5079.jpg
Views:	1464
Size:	115,4 Kt
ID:	1954696

                                        Yllättävän hidasta touhua. Vanhasta 124 mercedeksestä automaatin nyppää 30 minuuttiin öljyn laskemisien kanssa :D

                                        Nyt pääsee pakoputkea alottamaan.

                                        Joni kerkes jeesaamaan ja saatiin vaihdettua vielä iltapuhtina sille b7 alustakin. Sitkeitä ukkoja touhuumaan ku emännät on ajettu pois kotoota.

                                        Onkos jossain muuten tietoa noista alipaine putkituksista? Kuinka rankasti niitä saa purkaa pois?





                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti
                                          Jos putkikoko riittää tehotavoitteeseen niin kivuttomintahan se on ottaa paluulinja purkuautosta. Muussa tapauksessa jättää alkuperäisen paluulinjaksi ja tekee paksummasta uuden tulopuolen.

                                          Tuollainen pumppu nähtävästi solahtaa tankkiin
                                          https://www.roadmachine.fi/tuote/pol...umppu-vag-awd/
                                          Kiitoksia, täytyy tilailla.

                                          Kai se vakio linja nyt reilun 300hv vielä puskee :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Avantissa on 01E HER (35/8)
                                            Sedanissa 02X GJW (37/9)

                                            Hyvinkin eri laatikot siis.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tallis tapahtu taas!

                                              Pientä downpipen hahmottelua. Yllättävän ahdas on lopunpäiten ton katin kanssa et saa kaikki mahtumaan.
                                              Korvausputkihan tohon tulee vielä kaveriksi niin saadaan paukut vielä.

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_5131.jpg
Views:	1304
Size:	190,9 Kt
ID:	1954810
                                              Click image for larger version

Name:	IMG_5134.jpg
Views:	1300
Size:	159,1 Kt
ID:	1954813
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minulla on tuo aiemmin mainostettu aeroflown polttoainepumppu jota aloin äsken asentamaan.

                                                Ei käy alkuperäinen imusihti tuohon. Muuten vaikuttaisi käypäiselle.

                                                Ilman imusihtiä tuskin kannattaa laittaa paikalleen kun katsoo tankin pohjalle.

                                                Mistähän tähän nyt sihdin löytäisi, oli ajatus päästä vielä töihin maanantaina eikä oikein huvittaisi vanhaakaan takaisin laittaa.

                                                Edit. Eipä se siihen kehtoonkaan oikein käy tai lukitu. Ajattelin ensin että sen saa käymään kun irroittaa tuon mustan sisimmän kauluksen, mutta ei.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Jaymz; 1.4.2023, 10:29.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                                                  Minulla on tuo aiemmin mainostettu aeroflown polttoainepumppu jota aloin äsken asentamaan.

                                                  Ei käy alkuperäinen imusihti tuohon. Muuten vaikuttaisi käypäiselle.

                                                  Ilman imusihtiä tuskin kannattaa laittaa paikalleen kun katsoo tankin pohjalle.

                                                  Mistähän tähän nyt sihdin löytäisi, oli ajatus päästä vielä töihin maanantaina eikä oikein huvittaisi vanhaakaan takaisin laittaa.

                                                  Edit. Eipä se siihen kehtoonkaan oikein käy tai lukitu. Ajattelin ensin että sen saa käymään kun irroittaa tuon mustan sisimmän kauluksen, mutta ei.
                                                  Saitko jo keksittyä ratkaisun tohon imusihti aiheeseen?

                                                  Mulla on asentamatta vielä toistaseksi koko tuote.

                                                  Polttoainelinja tuli purettua purkuautosta ja kauhisteltua polttoaineen suodatin / letkutuksia.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Polttoainelinjaan liittyen.

                                                    Eli isompien suuttimien kanssa ilmeisesti olis hyvä tehdä tohon bexiin paluulinja.

                                                    Mites se käytännössä tehdään oikein? B5 suutintukki / nuken suutintukki.

                                                    Tarviiko se erillisen paineensäätimen vielä? Vai onks sellanen nyt siellä suodattimen lähistölllä / tankissa?

                                                    Täysin vieras aihe.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Aeroflow/Sytec/DW/BarTek ym quattro pumput on Mk4 golf/TT8N/S3 (en nyt muista kirjaimia) eli poikittaiskoneisten tankkiin.

                                                      Veikkaisin ahdettujen VR6 koneisten takia kehitelty pumppu.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        b5 suutintukin käy suoraan ja siinä on paineensäädin itsessään. Jostain luin että paineensäädintä ei tule kytkeä letkullaan imusarjaan ja letku irtaallaan olenkin ajellut. Vakiona ainakin tuntuu pelaavan.

                                                        Palauta se polttoainepumppu vielä kun voit, poikkittaiskoneisiin neliveto malleihin tarkoitettu. Ei saa käymään kovinkaan vaikeasti.

                                                        Kiinnostaa kyllä kovinkin miten tuo ahdin toimii. Käyttöautoissa olisi kiva kun herää mahd. alhaalta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Siis miksi ihmeessä ei paineensäädintä tulisi kytkeä juuri niin kuin se kuuluu kytkeä?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Taas on menny hetki aikaa edellisestä kirjottelusta mut projektin haasteita on vähän selätettykin.

                                                            Tosiaan pumpun sovittamisen kanssa tuli pieniä haasteita. Soittelin sukulaismiehelle että polttaa konepajalla cnc plasmalla sopivat sovitteet jolla se saadaan alkuperäiseen kehtoon kiinni. 50mm akselista sai sorvattua vielä imusihdille sovitteen. Sovite on nyt vaan painamalla kiinni kun sisäpinnalla on O renkaat.

                                                            Kaikki mahtu jopa paikalleen.

                                                            Nyt seuraava kysymysmerkki on nuo huohotin putket ja letkut.

                                                            Täytyykös nuo kaikki nyt liittää ahtimen imupuolelle vai voiko siitä karsia jotain?

                                                            Kokemuksia?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X