Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B7 - CO2 dinosaurus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS4 B7 - CO2 dinosaurus

    B7 RS4 on ollut bucket-listillä jo vuosia, tosin sedanina. No, sopivaa sedania ei pitkällisestä etsinnästä huolimatta löytynyt, joten päädyin avantiin. Tämä on auto, jota ei osteta järjellä eikä säästösyistä. Auto ei ole kylän nopein, eikä omaa miehekästä viripotentiaalia (pois lukien remmi), mutta V8n fiilis on huikea, ja auto on aivan täydellinen talvikelissä. B5 RS4 ja B7 RS4 ovat veljiä keskenään, mutta aivan erilaisia luonteiltaan. B7 soveltuu talvileikkeihin huomattavasti paremmin kuin B5 todella kauniisti kaasuun vastaavan luonteensa puolesta.
    Tämä yksilö löytyii tutulta harrastajaveljeltä Suomesta. Varusteet, väri, metrit, huollot ja hinta oli kohdalleen, joten pitkäselkäisestä taputeltiin kaupat.

    Click image for larger version

Name:	IMG_3305.JPG?img=medium.jpg
Views:	2791
Size:	174,9 Kt
ID:	1879726


    Kuvassa on muuten ainoa kuva minkä tajusin ottaa autosta vakiona. Sekin vähän tärähtänyt.
    Edellinen omistaja oli taannoin tehnyt carbon cleanin, poistanut usein vinoilevat läpät jättäen vain tangot ja servot paikalleen, ja ulkoiluttanut autoa Saksassa sekä kiertänyt rataa Nyrrelläkin. Tästä nämä autot tykkää.

    Hain auton tammikuun lopulla, ja ajoin sen heti seuraavana aamuna Laitilaan Marteliukselle putkiston tekoon.
    Uusi putki tehtiin downpipeiltä perälle saakka. Esikatit ja vakiokatit sai lähtöpassit ja tilalle hitsattiin 200 CEL HSL-katalysaattorit. Takapöntöissä on venttiiliohjatut läpät, joka toimii alkuperäisten venttiilien tavoin alipaineella ratin S-napista. Läpät aukeaa joka tapauksessa kun kierrokset ylittää 4000 rpm.
    Tekohetkellä tarjolla ei ollut sopivia putkenpäitä, joten siinä kohtaa päädyttiin tuplaulostuloihin. Ulostulot on sittemmin päivittyneet soppeleihin isoihin ovaaleihin rosteripäihin.

    Click image for larger version  Name:	TSCW3057.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	144,9 Kt ID:	1879630Click image for larger version  Name:	ATMD1943.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	134,8 Kt ID:	1879631Click image for larger version  Name:	ARGN5049.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	130,8 Kt ID:	1879632Click image for larger version  Name:	NXXN1648.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	109,3 Kt ID:	1879633

    Turvavyöt vaihdoin heti punaisiin, koska halusin ohjaamoon vähän lisää väriä. Hyvinkääläinen turvavyo.fi teki jälleen uudet vyöt ennätysajassa. Palvelu on täysin ensiluokkaista, vahva suositus.
    Vöiden vaihtoa varten akunkenkä irti, jotta bägit ei tule silmille. Takapää meni kun irroitti penkin, takasivuverhoilut ja muljautti uudet vyöt paikalleen. Etupenkeistä (wingback) pitää nypätä reunasta sivumuovi vaan rohkeasti irti ja b-pilarin takaa löytyy kaikki loput. Rullasta pitää irroittaa ensin keltainen liitin missä on bägin tunnistin.

    Click image for larger version  Name:	IMG_3724.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	85,8 Kt ID:	1879634Click image for larger version  Name:	HOSU5043.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	103,6 Kt ID:	1879635Click image for larger version  Name:	OBEV3782.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	104,5 Kt ID:	1879636 Click image for larger version  Name:	image_67606.jpg Views:	6 Size:	115,9 Kt ID:	1879637 Click image for larger version  Name:	MBZC6737.JPG?img=medium.jpg Views:	1 Size:	123,4 Kt ID:	1879638
    Viimeksi muokannut JAP3; 10.3.2020, 17:30.

    #2
    Lisätäkseni hiukan punaista kontrastiksi maalasin kaikki jarrusatulat punaisiksi. Infrapunalämmittimellä vaan reilusti kuumaa satuloille niin maali kuivuu ja kovettuu kunnolla. Eero tulosti vielä sopivat tarrat pisteeksi iin päälle.

    Click image for larger version

Name:	MEQL7765.JPG?img=medium.jpg
Views:	2875
Size:	59,1 Kt
ID:	1879656

    En tiedä mikä tämän aikakauden Audeissa on, mutta tämäkin keuli aika voimakkaasti vakioalustalla. Vakiona kaaren ja navan väli oli edessä 36,5cm, kun takana vain 32cm. Halusin säilyttää DRC-alustan, joten teetin Heliniin Konepajalla 12x1m naaraskierteiset nylontulpat, joilla sai tulpattua DRC-putket mahdollista myöhempää käyttöä varten. Vakiotolpat jätin siis jemmaan. Uudeksi alustaksi tuli BC Racingin BR-coilit, joissa on 30-portainen jäykkyyden säätö. Jousien esijännityksen jätin suht löysälle ja takapään iskarin jäykkyys on 1/30, ja etu 8/30. Tällä kombolla tuntuu olevan mukavin ajaa. Alustan korko on nyt edessä 31,5cm ja takana 31cm kaari-napa.

    Click image for larger version

Name:	BELS2769.JPG?img=medium.jpg
Views:	2859
Size:	52,5 Kt
ID:	1879657Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%2022.jpg?img=medium.jpg
Views:	2905
Size:	74,4 Kt
ID:	1879658Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%2023.jpg?img=medium.jpg
Views:	2929
Size:	90,3 Kt
ID:	1879659

    Rimfixin Jukalta löytyi sattumalta jenkkimallin filler plate maskiin, jonka taakse askartelin Magsignin magneetit ja vastapuolet kilven takapuolelle. Nämäkin Rimfixiltä.
    Kuvissa sama operaatio A6n maskin ja kilven teosta kun en tajunnut ottaa kuvia risan askarteluista. Periaate kuitenkin sama. Pakkauksesta riittää hienosti kahden kilven tekoon magneetteja. Kilpi tulee aivan ylitiukkaan kiinni, jos laittaa yhteen kilpeen kaikki pakkauksessa tulevat magneetit. Youtubesta lisää hakemalla Magsign.
    Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%203.jpg?img=medium.jpg
Views:	2960
Size:	101,1 Kt
ID:	1879660
    Click image for larger version

Name:	IMG_3910.JPG?img=medium.jpg
Views:	2901
Size:	72,4 Kt
ID:	1879661 Click image for larger version

Name:	IMG_3911.JPG?img=medium.jpg
Views:	3010
Size:	143,4 Kt
ID:	1879662 Click image for larger version

Name:	IMG_3912.JPG?img=medium.jpg
Views:	2981
Size:	125,4 Kt
ID:	1879663 Click image for larger version

Name:	IMG_3913.JPG?img=medium.jpg
Views:	3011
Size:	184,0 Kt
ID:	1879664
    Viimeksi muokannut JAP3; 10.3.2020, 08:34.

    Comment


      #3
      B7 on todella ronkeli polttimoista mitä se suostuu käyttämään. Keltaiset parkkipolttimot päivitin xenonlook Osramin T10 normipolttimoihin, en ledeihin. Valo on kuitenkin kivan valkoinen. Sama juttu DRL ja sumarit, normipolttimot, mutta xenonlook. Takarekkaripolttimot ovat brittiläisen LedPerfin ledit, jotka toimivat hienosti ilman vikailmoitusta. Sietää toimiakin, sillä maksoi 40€ pari.
      Taakse löytämäni eBayn putkenpäät ovat 155x95mm kokoiset ovaalit ja istuvat omaan silmään kuin nakutettu.

      Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%2018.jpg?img=medium.jpg
Views:	2991
Size:	114,2 Kt
ID:	1879665 Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%2015.jpg?img=medium.jpg
Views:	2928
Size:	82,0 Kt
ID:	1879666 Click image for larger version

Name:	RS4%20neli%C3%B6%2011.jpg?img=medium.jpg
Views:	2905
Size:	77,5 Kt
ID:	1879667 Click image for larger version

Name:	IMG_3309.JPG?img=medium.jpg
Views:	2977
Size:	134,8 Kt
ID:	1879668


      Tässäpä nämä, mitä ensimmäisen kuukauden aikana on ehtinyt tapahtua. Tulevana viikonloppuna auto on menossa PP Detailingille kiillotettavaksi ja pinnoitettavaksi Korrekin uudella Evo -kestopinnoitteella jota on kehuttu paljon Curea kestävämmäksi.
      Viimeksi muokannut JAP3; 10.3.2020, 08:37.

      Comment


      • #4
        Ja kaikki kuvathan ei näy, vain ekan postauksen.
        Hyvä että vaihtui ovaalit, meinasin niistä jo kuitata aiemmin, ässä-look....

        Comment


          #5
          Jere niinpä tietysti. Tein ensin toista tuntia tuota ekaa postausta ja sit kun olin postaamassa, niin ei saa lisätä kuin max 10 liitettä. Puihin meni copypastella korjaus, näkyi vain itelle kuvat. No nyt on korjattu ja pitäis työn hetelmät näkyä muillekin.

          Comment


            #6
            On hieno! Kelpaa levitellä penkkoja. B7 koppa on kyllä hyvä, varsinkin näillä leveillä lokareilla.

            Comment


              #7
              On kyllä miellyttäviä vehkeitä nämä. Täys setti Verklineä vielä alustaan niin avot. :)

              Comment


                #8
                Melko lailla täydellistä, kuten Japella on tapana ollut. Isoin epäkohta taitaa näkyä profiilissa, joka tietenkin pitää hoitaa kuntoon ensitilassa, eli hankintaan RS4 B9 ja tuommonen 4G pois pilaamasta hyvä harmonia. ;)

                Comment


                • #9
                  Ei kyllä se B8 pitäisi olla, B9 on taas vajaalla sylinterimäärällä. :)

                  Comment


                  • #10
                    Moi, saiko noita Osramin polttimoita Kuopion liikkeistä? Saisi keulalta keltaisuutta pois. Hieno on kyllä auto !
                    Lisäys : en teinituning led ”luukkia” ole hakemassa, vaan tuo Japen poltinvalinta oli omaan mieleen ja siksi kyselin ?? Parkit jo löysin, mutta päivävalo poltin jäi mysteeriksi?
                    Viimeksi muokannut timop75; 24.3.2020, 21:00.

                    Comment


                      #11
                      Motonet tarjoaa tällaisia 'xenon look' T10-polttimoita, arvelisin Jap3lla olevan nämä ylimmät?
                      https://www.motonet.fi/fi/tuote/4329...5W-T10-Halogen

                      https://www.motonet.fi/fi/tuote/4318...12V-5W-W5W-T10

                      https://www.motonet.fi/fi/tuote/4331...ELIIKENTEESEEN


                      E. Jos ledejä haluaa niin Tuukalla oli omassa B7-ketjussa tämmöiset;
                      Alkuperäinen kirjoittaja tusa91 Näytä viesti
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 23.3.2020, 21:51.

                      Comment


                        #12
                        Mun mielestä tuo pieni kellerrys valoissa on ihan jees. Monista lediparkeista yms. systeemeistä tulee heti mieleen teinien autonrassaamiset. Ei sovi kyllä tämän tason laitteeseen :) Aikanaan nakkelin mäkeen kaikki ledivalot omasta Audista, kun sisäpuoli näytti lähinnä Tikkurilan Shellin vessalta sinertävine valoineen. Varmaan noitakin on on monenlaisia, mutta yllä olleissa kuvissa näyttää hyvältä.
                        Viimeksi muokannut JM; 24.3.2020, 11:21.

                        Comment


                          #13
                          Juuri näin. Usein näkee liian kirkkaita jälkiasennusledejä vaikka rekisterikilven valoissa, mitkä ei todellakaan ole alkuperäisiä hehkuja paremman näköisiä.

                          Hyvää tekemistä Japelta ja autohan on hieno, tosin liian matala ;) Mutta ehkä se oon vaan minä.

                          Comment


                            #14
                            No ei oo kyllä liian matala, kyllä tämäkin on hieno projekti. Toisilla valmistuu vähän ripeämmin kuin toisilla. :)
                            Kiitoksia vaan turvavyö kuvista niitäkin tarvitaan jossain välissä. ;)

                            Comment


                              #15
                              Xenonit sumareihin vielä Xtreme gen2. lla, ja johan latua avautuu. Siisti peli.

                              Comment


                                #16
                                Xenonsumareilla saa suoraan jonneosaston rispektin. Mieluummin ottaisi sumarit pois kokonaan ja tilalle sumariaukottomat ritilät.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos tuntee jonneksi itsensä. 55 wattisilla pärjää forumillakin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kun et halua nähdä muuta kuin omat varpaasi niin ehdottomasti sumareihin lisätehoa. Jos/kun haluaa oikeasti nähdä liikenteessä niin umpioihin paremmat projektorit sisälle, esim. retrofitlabin valikoimasta.

                                    Mitä tulee xenon-polttimoihin niin Philips:t antaa enemmän valoa ja halvemmalla kuin osramit:
                                    https://speed-autoteile.fi/index.php...tegory&path=50

                                    Comment

                                    Working...
                                    X