Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 2.3 NG-> 2.2 AAN

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mikäs tossa on seuraava pääsylkky vaihtoehto?, CQ 20v tais olla 25,4mm männällä olevaa, meneekös se heittämällä kiinni?

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
      Onko varmaa tietoa? Ainakin saman ikäpolven 100:ssa (C4) etuvetojen ja nelikkojen takasatulat on "peilikuvat" jos yrität laittaa etuvedon satulaa nelikkoon, niin en tarkasti muista, että oliko se ilmausruuvi vai jarruletku mikä pitäisi mennä vetarista läpi... tuli joskus väärä satula, kun tarvikeluettelossa emämunaus, oli nelikoiden ja etuvetojen varaosanumerot mennyt mukkelismakkelis. Se selvis, kun ihmettelin, että etuvedossa ja urssissa muka sama varaosanumero, mutta "norminelikossa" eri.
      No selvää misinformaatiota se on jo sillä perustella, että satkussa on erilaiset osat.
      Viimeksi muokannut Killeri; 13.11.2020, 13:40.

      Comment


        #33
        B4:ssa etuveto ja nelikon välillä on muuten samanlaiset satulat mutta jarruletkun kiinnitysreikä on koneistettu eri paikkaan. Etuvedon satulaa jos yrittää nelikkoon niin letku törmää vetariin.

        Comment


          #34
          Poljin menee pohjempaan.. Pitönee vielä viimeset mahdolliset ilmat koittaa rutistaa pois ja vaikka lämpimikseen vaihtaa se sylinteri isompaan.

          Vaijerit tilasin sparetolta. Etkasta katoin vaan pituuden ja se täsmäsi. Molemmat vaihdoin.

          Pääsylintereitä on n. 20mm,22,2mm, 23,3mm ja 25.4. Nämä siis joihin minä oon törmännyt lueskellessa.
          Viimeksi muokannut bonus; 23.11.2020, 06:56.

          Comment


            #35
            Noniiin tänään koitti se päivä kun Aan moottori on hyväksytysti muutoskatsastettu! Määräaikaiskatsastus pomppasi etuapurunkoon ja puutteelliseen oik etu jarruputken kiinnitykseen. Päästöt joita jännitin, meni myöskin läpi mutta kuulemma huojuu.. Tämä ei varmaan selviä koskaan mutta tutkitaan.. Saattaa olla että joutuu viikonloppuna kepartia ottamaan juhlan kunniaksi. :)
            Viimeksi muokannut bonus; 17.11.2020, 15:55.

            Comment


              #36
              Vai tähän ne mun jarrut meni :)

              Onneksi olkoon, kyllä nämä tällaiset aina juhlan arvoisia suorituksia on. Minä tulen kaukana perässä oman projektin kanssa.

              Comment


                #37
                Pitääkö muuten 044 millasta mekkalaa? Miettinyt sitä omaan B4:seen.

                Comment


                  #38
                  Joo heiki tähän ne jarrut pakon eessä löysi tiensä.. :D

                  On kyllä aikas hiljanen tuo 044, ei juurikaan kuulu. Mulla vissiin jotenki meni se kehto sinne pesään huonosti tai jotain, kun semmosta epämäärästä resonointia välillä kuuluu.
                  Viimeksi muokannut bonus; 20.11.2020, 22:39.

                  Comment


                    #39
                    Oliko työsylinteri syypäänä pehmeään polkimeen? Itsellä saman kaltaista ongelmaa vaikka vakio satulat on pysyny

                    Comment


                      #40
                      Jarruille en oo viimesimmän ilmaussession jälkeen tehnyt mitään. Ilmeisesti ei niin paljoa inssiä häirinnyt, kun ei maininnut mitään. Kunhan löydän sopivan sylinterin niin tarkotus ois kokeilla mitenkä vaikuttaa.

                      Comment


                        #41
                        Tänään sai sitten lopullisen leiman. :) Apurunko oli kyllä tosiaan aika rapsakka. Latviasta löytyi oikean mallinen edullisesti, hiekkapuhallettuna ja maalattuna.
                        Click image for larger version  Name:	IMG_20201214_192401.jpg Views:	0 Size:	267,7 Kt ID:	1906436 Click image for larger version  Name:	IMG_20201214_192356.jpg Views:	0 Size:	175,9 Kt ID:	1906437

                        Laatikon tuen pultteja irrotellessa huomasin, että kone pikkusen vejättää vinoon, eli pelkääjän puolen koneen korvakkoa pitäs hivenen reikää kairata tai kääntää. Apurunko tuskin niin vinossa oli. Moottorin tuentaaan tuli tilattua herkkua Anlelta. :D

                        Click image for larger version  Name:	IMG_20201210_204902.jpg Views:	0 Size:	105,9 Kt ID:	1906438

                        Lämpöongelmat alkanut karkailemaan huolella. Putket kovat, haaleetaa pukkaa sisälle, lämmöt nousee ja pakokaasukin vähäm valkosta/harmaata. Paisarissa ei kyllä öljyä näy. Korkki on uusi. Näyttäs ainakin vuotavan ulospäin tuolta koneen takaa.. Koneeseen oli joskus 2010 tehty jotain kansiremontia, että metallitiiviste oli magneetilla kokeilemalla ainakin paikallaan. Tarviiko näihin tehä jälkikiristystä? Joka tapauksessa kannen irrotukseen seuraavaksi. Reinzin tuotteet tilattu.

                        Click image for larger version  Name:	IMG_20201208_204438.jpg Views:	0 Size:	60,4 Kt ID:	1906439

                        Viimeksi muokannut bonus; 15.12.2020, 19:12.

                        Comment


                          #42
                          Tuliko edellisellä moottorilla kunnolla lämmintä ?

                          Ei tarvitse jälkikiristää pultteja ainakaan alkuperäis setupilla.

                          Comment


                            #43
                            Joo ei ollu edellisellä moottorilla ongelmia.

                            Comment


                              #44
                              Vesipumpusta vois olla siipi irti, mutta sekin varmaan vaihtuu kansirempan yhteydessä.

                              Comment


                                #45
                                Nyt kun auto ollut ulkona, niin oli merkannut punasella myös vesipumpun kohdalle, että jotain vikaa sielläkin.

                                Tästä on otettu jälkijäähypumppu joskus pois. Pitäskö se hommata ja laittaa takasin, vai onko se turhake joka tyhjentää tämän tästä akun, kun ei sammukkaan? :D

                                Comment


                                  #46
                                  Ei tarvitse jälkijäähyä, kun pitää järjen päässä, että miten sammuttaa auton rääkin jälkeen.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tulipa tuossa nyppästyä kansi pois. Tiivisteestä en kyllä mitään ihmeellistä löytänyt, enkä kannestakaan. Metalliviivaimella kattelin myös. Peltitiiviste oli niinkuin aiemmin jo makustelin. Kai se on uskottava että tuo syyläröinti ja mahdollinen ilma järjestelmässä aiheuttaa vaikka ja mitä. Onko nämä muilla ollut sitkaita ilmattavia? Vinkkejä ilmaukseen jota nyt en välttämättä hoksaa. Vesipumppukin oli ehjä, siivet tallella eikä siipi pyöriny akselissaan. Vuoto vesipumpun tietämillä oli vuoto termostaattikotelosta lähtevästä letkusta.

                                    Pikku ylläri löytyi huohotinputkistosta. :D Tuommonenhan saattaa vaikuttaa käyntiin ja ties mihin,kun melkeen tukossa. Ja vielä mutkassa oli sopivasti jumissa.
                                    Click image for larger version  Name:	IMG_20201230_232423.jpg Views:	0 Size:	217,4 Kt ID:	1907358
                                    Viimeksi muokannut bonus; 31.12.2020, 08:04.

                                    Comment


                                      #48
                                      Toi liekinsammutin kuuluu sinne huohotinlinjastoon ihan orkkiksena.

                                      Comment


                                        #49
                                        Jahas :D No aina sitä oppii uutta..

                                        Comment


                                          #50
                                          Kerinny taas hetki vierähtää edellisestä päivityksestä.. Talvella ajot oikeastaan jäi melkolailla nolliin, kun kaikenmaailman vaivaa vanhojen nesteletkujen kans ym.. Pikkuhiljaa saanut vuodot tilkittyä. Lämpöongelmatkin näyttäs olevan tiessään keulasyylärin johdosta. Pari flektiä vielä nakata keulaan kesäksi.
                                          Click image for larger version  Name:	IMG_20210404_162308.jpg Views:	0 Size:	130,1 Kt ID:	1914571

                                          Talvella tuli tilattua tuommonen S2 replica kuitupuskuri. Sille pitäs nakata maali niskaan ja kiinnikkeet taas tyhjästä taikoa....:D Valojen alusmuovit ym kaikkea pientä silppua sipistellä paikolleen.. Umpioiksi oikeastaan halajaisin niitä yksosasia, että melkeenpä ostoslistalle meni seuraavaksi.

                                          Click image for larger version  Name:	IMG_20210404_162101.jpg Views:	0 Size:	112,3 Kt ID:	1914570

                                          Semmonen erikoisuus alkoi vaivata, kuin että aktiivihiilisäiliö alkoi ulisemaan kierrosten mukaan.. Taajuus on siis sama. Mistäs moinen johtuu ja mitä ulina tahtoo mulle kertoa? Urssin säiliö ois vielä jemmassa että pitäneekö se vaihtaa vai riittäneekö puhistus tms?

                                          A6 4f jarrutehostin pääsylintereineen tuli kans ostettua ebaysta ja sekin askarrella paikalleen.
                                          Click image for larger version  Name:	IMG_20210404_163009.jpg Views:	0 Size:	73,3 Kt ID:	1914572
                                          Viimeksi muokannut bonus; 4.4.2021, 15:46.

                                          Comment


                                            #51
                                            Roskiin vaan se hiilipönttö ja katkasee suodattimen kohilta sen korvausilmaputken.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuli askarreltua tehostin ja pääsylinteri paikalleen. Muuten kaikki meni ihan hyvin mutta jarrupoljin on nyt kovahko ja jarruteho aika heikko. Tehostimen letku on paikallaan, joka on haaroitettu isv järjestelmästä. Tuntuu tosiaan niinku ei ois tehostusta ollenkaan.. Voisko olla nyt niin huono tuuri, että tehostin jo valmiina rikki? Kylläkin, auto käynnissä poljinta pitämällä, se hiljokseen jonkin verran painuu ja joku pikku suhaus jostain kuuluu. Takaiskuventtiili toimii. Mites sen tehostimen nyt saikaan testattua?
                                              Viimeksi muokannut bonus; 6.4.2021, 17:37.

                                              Comment


                                                #53
                                                Onkohan sillä tehostajalla tarpeeksi vakuumia tarjolla? Ettei linja vuoda jostain? Olihan siellä akku kuitenkin?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Eipä muuten oo ku pelkkä imusarjan paine. Vakionahan tässä paine tuli siitä pienestä alipainepumpusta. Vuotoa ei oo. Eli lisävacuumia ilmeisesti vaatis.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jos se ei vuoda ja tehostaja on ehjä, olisi seuraava veikkaus, että se huutaa paineakkua. Linjassahan ei huikeeta tilavuutta ole, eli periaatteessa voisi olla mahdollista, että se määrä ei riitä imasemaan tehostajaa tarpeeksi. Ehkä. Muistelin nähneeni jossain sellaisia pienehköjä pallon mallisia alipainevaraajia. Vähän tennispalloa isompia.

                                                    Voihan se olla tietty joku muukin. Liekö mahdollista asentaa sitä jotenkin niin, ettei tehosta tarpeeksi tai ollenkaan..

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ei tuota oikein voinut väärin asentaa. Tangon/haarukan pituus sama jne. Tehostin piti kylläkin pyöräyttää silleen 180 astetta että takaiskuventtiili vaihto puolta. Mutta tällä ei merkitystä liene asiaan.

                                                      Tehostimen sisältä kyllä kuuluu suhinaa. Onko se normaalia? Koskaan oikein ajatellukkaa asiaa sen kummemmin että täytyykö sen kuuluakki.. Ei vissiin :D
                                                      Viimeksi muokannut bonus; 8.4.2021, 16:50.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Paina jarrua ja käynnistä moottori. Jos poljin kevenee ja painuu niin homma ok. Nyt tuli samalla isompi pääsylinteri?

                                                        Alipainesäiliöt tapaa olla muuhun käyttöön kuin jarrutehostukseen.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ei tehostajasta kyllä suhinaa saa kuulua, silloinhan se vuotaa. Ite laitoin paineakun koska aattelin et ei tulis vaan missään tilanteessa, jos paljon boostilla ajaa, et poljin onkin kovana muutaman polkaisun jälkeen. Mutta siis normi käytössä pelkkä tehostaja kyllä riittää.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Joo isompi pääsylinteri tuli samalla.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Jarrukeissi ei ratkennut, kokeilin varsin toisella samanlaisella tehostimella. Pitää käyttää nuo etusatulat auki, josko niissä jotain hämärää ois.

                                                              Taistelu jatkuu rikkaalla käymisen ja kierrosten hunpailun/lambda korjauksen kans. Painetestiä tehty monta kertaa. Ainut outo homma enää on, kun syöttää painetta normalisti imuputkeen, kohina kuuluu, niinku paine menis ns turbon läpi ja aika äkkiä.? Ei niinkään suhina ulospäin. Turbolta lähtevä ahtoputki on uus silikoninen ja turbon ympäristön letkuista ei enää mikään vuoda ja mistään muustakaan. Imuputkikin on ehjä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X