Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 - Entisöintiä vai museonnilta pelastamista

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi V8 - Entisöintiä vai museonnilta pelastamista

    Nopealla liikkeellä hetken mielenhäiriössä hankin kyseisen yksilön.

    Click image for larger version

Name:	20200901_114213724_iOS.jpg
Views:	4466
Size:	383,1 Kt
ID:	1898913

    Auto on siis myyty Suomeen ja luovutettu 21.12.1990 josta alkuperäinen takuutodistuskin on olemassa. Huoltokirjaakin on täydennetty varsin kattavasti ja muutoinkin auto vaikuttaa ikäänsä nähden siistiltä, mutta tosiaan 30 vuotta Suomessa liikenteessä olleelta. Parhaillaan auto on siis ollut laitettavana, koska leima on pitkänä ja päästöistä jäänyt seisomaan. Joten heti alkuun voidaan jo todeta että putkisto ei ole alkuperäinen ja UFOt on vaihdettu S6 satulat ja A4 levyt. Ne kuitenkin on olemassa nyt varaston lattialla, mikäli joku suuri perversio iskee ja haluaisi ne alle laittaa. Ilmastoinnin kompura täytyy huoltaa / uusia. Webastoa ei ole tullut vielä testattua, vaan kelit tässä viilenee, joten aika tulee sillekin pian.

    Click image for larger version

Name:	20200901_124824232_iOS.jpg
Views:	4289
Size:	60,6 Kt
ID:	1898912

    Perinteisesti radio/stereo osastolle on käyty aikojen saatossa käpistelemässä ja sen myötä myös jotain muuta ranea saattaa löytyä. Sähköissä ja niiden hallintalaitteissa on pieniä kontakti ongelmia joita pitää selvitellä. Hyvin pitkälti vaikuttaa olevan puhdistuksen tarvetta.


    Täydennän autosta lisää tietoja ja kuvia, kunhan saan sen taas takaisin pihaan ja puhdistettua.


    #2
    Hieno laitos, me like!

    Saa pian museostatukselle, eli ekaksi se suunta jos ei iso vaiva.

    Comment


      #3
      Näille tulee aina peukkua!

      Comment


        #4
        Siinä on ollut jollain hieno joululahja vuonna 1990. Ehdottomasti vaan lisää juttua ja kuvia. Näistä vanhemmista Audeista on foorumilla aivan liian vähän projekteja tms.

        Comment


          #5
          Nyt on auto vihdoin kotiutunut ja ensimmäiset vikalistan asiat on hoidettu. Toistaiseksi on vaihdettu/lisätty katalysaattorit, virranjakajan kannet, pyörijät, johdot, maffi ja korjautettu suuttimet finjektorilla. Suuttimet nyt alkaa olla ehtoo puolella, mutta korjauksella sai Kiinan roskaa paremmat kuitenkin ja halvemmalla.

          Pakoputkisto täytyy vielä entisöidä, sillä siellä on aivan väärän kokoista tavaraa nyt tilalla ja vielä pienempään suuntaan. Täytyy siis malttaa pidempiä dynaamisia suorituksia. Tosin ylävesiletkun takia pitää myös himmailla hetki, ennen kuin uusi saapuu ebaystä. Rane oli tässäkin käynyt kaiken lisäksi laittamassa letkulämmittimen väärään kohtaan ja sen vierestä letku nyt pääsi antautumaan.

          Click image for larger version

Name:	image_71274.jpg
Views:	3937
Size:	245,1 Kt
ID:	1900145 Click image for larger version

Name:	image_71275.jpg
Views:	3913
Size:	357,7 Kt
ID:	1900146 Click image for larger version  Name:	1092A747-8FBB-4299-B678-3F117AF7F74C.jpeg Views:	0 Size:	225,5 Kt ID:	1900147
          Tästä on nyt kotiin selvitty autoliiton avustuksella (puukkoa ja 7mm hylsyjä lainaten ja huoltamolla j.nestettä käytti samalla hakemassa)

          Tänään sisäpuhdistusta roskista ja töhnästä pois ja maanantaina märkäpesurilla sitten kunnolla kaikki verhoilut. Tänään kuivalle nahalle hoitoainetta, että nahka ensin vähän pehmenisi ja virkoaisi ennen kunnon pesua (mikä siis hetkellisesti kuivattaa ennen satularasvaa/nahkista).

          Sähkölaitteita täytyy varovasti availla ja puhdistaa, alkaa vaan olla kaikki vähän haperoa tavaraa. Toistaiseksi keskikonsolin valot ei pala jos ajovalot on päällä, mutta ilman valoja ne toimii. Joku rane siellä selkeästi käynyt.

          Tärinän sain pois kun vaihdoin vanteet ja renkaat. Tiedä oliko vanteissa heittoa vai keskittävissä leepuissa. Ohessa muutama kuva autosta ja mitä pitää parannella/korjailla.

          Click image for larger version  Name:	C3F90F92-5ADC-4649-BAB4-30C69DCD9230.jpeg Views:	0 Size:	416,7 Kt ID:	1900155 Click image for larger version  Name:	EB337FF1-7003-46B0-BFC8-57527FE0AE0C.jpeg Views:	0 Size:	406,0 Kt ID:	1900154 Click image for larger version  Name:	1275A125-1FC3-4759-822E-89531A177396.jpeg Views:	0 Size:	286,2 Kt ID:	1900151 Click image for larger version  Name:	0CEBFE0B-6D57-450B-B5EE-D2DC78632275.jpeg Views:	0 Size:	104,5 Kt ID:	1900153 Click image for larger version  Name:	8EC78D66-9003-45B3-AE40-2BE2E6285400.jpeg Views:	0 Size:	94,0 Kt ID:	1900152 Click image for larger version  Name:	2D2E0108-7055-4B56-9B21-AFA60ABA552E.jpeg Views:	0 Size:	64,5 Kt ID:	1900150
          Viimeksi muokannut perrier; 27.9.2020, 10:39. Perustelu: typot ja aivopierut

          Comment


            #6
            Sinullakin taitaa roikkua kattoverhous? Tälläisesta porsasperässä on huono kun sitä ei saa ulos ennen kuin tuulilasi tai takalasi on irti. Minulla on kuitenkin yks ajatus jolla ajattelin koettaa omaani liimailla paikoillaan. Jos onnistuu niin dokumentoin siitä jotain.

            Comment


              #7
              Kyllä lötkössä kattoverhoilun saa pois ilman lasien irroitusta

              Comment


                #8
                Ei tarvi irrottaa laseja. Penkkejä saattaa joutua siirtämään pois tieltä, mutta pahvi mahtuu oviaukosta ulos.

                Comment


                  #9
                  No sitten

                  Comment


                  • #10
                    Kerrotko tuosta suuttimien huollosta, mitä niille tehtiin, mitä kustansi ja oliko vaikutusta johonkin?

                    Comment


                      #11
                      Hieno laitos, onnea matkaan. Oliko 3,6? Ja kuinka paljon rullattu?
                      Tuohon kattoverhoiluun sen verran, edellisestä 200:sta koitin liimausta paikoillaan huonoin tuloksin. Nyt otan suosiolla koko paneelin pihalle.

                      Comment


                        #12
                        Auto on siis 3,6l automaatti ja mittarissa on nyt ~260tkm joka nyt ei välttämättä ihan pidä paikkaansa. huoltokirjassa on merkintöjä vaikka kuinka, vaan on toinen huoltokirja ja ensimmäisestä ei ole tietoa. Tässä käsillä olevissa on kyllä merkattu 200tkm + merkillä huoltokirjaan 15,30,60, jne huollot ja kilometriluvuilla. Joten kohtuullisen hyvin niihin voisi luottaa.

                        Kattoverhoilun kanssa pitää vähän miettiä, joskus 15v sitten kun varusteltuja tuli tehtyä ihan työkseen, tuli verhoiltua kyllä ihan paikaltaankin, mutta se ei mukavaa ole, joten helpommalla pääsee kun alas ottaa.

                        5,5 tunnin pesemisen yhteydessä löytyi paljon sellaista, mikä saattaa museoidessa tulla kysymysmerkiksi. Toki asiat on piilossa ja onko Lämpökäsitelty Z vai kylmä Z mutterissa tai pultissa, niin tuskin nousee heti hylkääväksi virheeksi. Joitain kohtia on ihan siististi kyllä ruuvilla korjattu missä liimaa tulisi olla tai muovinen klipsi.

                        Suuttimista seuraavaa:
                        Click image for larger version  Name:	9A5D1D4F-1C05-4C83-9AC0-FF40AA138D2B.jpeg Views:	0 Size:	185,6 Kt ID:	1900204
                        Tuossa lappu itse testipenkistä ja haljenneita kuppeja oli muutama sekä tiivisteestä ja itse suutin osassa oli sanomista. Eli pientä jälkivuotoa ja kuvio miten sattuu. Suurin tekijä varmasti päästöihin on ollut kuvio. YouTubesta kyllä löytyy aiheesta videoita.
                        Viimeksi muokannut perrier; 27.9.2020, 10:45. Perustelu: unohtuneet lisätty + muotoilua

                        Comment


                          #13
                          Kerhotoverin luota on käyty hakemassa kärryllinen osia ja ne odottaa nyt varastossa toistaiseksi huoltoa/puhdistus/entisöintiä. Matkaan tarttui siis tankki joka täytyy puhaltaa puhtaaksi, paikata ja vetäistä pulveri pintaan. Ehjemmät penkit (verhoilun takia vaihtoa suunnitteilla), sekä uutamat sisustan muoviosat, lattia matot ja OEM pakoputkisto. Mikäli tässä tulevalla viikolla kelit vähän kuivuisi, niin sisustan pesuun olisi tarkoitus ryhtyä. Hyvin se on jo puhdistettu, esim hammasharjalla polkimien pinnat on pesty, mutta verhoiluista jos saisi suurimman osan tummumista ja vuosien kuonasta pois.

                          Bensaluukun kannen metallisulkija löytyi myös kerhotoverilta ja yhden ranetuksen sai jo raksittua pois listalta. Katon verhoiluun sain myös oikean listan (tosin väärän värisen) jota olen jo maillaillut paikalleen, mutta pitää tutkia katto verhoilun ruuvien poistamista ja jälkein häivyttämistä samalla. Vaihtoehto on kuitenkin katon ylimaalauksen yhteydessä ottaa kattoverhoilu pois ja verhoilla se kerralla uusiksi. Huomattavasti näppärämpi tehdä kun on lasit pois ja pääsee reunoja sipostelemaan niin ettei varmasti ala verhoilu roikkumaan tulevaisuudessa. Samassa yhteydessä voisi poistaa katolla olevan antennin paikan, mikä taitaa koitenkin olla alkuperäinen ja moottoroitu antenni kontin sivupaneelissa taitaa olla maahantuojan toimesta tai jälkikäteen asennettu.

                          eBay kantoi uuden ylävesiletkun ja se on asennettu paikalleen ilman letkulämppäriä, saa luvan webasto riittää moottorin lämmittämiseen. Voi olla että molemmat akut täytyy uusia, tässä tullut havaittua että aivan hirveästi niissä ei tunnu olevan virtaa. En tiedä syökö sitten maahantuojan tai hyvin auton alkuvaiheessa asennettu hälytys/kaukolukitus laitteisto syödä kuinka virtaa. Samalla tässä on ilmeisesti hukkunut paritus, joten kauko ei tunnu toimivan.

                          Huomenna tarkoitus painaa putki punaisena Kotkaan, joten katsotaan tarvitaanko kerhotoverien apuja vai selvitäänkö matkasta kunnialla.

                          Comment


                            #14
                            Kattoverhoilun saa kyllä pois sedanista ilman minkään lasin irroitusta. Takaovesta mahtuu tulemaan kun kaikki penkit ovat irroitettu.

                            Comment


                              #15
                              Projekti on hitaasti etenemässä. Kotkan reissun jälkeen pientä bensan hajua oli havaittavissa, mutta muuten ei mitään merkkejä missään. Tarkoituksena oli vaihtaa alkuperäinen putkisto auton alle, jotta museonti olisi mahdollista ja samalla virtaus saataisiin terveelle puolelle. Bensan haju aavistuksen jo haisi auton ollessa paikallaan pidemmänkin aikaa, joten otin mukaan myös varatankin kun putkisto operaatiota oli tarkoitus suorittaa. Auto hallille ja auto ylös ja tutkimaan mistä haju tulee ja mistä bensa vuotaa. Ylhäällä ollessa vaikutti että perinteisestä kulmasta vuotaisi, joten paljon vettä ja pakoputki viileäksi, jonka jälkeen kunnon pesuaineet pintaan ja pohjalle pesu. TULOS; Tankki tosiaan vuoti perinteisestä kohdasta pakoputken päälle ja liukkarin pesun jälkeen silikonipaikkaus antoi myöden ja tiputtelu vaan kiihtyi. Onneksi oli täysi tankki ja kaikilla mukavaa.

                              Auto on nyt siis seisonut odottamassa "uutta" entisöityä tankkia saapuvan valmiiksi tai lähinnä tankin sisäpinnoitusainetta. Tuleva tankki on siis puhallettu puhtaaksi, tinattu ja epksimaalattu päältä. Sisäpuoli odottaa tosiaan "Polttoainesäiliön paikkausainetta"
                              Tuotenumero: 62218796
                              Click image for larger version  Name:	18796_pic2.jpg Views:	128 Size:	53,6 Kt ID:	1904377
                              Tästä kaikesta nyt johtuen on muut asiat auton suhteen saanut jäädä. Auton maalauskin on saanut nyt odottaa, Sillä ei tämäkään nyt halvaksi päässyt tulemaan. En enää yhtään ihmettele että kunnossa olevat yksilöt Saksassa maksavat 10k€ tietämillä.

                              Click image for larger version

Name:	image_72286.jpg
Views:	2797
Size:	131,1 Kt
ID:	1904553
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut perrier; 19.11.2020, 12:09.

                              Comment


                              • #16
                                Komea peli! Tuosta kattoverhoilusta: Keväällä uusittiin omaan 200:seen verhoilu. Ei lähtenyt se verhoilun "runko" katosta irti ehjänä. Sattui omassa yksilössä olemaan erittäin lujasti liimalla kiinni. Verhoiltiin sitten autoon päin. Onnistuu se niinkin, mutta on melko työläs. Vanhan liima/superloni -mönjän siivoaminen on ikävää hommaa. Kannattaa ottaa kaikki penkit ja pilarien verhoukset pois ja suojata loput kankaalla tms.

                                Comment


                                  #17
                                  Polttoainetankki kun vihdoin saatiin vaihdettua, niin seuraavaksi antoi periksi ranetettu webaston takaiskuventtiili härdelli. 114.646 vai 114.648
                                  Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2021-01-21 at 15.05.39.jpeg
Views:	2413
Size:	99,4 Kt
ID:	1909629 Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2021-01-21 at 15.09.40.jpeg
Views:	2414
Size:	176,0 Kt
ID:	1909630 Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2021-01-21 at 15.12.31.jpeg
Views:	2399
Size:	169,7 Kt
ID:	1909631

                                  kyseessä siis:

                                  Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2021-01-21 at 15.22.55.jpeg
Views:	2162
Size:	2,8 Kt
ID:	1909632
                                  tämä laitos on tuotannosta lopetettu, joten Y-haara ja moderni takaisku tilalle.
                                  ohessa alkuperäinen:
                                  Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2021-01-26 at 16.34.12.jpeg
Views:	2408
Size:	94,5 Kt
ID:	1909633

                                  Autohan on ollut itsellä siis 4kk ja sinä aikana on tullut ajettua noin 1200km ja polttoainetta on mennyt 330l. Rahaa on palanut useampi tuhat ja vieläkin etsitään pikkuvikoja. Maffin vaihto on seuraavaksi listalla. Jos nyt saisi selkeät viat pois listalta, niin voisi aloittaa museointi prosessin. Autohan on vihdoin 30v täyttänyt ja oikeutettu museointiin. Vaan itse veikkaan kattoverhoilun neljän ruuvin ja ulkopinnan maalissa olevien muutamien ruostekohtien ja lakka/maali virheiden vaativan ainakin laittoa. Kuskin penkin ompeleet varmasti saa myös huomiota, mutta onneksi on uudet penkit varastossa.

                                  mikäli jollain on kokemuksia museoinnista ja millaisella kammalla näitä tarkastellaan, niin kuulisin mieluusti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laita kuvia auton nykykunnosta niin voi laittaa kommentteja?

                                    Noista aikaisemmista huomasin ainakin vanteiden olevan väärät, pakoputken pää ei orkkis, V8-merkki väärässä paikassa, quattro-merkkiä ei mun mielestä pitäisi 90-mallisessa olla, kattoverhoilun ruuvit/roikkuminen?, kuskin penkin nahka huonossa kunnossa, kirkkaat lokasuojavilkut, ajovalon pyyhkimet puuttuu. Vaihtaisin myös irtomatot joihinkin sinisävyisiin tai sellaisiin jossa ei ole punaista ralliraitaa. Jos itse olisin museotarkastaja, niin tuoreimmat autot katsoisin tiheimmällä kammalla. Toki tarkastajia on moneen lähtöön, ja harva varmaan edes tietää millainen orkkiskuntoisen V8:n tulisi olla.

                                    Itse museoin aikoinaan -77 mallin Audi 100:sen, se oli kaikin puolin orkkiskunnossa, mutta sanomista tuli ainakin näkyvästä ruosteesta moottorilohkossa ja iskareiden yläpäässä konehuoneessa. Toisaalta vesikaukalon ”jogurttipurkkimuovin” korjaamiseksi riitti siisti musta teippi, sillä tarkastajakin ymmärsi että sellaista ei enää ehjänä löydä mistään.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itseltä löytyy Audin V8 media release materiaali valokuvilla jne, johon on helppo vertailla. OEM kangasmatot löytyy ja tosiaan uusi penkki. Pakoputki on tosiaan jo vaihtunut, sillä se ei ollut orginaali. Ajovalojen pyyhkimistä en tiedä. ilmeisesti ollut lisävaruste? Kaipa ne on jostain kaivettava koristeeksi jos niikseen tulee. Vanteiden nyt ei tarvitse olla orginaalit, kunhan on lähelle sen aikaista. Tämähän nyt on varmaan se tuorein, eli nyt reilun kk ollut museoitavissa.

                                      Konepellin pinnasta ylöspäin täytyy maalauksessa nyt ainakin käyttää. A ja C pilarit on ikkunoiden kohdilta muutamista kohdista ruoste pilkuissa ja katossa on muutama isompi naarmu (ainakin lakkapinnassa). Tässä ollut tosiaan ajatuksena se, että kuinka paljon viitsii itse laittaa rahaa entisöintiin. Peruskorjauksiin ja nykyiseenkin laittamiseen on mennyt jo jonkun verran, joten missä vaiheessa kannattaa tuumata, ettei laitettavalla summalla saa kuin kiillotettua pintaa, kun jos sen rahan vaikka sijoittaa remmiahtimeen ja laittaa senaattorilötkön liitämään dynaamisesti, sen mitä 4HP laatikko vaan ymmärtää aiheesta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Näyttää vaan siltä että ajovalon alla on joku akselitappi tms. mutta pyyhkijät puuttuu. Suomessa on voinut olla vakiovarusteena, en osaa sanoa varmaksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuon ikäisessä Suomi-autossa ajovalon pesurit ovat olleet vakiona, eli pitäisi löytää siihen ne pyyhkimet tai vaihtaa lista jossa ei ole pesurin koloja. Ei se museoautoksi kunnostus ihan hirmuisen kallista ole, ellei joudu koko autoa maalaamaan, verhoilemaan yms. Sellaisessa pikku siistimisessä ja pisteosien metsästyksessä on vaan tuntimääräisesti todella iso työ. Ruostettahan ei siedetä sen paremmin julkisivun puolella, konehuoneessa kuin alustassakaan eli esim. pohja kannattaa massata. Pikku kiveniskemien ja lakkavikojen korjauksiin suhtaudutaan käsittääkseni ymmärtäväisesti. Maalipinnan ei tarvitse olla uudenveroinen, kunhan on edes saman värinen kauttaaltaan. Auton tekninen kunto ei ole arvioinnin kohteena, eli sille suunnalle tehtävillä remonteilla ja huolloilla ei ole museotarkastusta ajatellen hyötyä. Kun hinkkaa konehuoneen, sisustan, kaikki luukkujen välit yms. viimeisen päälle eikä jätä autoon aikakauttaan uudempia varusteita tai muita epämääräisiä virityksiä näkyville niin osakkeet nousee tarkastuksessa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Täytyy miettiä pesureiden suhteen jotain. Tarkastellut nyt tuon näkemyksen mukaan muutenkin autoa. Niin osat on varsin hyvin kasassa ja kohtuullisella tekemisellä tästä varmasti saa tehtyä museoidun vehkeen. Laskin tosin mitä se maksaa ja haluanko itse pitää autoa niin paljon, niin en todellakaan tiedä. Maalaukseen menee varmaan 1000€, puuttuviin osiin ja laittamiseen se 500€, verhoilujen fixaamiseen ja laittamiseen sen 300€ ja kaikkeen paljon tunteja. Voipi olla että minusta ei ole aivan loppuun museoimaan tätä, mutta tulee pidettyä cruisinki pelinä ja noh. yhtenä harrasteena pihassa. olkoon sitten vaikka nro 4/4. ajattelin että typ89 olisi ollut sitä mutta on vaan se on jo museoinnilta pelastettu, niin olkoot se sitten 3/4.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Morjesta. Mielenkiintoinen projekti, aika paljon on saanut nähtävästi ihan iän myötä tulevia ongelmia paikkailla. Itsellä on nyt useamman vuoden odottanut motivaatiota toinen JAT-alkuisella kilvellä varustettu suomi V8. Sen verran kaukana taitaa olla kuitenkin museointikelpoisesta, että varmastikin järkevintä tehdä siitä kruiseri. Tällä hetkellä puskee öljyä jostain kampiakselin takastefan paikkeilta. Alusta on korvattu normaaleilla iskareilla sekä madallusjousilla, jarrujen osalta pitäisi käydä 100% kaikki läpi. Kori ei myöskään enää maailman siistein. Olen herännyt siihen, että osien haalinta olisi varmaankin hyvä aloittaa viimeistään nyt kun osia on saatavilla ja osien hinnat edes jossain määrin mielekkäitä.

                                              Tuo moottoroitu antenni saattaa tosiaan olla maahantuojan spesiaaleja, tässäkin yksilössä se oli. Ei ole enää, se poistettiin rumentamasta linjoja.
                                              Viimeksi muokannut Dfin; 10.2.2021, 12:27.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuosta moottoriantennista. En tiedä missä noita on asennettu, mutta mulla on 200 20V:ssä (suomiauto) tuollainen moottoriantenni. Se on Hirschmannin valmistetta, laadukasta Länsi-Saksalaista tekoa. Esimerkiksi tuonaikaisissa Mersuissa on usein Hirschmannin antennit, moottorilla tai ilman, ja ne on haluttua tavaraa, ei kannata heittää menemään. Moottoriantenniin on olemassa korjaussarjoja, usein sieltä hajoaa muovinen hammastus mikä ajaa antennia ylös/alas. Ei noi oikein toimi Suomen talvikurassa ilman huoltoa ja viisasta käyttöä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kevät tekee tuloaan ja varmasti pääsee hiljalleen myös askartelemaan autoa taas eteenpäin. Takaluukun kaasujouset pitää uusia, vaan ei ensimmäisellä ostosreissulla tuottanut tulosta. Ebaysta pitää varmaan muutamia osia alkaa metsestämään ja ehkä se on maalauttamista aloitettava suunnittelemaan. Näyttäisi näiden hinnat kasvavan kotiseuduillaan.

                                                  Ilmastoinnin säätöpaneelin himmennys on aavistuksen liian voimakas ja sitä täytyy vähän tutkia mistä johtuu. Samalla pitää raitisilma ja sisäilmankierron läppän jousi tarkistaa. taitaa imaista sen aina kiinni ja noh. huurtuu auto pikkuisen tämän johdosta mahdollisesti.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Se muuten himmenee ihan suunnitellusti aika paljon, kun ajovalot laittaa päälle. Yö-tila, koska eihän valosalla ajovaloja polteta...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kyllähän se juu näin tekee. tuntuu vaan olevan noin 99% himmennys, joka on ehkä vähän liikaa. Jokin sitä varmasti säätää, joten jos saisi siitä muutaman naksun takaisin päin. niin ei tarvitsisi kääntää ajovaloja pimellä pois, jotta näkee säätää ilmastointia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sparetosta sai ainakin jonkinlaisia kaasujousia. https://spareto.fi/oe/441827551

                                                        Sitähän voi kokeilla stabiluksia tilata parin ja katsoa tuleeko joskus jotain vai ei. :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Montaa asiaa yrittänyt ratkoa ja osaa saanut jo edistettyä, vaan mittariston himmennyksessä taitaa olla säädön ja paneelin välissä joku pielessä. Satunnaisesti reagoi ja pari kertaa jopa toiminut kunnolla. Oletettavasti juotoksissa tai piirikortissa vikaa.

                                                          Typ89n mittaristosta löytyi selkeä virhe.

                                                          Ehkä vastaavaa paljastuu tuolta kun pääsee kunnolla tutkimaan. Epäilen vian olevan ilmastoinnin päässä tai sitten liittimissä. Korjattavissa oleva selkeästi.

                                                          Kaasujouset on edelleen tilaamatta ja vaihtamatta. Vanerin soiro toimii pönkkänä nyt luukulle.

                                                          Kesärengastuksen kanssa ollut vähän hakemista.

                                                          Audi C5 allroad V8 vanteet jollain mikkihiiri kumeilla. Nämä nyt varmaan alle menee, sillä ET25 tulee sopivasti kaarelle ja on irti jarrusatulasta.

                                                          Spaceria saattaa kaivata vuorostaan A8 D2 vanteen kanssa. Alle en sovittanut vielä, vaan meni suoraan nyt hetkeksi ainakin S6 C4 hauskuuttimen alle.


                                                          HP2 satulaa on ilmeisesti muutamaa eri mallia ja itsellä on nyt sitten ne kyseiset jotka tulevat paljon enemmän ulospäin levystä. Eroa on noin 15-20mm Urssin satuloihin. Tämä tekee tosiaan sen että ETn täytyy olla varsin pieni. 4Gn ensiasennus vanteet ja S4 avukset menee sentään hyvin ja jää vielä aavistus tilaakin.


                                                          Täytyy taas muistaa ottaa kuvia projektien edetessä. Nyt ollut lähinnä siistimistä ja vian hakua. Muissa autossakin on riittänyt tekemistä näin kevään alla.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tämä projekti jäi itseltä tähän pisteeseen. Jotain asioita sain vielä karsittua listalta, mutta innokkaan clubilaisen ja hänen ostohousujen johdosta tämä yksilö siirtyi eteenpäin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X