Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A7 3.0 TFSI käyttis

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A7 3.0 TFSI käyttis

    Tämän hankinta kävi melko nopeasti, kaverini ostettua aiemman käyttöauton alta pois.

    Auto löytyi yksityiseltä samasta kaupungista, joten koeajo järjestyi helposti pariinkin otteeseen. Mitään suurempaa murhetta ei koeajoilla tullut esille.

    Vikakoodien läpikäynti olikin vähän eri asia. Vaihdelaatikossa oli vikakoodit kytkinlevyjen korkeasta lämmöstä ja välyksestä vaihtajassa. Laatikon toiminnassa en havainnut koeajoilla pienintäkään virhettä. Myyjän kanssa sovimme, että hän kustantaa laatikon korjaukseen liittyvät kulut. Auto kävi Siekkisellä (suosittelen), ja laatikko käytettiin atomeina. Vaihtoon meni mekatroniikka, kytkinlevyt, vaihtajan shimmit, aluetunnistin yms. Eli sen osalta ei luulisi murheita olevan edessä ihan vähään aikaan.

    Varusteiltaan tämä taitaa mennä keskikastiin, mutta itselle merkittävimmät löytyy. Muutamia mainitakseni:

    - 3.0tfsi quattro
    - adaptiivinen vakionopeudensäädin
    - kattoluukku
    - Bosen audiot
    - sähkötoiminen takaluukku
    - MMI navigointi
    - ilma-alusta
    - ilmastoidut penkit muistipaikoilla
    - vetokoukku

    Mukana tulleille oem-vanteille vaihdoin 255/40r20 talvirenkaat, ja kesäksi tuli vanteet 20x11" koossa.

    Mitään suurempia muutoksia tälle ei tule näillä näkymin tehtyä, mutta lähemmäs 250tkm ajettuna alkanee kaikenlaiset huoltokohteet ilmoitella itsestään.

    Ajattelin siis tuoda tämän tarinaa päiväkirjamaisesti tänne korjausta vaativien kohteiden osalta. Osa havaittu jo oston yhteydessä, mutta eivät vaikuta päivittäiseen käyttöön.

    Autosta on vähän huonosti tullut otettua kuvia. Yksi ostopäivältä ja pari kesän viimeiseltä miitiltä Kuopiossa.

    #2
    Ensimmäinen vika oli lämmittimen toimimattomuus, oli aiheuttanut kaikenlaista häiriötä mm. vilkkujen omatoimiseen toimintaan asti. Edellinen omistaja oli ratkaissut asian ottamalla johdot irti eberistä kokonaan. Tilasin käytetyn ebaysta, muutaman vuoden tuoreempi ja vain 60tkm ajetusta A8:sta. Ulkonäöllisesti saattoi hyvinki pitää paikkansa. Vanhasta tuli vaihdettua kiinnitystarviikkeet sekä kiertovesipumppu, jonka jälkeen se on valmis laitettavaksi takaisin.

    Vaihto onnistuu helposti pukkien varassakin. Vaatii pohjamuovin, lokarin huovan ja umpion irroituksen. Umpion irroitus käy helposti neljä pulttia irroittamalla (ympyröity kuvassa). Letkupihdeillä ei jäähdytysnestettäkään montaa desiä karannut.
    Vaihdon tein hissukseen ja paikkoja tutkiskellen parin illan aikana.

    Käyttöön ei tätä saa ilman komponenttisuojauksen poistoa, joka on käytännössä tehtävä virallisessa huollossa.

    Hinta poistotyölle on Kuopiossa kiinteä, muistaakseni 70e
    Lisäksi tästä puuttui lämmittimen kaukosäädin (myös ebay), paritus onnistui helposti vcds:llä.

    Comment


    • #3
      Hieno A7 ja uskallan sanoa, että harvinaisella koneella. Ja varusteita on melko hyvin, menee varmasti keskikastin yläpuolelle :) Todella mielenkiinnolla jään seuraamaan seuraavia korjauskertomuksia!

      Comment


        #4
        Tälle sitä ei ihmeempiä tarvinnut tehdä perus huoltojen lisäksi. Auto on nyt myyty, joten voi lukottaa.

        Comment

        Working...
        X