Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Harrastelelu S4 B6

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tuon näköisenä olisi pitänyt takakaaret lähteä jo tehtaalta, mutta kertakäyttökulttuuri oli rantautunut jo 2000-luvun alussa valitettavasti.

    Comment


      #62
      Etusatuloihinkin tuli musta pinta ja eBaysta B7-tyyliset S4-lätkät satuloihin.

      Click image for larger version  Name:	IMG_20210330_201829.jpg Views:	0 Size:	251.8 KB ID:	1914913 Click image for larger version  Name:	IMG_20210330_201854.jpg Views:	0 Size:	110.2 KB ID:	1914914

      Samalla tuli epämiellyttävä yllätys vastaan. Ohjausvaihteen kumi on aivan märkä. Tarkemmin katsottuna siihen on rempparepalta lipsahtanut vähän rautasaha tai mikä lie jossain remontissa, tietysti siihen renkaan viereen yläpuolelle kumia, mutta mitäpä sitä uusimaan. Kumi oli aivan täynnä puhtaan näköistä vihreää kultaa ja on siellä vesikin päässyt joskus tuhojaan tekemään.

      Koska en ilosta hihkuen lähtenyt ostamaan tonnin Servotronic-ohjausvaihdetta, päätin katsoa, että miten tämä tulee kestämään ja vuotaako se tällä hetkellä ollenkaan. Nuo vaikuttaisi olevan jotain vanhoja öljyjä, koska säiliöstä ei ole vajunut yhtään ja autolla on kuitenkin ajettu jonkin verran siitä, kun pumppu on vaihdettu ja säiliö täytetty tuoreella kamalla. Joten periaatteessa voisi olla niinkin hyvin, että tuo on vuotanut joskus silloin, kun vesi on pilannut tuon pinnan ja sen jälkeen vuoto on ollut maltillisempaa. Tai jotain. :) Lisäksi tuo huono pinta ei vaikuta, kun ratti on suorassa. Mutta siloittelin pintaa hieman hiomapaperilla paremman psykologisen lopputuloksen toivossa ja laitoin kumiin vuotoreiän ja letkun maahan. Ei tuo ainakaan tässä muutaman sadan kilometrin aikana ole säiliötä vajuttanut. Jos nyt vähän joskus vuotaa niin tonnilla saa aika paljon vihreää kultaa ja onhan siinä samalla Lötkö-fiilis. :)

      Click image for larger version  Name:	IMG_20210329_151536.jpg Views:	0 Size:	261.0 KB ID:	1914916 Click image for larger version  Name:	IMG_20210329_160936.jpg Views:	0 Size:	108.0 KB ID:	1914918 Click image for larger version  Name:	IMG_20210329_154054.jpg Views:	0 Size:	165.9 KB ID:	1914917 Click image for larger version  Name:	IMG_20210329_160650.jpg Views:	0 Size:	108.5 KB ID:	1914915 Click image for larger version  Name:	IMG_20210330_163221.jpg Views:	0 Size:	59.4 KB ID:	1914919

      Comment


        #63
        S-nappikin löysi paikkansa ja samalla tuli koodailtua lisäominaisuuksia sekä lisänä jäähdytysnesteen todellinen lämpötila.

        https://onedrive.live.com/?authkey=%...136028&o=OneUp

        Click image for larger version  Name:	IMG_20210407_183547.jpg Views:	0 Size:	97.3 KB ID:	1914921

        H&R:n madallusjouset tiputtivat keulaa n. 15 mm, mutta takapää ei tippunut juuri ollenkaan. Hieman kasarilookki tuli. :) Vaikutti siltä, että uudet pohjaanlyöntikumit ovat aavistuksen liian pitkät, vaikka ne ovat oikeat sporttialustan kumit. Pätkäisin päästä pari senttiä pois ja muutaman päivän ajelun jälkeen ylikokoisilla B8-Passatin kesäpyörillä perä vaikuttaisi olevan alempana ja ei ole enää häiritsevä. Kaaresta mitattuna 335/340 mm etu/taka, mutta helmasta mitattuna perä on kyllä ylempänä. Seuraillaan tilannetta. Alusta on kyllä melkoisen hirveä pompottaja vakioiskareilla, joten saattaa joutua vielä Koni-kaupoillekin, ellei matalampi kesärengas auta yhtään.

        Click image for larger version  Name:	IMG_20210331_090002.jpg Views:	0 Size:	318.3 KB ID:	1914925 Click image for larger version  Name:	IMG_20210401_192242.jpg Views:	0 Size:	365.8 KB ID:	1914926 Click image for larger version  Name:	IMG_20210401_171811.jpg Views:	0 Size:	60.2 KB ID:	1914924

        Muutaman päivän pohdinnan jälkeen pitkään haaveillut kullitetut 885 Le Mansit vaihtuivat kuitenkin titaaninharmaisiin vastaaviin, koska ne sopivat ehkä paremmin tämän värin kanssa yhteen. TEC Speedwheels GT Evo 8.5x19 ET30. Kuva Googlen kuvahausta.

        Click image for larger version  Name:	01.jpg Views:	0 Size:	59.3 KB ID:	1914923
        Viimeksi muokannut pasi_; 8.4.2021, 08:27.

        Comment


          #64
          Nuo mittariston koodailut on kyllä hieno lisä.

          ​​​​​​Jätitkö keulaan täysmittaiset pohjaanlyöntikumit? Nekin voi aiheuttaa pompotusta jos ottavat vastaan, ulkomaan foorumeilla ovat tuuman verran leikanneet pois.
          Vaikka kyllähän noi H&R jousilla tahtoo pompottaa, ei ollenkaan mukavaa kyytiä mielestäni. Vaihtuu toiset jouset jossain vaiheessa, nyt itsellä samat H&R:t ja Konin punaiset. Aiemmin punaiset oem iskarit ja yhtä hirveä pompotin. Korkeuskin nyt asettunut jotakuinkin samaan kuin sulla.

          E. Epäilisin ettei nuo takaiskarin pohjaanlyöntikumit vaikuttaneet perän korkeuteen, vie vaan aikansa että asettuu oikeaan korkoon. Voishan tuo olla että näistä sais himpun miellyttävämpiä ajaa jos laittaisi ne lyhyemmät Bilsteinin B8-sprint iskarit.
          Viimeksi muokannut vV8m5; 8.4.2021, 12:28.

          Comment


            #65
            S- eli Suritus(tm) nappi

            Comment


              #66
              Joo, keulalla on uudet vakiomittaiset. Sieltä voisi kyllä ottaa hieman pois. Tosiaan melkoinen kumipallo se on ajaa ja ei ollut vakiojousilla läheskään noin paha, mutta silloin oli takana pohjaanlyöntikumit murusina ja edessä myös vähän huonossa kunnossa. Madallustahan vakiojousiin on tullut 15 mm edessä ja 5 mm takana eli ei nyt kovin paljon.

              Pakoputken läppien ohjauksesta jäi sanomatta, että auto-asennossa se sulkee läpät 3 s moottorin käynnistymisen jälkeen ja avaa ne, jos moottorin kierrosluku on yli 4000 rpm tai kaasuläppä on yli 80 % auki. Läpät pysyvät auki 15 s, jos ehdot eivät täyty. Open-moodissa tietysti koko ajan auki.

              Sanotaan näin, että tuolla putkistolla aavistuksen "tein, koska voin" -tyyppinen ratkaisu, kun maantienopeudessa ei edes kuule läppien avautumista tai sulkeutumista. :D Ikkuna auki cruisaillessa jotain eroa sentään huomaa.
              Viimeksi muokannut okkim; 8.4.2021, 13:26. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                #67
                Omaan B6:een kun vaihdoin uudet pohjaanlyöntikumit taakse niin tuli kauhea pompottaja, uusista vakioiskareista ei apua. Bilstein B8:t tilalle joissa hiukan lyhyempi alaputki ja lyhennetyt kumit niin tuli hyvä.

                Keulaan B5 jousilautaset ja uudet rajoitinkumit muistaakseni hiukan lyhennettynä, vakioiskareilla. Jouset alkuperäiset.

                Click image for larger version

Name:	2017-05-11 17.20.59.jpg
Views:	1072
Size:	335,1 Kt
ID:	1915174
                Viimeksi muokannut tumi; 11.4.2021, 12:05.

                Comment


                  #68
                  Sellaiset vanteet. Ihan siistit, mutta en nyt ole aivan sataprosenttisen tyytyväinen ensinäkemältä. Ehkä aavistuksen liian tummat tai jotain. :) Tosin auringossa eivät noin tummat ole kuin kuvissa.

                  Mutta tulee aika kivasti kaarelle. Etupäästä piti poistaa sisälokarin yläruuvi ja taakse voisi laittaa 5 mm:n lätyt. Pitää laittaa testiksi 5 mm:n verran prikkoja vanteen alle.

                  Alustakin on tippunut pikku hiljaa järkevään korkeuteen ja näillä pyörillä alustakaan ei ole niin pompottavan oloinen.

                  Click image for larger version  Name:	IMG_20210420_173528.jpg Views:	0 Size:	421.0 KB ID:	1916090 Click image for larger version  Name:	IMG_20210420_174146.jpg Views:	0 Size:	402.0 KB ID:	1916091
                  Viimeksi muokannut pasi_; 22.4.2021, 21:05.

                  Comment


                    #69
                    Tämä lähti uudelle omistajalle.

                    Comment

                    Working...
                    X