Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Artun Ässänelonen "USF"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Joo. Siltähän tuo vaikutti kun tuossa tänään näppäilinki logeja kun pakkanen hellitti yli kolmestakympistä niin tarkeni autossa paremmin kun lämmintä tahdo saada vielä ennen ku uusii tiivisteet:D Nousee paineet 0,9 ja sit laskee 0,6. Ei pyydetty ja toteutunut mene yksiin. Täytynee tässä paineistaa.

    Comment


      #32
      Tuossa nyt pakkasilla menty ja hoksittu että ihan kyllä kova peli tämäkin talvi ajossa vaikka nyt pikkuvikaa ilmenny. -34 astetta oli pakkasta niin bensa linjan liitokset alko koneen päällä vuotamaan kierteen kohdalta. Ilmeisesti polttoaine kylmänä tuli ja kierreosa lämpeni niin efektejä tapahtui.

      Tuossa aikasemmin purkaessa, mulkatessa ja kasatessa, oli kyllä taistelu. Tämän oikeastaan koko viikon aikana ku tuolla nysvätty illat tallissa ja puristeltu ja kiristelty muttereita alkanut tuntumaan että ei ole mitään järkeä tässä harrastamisessa. Mutta tuossa alkuillasta kun jostain syystä Audi antoi "rähistä" kylän pinnassa ja päästiin mukavasti kylkimyyryä nelosella asti. Liekkö liitokset hetkeksi sentään laajeni lämmöstä ja tienpinta oli sopiva että toimi:D Iski heti fiilikset taas päälle että kylläpä tässä järkeä on. Quattro is the only way tuumasin mammalle kun "leikittiin"

      Seuraavia touhuja laitella nyt nuo ahdistuksen aiheet kuntoon ja lähdetään tekemään eteenpäin. Aftermarket imusarjaan alkaa mulkkaa paikalleen 80mm kaasuläppää. Sitten tietysti näin ku joka autossa että musiikkivehkeitä parannella ku alkaa rupsuttelemaan nuo oem boset jo. Ajattelin ensin että rakentelen etuoviin samanlaiset setit kuin penarissa mutta päätin että laitellaan yhdet 8" etu ja takaoviin, diskantit vain etuoviin upotellaan alkuun, ground zeroa tietysti.
      Viimeksi muokannut ArdeM; 15.1.2021, 21:13.

      Comment


        #33
        Tuon imusarjan kanssa olis kiva nähdä EGT logit jokaisesta pakokanavasta.

        Comment


          #34
          Joo. Noista olis aina mukava nähdä kaikenlaisia tietoja ennen kuin hommaa vaan harvoin löytynee mitään testejä. Näistä s4, rs4 ja niiden muutoksista jotain virtaus yms testejä löytyny mut tuon mallisesta ei ole tullu vastaan. Tuosta olis toisenlaista mallia tarjolla jossa runnerit lähtee kotelon tasalta sisäpuolelta. Tiedäppä noista se hyöty mut kiva koriste lopulta hyllyssä:D

          Comment


            #35
            Tuli painestettua ja etsittyä ahtovuotoja. No ei siinä kauaa menny ku löyty. Kuskin puolen ahtimen imuputki pääsee tärinässä vuotamaan ahtimen puolella. Kädellä ku painaa vähän eri asentoon niin ei vuoda. Hyviä vinkkejä miten tuonne pääsee käsiksi esmes että silikoniputkea ja klemmaria vai onko se kone ylös?:D Ajatuksia heräsi että vi**ula.

            Comment


              #36
              No joo. Kone tuliki napattua ylös heti sunnuntaina uudestaan ja nappailtua vuodot kuriin ja painetta perään 1.5bar. Vuotoja nyt ei ole ollut(ainakaan ilmoittanu vikakoodeilla) kehdannu ny kuiten joka ajon jälkeen viikolla paineistaa. Nythän tuo ku seurailee nii pyydetty ja toteutuva paine seuraa linjaa ihan ok mut toteutunut on välillä korkeampi ja aina vaan rajoittaa sinne 4000rpm. Ahdot piikkaa siellä 1bar josta mennään 0,6 ja fiilis vapari:D Vaikuttaako hukkaporttien asetukset tuollaiseen että eivät olisi samoin? Jouduin asennuksen aikana kääntää toisesta ahtimesta laakeripesää, mut pakopesä oli pakosarjassa kiinni ja imukotelo ankkuroitu imuputkeen että eivät kääntyisi mukana. Vai iskeekö tuolla joku muu rajoittamaan jo sitten?

              Comment


                #37
                Sääditkö hukkaporttien aukeaman uudelleen kun olit kääntänyt turboa?

                Comment


                  #38
                  Sitähän ei tullut tehtyä tuossa sen jälkeen kun kääsin laakeripesää ja näytti että ei kotelot kääntyny paikoistaan ja oletuksena oli että ovat kohdillaan huollosta tulleissa ahtimissa niin en ole tarkastanutkaan. Pisti silmään tuossa kun toisia projekteja lueskelin välillä taas niin tuommoinen vaihtoehto. Täytynee varmaan tarkistella ne.

                  Comment


                    #39
                    Jos kompurakotelo ja pakopesä on eri asennossa suhteessa toisiinsa, niin sitten ne kellot pitää säätää uudelleen. Mutta jos käänsit vain keskiosaa eikä mikään muu muuttunut, niin silloin ei tarvitse. Kannattaa ne silti tarkistaa.

                    Comment


                      #40
                      No niin. Pitäskä aikaa tuli rassailtua viime tiimoilta. Auto ollu päivittäisessä ajossa, pelannu ihan kohtuudella eikä tuolle mitään ole tehtykään saatika mietitykkään muka muun kiireen vuoksi jne:D muuta kuin öljynvaihto yms perushuoltoa. Kilometrejä tullu 7tkm. Imusarjan alta tuli tiivisteitä vaihdeltua jotka jo tuolla aikaisemmin vuoteli nestettä kun äityivät niin pahaksi että viikottain sai nestettä lisätä kuukauden sijasta. Samalla tuli vaihdettua vihdoin anturi, tuloilman pirttiin? No hvaccia ostosta asti valitellu ja ilmastointia sai päälle, ei saanu ja välillä menny itekseen. Mutta tulipahan kuntoon muuten mutta täytön saisi tehdä. Samalla löytyi tuollainen, kun sisustaa purki. Lieneekö joku vanha puhelin boksi tai vastaava? Muilla tullu vastaan?

                      Katsastuskin lähenee ja listaa olisi mitä pitäisi tehdä. Jarrut joka nurkkaan hieroa, taakse toiselle puolen ainaki abs kehä, samalla kun menny poikki jos laittelisi puslia uusiksi siihen samaan kuumaan kun on hommattu, eteen vaihteeksi vetonivel jumppaa, kaikki sinne kun kolme suojakumia haljennu talven aikana, eivät tunnu kestävän. Putkisto tehdä että siellä katit olisi kun nyt ei oo.

                      Comment

                      Working...
                      X