Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 korinen RS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 korinen RS4

    tehdäänpä tästäkin tänne juttu, lyhytsellainen joka jatkuu joskus.
    korissa sanomista, sekä tekniikassa.
    Ahtimet särki tai jotain muuta.. sininen savu läsnä lämpimänä.
    korissa pintaruostetta ympäriinsä, pahimmillaan takaovien alalaidassa jotka ovat kyllä nekin korjattavissa.
    takapuskuri halki( korjattavissa)
    takavaloissa sammalta sisällä :D
    etulevyt erittäin kierot kaverit, ratti ravistaa aivan perkeleesti.
    ollut ulkoruokinnassa kesätalvet 12vuotta.
    jottei menisi aivan haukkumiseksi on tämä kuitenkin katsastettu 7.6.2022
    Ensirekisteröinti Suomeen 2010

    Siitähän tämä on kuitenkin hauska, kaikki on tallella. koneen hiilikuitu peitteet aina nokialaiseen käsinojassa.
    tekniikka käytännössä vakio. zinramin 3" downpipet jollain virtaavilla kateilla. sekä jonkinsortin catbäk josta en mitään merkkejä löytänyt.
    mittaristossa jonkinlainen lisänäyttö ylimmällä rivillä (öljynpaine, lämpö jotain laptimereitä, ahtopaine) mikään näistä ei kyllä mitään järkevää arvoa näytä.
    alustana on luojatietää kuinkavanha kw3.

    tälle nyt ei varsinaisesti ole olemassa sen suurempia suunnitelmia.
    minulle oli pääasia saada hankittua itselleni tälläinen, varsinaisesti kun ei oikeen voi ruveta nettiautosta valitsemaan väriä ja varusteita, nyt tuli tälläinen.
    muutenkaan suomenmaalla näitä ainakaan trafin mielestä montaa ole. saatikka mitä tapahtuu sitten jenkkilän iän täyttyessä muutaman vuoden päästä.
    tämä saa levätä nyt hetken jos toisenkin olkoon tuo s4 testipossuna mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. harjotellaan sillä ennen tätä.

    mutta vieläkään ei ole ostokrapulaa tullut. ajoin tämän reilun 200kilsaa kotiin tuossa elokuun alussa.

    Alla videot akkukaukalolöydöistä, kavereista sekä mittaristosta :D

    https://youtube.com/shorts/DSTfUGyTqYg
    https://youtube.com/shorts/skvFX9dk7ho
    https://youtu.be/ttkry8uv50M
    Attached Files

  • #2
    Hyvä kyllä kun kävit tämän talteen. Pääsee ehkä joku päivä ”entiseen” loistoonsa, vai ainakin parempaan sellaiseen.

    Akkukaukalossa on kyllä ollut jonkun sortin minipuutarha tms.

    Comment


    • #3
      Öljynvaihto huolto aloitettu.. löytyihän sieltä ihan selkeä vikakin.. (onneksi) siitä video alla.

      https://youtu.be/nUoN5lkoQD4

      Sidiltä tuli oe borgwarnerin keskiöt, niiden asentaminen oli aika piese of kake kun tein ensin jigin millä sai kaikki 3 osaa kerralla oikeaan asentoon.

      mittasin koneesta puristukset ennen purkua:
      1 / 12,5
      2 / 12
      3 / 12,5
      4 / 12,5
      5 / 12,5
      6 / 12,5

      Tähän on ilmestynyt jonki sortin öljynpaine herja, ja tosiaan tuo mittariston ylin sarake on täynnä tuota huuhaata.
      Se saa kyllä luvan lähteä kunhan löytäisi mistä sen ohjaus tulee, tällä hetkellä vaikuttaa että olisi mahdollisesti mittariston sisällä.

      öljynpaineissa ei kuitenkaan ole vikaa

      https://youtube.com/shorts/gUPPc2W4QV8

      perimätiedon mukaan tuo moottori on kerran laakeroitu ja rengastettu niin ei tässä huollossa sitä nyt tehdä.
      n250tkm on tällä hetkellä mittarissa
      tekniikka vaan kuntoon ja seuraavana korin kimppuun.



      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti
        Pääsee ehkä joku päivä ”entiseen” loistoonsa, vai ainakin parempaan sellaiseen.
        Tuttu kaveri omisti tämän entisen loiston aikana jolloin kuvasin auton rapiat 15 vuotta takaperin. Tämän jälkeen risa pääsi vähän rupsahtamaan seuraavan omistajan aikana. Jospa tästä vielä kuoriutuisi soiva peli vanhoille päiville.

        https://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-Photos/Audi+RS4+B5/

        Comment


        • #5
          Eilen haettu vuoden leima. kaikki tuntuisi toimivan nyt ihan ok. meinasi vastustella mm jarrujen kanssa, etulevyt sorvautettiin kuntoon ja apukuskin takajarruun joutui hieman tiivisteitä uusimaan..
          https://youtube.com/shorts/BqddQxzfVFs?feature=share

          Vaihdoin tähän hyllyssä olleen laturin jonka tiesin olevan alle 10tkm ajettu. se toimi ihan hyvin neljä/viisi lämpimäksi käyttöä. jonka jälkeen kasasin keulan. no eikö se sitten antautunut jostain ihmeen syystä.. nyt siellä on uusi joku valeon kunnostettu laturi..

          tässä kaiken lomassa kun tiesin ajojen lähestyvän käytin apukuskin penkin irti. oli jumissa korkeimmillaan. hieman sitä pähkäiltyäni mikä on vialla paikallistin vian noihin sivunappeihin. käänsin johdotuksen toisinpäin moottorilta ja ajoin sen matallimmilleen. vaatisi nuo napit siis jostain jotta säätö toimmisi oikein.

          etupuskurin pulttien vastakappale lähti irrottaessa pyörimään mukana, pultti hieman hirttänyt ja katkaisi popniitit. ajoin tapilla läpi ja vedin pulteilla kiinni, sattui sopivasti tuollaisilla muttereilla missä tuollainen tappi keskittämässä. ajoin pakalla pultit puhtaaksi niin nyt on oikein hyvä irroitella tulevaisuudessakin puskinta.

          tämähän vilkutteli sitä öljynpainevaloa ihan hupia, vedin anturit nyt letkulla tuohon ojaustehostimen säiliön viereen, siinä on nyt haarassa auton oma anturi uusittuna sekä tuolle stacking lisämittarille joka löysi paikkansa rattiakselinmuovien päältä.
          uusin samalla ecu kotelossa olevalta kori liitimeltä johdon paineanturille. näillä kikoilla se ainakin nyt herkesi sitä vilkuttelemasta vaikka paineissa ollut vikaa kannun palaessakaan.

          Comment


          • #6
            Tulipa romu pestyäkin tuossa. Hyvin on pelannut tekniikan puolesta.

            Ominaisuuksia tästä näemmä löytyy mm

            Molemmat peilit on melko huonohkot
            Molemmat kontin mikrokytkimet rikki.
            Molemmat etu-kaiuttimet romuna.
            Radio ei kuulu.. antenni on ainakin katolta poikki.
            Tekee edelleen sitä jälkijäähdytystä sammutuksen jälkeen vaikka olisi kylmä. Vaihdoin koneen irti ollessa kaikki 3 anturia. Enää olisi vain se runkoaisan alla oleva ohjainpurkki mutta voipa olla että saa olla tollasenaan.
            Täristä aavistuksen veto päällä.

            Toki tekemistä riittää muutenkin mutta eipä haittaa

            Comment

            Working...
            X