Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 sport cabrio

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 sport cabrio

    Alotetaas tällänen ku aikamoista rojektia tuntuu olevan.
    Tammikuussa tuli Volvo V50 vaiheltua postiauto avoon mikä on vielä rekisteröimättä Suomeen.
    Avolle ei nyt hirveästi ole tarvetta mut ajattelin et mukavahan se olis kokeilla millanen sen on.
    Vähän joutu opettelemaan ajolinjoja ja sen et ei avaa ovea vaihdetta vaihtaessa.

    #2
    Ensimmäiseksi tuli jakopään hihna vaihettua.
    Samalla vaihdoin venttilikoppien tiivisteet, tulpat ja tulpanjohdot. Näillä toimilla hain lääkettä tärisevään käyntiin. Tulppien montuissa oli öljyä jonkun verran ja käynnissä ollessa lievä öljyn käry tuli jostain.
    Öljyn käry hävis mut tärinä/värinä jäi.

    Comment


      #3
      Mielenkiinnolla seuraan tätä, itselläkin kun on melkein samanlainen avo, mulla tosin vaan ns. ruma B6 ja muutenkin vähän käänteinen.

      Comment


        #4
        Bertta kutonenhan tuokin on..
        Hihnan vaihdon yhteydessä huomasin et murroksen suojakumi on rikki. Sehän on hylkäys peruste katsastuksessa.
        Eihän se oo iso homma vaihtaa, tai niinhän sitä luulisi. Murrosta ei saa irti ilman et ylätukivarsia irrottaa.
        Sehän ei menny niinku siin telkkariohjelmassa, vaan kiinnitys pultti napsahti poikki.
        Ekana annoin lämpöä varovasti ja liukastetta vuoron perään. Ne ku ei auttanut ni kylmästi vaan kääntämällä pultti poikki ja poraamaan.
        Hyllystä ei löytynyt ku halpis poranteräsarjoja mut kyllähän se 5h päästä anto periks ja tukivarret sai irti.
        Jossain tais olla myynnissä ihan työkalu tuon pultin pois poraamiseen mut äkkiseltään en sellasta osannut oikealla sanalla hakea.
        Takajarrupalat ja käsijarruvaijeri jäi odottamaan asennusta.

        Just ennen juhannusta alotin tuohon verotuskäsittelyn ja liikenteeseen oton. Vakuutukset valmiiksi ja konttorilta hain 3kk tarrakilvet. Juhannuksen ajoissa akku sit kyykkäs lopullisesti ja muuttu lataushybridiks.
        Siinä sit kun auto oli piuhan päässä ni jouti hyvin putsailemaan ja puunaamaan nahkajakkarat.
        Samalla pesin ja levitin kyllästysaineet kattoon.

        Tuli myös huomattua takerruttua yhteen tuotemerkkiin.

        Comment


          #5
          Jossain tais olla myynnissä ihan työkalu tuon pultin pois poraamiseen mut äkkiseltään en sellasta osannut oikealla sanalla hakea.
          Tuommonen:
          https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...lle-2000041246

          Eikai tuo vetarinkumi hylkäysperuste ole, tulee vaan korjauskehotus ja 3kpl riittää hylsyyn.

          Comment


            #6
            Se vetari lipsahtaa välistä pois, kun ottaa alatukivarsien sisäpäät auki.

            Comment


              #7
              No sitä yritin mut Bilteman #10 tähtipää antautu ja niitä pakissa ei ollu ku yks kappale.
              Sitä siis kokeilin heti ku huomasin et tuo yläpään pultti ei suosiolla aukea.
              Yläpään ku sain auki ni yritin murrosta lyöntivasaran kanssa vetää irti akselista mut ei se perhana irronnu. Siin rytäkässä se varmaan veti sisemmän pään irti laatikosta. Lopulta se murros irtos sit napapultin kiertämällä paikalleen ja kiristämällä. Lopuks pien napautus vasaralla ni johan irtos.

              Paikallee laittaes siis huomasin et sisäpää oli irti ja pultit ei suostunut aukeemaa ni se oli irrotettava kumi ja koko akseli sillee pois. Samalla sit putsasin sen ja laitoin uudet rasvat.
              Itekseen ei akseli paikallee menny vaa toinen oli ohjaamassa sitä paikalleen ku sit kopautin ulkopuolelta pohjaan.

              Comment


                #8
                Sattu olemaan superbin vanteet ni laitoin ne nyt alle. Mukavuus tippu kyl pikkasen verrattuna noihin 16" mitkä oli alla.

                Pitänee uusia tuo puolayksikkö ku vieläkin tuntuu et käy täristen tuo kone. Vai missä muualla vois vikaa olla?
                Samalla jos vaihtas ilmansuodattimimen.

                Comment


                  #9
                  Miten noista saa testattua tuon muuttuvan imusarjan? Eikös noissa sellanen ole.
                  Tuntuu vaan niin tehottomalle 170heppaseks.
                  Alakierroksilla ei tunnu tapahtuvan mitään.

                  Comment


                    #10
                    Alkaa kyl epäilyttää et tuo tärinä tulee kaksoismassasta. Kannattaako tuohon kutoskoneiseen vaihtaa kiinteää vauhtista. Neloskoneisen ei taida sopia, yks sellanen olis kyllä hyllyssä.
                    Taas loppuu autot kesken, vaikka kolme audia pihassa seisookin. Emännän kauppakassista sano laturi sopimuksen irti ja nyt tuolla avolla ei ilkee ajella ku paikat tippuu hampaista.
                    No onneks kesä alkaa olla ohi, ainut et rekisteröinti katsastus on edessä päin. Sinne jos saa nilkutettua.

                    Comment

                    Working...
                    X