Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B7 Phantomblack limo

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS4 B7 Phantomblack limo

    Terve,

    Kirjotellaanpa tästä pientä tarinointia, auton ollessa taloudessa jo pian parisenvuotta.
    Ostopäätös oli hyvin nopea ensimmäisen koeajon jälkeen =D

    Lyhyesti:

    4,2 litran vapaastihengittävä BNS
    210tkm+ rullattuna
    Phantom Black-väri
    Lepakkopenkit nahkalla
    Exclusive sisusta
    Hiilarilistat
    KW säädettävä alusta (ostohetkellä)


    Yksilö uitettu Saksasta suomeen jossain v2017 kieppeillä. Pidetty kohtuu hyvänä, muutamaa kosmista juttua lukuunottamatta, mutta ei suurempaa.

    Vähän on heti ostohetken jälkeisi kuvia, mutta pari löytyi.






    Viimeksi muokannut Sirppis; 24.12.2022, 21:04.

    #2
    Kesä 21:

    Pienen alakierroksien nypytyksen kanssa painin parinkuukauden ajan, korostui varsinkin kylmänä. Tähän löytyi lääkkeeksi puolien liittimet, puolat ja tulpat. Puolien liittimien orggismuovit oli menneet aivan haperoksi ja näin ollen liittimet aivan löysät.

    Melupuolta piti saada hieman paremmaksi ja tähän löytyi lääkkeet rosterisena Luisulta hyvinkäältä. Putkeen laitettiin 4x masterflow katit, niinkuin on alkuperäisenäkin, näin jälkeenpäin ajateltuna olisi pärjännyt myös kahdella.
    Etulevyt ja palat vaihdettiin entisten ravistettua sekä Rotiformin vanteet pistin lähes heti kiertoon ja tilalle tuli S5 orggisvanteet koossa 9x20 ET29. Toimii näin oem tyyliin minusta oikein hyvin.






    Comment


      #3
      Syys-Lokakuussa 21 laitettiin vehkeet seisomaan talliin. Kesän päätyttyä rupesi tuntumaan, ettei oikeen enää iskarit ole iskussaan, tilalle tuli hankittua BC Racing DR.

      Click image for larger version

Name:	20210924_09125411.jpg
Views:	6081
Size:	60,5 Kt
ID:	1950458

      Siinäpä sitä sitten alettiin vaihtopuuhiin ja erehdyttiin kurkkaamaan syvemmin auton alle, sieltähän paljastui kilometrien ja suolakylpyjen tulokset.
      Pari päivää tuumaustaukoa ottaako työnalle vai ei. Ja tottakai otettiin.

      Voimansiirto, tankit, apurungot alas ja hommiin. Samalla poistettiin myös vanhat ruosteiset DRC-pumput ja linjat.

      Click image for larger version

Name:	20220102_13531911.jpg
Views:	6181
Size:	109,4 Kt
ID:	1950459Click image for larger version

Name:	20220102_20201211.jpg
Views:	6161
Size:	98,5 Kt
ID:	1950460

      Click image for larger version

Name:	20220131_17395211.jpg
Views:	6174
Size:	107,6 Kt
ID:	1950461

      Comment


        #4
        Kaikki romut, kun oli edestä tiputeltu pois, alkoi ruosteiden poisto.
        Pääasiassa otin suurimman osan kukkasista pois rälläkkä/teräsharja kombolla, muutamia ahtaita paikkoja joutui puhaltamaan hiekalla, mutta tätä en suuremmin tehnyt, on niin sottasta hommaa. Viimeisenä silauksena fosforihapotus.

        Tämän jälkeen alkoikin sit se mukavampi homma, uuden pinnan teko.
        Järjestys oli jotakuinkin tälläinen;
        - Tikkurila Temacoat RM40 (valkoinen)
        - Korisaumamassojen veto (3M 550FC)
        - Toinen kierros Temacoattia (musta)
        - Temacoatin karhentaminen
        - U-Pol Raptor pinnoite massaruiskulla

        Raptori ensimmäistä kertaa käytössä ja on kyllä kieltämättä todella lujaa tekoa pinta.

        Kuvia perään tekojärjestyksessä.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Milläs menetelmällä pohjan maalasit pukkien varassa? Näyttäis vähän, että ruiskulla olis sohittu? Hyvännäköistä jälkeä : thumbs_up:

          Comment


            #6
            Alakannuruiskulla ja 2mm suuttimella. Pukkien varassa tekeminen aiheuttaa omat haasteensa, mutta kohtuu kivuttomasti pinnan sai suihkittua.
            Viimeksi muokannut Killeri; 15.12.2022, 06:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              #7
              Alustan kaikki hilppeet puhallettiin puhtaaksi.


              Click image for larger version  Name:	20220106_20213611.jpg Views:	0 Size:	88,9 Kt ID:	1950830 Click image for larger version  Name:	20220106_20282511.jpg Views:	0 Size:	79,7 Kt ID:	1950831 Click image for larger version  Name:	IMG2022092513045811.jpg Views:	0 Size:	134,1 Kt ID:	1950832


              Takapään osat kävi pulverimaalauksessa ja etupää tuli maalattua itse epoksilla ja polyuretaanilla. Todellisuudessa etu ja takapää tehtiin hieman eri aikaan, välissä oli pieni motivaatiotauko.
              Alustan väriksi valikoitui perusvarma punamusta teema.



              Click image for larger version  Name:	received_655487355903460.jpeg Views:	0 Size:	59,2 Kt ID:	1950833 Click image for larger version  Name:	IMG20221009125246.jpg Views:	0 Size:	102,2 Kt ID:	1950834 Click image for larger version  Name:	IMG20220928164449.jpg Views:	0 Size:	119,4 Kt ID:	1950835 Click image for larger version

Name:	20220305_18243411.jpg
Views:	5579
Size:	80,1 Kt
ID:	1950836 Click image for larger version

Name:	IMG20220704183903.jpg
Views:	5639
Size:	157,1 Kt
ID:	1950837


              Click image for larger version

Name:	IMG20220514182607.jpg
Views:	5630
Size:	188,4 Kt
ID:	1950838
              Attached Files

              Comment


                #8
                Maailmalta saapui samalla uretaanipuslat ihan jokaiseen paikkaan, mihin näitä löytyi, street kovuuksisena.
                Kardaanin kannatinkumi vaihtui 034Motorsportin tekeleeseen. Kardaanin nivelen aukaisu ensimmäistä kertaa olikin aika väkivaltainen tapaus, rälläkkää ja vasaraa sai ihan huoletta käyttää.


                Click image for larger version  Name:	20220305_16190511.jpg Views:	0 Size:	76,4 Kt ID:	1950840 Click image for larger version  Name:	IMG2022032715560111.jpg Views:	0 Size:	172,4 Kt ID:	1950841 Click image for larger version

Name:	20220114_16420311.jpg
Views:	5519
Size:	74,5 Kt
ID:	1950844


                Perämurikka sai samalla myös freesauksen.

                Click image for larger version  Name:	IMG2022031915492911.jpg Views:	0 Size:	115,9 Kt ID:	1950842 Click image for larger version  Name:	IMG2022032920044111.jpg Views:	0 Size:	112,2 Kt ID:	1950843

                Comment


                  #9
                  Blackfriday-aleista tarttui matkaan coolerworxin shifteri keppeineen. Kävin purkuautosta hakemassa vaihdekepin kehyksen ja tuhkiksen ja näihin pääsi ensimmäistä kertaa treenaamaan aitoa kuidutusta, jotta ei tarvitse orggispalikoihin tehdä tilaa shifterin pakkilukolle. Vaihdekeppiä ympäröivä kehys mätsäsi, mutta tuhkis olikin 1dinin ja tämä ei sitten passannut autoon. Täytyy tuohon myöhemmin keksiä jonkunnäköinen yhtenäinen hiilari peitelevy.
                  Click image for larger version

Name:	20220226_18595511.jpg
Views:	5431
Size:	139,3 Kt
ID:	1950898

                  Vaihdelaatikon siirtäjätangot irroitettiin laatikko paikallaan, tässä haasteena poikittaisen siirtäjätangon pultti, mikä on apparin puolella laatikon päällä. Sokkona mentiin, mutta aukesi pienellä räikällä.
                  Shifterin kanssa toinen pitkä "tukitanko" tms jää pois.
                  Laatikonpään pallonivelen hommasin uuden ja mustan muovisen kehyksen liimasin epoksilla rautakuppiin kiinni, tällä saatiin viimeisetkin löysät pois.

                  Click image for larger version

Name:	IMG20220428174231.jpg
Views:	5401
Size:	106,9 Kt
ID:	1950900

                  Siirtäjätangon päästä piti ottaa muutama milli tavaraa pois, jotta kepin alapään liikerata tulee täydelliseksi.

                  Click image for larger version

Name:	InkedIMG2022042417054511.jpg
Views:	5415
Size:	145,0 Kt
ID:	1950901 Click image for larger version

Name:	IMG20220424172501.jpg
Views:	5405
Size:	139,0 Kt
ID:	1950899

                  Ja sitten eikun palikat kiinni

                  Click image for larger version

Name:	IMG2022102914073611.jpg
Views:	5494
Size:	124,1 Kt
ID:	1950902

                  Ratti lähti samoihin aikoihin parinviikon reissulle Jyväskylään harrastajalle hyviin käsiin ja palasi uudelleensyntyneenä takaisin. Päälliseksi tuli alcantara ja värinä tummanharmaa valkoisilla tikkauksilla, myös käsijarrukahva päällystettiin samalla kuosilla. Vaihdekepin pussukan kohtaloa tässä nyt mietitään vielä, laitetaanko alcantaraa vai tehdäänkö em mainitulla kokonaisella levyllä.


                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Ai , että tulipa hieno ratti ja kahva. Näyttää jotenkin tutulta :)

                    Comment


                      #11
                      SEAT Exeon osa 3R0863209 käy tuohon tuohon tuhkiksen paikalle jos ei varsinaisesti tarvitse tupakansytytintä. Ei nyt ehkä helpoin muoto kuiduttaa mutta siihenkin valmis aihio. Kuitenkin alkuperäislaatuinen istuvuus keskikonsoliin.

                      https://www.oemvwshop.com/3r0863209-...82227/#gallery

                      http://www.rev.ie/wp-content/uploads...eat-Exeo-6.jpg

                      Seat varaosatiskiltä ostin B6:eeni tuollaisen joskus kauan sitten.

                      Comment


                        #12
                        Ei oo tupakansytin edes siellä. Saa kai noita ebaystä 2din tuhkiksia. Mullakin on yks tossa hyllyssä odottamassa 1din ---->2din muutosta. 8E0 857 951 G mulla mikä harjattu alumiini.

                        Comment


                          #13
                          Tässäpä näkyy 1din vs 2din tuhkiksen erot muotoilussa.
                          Click image for larger version

Name:	IMG2023010214460211.jpg
Views:	5018
Size:	64,4 Kt
ID:	1951205

                          Ja tämän verran pitäisi ottaa tavaraa pois pakkilukon takia.

                          Click image for larger version

Name:	IMG2023010214463011.jpg
Views:	5053
Size:	86,6 Kt
ID:	1951206


                          Comment


                            #14
                            Sitten menikin jo takakelkkaa takaisin kasaan. Tässä vaiheessa hommasta pystyi jo hiukan nauttimaan, kun puhdasta palikkaa saa lyödä kiinni. Alustaanhan ei oikeastaan jäänyt mitään vanhaa/likaista/ruosteista. Navat, laakerit, jarruletkut, suojakumit, putket, jopa suurinosa pulteistakin tuli uutta etc.
                            Silverprojectin camber-takatukivarret tarttui mukaan jostain random alennuksesta puolasta. Ei ole tarkoitus ajella isoilla miinus cambereilla, säädin nuo orggis-tukivarren kanssa vain samoihin mittoihin ja pulttasin kiinni.

                            Click image for larger version

Name:	IMG2022042618563011.jpg
Views:	5063
Size:	128,4 Kt
ID:	1951220

                            Samoilla vauhdeilla meni perään uudet öljyt (Motul 300 LS) sekä laatikkoon Motul Gear 300. Näiden kaveriksi käärmeöljyä noin 3-4& seoksella.

                            Click image for larger version

Name:	IMG2022050621042411.jpg
Views:	4928
Size:	130,7 Kt
ID:	1951221 Click image for larger version

Name:	IMG2022050719012911.jpg
Views:	4979
Size:	101,9 Kt
ID:	1951222

                            Bensatankille annettiin hiukan rakkautta ja jarrusatulat parsittiin nippuun uusilla sisuskaluilla.

                            Click image for larger version

Name:	20220128_22041811.jpg
Views:	4938
Size:	84,2 Kt
ID:	1951223 Click image for larger version

Name:	IMG2022041817383311.jpg
Views:	4967
Size:	115,7 Kt
ID:	1951224 Click image for larger version

Name:	20220215_18153711.jpg
Views:	4936
Size:	144,4 Kt
ID:	1951225 Click image for larger version

Name:	20220216_17030611.jpg
Views:	5020
Size:	92,4 Kt
ID:	1951226 Click image for larger version

Name:	IMG2022070314545511.jpg
Views:	4991
Size:	121,5 Kt
ID:	1951227

                            Comment


                              #15
                              Takakelkka meni kivasti paikoilleen eurolavan ja pumppukärryn avustuksella.

                              Click image for larger version

Name:	IMG2022050720005611.jpg
Views:	4930
Size:	163,7 Kt
ID:	1951229

                              Auton alla olevat lämpöpellit käytin nopeasti puhalluskaapin kautta ja pyyhkäsin pintaan kilikolilla kuumankestävää mattamustaa. Toimii ainakin omaan silmään.

                              Click image for larger version

Name:	IMG2022062816513611.jpg
Views:	4915
Size:	118,5 Kt
ID:	1951230

                              Comment


                                #16
                                Ai kun on nätin näköistä.

                                Comment


                                  #17
                                  On kyllä kaunista! Hyvä kun laitat reilusti kuvia, mukava kattella. Sama takakelkkajumppa olis itelläkin edessä joten ei tarttis muuta kuin ottaa mallia. :)

                                  Oliko lämpösuojissa jo reiät syöpyneet isommiksi? Huomasin omastani ettei mustasta tehty prikka ole tykännyt alumiinipellistä ja pelleissä on jo prikkojen kokoiset reiät. Toki maali nyt ehkäisee asiaa sinulla jatkossa, vai teitkö jotain muutosta kiinnitykseen?

                                  Comment


                                    #18
                                    Rohkeasti vain, ilman nosturia se hyvä puoli, että voi pitää työkaluja vatsan päällä =)

                                    Lämpöpelleissä pari reikää lähtenyt syöpymään suuremmaksi, muttei vielä mitään vakavaa. Laitoin ne tälläisillä painettavilla malleilla kiinni.

                                    Click image for larger version

Name:	IMG20230103194812111.jpg
Views:	4832
Size:	220,3 Kt
ID:	1951269

                                    Comment


                                      #19
                                      Ennen etupään kasausta alettiinkin purkamaan vähän lisää.

                                      Ensin nousi imusarja irti imukanavien puhdistusta varten.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG2022072818114511.jpg
Views:	4490
Size:	184,3 Kt
ID:	1952867

                                      Kanavien puhdistusta aloitettiin ensin liottamalla ja sitten pähkinää perään.


                                      Click image for larger version

Name:	IMG2022071617432611.jpg
Views:	4404
Size:	99,8 Kt
ID:	1952868 Click image for larger version

Name:	IMG2022071815391611.jpg
Views:	4400
Size:	84,7 Kt
ID:	1952869

                                      8 kanavan jälkeen imurista siivilöitynä oleva karstan kokonaismäärä vähän yllätti, vaikka edellinen puhdistus oli tehty noin 40tkm aiemmin.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG2022071820540711.jpg
Views:	4539
Size:	183,4 Kt
ID:	1952870


                                      Imusarjasta poistettiin tuomionpäivän-läpät, tai oikeastaan ne ruuvit ovat ne, mitkä irtoessaan aiheuttaa mahdollisen katastrofin. Säätötangot jäivät paikoilleen, jottei vikavalot hypi.
                                      Samalla reissulla tuli uudet suuttimet ja PCV-venttiili, vaikkei näistä nyt mikään varsinaisesti oireilutkaan.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG2022071619215311.jpg
Views:	4450
Size:	158,8 Kt
ID:	1952871 Click image for larger version

Name:	IMG2022071619275211.jpg
Views:	4462
Size:	147,6 Kt
ID:	1952872 Click image for larger version

Name:	IMG2022071619202711.jpg
Views:	4427
Size:	156,7 Kt
ID:	1952873 Click image for larger version

Name:	IMG2022072017394511.jpg
Views:	4436
Size:	83,3 Kt
ID:	1952874 Click image for larger version

Name:	IMG2022072118101511.jpg
Views:	4426
Size:	120,7 Kt
ID:	1952875


                                      Loppusilauksena venakoppiin uudet tiivisteet ja punaista ryppymaalia. Sävy onneksi osui lähes orggista.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG2022101919025811.jpg
Views:	4429
Size:	131,8 Kt
ID:	1952876




                                      Comment


                                        #20
                                        Tulipa puhtaat kanavat! Mitä liuotinta käytit? Entä puhallus, oliko joku ammattivehje vai DIY-kalustoa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ekassa kanavassa oli testissä vähän sitä sun tätä myrkkyä, lopuksi tinneri toimi parhaiten ja pienellä harjalla hankaus. Imurilla nesteet pois ja sitten puhaltamaan.
                                          Käytössä oli timcon soodapuhalluspallo ja siihen puhallusadapteri + ohut pää. Loppujenlopuksi oli erittäin siistiä hommaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Seuraavana purkaantui keulakehikko. Pääasiallinen syy tähän oli flektin vaihto, joka oli todella löysä akselistaan, ei vielä irti mutta heilui holtittomasti.

                                            Click image for larger version  Name:	IMG2022100718472111.jpg Views:	0 Size:	173,3 Kt ID:	1953374

                                            Nissensin valikoimasta löytyi uusi osa paikalleen, tuotenumerolla "85637". Ilmeisesti risassa ja ässässä samat osat keulalla.

                                            Click image for larger version  Name:	IMG20221010182014.jpg Views:	0 Size:	154,1 Kt ID:	1953375

                                            Seuraavana huomio kiinnittyi keulakehikon alaosassa olevaan ilmavirtausläppien tukirautoihin ja öljypohjaan. Näky oli surullinen. Taitaavat olla juurikin niin pahasti tulilinjalla kivien ja muun roskan suhteen tienpäällä.

                                            Click image for larger version  Name:	IMG20221005170948.jpg Views:	0 Size:	135,9 Kt ID:	1953376 Click image for larger version  Name:	IMG20221005173248.jpg Views:	0 Size:	151,8 Kt ID:	1953377 Click image for larger version  Name:	IMG20221005165607.jpg Views:	0 Size:	136,7 Kt ID:	1953378 Click image for larger version  Name:	IMG20221003194053.jpg Views:	0 Size:	94,6 Kt ID:	1953379

                                            Pari taikatemppua hiekkapuhalluskaapilla, epoksilla ja normadurilla.

                                            Click image for larger version  Name:	IMG202210071847212.jpg Views:	0 Size:	103,5 Kt ID:	1953380 Click image for larger version  Name:	IMG20221010173736.jpg Views:	0 Size:	122,2 Kt ID:	1953381 Click image for larger version  Name:	IMG2022102019392511.jpg Views:	0 Size:	132,4 Kt ID:	1953382

                                            Comment


                                              #23
                                              On tuossa tekemistä, mutta hyvältä näyttää.

                                              Comment


                                                #24
                                                Keulaa nippuun:

                                                Kiristäjään ja vapaarullaan uudet laakerit, nämä löytyy motonetin tiskiltä tuotenumerolla "98-21004". Pieni naamanpäivitys osille samalla.

                                                Click image for larger version

Name:	IMG20221015190753.jpg
Views:	3806
Size:	139,0 Kt
ID:	1953412 Click image for larger version

Name:	IMG20221015173406.jpg
Views:	3754
Size:	183,9 Kt
ID:	1953413



                                                Yksi tämän mallin tyyppiongelmista on öljycoolerilinjan ruostuminen. Tässä se ei vielä tihkuttanut läpi, mutta tuskinpa olisi ollut enää kaukana.

                                                Click image for larger version

Name:	IMG20220921175413.jpg
Views:	3761
Size:	151,6 Kt
ID:	1953414 Click image for larger version

Name:	IMG20220922171928.jpg
Views:	3757
Size:	162,6 Kt
ID:	1953415 Click image for larger version

Name:	IMG20220922172138.jpg
Views:	3742
Size:	75,8 Kt
ID:	1953416 Click image for larger version

Name:	IMG20220922174214.jpg
Views:	3761
Size:	100,6 Kt
ID:	1953417


                                                Comment


                                                  #25
                                                  Lääkkeet tähän löytyi autoracingilta. Harmillisesti pari 90ast mutkaa täytyi ottaa sinisenä, kun mustat oli loppu.

                                                  Click image for larger version

Name:	IMG20221012165212.jpg
Views:	3767
Size:	162,3 Kt
ID:	1953419

                                                  Vakiocooleri ja ö-pohjan laippojen lähdöt hyödynnettiin ja näihin hitsattiin AN12 lähdöt.
                                                  Öljypohjanlaipan audin omat o-renkaat ovat kokoa 16,7x1,78 ja näillä marmorin hinta ovat huokeat 46€/kpl, tiivistekeskukselta uudet vitonit koossa 16,0 x 2,0 noin 7€/pari. Nämä näyttää lyhyen seurannan perusteella pitävän.

                                                  Click image for larger version

Name:	IMG20221012105739.jpg
Views:	3755
Size:	114,7 Kt
ID:	1953420 Click image for larger version

Name:	IMG20221116095311.jpg
Views:	3724
Size:	53,6 Kt
ID:	1953421

                                                  Uudet linjat mahtuivat juuri ja juuri tehostajan jäähdyttimen putkien takaa olemaan vakiopaikallaan.

                                                  Click image for larger version

Name:	IMG20221021224347.jpg
Views:	3755
Size:	108,3 Kt
ID:	1953422 Click image for larger version

Name:	IMG20221120173331.jpg
Views:	3782
Size:	127,7 Kt
ID:	1953423 Click image for larger version

Name:	IMG20221027203509.jpg
Views:	3759
Size:	96,2 Kt
ID:	1953424 Click image for larger version

Name:	IMG20221025182609.jpg
Views:	3800
Size:	126,7 Kt
ID:	1953425



                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Loppusilauksena silverprojectin moottorintukikumit. Kuvassa myös erikoisavain kuskinpuolen tyynyn yläpuolisen mutterin avaamiseen.

                                                    Click image for larger version

Name:	IMG20221013212242.jpg
Views:	3987
Size:	116,5 Kt
ID:	1953427 Click image for larger version

Name:	IMG_20230225_103226.jpg
Views:	3972
Size:	140,1 Kt
ID:	1953428 Click image for larger version

Name:	IMG20221211174243.jpg
Views:	4404
Size:	103,1 Kt
ID:	1953429

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kulkuneuvo vaihtanut omistajaa, voi lukottaa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X