Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant 1.8tq SprintBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 Avant 1.8tq SprintBlue

    Jos sitä aloittelisi tämmöisen pikkuproggiksen.
    Tämä autohan on jyväskylässä rakenneltu, sieltä omistajan mukana kulkeutui vantaalle.
    Itse ajoin tämän -15 vuoden loppupuolella joutsenoon. Kaveri siis osti tämän ja piti sipistellä valmiiksi. Viitisen vuotta tämä vaan seisonut.
    Hommahan sitten Vähän jäi...nyt se jäi sitten minulle.

    Audi on siis maalattu sprintblue värillä -14 -15 vaihteessa. Sen jälkeen ei montaa sataa kilometriä ole ajettu.

    Koneen ja laatikon kumityynyt on vaihdeltu uusiin. Jarrusatuloita ostettu kierros. Etuvalot ovat myös uudet.
    Etupuskurin kohtalo taisi olla jänis tai joku muu kikkare. Uusi puskuri maalattuna tuli auton mukana.
    Muistaakseni tässä joku napakka kytkin oli laiteltu.
    Jonkunverran kaikkea siistimistä vaatii, niin kori kuin konehuonekkin. Yllättävän paljon varastoinnissa ja kuljetuksissa ilmestyy pikku käytönjälkeä.

    H-kanget ja adr nokat löytyy.
    Paikallaan tässä oli joskus tuubisarja ja joku ahdin mitä en kyllä muista että mikä.
    Se taisi kuolla laakerivikaan.
    Valupakosarja tähän löytyykin mutta ahdin nyt vähän kysymysmerkki. Tarkoitus olisi suht pienellä budjetilla kasata tämä valmiiksi. Ajatuksena oli 350-400hv.
    ​​​​
    Sisältä löytyy mustat nahkaiset sporttijakkarat.

    Alla näkyviä vanteita ei enää ole.
    Mielessä kävi jos työntäisi alle 9x19 b7 rs4 vanteet ja tiputtelisi vähän lähemmäs maata koko sinivalasta.
    Viimeksi muokannut MikaSS; 11.5.2020, 20:33.

    #2
    Tähän tuli viikolla haettua uusi etupuskuri kolmellakympillä foorumilaisen varastoista. Budjettivehkeisiin viitti hirveitä sijottaa. :D

    Myös ahdinhommissa päästy eteenpäin.
    Etualalla oleva ja pakopesäruosteinen diisseli Diffaksen vanha ahdin piti alunperin tulla, mutta vähän isompi uusi siihen nyt tuleekin.

    Comment


      #3
      Auto vaihtoi omistajaa kun ei riitä vain aika kaikelle.
      Uusi omistaja lupasi tänne jatkaa projektointikertomuksia.

      Comment


        #4
        Joo, tämmöiseen projektiin sitä tuli S3 vaihdettua. Toistaiseksi ei ole auto oikein edistynyt, kun on ollut "pientä" työkiirettä ja pari asiakkaidenkin projektia työnalla. Tavoite kuitenkin olisi saada tammi-, helmikuussa auto ajokuntoon. Ahdin soviteltu jo paikoilleen valusarjan kera ja tässä käytettiin hieman koneistajaakin avuksi, sillä meinasi hieman ahdasta olla tuon valusarjan kanssa. Ylpeys/budjetti vain ei antanut periksi toisen sarjan hankintaan, kun tuommoinen valusetti löytyi jo mukana...

        Comment


          #5
          Viikonloppuna vähän eteni tämäkin homma. Tarkoitus oli tehdä putkisto, sekä coolerin asennus, jotta "kohtapuoliin" päästäisiin savuja ottamaan pihalle. Hommahan meni kuitenkin aivan v*tuiksi tuon ahtimen laipan takia.. Hyllystä löytyy 2''-3'' V-bandlaippoja, mutta mikään koko ei suoraan käynyt tuohon. 3'' Laippaa kun hieman sorvataan niin tulee hyvä. Kuitenkin tuli moottorinkannakkeet vaihdettua, imuputki tehtyä ahtimelle, sekä cooleri asennettua. Myöskin ilmastointi sai jäädä pois käytöstä, kun yksi putki oli hieman ottanut osumaa säilytyksessä.. Jos jotakuta kiinostaa ostaa pois nuo ilmastoinnin osat, nii napatkoon YV:tä ?

          Comment


            #6
            Pitkästä aikaan pääsi taas auton kimppuun. Tallipaikka kun sijaitsee 25km:n päässä ja tekee 7päiväistä työviikkoa, niin eihän tuo auto oikein mihinkään edennyt. Hinattiin alkuviikosta Toveri-Saalastin kanssa audi omalle pajalle (sopivasti 1 nosturipaikka "vapaana") ja otettiin auto pukille. Tänään töiden ohella ehti jo hieman purkamaankin autoa. Tarkotus olisi hieman siistiä konehuonetta ja samalla tehdään jakopään yms. osalta huoltoa. Vanha pakoputkistokin tuli napattua samalla irti. Tuo kun putosi lattialle potkaisemalla...
            Viimeksi muokannut M1KSU_; 5.5.2021, 16:06. Perustelu: pilkkuvirhe

            Comment


              #7
              Pikkuhiljaa "hyvä" tulee. Konehuonetta siistitty, jarrut laiteltu yms. pientä. Eteen tuli bitin olka-akseleilla uudet jarrut ja taakse sai riittää vakiot uusilla hilppeillä. Myöskin velipoika (joka parille foorumilaisellekin putkia tehnyt..) teki 3,5" DP + 3" RST-putkiston 2hdella vaimentimella ja 100cell katilla. Luulisi näihin tehotavotteisiin riittävän.. Käyntikuntoon saamiseksi pitäisi vielä hitsata lambdojen paikat, ahtimen öljypaluu tehdä + keula kasata. Deadlineaha projektille ei ole, mutta alustavasti Porkkiksen kanssa soviteltu, että viikon päästä oisi hieman säätöaikaa. Eli ei edes kiire tule :) Tässä kohdin ei tarpeeksi voi kiitellä MikaSS:ää ja Velipoikaa jeesistä!
              Attached Files

              Comment


                #8
                Elonmerkkejä, vihdoin. 5.5v se otti lepiä ja nyt avaimesta käyntiin, ajamalla ulos ja takas sisälle.

                Comment


                  #9
                  Nonniin. Eilissäpäivänä auto saatu leimaan jälleen. Päästöistäkin meni läpi keskeneräisellä softalla. Ainoat maininnat tuli valojen korkeudensäädöstä ja putken "metelistä". Kaikkea pikkuosaa (listanpätkiä yms.) vielä tarvitsisi jos siistin haluaa, mutta tämmöisessä perusperhe-autossa menee toistaiseksi noinkin.

                  Comment


                    #10
                    Jos tätäkin päivittelis välillä. Autolla ajeltiin katsastuksen jälkeen ajettu n. 1500km, jonka jälkeen käyty AMW:llä pettymässä, kun ei moottorille ilma kelpaa, vaan tuntui koko dynotus "pulloon puhaltamiselta". Ei muutakuin heti auto taas purkuun, tehtiin uusi pakosarja rosterista, sekä tilattiin kepeiksi Catcam:sin 3652set. Imunokka löytyikin Saalastin kautta, mutta pakonokan toimituksessa kesti lähes 6vko. Kannenkin puolelta löytyi yllätyksiä.. Kiristin + nostajat aivan finaalissa, eikä autossa ollut ADR:n nokkia (niinkuin piti), vaan pyöristyneet vakionokat :) Nyt taas pari vko ollut auto päivittäisenä käyttöautona ja tuntuisi pelaavan aivan eritavalla. Toistaiseksi einyt uskalla kauheasti yrmyyttää, kun pakkaset häirinneet säätämisen mahollisuutta.

                    Comment


                    • #11
                      Mikäs ahdin tässä oli ja mitä löytyi voimaa? :) Jätitkö catcamsit tehdasasetuksiin vai tuliko hierottua tarkemmin vielä ajoituksia?

                      Comment


                        #12
                        Proturbo Garrett T04. 55/59 ja 0.63 pakopesä. About 330 sieltä löyty, muttakun ei paljon yli kilon paineita suostunu yläkerta ottamaan vastaan, niin eihän siitä oikein lukemia saatu.. Heitin nokat "flättinä" kohilleen, kun eihän perhefarkussa tarvii täydellisyyttä hipoa :)

                        Comment


                        • #13
                          Hieno "sliipperi", väri on mainio ja tekniikka kohdallaan.

                          Onko halua raottaa millaiset käyrät tässä aiheessa piirtyi? Privailla jos ei muuten?

                          Comment


                            #14
                            Voinhan mie tuon YV:nä laitella.

                            Comment

                            Working...
                            X