Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 -99 Pientäpintaremonttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 B5 -99 Pientäpintaremonttia

    Tehdäänpä tälle pikku projektille oma lanka.
    Keväällä tuli hommattua S4 b5 prefacelift. Auto tuotu joskus muinoin Italiasta. Ennen maahantuontia autoon oli jo tehty muutoksia mm. Etupuskuri Rs4 kopio ja iso keulacooleri. Kaikista muutoksista ei papereita ole niin ei tarkkaan tiedä onko jo sen ajan peruja vai teetetty suomen puolella. Räpellyksiä on tehty ympäri autoa jotka suurimmilta osiltaan ovat erittäin ammattitaidottomasti tehty. Nippusiteet ja teippi ovat olleet kovassa huudossa tämän kanssa. Tämä oli jo tiedossa autoa ostettaessa. Sieltä täältä on kaikkea pientä korjailtu.
    Kesällä katsastin auton ja sieltä nyt ei mitään sanottavaa löytynyt.
    Tämän kanssa oli puola ongelmaa johon apuja kyselin foorumilta aiemmin, se tuli kuntoon ja auto toimii kaikinpuolin teknisesti.

    Syksyn pimentyessä aloin mietiskelemään moottorin nostoa keulalta ja sieltä puolelta kaiken mahdollisen tarkastelut/korjaukset. Apukuskin puoleinen turbo viheltänyt jo tovin ja molemmat tiputelleet öljyä jonkinverran.
    Parin päivän punnertamisen jälkeen moottori saatiin irti. Apukuskin puoleisen vetarin jouduin ottamaan kokonaan pois, moottorintukikumi kinnasi tähän kiinni. Kuskin puoleinen akseli sai jäädä paikalleen. Eipä tuossa moottorin nostossa muuta ihmeellistä ollut. Youtubesta katselin ohjeet ja sen mukaan tein.

    Turbot otin irti pakosarjan kanssa. Viheltävän puolen imuputkesta löytyi pieni reikä. Saattanut kolhasta irrotus vaiheessa tai sitten se on siellä ollut jo ja ujellus johtunut siitä? Turbot silmämääräisesti ihan ookoo kunnossa. Väljyyttä ei tunnu merkittävästi max. muutaman millin sivuttain ja millin verran päittäis.
    Moottori & vaihteisto makoilee nyt eurolavan päällä. Tähän jotain perus tiivisteitä tilasin (pakosarja, venakoppa) kannattaako tuonne samalla vaihtaa jotain muutakin?
    Jakopään kilkkeet postissa, ne pääsee vaihtamaan kunhan saapuvat ja saan hommattua jostain lukitusvehkeet.
    K04 turboista pistin kyselyä stk turbo technikiin, 740€/kpl + pantteja yms. Imuputket pitäisi jostain vielä haalia.
    JHM motorsportillta on noita vaihteiston korjaussarjoja, onko niistä kokemuksia? 1-2 vaihto on aika jäykkä, muuten kyllä pelaa. Nyt kun tuossa pöydällä on niin sille voisi jotain yrittää tehdä.

    Pistän parit kuvat turboista ja imuputkesta tähän loppuun.
    Click image for larger version  Name:	20201022_151655.jpg Views:	0 Size:	113,7 Kt ID:	1902074Click image for larger version  Name:	20201022_151703.jpg Views:	0 Size:	122,3 Kt ID:	1902075Click image for larger version  Name:	20201022_151646.jpg Views:	0 Size:	135,3 Kt ID:	1902077Click image for larger version  Name:	20201022_151720.jpg Views:	0 Size:	108,2 Kt ID:	1902079Click image for larger version

Name:	IMG-20201022-WA0014.jpeg
Views:	506
Size:	118,5 Kt
ID:	1902080
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Atlanticore; 22.10.2020, 14:32.

  • #2
    Eiköhän se vihellys ole kuulunut tuosta ensimmäisen kuvan siivestä, joka on täysin solmussa. Molemmathan noista on melkoisen rotansyömiä. Poikittaisvälystä muutamia millejä? Ei kyllä pitäisi olla muutamia.. Tuossa kolmannessa kuvassa näyttää, että olisi vähän järsinyt jo kompressorikoteloakin, onko näin, vai näenkö väärin?

    Comment


    • #3
      Juu, ensimmäisen kuvan turbo on juuri siltä puolelta mistä ujellus kuului. Ei ole jyrsinyt koteloa, varmaan vääristää kuva/huuhtasin noita vedellä niin oisko siinä vesitippa.

      Comment


        #4
        Kyllä ne JHM:n synkrot ja siirtopakka toimii nätisti.

        Comment

        Working...
        X