Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4.2 turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 4.2 turbo

    Tervehdys!

    Nyt alkaa oma turboprojekti olee sellaises mallis että pitäisi ostaa joku kytkinpaketti.
    Auto on S4 C4 ja moottori kyseessä on siis 4.2 AKG/ABZ V8 (vauhtipyörä on orkkis ABH moottorista). Tähän tulee hx40 super 18# pesällä ja MaxxEcu, 1200cc suuttimet ja e85 ja hp tavoite siinä 450-500hp rajoilla ja ehkä 600-650Nm. Moottori on vielä avaamaton ja koitan ny yhden kesän miten se kestää :D Ei ole siis mitään supernitroturboprojekti vaan tarkoitus on tehdä tästä vähän erikoisempi Urssi V8 joka vähän viheltää kun kaasua polkee :)
    Tähän mennessä tehty:
    - Koko auto hiottu ja ruostekohdat paikattuja
    - Uudet puslat ja tukivarret takaa
    - Etutukivarret ja puslat uudet
    - Jakopää rempattu
    - Öljykaukalon, ventiilikoppien, imu-ja pakosarjan tiivisteet uudet, melkein kaikki tiivisteet joka pystyy vaihtaa avaamatta kone.
    - Turbo HX40 super 18#pesällä check!
    - MaxxEcu moottoriohjaus check!
    - Bilteman isompi cooleri
    - kytkinpaketti
    - suuttimet
    - hukkaportti

    Ostolistalla vielä:
    - joku dumppi


    Kunhan saan kytkin ostettu upotan konen takaisin ja saan alkaa tekee pakosarjat!

    Niin mikä kytkin/vauhtipyötä komboja löytyy tähän? katoin netistä että Specillä ois Stage 5 clutch joka kestää 790Nm mut siinä häviää myös kaikki ajomukavuudet. Mitkät vauhtipyörät tähän? Ymmärsin että 3.0tdi koneesta sopis vauhtipyörä ja siihen löytyy kyllä Sachs kytkin paketit. Onko jollain kokemuksia?
    Viimeksi muokannut V8FMS; 10.8.2021, 11:11.

    #2
    Kytkinlevyksi käy varmaankin esim Sachsin valikoimasta joku äreämpi massalevy. Esim. S2 levy jäykemmällä SRE-asetelmalla pitää todistetusti ainakin 600 Nm. Asetelma pitää katsoa vauhtipyörän mukaan.

    Oliko vakio 2-massa?

    Comment


      #3
      S2 240mm sre levy ja sre asetelma niin 700nm pitää kyllä.

      Comment


        #4
        Nämä sopii suoraan ABH-vauhtikseen ja yhdessä pitävät yli 700Nm.
        https://speed-autoteile.fi/index.php...=883082+999724
        https://speed-autoteile.fi/index.php...=881861+999811

        Comment


        • #5
          Onkos tämä meikeläisen vanha ? ( https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-hitosti-fotoi ) ?
          jos on, niin hatunnosto että edelleen pidetään laitteistoa tienpäällä !
          siis olkoot kenen tahansa vana, niin hatunnostoa. Ei taida montaa ursv8 enää ihan globaalistikaan olla liikenteessä.
          Viimeksi muokannut repsa; 11.2.2021, 19:44.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia vastauksista!

            Repsa: Joo taitaa olla sun vanha! Oon miettiny kans samaa ettei näitä varmaan niin monta enää oo liikenteessä mut tää tuli mulle aika edullisesti ja mietin että miksi ei yrittäis tehdä tästa jotain erikoista, ku kaikki vaan niitä turbovitosia virittelee niin kai vielä yks turbokasi mahtuu myös tähän foorumiin ;)
            Tekniikka on pelannut tosi hyvin mutta kori vaati vähän rakkautta :)

            Arto: Joo, ymmärtääkseni vakio on 2-massa
            Attached Files
            Viimeksi muokannut V8FMS; 12.2.2021, 16:21.

            Comment


            • #7
              Nonii, tuli mieleen et vois varmaan kertoa vähän enemmän mitä on tullut tehty, eli:

              Melkein kaikki ruotekohdat hiottu ja putsattuja, vanhassa autossa niitä kyllä riittää! Tuli hankittu uusi lokasuoja apukuskin puolelle koska kaari oli aivan läpiruostunut ja tällä hetkellä autossa on hiontavärit maalattu, paitsi ovet ja etu/takapuskuri ja takaluukku mikä joudun myös laittaa uuen.

              MaxxEcu race moottori ohjaus ja omantekoinen PnP adapteri poislukien suuttimien kaapelit ja sytytyspuolien kaapelit, saas nähdä toimiiko ollenkaan!

              Puslat ja tukivarret takaa vaihdettuja ja apurunko saanut vähän uutta pintaa. Etupäässä sama homma.

              Ovien ja puskurien listoihin laitettu hiilikuitukudos, ja aika hyvää tuli omasta mielestä! (kuvassa ei oo kaikki valmista vielä, pitää hiota ja lisää eposksia päälle)

              Pyörän koteloista myös ruosteet putsattu pois ja laitan vielä pyöränkotelosuojamaalia ennen kun laitan sisälokasuojat takaisin

              Nyt odottelen että posti tuo kytkinpaketin että saan alkaa upottaa moottorin takas ja tehdä sähkötyöt.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut V8FMS; 24.2.2021, 10:50.

              Comment


                #8
                Hyvä että tämäkin elää vielä ja ehostuu, möin eteenpäin joskus 3 vuotta sitten. Oliko nuo apurungon puslat AK-motorsportin? Annoin mukaan seuraavalle omistajalle samaten kuin kunnostetun bensatankin. Jokos hänelle on laitettu uusi jakohihna ym lähiaikoina, ajallisesti varmaan aiheellinen jos ei minun jälkeen vaihdettu? Siellä on vesipumpun yhdessä pultissa "yllätys", katkesi lohkoon pultti ja vastakierretapin pätkä. Piti tehdä uusi reikä pumppuun sekä lohkoon vanhan viereen.

                Comment


                • #9
                  Joo jotain puslia taka apurunkoon tuli auton mukaan ja tilasin myös loput puslista joka takapäähän menee! Jakopää kaikkineen päivineen on rempattu: hihna, vesipumppu, termostaatti, kiristysrullat ja vaimennin jne.
                  Oli oikein mukava yllätys, mut vissin ihan hyvä ratkaisu ku ei ainakaan vuotanut! :D
                  Viimeksi muokannut Killeri; 22.2.2021, 17:32. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    No nii! Viihdoin voin tähänkin päivitää vähän kun oon saanut jotain aikaseksi!

                    Poika on löytäny omaa paikkansa! kauheeta puslaamista mut nyt on oikeassa paikassa!
                    Kytkinpaketti oon myös saanut kotiin niin nyt puuttuu enää hukkaportti ja suuttimet ja tietysti jotain muuta pientä mut isoimmat palat hankittu..!
                    Pikku hiljaa saa alkaa kasata taas kaikkia mitä on irrotettu, väsätä paineputket ja intercooleri ja teettää sähköt valmiiksi


                    Comment


                    • #11
                      Kesä tuli ja meni, ei oo oikeen ollut motivaatiota istua autotallissa ku oli niin hieno kesä ja muutenkin ollut paljon muuta menoa että jäi vähä jäähylle koko projekti!

                      Nyt alkaa kuitenki olla taas tallikelit niin nyt alkaa olee suurin osaa sähkötöistä tehty, cooleri ja öljyjäähdytin saatu paikalle ja suuttimet hankittuja. Dp on työn alla ja sit odottelen adapteri bensapumpulle et sen saan upotettu alkuperäiseen koriin tankin sisälle. Vielä pitäis turbon öljynsyöttö/paluuletkut hommata ja imuilman ja öljypaineen sensorit hankkia ja myös ahtopaineputket. ei oo mikään halpa homma tää turbotus!

                      Mikä letkun koko suosittelette öljynsyöttöletkuksi?
                      Viimeksi muokannut V8FMS; 28.9.2021, 13:04.

                      Comment


                        #12
                        Itte oon holsetteihin laittanu AN8 painelinjan ja AN10 paluu.

                        Comment


                          #13
                          Mun possussa 40superi lopetti savuttamisen kun laitoin AN12 paluun : )
                          10 ois varmaan riittäny mut kun 12 mahtui nippa nappa niin laitoin sen.

                          Comment


                          • #14
                            Terve taas!

                            Kyllä täällä tapahtuu asioita vaikka en niin aktiivisesti päivittelen! Tuli perheenlisäys joulukuun alusta ja siihen kans menee yllättävän paljon aikaa :D

                            95% sähköistä tehty ja kunhan kaveri tule auttaamaan tehdä loput niin saan alkaa koekäynnistää!

                            Meneehän se aika vaan vaikka oli vain "muutama" pientä juttuja vielä niin äkkiä meni kuukausi! Mut nyt alkaa ainakin olee sellaises mallis et tää vois oikeesti saada juhannuksen mennessä valmiiksi!

                            - Downpipe valmis
                            - Polttoainepumppu vaihdettu
                            - 95% sähköistä valmis
                            - ahtopaineputket 50% valmis

                            Ja mitä mahtavammin, Vaasaan tulee keväällä 4wd dyno niin pääsen Maxxecua säätämään ;)
                            Viimeksi muokannut V8FMS; 10.1.2022, 08:44.

                            Comment


                              #15
                              Tuo hukkaportin kanteen menevä kova painelinja vaikuttaa minusta hieman oudolta. Yleensä ohjaus tehdään joko kalvon alapuolelle yhdellä letkulla (tai putkella) tai kahdella oheisen kuvan mukaan. Kompurakotelosta on tarjolla yli-, ei alipaine. Ylipaineen kun lisää porttn kalvon päälle niin portti ei aukea koskaan.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Olet tietenkin oikeassa, ja hyvä kun sanoit! toi oli näköjään tehty aivot tyhjänkäynnillä! XD

                                Comment


                                • #17
                                  No niin! Moottori on koekäynnistetty! Kaikki toimi kuten piti eikä mitään syttynyt tuleen vaikka bensa vähän vuoti alussa.
                                  Oon aloittanut painelinjan kanssa ja sieltä puuttuu nyt enää 90asteen mutka niin varmaan ens viikolla sitä tulee valmiiksi.
                                  Päätin myös että otan alkuperäiset flektit pois ja sijalle tulee 2x10" sähköflektit muuten ei meinaa kaasuläppä mahtua
                                  Viimeksi muokannut V8FMS; 13.3.2022, 12:53.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto on nyt ajokunnossa! Pakoputken teen ens viikon alusta loppuun ja sen jälkeen penkkireissu!

                                    Alla olevista linkistä pitäisi näkyä videopätkä missä moottori käy ja auto on päässy pihalle ottaa vähän aurinkoa

                                    https://www.instagram.com/tv/ChKnXip...d=YmMyMTA2M2Y=

                                    Comment


                                      #19
                                      Mikä tuo imusarja on? Onko se moottorin oma vain käännettynä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Se on moottorin oma. Laitoin umpeen se "takareikä" ja hitsasin toiselle puolelle laipan et sain kaasuläpän kiinni

                                        Comment


                                          #21
                                          Moottorin takanakin on tilaa tehdä jotain. A8:ssa tulipellin ja moottorin välissä ei mahdu tekemään oikein mitään.
                                          Siistin näköinen asennus tuo imusarja, kuin tehtaalta olisi tullut tuollaisena.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mitäs tälle kuuluu nykyään ja olikos tässä yhdistetty pakosarjat turbolle millälailla? Ei oikein kuvista nähnyt vaikka kuinka yritti katsoa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Työn alla on vieläkin :D

                                              Kävin syksyllä penkissä ja kerkesimme pari veto vetää sit sanoi laturi sopimuksensa irti niin siinä tippui motivaatio aika lailla pohjalle. Ja nyt on talven aikana rahatilanne ollut heikompi kun on joutunut kaikki rahat laittaa sähkölaskuihin.

                                              Uusi laturi löytyy nyt ja pitää vaan vaihtaa turbon öljypaluuletku ennen kun asennan laturin takas, sen jälkeen taas penkkiin säätää loput. Eli toivon mukaan ois kesällä ajois!

                                              Yritän kaivaa esille jotain kuvia missä näkyy miten pakosarjat ovat yhdistettyjä

                                              Comment


                                              • #24
                                                tällä tavalla pakosarjat ovat liitettyjä. tästä on vielä muokattu aika paljon mut näkyy miten se on toteutettu

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hyvältä vaikuttaa, minkälaiset tehot/paineet tavoitteena?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos pääsis siihen 500 olisin tyytyväinen. Aloitetaan 0.5:stä ja katotaan mitä hajoaa ensin, tavoitteena on 0.7-1.0bar
                                                    Viimeksi muokannut V8FMS; 18.3.2024, 19:49.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X