Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.7 biturbo sedan

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 C5 2.7 biturbo sedan

    Tuli ostettua puolivahingossa tällainen usa -mallin A6. Selailin huvikseen nettiautosta halpoja nelivetoja. Tämä yksilö oli halvin biturbo A6 ja saatesanoilla: "Siitä jollekin pientä puuhastelua iltojen ratoksi". Kyseessä siis leimaamaton, mutta ajokuntoinen vehje. Päätin soitella tarkempia tietoja. Se, kun ei maksa vielä mitään. Puuhastelun määrä alkoi tuntumaan kovin kovalta pyyntiin nähden ja sitä myöten kiinnostus lopahti. Sitten myyjä kuitenkin sanoi, että "Tarjoa jotain". Arvelin tarjota sen verran vähän, että myyjä lyö luurin korvaan. Kuitenkin sieltä tuli vastaus, että "ei myö kaukana kauppahinnasta olla". Siinä vaiheessa huomasin olevani koukussa ja sovittiin, että tulen katsomaan autoa. Koeajoin auton ja pidin kiinni aikaisemmasta tarjouksestani. Se oli vähän sellainen "ota tosi vähän rahaa nyt tai odota toista c5-hullua saapuvaksi" -tarjous. Ilmeisesti meitä ei ole kauheasti liikkeellä ja tarjous meni läpi.

    Tarkoitus oli laitella tätä pikkuhiljaa töiden lomassa kuntoon ja loppujen lopuksi tässä ei sitten mitään isompaa oikeasti ollutkaan. Ensimmäisenä puhdistin auton sisäpuolen ja hoitelin nahkapenkit. Leimasetää varten laitoin uuden tuulilasin ja uuden maffin. Paikkasin tahnalla pakoputkea ja korjasin takarekisterikilven sellaiseksi, että valot valaisevat myös kilven eikä pelkästään sen takapuolta. Alkutietojen mukaan jarrutkin laahasivat, mutta se oli väärää tietoa. Näillä korjauksilla siis näyttämään leimalle. Katsuri sanoi, että vaihda vielä tuo väljä alapallo, niin saat leiman. Korjauskehoitus tuli kuljettajan sähköikkunan toimimattomuudesta ja halki olevasta apukuskin puoleisesta peilistä.

    Noh. Eilen sain tähän vehkeeseen vuoden ajoaikaa ja kuukauden aikaa korjata loput viat. Ikkunahissi ja peilin lasi meni tilaukseen. Samoin lyhyet rekisterikilvet, että takapään saa näyttämään siedettävältä. Ratti vaihtui myös S4:n kolmepuolaiseen rattiin. Näillä eväillä luulen selviäväni tämän talven. Tai no, ainakin yhden puolan joutuu näköjään vielä laittamaan.

    Parit speksit alla. Tärkeysjärjestyksessä:

    C5/4b
    A6 quattro
    ZF 5hp
    2.7biturbo

    Sähkösäätöiset sport nahkapenkit muistilla
    Xenon ajovalot
    Kolmepuolainen sport ratti
    Kattoikkuna
    Tallinoven/portin kaukosäädin aurinkolipassa
    Jalopuukoristelistat

    Tulossa ois vielä semimoderni gramofoni kartoilla elikkäs rns-d, kunhan kuriirit saavat sen kuljetettua perille.

    Liitteenä muutamia kuvia.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut GaIIe; 27.1.2021, 20:40.

  • #2
    Noniin.. täällähän alkaa olemaan aika kasa 2.7 bit projekteja taas :D Kiva nädä myös sedaneita!

    Comment


      #3
      Vaihdoin kutospytyn puolan ja kuljettajan oveen koko ikkunakarmin ikkunoineen ja nostimineen. Aikaisemmin jännitin tuota ikkunakarmin irroitusta tai lähinnä paikalleen laittoa, koska monet pelottelee, että sen saaminen oikealle kohtaa takaisin ja tiiviiksi on vaikeaa. Ei se kyllä ole. Näin pääsi helpommalla ja halvemmalla. Käytettynä koko höskä oli 25€. Ja halpa ja helppo on tämän projektin meininki muutenkin..
      Nyt ois valmista Rovaniemen jääratapäiville. Enää puuttuu vaan vapaiden järjestyminen.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Rovaniemen ratapäivät tuli käytyä suorittamassa. Auto toimi hyvin niin siirtymällä kuin radallakin. Eipä tästä silti tullut pitokampetta, kun b5 ässäkuume puraisi toden teolla. Tämä auto lähti seuraavalle omistajalle tänään ja samalla tuli käytyä b5 s4. Siitä ehkä oma projekti joskus.

        Comment

        Working...
        X